Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

szarpanie silnikiem na wolnych obrotach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • szarpanie silnikiem na wolnych obrotach

    Witajcie

    Od nie dawna mam pewien problem. Mianowicie od czasu do czasu dzieje się coś dziwnego. Gdy stoję szarpie silnikiem, z wydechu słychać basowy dzwięk, obroty silnika nie falują. Nie ma na to reguły, stanę na światłach jest problem przejadę kawałek i problem znika. Podobnie gdy zgaszę i uruchomię silnika na nowo. Wyczyściłem EGR , komputer nie pokazuje żadnych błędów. Nie wiem o co chodzi. Nie wpływa to na jazdę.

    Proszę o pomoc bo nie mam pojęcia co się dzieje

  • #2
    Zamieszczone przez Kropek Zobacz wpis
    Witajcie

    Od nie dawna mam pewien problem. Mianowicie od czasu do czasu dzieje się coś dziwnego. Gdy stoję szarpie silnikiem, z wydechu słychać basowy dzwięk, obroty silnika nie falują. Nie ma na to reguły, stanę na światłach jest problem przejadę kawałek i problem znika. Podobnie gdy zgaszę i uruchomię silnika na nowo. Wyczyściłem EGR , komputer nie pokazuje żadnych błędów. Nie wiem o co chodzi. Nie wpływa to na jazdę.

    Proszę o pomoc bo nie mam pojęcia co się dzieje
    obroty biegu jałowego są wtedy wyższe niż zwykle? około 1000 obr/min? jeśli tak to na 99% wypala się DPF.
    Kodiaq 1.5 DSG Style

    Komentarz


    • #3
      obroty są takie jak zawsze, poniżej 1000 , nie skaczą , nie falują nie podnoszą się. Wspomnę jeszcze że była sprawdzana korelacja wtrysków i sa w normie.

      Komentarz


      • #4
        u mnie też tak jest. trochę poszarpie, później praca silnika się wyrównuje ale wówczas obroty wskakują na 1000, po kilku minutach wszystko wraca do normy z obrotami i szarpanie nie występuje.
        silniki mamy te same więc myślę, że to kwestia wypalania dpf
        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

        Komentarz


        • #5
          sprawdz regulację ciśnieni paliwa może to być czujnik na pompie paliwa elektronicznie uszkodzony lub jego programowania. Jak sprawdzisz daj znać widać że problem jest nie jednostkowy.

          Komentarz


          • #6
            Panowie jak to sie sprawdza u was ale w TSI ? Bo u mnie szczególnie rano jak odpalam samochód to szarpie silnikiem wskazówka od obrotów w normie żadnych skoków tylko silnik skacze (szarpie) po powrocie to do normalnych obrotów ustępuje lecz czasami po nagrzaniu tez potrafi szarpnąć co jest odczuwalne ale nie zawsze. Jakieś pomysły ?
            Kiloscar

            Komentarz


            • #7
              zerknij tak samo ciśnienie paliwa na listwie jak skacze to w tym kierunko trzeba iść (jak dla mnie to regulator na pompie wysokiego ciśnienia) Ja mam podobnie pewnie koło środy jak się wyrobię dam znać czy się udało.

              Komentarz


              • #8
                Jak tam panowie, coś wiadomo? Ja byłem u mechanika podpinaliśmy pod kompa i nic, 0 błędów. Nadal jestem w kropce.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez kiloscar Zobacz wpis
                  Panowie jak to sie sprawdza u was ale w TSI ? Bo u mnie szczególnie rano jak odpalam samochód to szarpie silnikiem wskazówka od obrotów w normie żadnych skoków tylko silnik skacze (szarpie) po powrocie to do normalnych obrotów ustępuje lecz czasami po nagrzaniu tez potrafi szarpnąć co jest odczuwalne ale nie zawsze. Jakieś pomysły ?
                  Mojego Szkodnika chwilę leczyłem z delikatnych drgawek czasami....Pierwszy zabieg, wymiana świeć na Beru ze szczeliną 0,7 (ponoć poprawia pracę na jałowym), druga sprawa czyszczenie mechaniczne kolektora, wymiana wszystkich uszczelnień po drodze i nowy zestaw na wtryskiwacze + wymiana filtra paliwa i wlanie preparatu LM do wtryskiwaczy Benzynowych na max 20l paliwa w baku....Problemu nie ma już od Roku 1.8 CDAA.
                  ANTY MECHANIK YT

