Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] Odprysk lakieru na krawędziach drzwi kierowcy/błotnik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] Odprysk lakieru na krawędziach drzwi kierowcy/błotnik

    Cześć,

    czy ktoś w Was miał podobną sytuację w drzwiach przednich? Otwierając drzwi na maksa usłyszałem chrobot, coś jak piasek w zawiasach, olałem. Drugie otwarcie i znowu to samo. Zacząłem patrzeć o co chodzi i dojechałem na dół drzwi i zobaczyłem to ;(
    Jutro podjadę do ASO, niech zobaczą co się tam stało. Opcje są dwie. Opuściły się drzwi i blachy się stykają przy pełnym otwarciu, albo cofnął się zderzak.
    Niech mi to poprawią, po stronie pasażera jest dobrze. Jest blisko, ale nic nie dotyka. Uszkodzenie raczej nowe chociaż kto to wie.

    Na blasze drzwi pojawił się taki żółtawy nalot i nie wiem czy to już rdza czy jakiś nalot inny. Niestety na drzwiach lakier się rozwarstwia, tzn. mógłbym go oderwać dalej, jak daleko nie wiem. Czy ktoś robił takie rzeczy poza aso? Jakieś car detailing, naprawy spot czy jakoś tak?
    W aso pewnie będą chcieli malować drzwi i błotnik, a to chyba bez sensu. Mam zaprawkę i sam bym to zamalował, ale boje się, że jest za późno, no i ten „luźny” lakier.
    Pewnie od wewnątrz też nie jest za dobrze, też pewnie się rozwarstwia. Czy jak mi „wyprostują” drzwi to jak będą je zdejmować gdzie indziej też będą musieli je ustawiać? Podwójna robota czy nie?

    EDIT: czy jest jakaś szansa na „gwarancję lakieru”? Serwisowane w aso.
    Czy drzwi mogą się opuścić jak się trzyma łokieć na drzwiach przy oknie/półce z przyciskami do otwierania drzwi?
    06C85025-E690-40FA-9B6F-D3005EAF9A42.jpeg

    C6461551-1613-494E-A440-78D929365136.jpeg
    Ostatnio edytowany przez bibop; 41413.

  • #2
    W aso powiedzieli, że trzeba ustawić błotnik, a drzwi nie do uratowania bo rdza już działa. Trzeba by malować drzwi, tak jak myślałem.
    Korzystał ktoś z usług jakiegoś car detailingu co robi malowanie SPOT w Warszawie? Może oni są w stanie to zrobić „punktowo”.

    Gdybym chciał to pomalować zaprawką to jak to przygotować? Zeszlifować trochę tego rudego? Ciężki tam jest dostęp i wolałbym żeby zrobił to ktoś dobrze.
    W Auto Blak dopiero za tydzień mam przyjechać na ustawienie błotnika, a teraz zamalować żeby w oczy nie kłuło

    Gość powiedział, że to stara sprawa bo już rdza jest, ale z ręką na sercu wcześniej tego nie widziałem. Może woda zrobiła swoje i lakier w końcu odprysnął.

    Komentarz


    • #3
      Jak ustawią błotnik podjedź do jakiegoś kumatego lakiernika, zrobi Ci zaprawkę punktową, że prawie śladu nie będzie.

      Komentarz


      • #4
        dokładnie. rób zaprawkę a nie z powodu takiej błahej kropki oddasz drzwi do malowania.
        zrobi zaprawkę spoleruje i śladu nie będzie.
        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

        Komentarz


        • #5
          Chyba spróbuję jak mówicie. Gorzej, że to takie trudno dostępne miejsca i ciężko tam operować. Zaprawkę mam, jak się wkurzę to sam zrobię.
          Jest tam mały purchel. Nie wiem czy go rozwalać czy podłożyć farbą. Dlatego wolałbym zrobić u kogoś kto ogarnia takie tematy.
          W ASO mają wywalone na takie rzeczy. Cały element, 700 zł netto a i tak pewnie tylko kawałek psikną, a skasują za całość.

