Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda Octavia Drązek zmiany biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skoda Octavia Drązek zmiany biegów

    Lewarek biegów chodzi topornie, nie wraca do pozycji srodkowej, raz jest dobrze a teraz coraz ciężej, dzisiaj rano jechałem bylo ok, po przejechaniu 50km lewarek ciezko chodzi, nie wraca na luzie do położenia środkowego, co może być tego przyczyna ? Skoda 2FL 1.9 105 2009r

  • #2
    Mam dokładnie ten sam problem w octavii II 1.9TDI 105KM skrzynia 5 biegowa 2010r. Zdemontowałem u siebie drążek- wyciągnąłem kulę (która jest u podstawy dźwigni) z plastikowego gniazda, wyczyściłem, nasmarowałem i poprawiło się... o jakieś 5% lepiej się poruszał przez pierwsze 20km... później wróciło do swojej beznadziejności. To jest masakra, tak się jeździć nie da. Trzeba ręcznie przesuwać drążek do środkowego położenia, ciężko wyczuć trójkę i powrót z piątki na czwórkę też stanowi problem. Nie wiem co z tym zrobić jedyne co mnie zastanowiło przy demontażu to w zasadzie jak to miało prawo działać dobrze skoro kulowa część drążka stanowi niedokładny odlew, który przykryty jest od góry i od dołu kuli blaszanymi "czaszami" o dokładnie obrobionej powierzchni (mała chropowatość), ale te czasze nie zakrywają kuli w pełni, pozostaje na środku odkryty ~1cm pas widocznego odlewu. Krawędzie tych czasz są stosunkowo ostre, przypuszczam, że operując drążkiem ostre krawędzie blokują się w gnieździe. Czy ktoś uporał się z tym problemem u siebie? Jak wspomniałem smarowanie kuli i gniazda nic nie dało, a jest to bardzo uciążliwy defekt :/ PLEASE HELP!

    Komentarz


    • #3
      Witam podobne objawy były w octavii 1 córki problem był w innym miejscu tzn. przy skrzyni biegów są takie przeguby które się lekko przytarły znajomy mechanik rozebrał,przesmarował i problem ustąpił proponuję iść w tym kierunku.Pozdrawiam
      Dla wszystkich forumowiczów OCP 15% rabatu w serwisie komputerowym MSC
      MSC ul. Kłodnicka 97 tel: 791-221-517

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez redrabbitpl Zobacz wpis
        Mam dokładnie ten sam problem w octavii II 1.9TDI 105KM skrzynia 5 biegowa 2010r. Zdemontowałem u siebie drążek- wyciągnąłem kulę (która jest u podstawy dźwigni) z plastikowego gniazda, wyczyściłem, nasmarowałem i poprawiło się... o jakieś 5% lepiej się poruszał przez pierwsze 20km... później wróciło do swojej beznadziejności. To jest masakra, tak się jeździć nie da. Trzeba ręcznie przesuwać drążek do środkowego położenia, ciężko wyczuć trójkę i powrót z piątki na czwórkę też stanowi problem. Nie wiem co z tym zrobić jedyne co mnie zastanowiło przy demontażu to w zasadzie jak to miało prawo działać dobrze skoro kulowa część drążka stanowi niedokładny odlew, który przykryty jest od góry i od dołu kuli blaszanymi "czaszami" o dokładnie obrobionej powierzchni (mała chropowatość), ale te czasze nie zakrywają kuli w pełni, pozostaje na środku odkryty ~1cm pas widocznego odlewu. Krawędzie tych czasz są stosunkowo ostre, przypuszczam, że operując drążkiem ostre krawędzie blokują się w gnieździe. Czy ktoś uporał się z tym problemem u siebie? Jak wspomniałem smarowanie kuli i gniazda nic nie dało, a jest to bardzo uciążliwy defekt :/ PLEASE HELP!
        Jeżeli uważasz/cie że problem jest po stornie wybieraka w środku auta....to muszę was zmartwić, bo problem dotyczy wybieraka przy skrzyni biegów, cały mechanizm wymaga raz na jakiś czas przesmarowania np.Smarem Plastilube ATE (przetestowany na kilku Vagach) i poprawa jest znaczna...najczęściej trzeba zdemontować plastikowy dolot, porozpinać linki , oczyścić wszystko z syfu który ma kilka ładnych lat i na koniec przesmarować i wykonać ustawienie biegów co też dobrze wpłynie na pracę wybieraka w środku.
        ANTY MECHANIK YT

        Komentarz


        • #5
          Dzięki, wczoraj jeszcze przeszukiwałem "internety" i na forum VW też podobnie użytkownicy pisali-> problem z połączeniami ruchowymi przy wybieraku. To mnie wcale nie martwi demontaż obudowy filtra będzie zdecydowanie łatwiejszy niż ściąganie wydechu i osłony termicznej, żeby dostać się do drążka od spodu, bo taki scenariusz zakładałem. W każdym razie w weekend zajmę się przesmarowaniem elementów ruchomych przy wybieraku i dam znać czy pomoże. Dzięki za odpowiedzi!

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez redrabbitpl Zobacz wpis
            Dzięki, wczoraj jeszcze przeszukiwałem "internety" i na forum VW też podobnie użytkownicy pisali-> problem z połączeniami ruchowymi przy wybieraku. To mnie wcale nie martwi demontaż obudowy filtra będzie zdecydowanie łatwiejszy niż ściąganie wydechu i osłony termicznej, żeby dostać się do drążka od spodu, bo taki scenariusz zakładałem. W każdym razie w weekend zajmę się przesmarowaniem elementów ruchomych przy wybieraku i dam znać czy pomoże. Dzięki za odpowiedzi!
            Prosta i przyjemna robota, polecam Plastilube ATE do smarowania jak pisałem wcześniej, akcję warto robić 1-2 w roku i masz biegi które sam wpadają wyposaż się w wiertełko 5,5mm do zablokowania lewarka w pozycji neutralnej bo po rozpięciu linek musisz na nowo wszystko ustawić, bloujesz skrzyni na położeniu do ustawienia + lewarek w środku blokadą 5,5mm (wiertełko) i puszczasz blokady na końcach linek....zrobione
            ANTY MECHANIK YT

            Komentarz


            • #7
              Zdemontowałem dziś obudowę filtra żeby się dostać do górnej części skrzyni gdzie mocowane są cięgna. Ściągnąłem oba cięgna i poruszałem drążkiem zmiany biegów, chodził bardzo płynnie bez cięgien, okazało się że plastikowy element który stanowi dźwignię i łączy jedno z cięgien z wybierakiem poruszał się strasznie topornie, przesmarowałem sworzeń, który umożliwiał obrót tego elementu w tulei. Poskładane do kupy i jest elegancko . Nie było potrzeby ustawiać linek bo nie rozpinałem ich końcówek. Dzięki za pomoc! Teraz to można jeździć normalnie.

              Komentarz


              • #8
                A macie może jakąś instrukcję obrazkową?:P Żeby było pokazane co, jak gdzie oraz jak ustawić ponownie biegi?

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez marwoo
                  A macie może jakąś instrukcję obrazkową?:P Żeby było pokazane co, jak gdzie oraz jak ustawić ponownie biegi?
                  Przydałoby się i mi. Mam ten sam problem

                  Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X