Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

wymiana manetki kierunkowskazów z tempomatem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • wymiana manetki kierunkowskazów z tempomatem

    witam serdecznie wszystkich...ponieważ od jakiegoś czasu mam problem z załączeniem tempomatu a do tego od wczoraj doszedł problem z kierunkowskazami( raz działają a raz nie) doszedłem do wniosku że mam do wymiany manetkę kierunkowskazów.w zwiążku z tym mam takie pytanie...czy do wymiany w/w manetki muszę zdjąć kierownicę i wypiąć airbag czy wystarczy tylko zdjąc osłonę kolumny kierowniczej i będę miał wszystko jak na talerzu...niestety Wujek Google poskąpił informacji na ten temat....jeśli wystarczy zdjąć osłonę kierownicy ogarnę to sam,jeśli całą kierownicę trzeba zdemontować itd to chyba jestem na to "za krótki".proszę o radę i dziekuję z góry za podpowiedzi.Przemek

  • #2
    Będziesz musiał zdjąć kierownicę.

    http://​forum.octaviaclub.pl/forum/octavia-ii-octavia-ii-fl-octavia-ii-tour-1z/how-to-faq-poradniki-foto-i-videorelacje-aa/38292-o2-o2fl-my2012-monta%C5%BC-mfa-tempomat-w-classic-family

    Komentarz


    • #3
      Jeżeli dysponujesz odpowiednimi kluczami torx i do kierownicy spline to ogarniesz to samemu . Tak jak kolega pisze wyżej trzeba zdjąć kierownicę . Ja osobiście nawet nie odpinam akumulatora ale ważne by kluczyk był wyjęty ze stacyjki inaczej nałapiesz błędów od airbaga .
      Pomocny filmik .

      Komentarz


      • #4
        to i tak wszystko d....nawet jeśli ogarnę samą wymianę to bez komputera nie uda mi się tego zakodować.czyli sama wymiana manetki bez podpięcia kompa nic nie da? tempomat nie zadziała? w tej chwili 1 raz na 10 tempomat się włącza ale i tak nic nie wyświetla na Fis-ie.poza tym z kierunkami dzieją się cuda.załączam prawy-3-4 razy mrugnie prawidłowo po czym albo gaśnie albo zaczyna mrugać lewy kierunek.po wyłączeniu zapłonu wszystko wraca do normy.czy po wymianie tej manetki kodowanie jest nieuniknione?

        Komentarz


        • #5
          Wymieniasz tylko manetkę a nie moduł pod kierownicą więc kodować nie będziesz , pozostaje tylko ewentualnie wykasowanie błędów i sprawdzenie działania samej manetki w blokach pomiarowych . Ale bez tego i tak wszystko powinno działać .Manetki się nie koduje .

          Komentarz


          • #6
            Tak jak piszą koledzy, nie potrzebny Ci komputer. Klemy z aku też nie trzeba ściągać.

            Najważniejsze są narzędzia. Klucz nasadowy spline M12 do śruby kierownicy. Torx T25 do obudowy kolumny i chyba T10 do małej śrubki na module, płaski śrubokręt do odczepienia poduszki.

            Na filmiku wszystko ładnie pokazane.

            Do wymiany manetki nie trzeba modułu całkowicie zdejmować i odpinać wtyczki. Wystarczy tylko ten zaczep z przodu odczepić i odchylić moduł w dół. Wystarczy aby wyjąć manetkę.


            Jak masz czujnik skrętu wpięty w moduł to wystarczy krótka jazda i skręcenie kierownicy max w lewo i max w prawo żeby czujnik i krańcówki się ustawiły.

            Jak nie masz czujnika to wymieniasz manetkę składasz do kupy i gotowe.

            Zawsze możesz dzwonić na numer poniżej. Jak będę wolny to pomogę a jak w pracy to oddzwonię.


            A gdybyś był przejazdem na Śląsku to Ci to zrobię.

            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

            Komentarz


            • #7
              Link uspokoiły się ale tempomat nadal działa bardzo rzadko.dzisiaj przeglądając forum natrafiłem na informację że prawdopodobnie zanieczyszczone są styki w manetce i dlatego tempomat tak kaprysi.jest opis jak to wyczyścić ale nie widzę żadnego fotostory z tej operacji..czy ktoś z kolegów mógłby ewentualnie wstawić jakieś fotki z tego zabiegu ewentualnie wytłumaczyć mi łopatologicznie jak się do tego zabrać.z opisu wynika że nie jest to zbyt trudne a niektórzy nawet w czasie drogi potrafią sobie to ogarnąć...sam chętnie też bym się za to zabrał ale nie wiem jak.z góry dziękuję za podpowiedzi i ewentyalne zdjęcia.Przemek

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez borsuk1977 Zobacz wpis
                ewentualnie wytłumaczyć mi łopatologicznie jak się do tego zabrać.
                Tylna część manetki jest na zaczepach. Włóż płaski śrubokręt od tyłu przełącznika tempomatu i ta tylna ścianka Ci odskoczy. Będziesz mógł wyjąć cały przełącznik tempomatu i go rozebrać na części i przeczyścić.

                Jak nie pomoże to czeka Cię wymiana manetki na nową. Pisz jakbyś potrzebował.
                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                Komentarz


                • #9
                  serdeczne dzięki.obecnie jestem za granicą i trochę mam galara się za to zabierać bo jak przypadkiem coś uszkodzę np.kierunki to ciężko będzie bez nich wrócić na święta do domu....operacja trudna w skali 1-5? generalnie raczej staram się naprawiać auto sam ale nie wiem czy dam radę z elektryką///...

                  Komentarz


                  • #10
                    Akurat to robiąc nie ruszasz kierunkowskazów. Próbujesz tylko naprawić tempomat.

                    Były dwie opcje tych przełączników (tempomatu). Możesz mieć przewody lutowane do płytki lub wsuwaną wtyczkę na płytkę. W drugiej opcji bierzesz to do domu i w ciepełku, przy kawie czyścisz. Opcja pierwsza - naprawiasz w aucie (lub też w domu ale wyjmujesz całą manetkę).

                    Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                    Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                    Komentarz


                    • #11
                      mam opcję drugą.wyciągnąłem tempomat z wtyczki i rozebrałem.styki pzeczyszczone.jutro montaż i próba...czy trzeba coś sprawdzać kompem.mam kabel OBD2 z szyną Can i dysponuję tylko Vag Commanderem.w razie czego da on radę? jak wrócę do polski postaram się o VCDS-a ale w Niemczech moje możliwości są ograniczone....:-).czy muszę coś programować? czy po podpięciu powinien działć bez żadnych kodowań? serdecznie dziękuję Ci za pomoc.Ciężko jezdzi się Autobahnami ponad 1000km bez tempomatu...nóżka cierpnie :-)

                      Komentarz


                      • #12
                        Linkło się że po wyczyszczeniu styków i całej płytki od tempomatu wszystko działa jak należy powiedziałbym "na dotknięcie".operacja banalnie prosta a zaoszczędzone ca.200 PLN.nie było potrzebne żadne kasowanie błędów .....serdecznie dziękuję Ci kolego za poradę i pozdrawiam.Przemek

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez borsuk1977 Zobacz wpis
                          aoszczędzone ca.200 PLN
                          Jakbyś kiedyś szukał to dam Ci lepszą cenę za nową manetkę.
                          Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                          Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                          Komentarz


                          • #14
                            ok.dzziękki i jeszcze raz pozdrawiam

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X