          Komentarz


          • #6
            Rudy musi być zeszlifowany do zera, nie może być żadnego śladu po rudym to tak jak z próchnicą. Takie zaprawki z buteleczek to dobre do malowania paznokci. Przy samochodzie należy używać zaprawek z lakierów 2k.

            Komentarz


            • #7
              Też mam taki problem. Jest jakiś lakiernik polecany w tych kwestiach zaprawek ??

              Komentarz


              • #8
                Ja w Warszawie mam narazie odpowiedzi z trzech miejsc (dotyczące tego co widać na zdjęciach)
                1. Auto Blak na Farbiarskiej, tam mam we wtorek podjechać na ustawienie błotnika. Mają stawkę 700 zł netto za lakierowanie elementu, ale że widać rdzę to muszą ocenić zakres prac na żywo.
                ”To jest cena za kompletną usługę na jednym elemencie. Natomiast jeśli jest korozja to wolałbym obejrzeć na żywo zakres uszkodzeń aby dokonać prawidłowej wyceny.”

                2. abc-cars
                „Niestety umiejscowienie uszkodzenia uniemożliwia naprawę typu spot(lakierowanie części elementu). W tym przypadku konieczne jest lakierownie całych elementów oraz ich demontaż. Koszt naprawy wynosi 1450zł brutto”

                3. Pro-Refine
                „1 opcja to oczyszczenie korozji, zabezpieczenie i wykonanie pędzelkiem zapraweczki. Będzie to widoczne, oraz nie damy Panu gwaranci, że nie wyjdzie rdza.

                2 opcja to wykonanie profesjonalnej naprawy lakierniczej na która dajemy gwarancję. Oczyścimy rdzę, odpowiednio zabezpieczymy oraz wykonamy lakierowanie drzwi.

                Lakierowanie miejscowe niestety w tym przypadku odpada.

                1 opcja to koszt 150 zł + do tego ewentualnie jakiś demontaż jeśli będzie potrzeba.
                2 opcja to koszt 1200 zł”

                wysłałem jeszcze do dwóch czy trzech innych „car detailing” ale na razie cisza.
                Mam ochotę zrobić eksperyment i tego nie ruszać przez zimę... ciekawe co z tego wyjdzie
                ile kosztują nowe drzwi?

                na razie skłaniam się ku opcji pro-refine za 150 zł, ale muszę podjechać do nich niech to zobaczą.

                Jak bym miał lakierować drzwi to pewnie bym wybrał Auto Blak. Co ciekawe, ma błotniku na razie rdzy nie widać, a na drzwiach widać.

                Komentarz


                • #9
                  Niestety, też mam podobny problem. Jak pisze jeden z kolegów wcześniej najważniejsze oczyszczenie, a potem lakiernik takie miejsce powinien zabezpieczyć specjalnym lakierem ( poprawcie mnie jeśli się mylę , ale powinien to być lakier epoksydowy ).

                  Komentarz


                  • #10
                    modoc007 i 1kevin. Te Wasze odpryski też są w tym miejscu czy gdzieś indziej?

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja to mam raczej nie odpryski tylko rdzę wychodzącą od środka auta. Jak jest tylna klapa nad znaczkiem OCTAVIA po prawej stronie na karoserii o średnicy 3-4 cm drobniutkie około 20 sladów rdzy . Tak jakby na przełamaniu błotnika tylnego z =e słupkiem D od strony klapy. Na 100% nie był lakierowany ten element czyli fabryka .....

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez 1kevin Zobacz wpis
                        Tak jakby na przełamaniu błotnika tylnego z =e słupkiem D od strony klapy. Na 100% nie był lakierowany ten element czyli fabryka .....
                        Też to ma mam tylko pod tablicą rejestracyjną. wychodzą takie malutkie punkciki. Plus na tylnym słupku jest odbicie kamienia do gołej blachy. Już nigdy nie będę wyprzedał tira. K jego mać.

                        Dzisiaj podjadę do tego blaka bo będę w okolicy. Więc poproszę o wycenę. Zrobię zdjęcia i wrzucę jak to wygląda.

                        Komentarz


                        • #13
                          No nie będzie to tania naprawa niestety.....

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X