Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2 1.6mpi + lpg, 2004 zagadkowe wypadanie zapłonu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O2 1.6mpi + lpg, 2004 zagadkowe wypadanie zapłonu

    Problem po raz I 2 tygodnie temu. Wyjechałem spod chmurki, auto praktycznie bez mocy, to samo na benzynie i gazie. przy przyspieszaniu mało mocy, muł, odpuszczenie nogi z gazu to jedyny sposób, żeby dalej jechać. rura wydechowa jakby pluła. w vcds - wypadanie zapłonu cyl. 3.Wizyta u mechanika, diagnoza - przewody WN, wymiana przewodów i świec. błąd zniknął.

    Po 4 dniach ten sam problem, ponownie pojawia się ten sam błąd w vcds, auto bez mocy. Wizyta u montera instalacji LPG, diagnoza - wszystko sprawne, reduktor, wtryski, nie ma potrzeby nic robić. moja sugestia - wymienić cewkę, warsztat mówi, ze nie ma potrzeby. wymienili filtry gazu, skasowali 100zł, reduktor, listwa sprawne.

    3 dni spokoju, dziś znów to samo. Idzie oszaleć.

    Czy dobrze myślę, ze należałoby wymienić cewkę w ciemno? o co może chodzić warsztatom, że odwodzą mnie od tej decyzji?
    Ostatnio edytowany przez peter221; 29137.

  • #2
    jak u nich nie telepało silnikiem to co się dziwisz że nie każą zmieniać. Jak CIe portfel swędzi to wymień. 100zł za filtry to sporo :P
    najlepiej sprawdz czy zawsze wypada na 3cim cylindrze. Jak tak to już jest się o co zaczepić.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
      jak u nich nie telepało silnikiem to co się dziwisz że nie każą zmieniać. Jak CIe portfel swędzi to wymień. 100zł za filtry to sporo :P
      najlepiej sprawdz czy zawsze wypada na 3cim cylindrze. Jak tak to już jest się o co zaczepić.
      myślę bardziej w takim kierunku, że nie widzę innej potencjalnej przyczyny. auto ma 260kkm w tym 85kkm na lpg, a cewka nie była wymieniana

      Komentarz


      • #4
        Może zwyczajnie wtrysk puszcza?
        Mój szatan

        Paweł

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Ciekavy Zobacz wpis
          Może zwyczajnie wtrysk puszcza?
          wtryskiwacze? hmmm. problem występuje zarówno na lpg, jak i Pb, z tym że podczas jazdy na Pb mniej odczuwalny. Po przejechaniu 5-10km całkowicie ustępuje.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez peter221 Zobacz wpis
            Po przejechaniu 5-10km całkowicie ustępuje.

            Na obu paliwach?

            Jeśli tak to może to świadczyć na korzyść diagnozy- CEWKA - auto się dogrzewa a wilgoć z cewki odparowuje i chodzi normalnie. Można to sprawdzić w całkiem ciemnym pomieszczeniu lub w nocy na dworze. Zapal i podnieś klapę, czasem widać przebicia na zimnym silniku.

            Jeśli tylko na benzynie - kup STP do czyszczenia wtryskiwaczy benzyny, zalej 1 szt do baku na 20 L PB i zrób na benzynie za 150 km. To powinno pomóc jak leje 3 wtryskiwacz benzynowy, może z racji jazdy na PB się zapiekł/zawiesił.

            Ale ja obstawiałbym cewkę.

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Objaw ustępuje na obu paliwach po dogrzaniu silnika.
              Wystepuje tylko po nocy. Nie sposób dogrzać silnik rano i powtórzyć objaw po kilku godzinach stania w dzień.
              W ogóle problem pojawił się w momencie, gdy Skoda zaczęła nocować poza garażem (kupiłem nowszą i w garażu nocowała ta druga).
              Narzeczona żartuje, ze staruszka się obraziła.

              Komentarz


              • #8
                Mogła się obrazić :P nie no faktycznie cewka to najbardziej podejrzana rzecz. Objaw możesz powtórzyć poprzez uzycie spryskiwacza do szyb. Wlewasz wodę, zraszasz cewkę i najlepiej w nocy obserwować przebicia.
                Ale ja tej cewki nei jestem tak na 100% pewien. Dla mnie to może być też LPG (konkretniej mam namyśli jakąś korektę po temperaturze i rozbeiżność korekt na paliwach), choć cewka na dzień dzisiejszy bardziej prawdopodobna.
                jak masz vcds'a to można porobić logi.
                Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                Komentarz


                • #9
                  peter221, mam nowa cewkę na zbyciu, zainteresowany ?
                  Ostatnio edytowany przez yunior81; 15463.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez yunior81 Zobacz wpis
                    peter221, mam nowa cewkę na zbyciu, zainteresowany ?
                    nie, dzięki.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
                      Mogła się obrazić :P nie no faktycznie cewka to najbardziej podejrzana rzecz. Objaw możesz powtórzyć poprzez uzycie spryskiwacza do szyb. Wlewasz wodę, zraszasz cewkę i najlepiej w nocy obserwować przebicia.
                      Ale ja tej cewki nei jestem tak na 100% pewien. Dla mnie to może być też LPG (konkretniej mam namyśli jakąś korektę po temperaturze i rozbeiżność korekt na paliwach), choć cewka na dzień dzisiejszy bardziej prawdopodobna.
                      jak masz vcds'a to można porobić logi.
                      przejadę się dziś na zimnym silniku po nocy i wrzucę gdzieś log z vcds

                      Komentarz


                      • #12
                        Musiałbyś na logu zaznaczyć moment przełaczenia na lpg. Słuzy do tego przycisk MARK. Logować 002+033. Do tego pasowałoby go z raz zakrecić z pełnym butem do 6200RPM.