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez kiloscar Zobacz wpis
                    Panowie jak to sie sprawdza u was ale w TSI ? Bo u mnie szczególnie rano jak odpalam samochód to szarpie silnikiem wskazówka od obrotów w normie żadnych skoków tylko silnik skacze (szarpie) po powrocie to do normalnych obrotów ustępuje lecz czasami po nagrzaniu tez potrafi szarpnąć co jest odczuwalne ale nie zawsze. Jakieś pomysły ?
                    Robiłeś coś z dolotem? i jaki masz przelot?
                    ANTY MECHANIK YT

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez kiloscar Zobacz wpis
                      Panowie jak to sie sprawdza u was ale w TSI ? Bo u mnie szczególnie rano jak odpalam samochód to szarpie silnikiem wskazówka od obrotów w normie żadnych skoków tylko silnik skacze (szarpie) po powrocie to do normalnych obrotów ustępuje lecz czasami po nagrzaniu tez potrafi szarpnąć co jest odczuwalne ale nie zawsze. Jakieś pomysły ?
                      A co do porannego odpalania, Silnik wkręca się na obroty, jest to funkcja zalewania katalizatora paliwem żeby go wypalić...po każdym kilkugodzinnym postoju tak jest, i przez pierwsze 15-30 sec (nie mierzyłem) może lekko mieć drgawki motor, aż obroty spadną do jałowych, po tym nie powinien już szarpać.

                      W skrócie największa różnica jest po kompleksowym czyszczeniu kolektora,zaworów,zmianie uszczelek po drodze.....ja to robiłem sam, 6h pracy ale silnik pracuje znacznie "gładziej".
                      ANTY MECHANIK YT

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez kiloscar Zobacz wpis
                        Panowie jak to sie sprawdza u was ale w TSI ? Bo u mnie szczególnie rano jak odpalam samochód to szarpie silnikiem wskazówka od obrotów w normie żadnych skoków tylko silnik skacze (szarpie) po powrocie to do normalnych obrotów ustępuje lecz czasami po nagrzaniu tez potrafi szarpnąć co jest odczuwalne ale nie zawsze. Jakieś pomysły ?
                        Tu masz nagranie z mojej pracy z kolektorem...dodam że remont był robiony przy 112 tyś km, a ja czyściłem kolektor przy 165 tyś km...i już nagar na zaworach i kolektorze był do "skrobania"...


                        ANTY MECHANIK YT

                        Komentarz


                        • #13
                          Haksiu --- nie robiłem nic z dolotem i wogóle,jak zrobiłem remont tak jeżdżę bo nie było potrzeby.Remont był coś przy 84 tys km a na chwile obecną 124 tys,myślisz ze już będzie nagar ?
                          Kiloscar

                          Komentarz


                          • #14
                            temat powraca jak bumerang, nadal nikt nie potrafi dojść do tego co się dzieje, może ktoś podrzuci jakiś pomysł.
                            DPF wyczyszczony pomiar przepływu 207 m3/h , przed czyszczeniem coś koło 100 m3/h. Wychodziły straszne różnice ciśnień przed czyszczeniem , pompowtryski wyjęte sparwdzone wyczyszczone wyregulowane.
                            Po mału mam dość filozofów jeden twierdzi, że to wina EGRu, który może być szczelony, inny że DPF jest w śodku pęknięty , a jeszcze inny , że głowica może być pęknięta

                            Komentarz


                            • #15
                              Mamy prawie listopad, temat nadal nie rozwiązany, ma ktoś z Was jakieś pomysły. Dodam jeszcze ,żę często gęsto tako ostry zapach paliwa idzie z wydechu, że aż szczypie w oczy. Ręce mi już opadają załamka totalna.

                              Komentarz


                              • #16
                                Podpinam się również pod ten temat. Jestem od niedawna użytkownikiem skody octavii 2 2.0 TDI RS.(BMN) Mam tak samo, też od czasu do czasu szarpie na biegu jałowym i przenosi na całe auto. Dodam że przy delikatnym szarpaniu, delikatnie światło w kabinie drga. Możliwe że to przyczyna poduszki pod silnikiem/ skrzynią biegów ? z tego co sie dowidziałem może to też byc sprzegięłko na alternatorze. Co o tym myślicie ?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Witam . Czy ktoś rozwiązał problem szarpania na biegu jałowym ?

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X