Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.8 TSI - zużycie oleju / naprawa / ile kilometrów od naprawy i jej efekty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.8 TSI - zużycie oleju / naprawa / ile kilometrów od naprawy i jej efekty

    Witam

    Od lipca mój szkodnik zaczął jeździć na oleju. Benzynę tankuję z przyzwyczajenia, bo to niby benzyna . Zanim podejmę kolejny krok - pogonić szkodnika lub go naprawić chciałbym się dowiedzieć od forumowiczów posiadywujących szkodnika z 1.8 TSI:
    Rocznik produkcji - jaka forma naprawy (przetoczenie tłoków i inne pierścienie // wymiana tłoków i innych dupereli // inna - jaka?) - ile kilometrów od naprawy i jak się szkodnik spisuje.

    Dzięki wielkie.

  • #2
    Współczuję kolego, bo sam przez to przechodziłem... ale po co zakładać nowy temat, skoro wszystko jest dokładnie opisane? Wystarczy poczytać... [O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju - Octavia Club Polska
    Maciek
    terminarz trójmiejskich spotów klubowych
    Zapraszamy....

    Komentarz


    • #3
      Tak... temat głęboki... Jeżeli Admin dojdzie do wniosku, że temat trzeba usunąć - nie obrażę się (a na pewno nie bardziej niż na mojego szkodnika)...

      Problem w tym, że są dwie szkoły:
      - zwiększenie miejsca na nowe pierścienie na starych tłokach - na pewno taniej;
      - wymiana bebechów silnika - na pewno drożej.
      Pytam się o przebiegi i efekty każdego z tych sposobów. Oczywiście, jest jeszcze trzecia szkoła (nota bene polecana przez pracowników autoryzowanego serwisu skody!!!) - pogonić szkodnika w ludzi i... kupić coś, byle nie szkodnika, bo nowe silniki nie są lepsze...

      Komentarz


      • #4
        koszt w aso z wymianą tłoków to koszt gdzieś około 14 tyś robisz i wszystko jest oki pracuje w aso i sam robie takie naprawy trochę kupa kasy ale śą ludzie co wykładają taką kase albo jeśli masz auto serwisowane to powalczyć o dofinansowanie od skody ale to trzeba rozmawiać z kimś kumatym żeby taki wniosek wysłali do producenta ale musisz mieć każdy przegląd w aso robiony
        2

        Komentarz


        • #5
          drugi sposub to rozkuwanie tłoków pod zmianę pierścieni z tego co wiem to biorą zato około 5tysi ale nik ci nieda gwarancj na to że ten silnik przezyje takie kombinacje
          producent wie ze dupy dał z tymi motorami ale się nie przyzna bo pierscienie to jedna sprawa a druga to głaż cylindryczna się wyciera bo wał jest przesunięty i podczas pracy tłoka wyciera sie w storzek jak pracuje tłok

          Komentarz


          • #6
            konradinio, ile ci szkodnik aktualnie oleju na 1000 km pobiera?
            Maciek
            terminarz trójmiejskich spotów klubowych
            Zapraszamy....

            Komentarz


            • #7
              Literek oleju na 800 - 1 000 km :-(

              Komentarz


              • #8
                Kurde, z tego co pamiętam z innego wątku, twój szkodnik jest z połowy 2012 r (czy tak?) a ponoć vw z problemem uporał się w połowie 2011 roku poprawiając tłoki... jeżeli tak jest to oznacza że problem nie został rozwiązany i nikt nie jest bezpieczny
                Maciek
                terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                Zapraszamy....

                Komentarz


                • #9
                  ci po remoncie są bezpieczni
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz


                  • #10
                    Jeździ na oleju jak bierze 5 l/1000 . Najlepiej zacząć leczyć we wczesnym stadium -- koszty te same i spalonego oleju mniej. Zapraszam w razie pytań - zrobiłem ich już 60, wszystkie metodą Krasnobrodzkiej.
                    www.k-mot.pl
                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                    Autoholowanie.
                    Robert Kulma

                    Komentarz


                    • #11
                      robekcool, tak z ciekawości, spotkałeś się już z problemem nadmiernego poboru oleju w 1,8 tsi od 2012 roku? Pytam, bo według oficjalnego stanowiska Volkswagena od połowy 2011 poprawiono tłoki, zastosowano szersze pierścienie i problem powinien zniknąć. Wszystkie opisane tu na forum przypadki leczone metodą Krasnobrodzkiej (poszerzania rowków i zastosowania grubszych pierścieni) dotyczyły roczników 2009-2011, gdy stosowano zbyt cienkie pierścienie. Teoretycznie w 2012 powinny być zamontowane fabrycznie już szersze. A tu kolega ma auto z połowy 2012 roku a problem jest...
                      Maciek
                      terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                      Zapraszamy....

                      Komentarz


                      • #12
                        Dlatego też mi to jakoś się nie klei... (szkodnik z 2012, a olej żłopie)... Sprawdzałem (jeżeli można mówić, że to sprawdzenie) w różnych sklepach internetowych i części (pierścienie) do tłoków do mojej skodawki są... takie same, jak do wcześniejszych roczników... Nie znalazłem jednak pierścieni do nowych/późniejszych roczników (2013 itd.).

                        Komentarz


                        • #13
                          Może w ASO sprawdź. U mnie raczej nie było 2012, choć specjalnie nie przywiązuję wagi do rocznika.
                          www.k-mot.pl
                          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                          Autoholowanie.
                          Robert Kulma

                          Komentarz


                          • #14
                            Dziwna sprawa że VW nie wie co zrobić by silniki naprawić. Przecież dokładnie wiedzą co spieprzyli i jak było zanim to spieprzyli. Mam 1.8 TSI z 2008 roku / wersja BZB, która nie bierze ani grama oleju. Czemu nie wrócą do konstrukcji w tej wersji ? VW powinien dostać przykłądną karę za takie coś wzorem afery z dieslami.