                        Komentarz


                        • #13
                          Weź od jakiegoś znajomego z auta bez objawów cewkę i załóż wieczorem. Rano zapal i się przejedź. I masz 100% pewności a z cewką nie ma tak wiele kręcenia.

                          ...Moje Cappuccino MPi...

                          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                          Komentarz


                          • #14
                            Miałem podobne objawy wypadania zapłonu przy wypalonym gnieździe zaworu. Oczywiście cudowanie z cewkami świecami i innymi rzeczami nic nie dało. Sprawdź szczelność cylindrów.


                            Komentarz


                            • #15
                              Jak narazie ostatnie 3 dni Octavia jest grzeczna jak małe dziecko. Czekam na powrót objawów

                              Komentarz


                              • #16
                                Z mojego doświadczenia nic samo się nie naprawia.
                                Moja rada: sprawdź szczelność cylindrów.

                                Komentarz


                                • #17
                                  wczoraj znów to samo po napisaniu posta, naprawdę, ta kupa blachy i elektroniki wyczuwa, co o niej mówię
                                  w następny wtorek jedzie do mechanika, zostanie pewnie do piątku. przy okazji zgłoszę potrzebę przeczyszczenia przepustnicy, bo chyba jeszcze nie miała, a dość często podwieszają się jej obroty.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    wstępna diagnoza drugiego mechanika: przewody wysokiego napięcia, które niedawno wymieniłem!!! okazały się, cytuję, "podróbkami". spotkaliście się z czymś takim?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      wszstko można podrobić.
                                      skoro niedawno wymieniałeś to jedź do tego u którego wymieniałeś I niech naprawia I oddaje ci kase

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        ostatnia naprawa 7.12
                                        1. wymienione przewody WN na Beru
                                        2. wyczyszczona przepustnica + adaptacja
                                        3. nieszczelna odma - rzekomo podklejona

                                        Mechanik deklarował, że jeździł na zimnym - brak objawów. Na drugi dzień jeździł mój brat - zero objawów. Ja wsiadłem dziś wieczorem -0,5st, auto stało ponad dobę, auto nie jedzie, dusi się przy każdej próbie dodania gazu. Z dodatkowych objawów zauważyłem (były przed naprawą)
                                        1. bardzo słaby kręci mi akumulator (roczny 450mAh z Norauto - wstawili mi taki słaby, a ja sam nie dopilnowałem)
                                        2. przy duszeniu się auta miga kontrolka Check Engine, ale nie zapala się na stałe. zapala się kontrolka ASR i pod radiem na stałe zapala się napis ASR OFF. Po zgaszeniu auta wszystkie kontrolki gasną, brak błędów przy próbie sczytania skanerem mini VAG

                                        Jutro jedzie z powrotem do warsztatu.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          peter221 , dlaczego uparcie nie chcesz sprawdzić tej cewki, skoro wszystko na nią wskazuje ? Na twoim miejscu zaczął bym od zrobienia porządku z układem zapłonowym bo kuleje aż miło a potem porządne wystrojenie instalacji przy pomocy sondy AFR i autko będzie śmigało.

                                          p.s. nie wiem do jakich ty mechaników prowadzisz tą Skodę ale skoro nie potrafia naprawić banalnych usterek w jednym z najprostszych silników z grupy VAG to ja bym ich na twoim miejscu olał i to szybko bo szkoda zdrowia i pieniędzy na debili. Jeżeli nie masz od kogo pozyczyć cewki to moge podesłać ci swoja, nową ( jeden dzień na samochodzie ) na próbe bo i tak leży i zajmuje miejsce.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            yunior81 mechanik dziś został zawieziony do mojej skody rano, odpalił ją osobiście i orkiestra iskier od razu po odpaleniu. dziś wymieni cewkę, stwierdził, że nie płacę za robociznę. dzięki za dobre chęci.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Napisz jakie efekty po wymianie cewki.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                jutro rano test generalny. obejrzałem te stare przewody, rzekomo podróbki, mają oznaczenie bremi 13307a5, nie znalazłem na google nigdzie do kupienia tego typu przewodów, owszem bremi są, ale nie z tym oznaczeniem

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Poranna przejażdżka, nie mam do czego się przyczepić. dziś było 6,5 stopnia czekam na niższe temperatury zewnętrzne.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X