                            O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                            Komentarz


                            • #15
                              News z dzisiaj, z ASO: w szkodniku z 2012, jeżeli chcemy robić generalny remont silnika, nie trzeba wymieniać wału korbowego, ale tłoki i pierścienie już tak.

                              Komentarz


                              • #16
                                W żadnym nie wymieniałem wału korbowego. Cena nowego wału korbowego zapewne przekracza wartość remontu. Odnosząc się do wypowiedzi aso - wynika z niej, że tylko nowe elementy montują , i nic więcej. Nikt tam nie próbuje znaleźć tańszej metody - płaczesz i płacisz.
                                www.k-mot.pl
                                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                Autoholowanie.
                                Robert Kulma

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez konradinio Zobacz wpis
                                  News z dzisiaj, z ASO: w szkodniku z 2012, jeżeli chcemy robić generalny remont silnika, nie trzeba wymieniać wału korbowego, ale tłoki i pierścienie już tak.
                                  niezłe... to w końcu poprawili te tłoki w 2011, czy nie???

                                  Maciek
                                  terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                  Zapraszamy....

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Macieju, może sprawdźcie po vin w aso.?
                                    www.k-mot.pl
                                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                    Autoholowanie.
                                    Robert Kulma

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez robekcool Zobacz wpis
                                      Macieju, może sprawdźcie po vin w aso.?
                                      Robercie, ja już jestem po remoncie, jako jeden z pierwszych już ponad 2 i pół roku temu. I na razie po przejechaniu ponad 60 tys. km wszystko jest ok. Silnik popija ok 0,1 l/1000 km, ale tak popijał od razu po remoncie i takie zużycie utrzymuje się cały czas, tyle mogę przeżyć w porównaniu do 2l/1000 ile zużywał przed remontem. Tłoki przerobione w Krasnobrodzkiej, szersze pierścienie itd...
                                      Zastanawia mnie jednak to, że do tej pory panowało przeświadczenie (po info z VW), że problem zakończył się na silnikach wyprodukowanych do połowy 2011, bo od tej pory stosuje się zmodyfikowane tłoki z szerszymi pierścieniami... i nawet jak ktoś zainteresowany kupnem pytał o problem olejowy, to mówiliśmy mu że jednostek z 2012 roku nie ma się co obawiać...
                                      A tu okazuje się, że kolega ma auto z połowy 2012 i problem nadal występuje... może to jednostkowy przypadek, a może po nim pojawią się następne...(???)
                                      Dlatego zastanawiam się, czy rzeczywiście poprawiono tłoki w 2011? a jeżeli tak, to czy poprawienie konstrukcji tłoków i zastosowanie grubszych pierścieni rzeczywiście zlikwidowało problem olejowy, czy też niewiele to dało i problem będzie coraz częściej się pojawiał, gdy auta z 2012 i późniejsze osiągną większe przebiegi...?
                                      Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.
                                      Maciek
                                      terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                      Zapraszamy....

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Miałem na myśli auto kolegi konradinio.
                                        www.k-mot.pl
                                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                        Autoholowanie.
                                        Robert Kulma

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Ale ja sprawdzałem po VIN w ASO :-)
                                          Jak kojarzę z dyskusji, szkodniki sprzed 2012 roku są dwa sposoby na naprawę:
                                          1. Przetoczenie tłoków i wymiana na inny pierścień do zbierania oleju, lub
                                          2. Wymiana tłoków, pierścieni, wału i innych elementów w zależności od zużycia.

                                          Szkodniki po 2012 miały być wolne od wady żłopania oleju. Wychodzi jednak (może mam wyjątkowy egzemplarz), że w szkodnikach 2012 zmienione zostały już tłoki (bo serwis nie chce wymieniać wału korbowego). Może okazać się (i mam taką nadzieję), że tylko zapiekł się pierścień (w czterech tłokach - sic!) i nie trzeba przetaczać tłoków, tylko wymienić pierścienie?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Twoje tłoki na pewno można obrobić. Dzwoń do chłopaków z Krasnobrodzkiej i opisz temat. Nie daj się tylko nabrać na remont w aso, chyba, że jesteś w którymś kierownikiem.
                                            www.k-mot.pl
                                            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                            Autoholowanie.
                                            Robert Kulma

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Podobny problem pojawił się w mojej skodzie przy przebiegu ~134k km. Zużycie oleju przed samą naprawą oscylowało na poziomie 2.0 – 2.5L na 1000km. W zakładzie Pana Andrzeja Żuka w Krakowie na ul. Kobierzyńskiej 112a wymieniono tłoki, przeprowadzono honowanie cylindrów, planowanie głowicy, docieranie gniazd zaworów i całą masę innych czynności. Efekt końcowy to pierwsza dolewka oleju ok. ~0.4L po przejechaniu 8000 km :-) Koszt robocizny ok 2500 zł. Silnik pracuje wspaniale. Zużycie oleju jest jak w nowym aucie. Polecam!
                                              Dzięki,
                                              Tomek

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Hej, moje autko również dopadła identyczna przypadłość. Czy ktoś zna jakiś dobry warsztat w okolicach Wrocławia lub samym Wrocławiu?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Witam,
                                                  Polecam naprawiać samochód w serwisach specjalizujących się w VAGach:

                                                  Ja mogę polecić tylko zakład "Robert Auto Sport" z ul.Modlińskiej ale mieści się w Warszawie.

                                                  [O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju - Octavia Club Polska

                                                  Pozdrawiam
                                                  Artur

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X