Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zatarta pompa wysokiego ciśnienia 2.0 tdi 170km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zatarta pompa wysokiego ciśnienia 2.0 tdi 170km

    Panowie potrzebuję się poradzić w jednej kwestii. Jestem na etapie wymiany pompy wysokiego ciśnienia w układzie paliwowym i mam 2 opcje :
    1.regeneracja obecnej
    2. zakup jakiejś używki w dobrej cenie
    Bardziej skłaniam się ku opcji numer 2 jednak nurtuje Mnie jedna kwesta ponieważ moja pompa to bosch o oznaczeniach CR/CP4S1/R35/20 nr czesci to:03L 130 755
    Jednak ciężko znaleźć pompę o tych obaczeniach ze stosunkowo młodego rocznika. Za to znalazłem pompę wizualnie taką samą tylko oznaczenia są CR/CP4S1/R40/20-S nr częsci to:03L 130 755 AC.

    Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć czy między tymi pompami jest jakaś różnica i czy mogę ją zastosować w swoim silniku? Oraz jak by się dało wyjaśnić co oznaczają te symbole CR/CP4S1/R40/20-S

    Pozdro
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87498 moja octa

  • #2
    Zamieszczone przez hans860 Zobacz wpis
    03L 130 755
    Numer ten odpowiada numerowi z Boscha 0 986 437 410, więc może tak szukaj. Tam jest oznaczenie CR/CP4S1/R35/20S. Nie wiem co te symbole oznaczają, pewnie wydajność albo coś takiego. Myślę że musi być konkretnie taka sama pompa, nie sądzę że można wsadzić inną.

    Mają to w Inter Carsie, ale to drogie dość jest, około 3100zł w zależności od zniżek + zwrot starej pompy, weryfikacja i jak przejdzie pozytywnie to oddają 492zł.

    Komentarz


    • #3
      numery OEM oznaczają:
      03L130755 - pompa do CEGA (czyli twoja)
      03L130755ac - pompa do CFHC, CFHB, CLCA
      więc na 100% pompy te nie są zamienne

      natomiast CR/CP4S1/R35/20S to są numery producenta z fabryki i raczej nic po nich nie dowiesz się

      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz


      • #4
        Ile serwis Boscha zyczy sobie za regeneracje ?? Albo ile nowa w Boschu a nie w IC ??


        Druga sprawa ile auto ma przebiegu ??

        Ja moja po tych wszystkich komentarzach ze one sie rozpadaja, rozwarstwiają itd dalem do sprawdzenia jak auto mialo 135kkm przebiegu. W srodku czysto i NIC sie nie dzieje.
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          też sobie wczoraj o tym myślłem, pompa zatarta? a wtryski całe? jak to zdiagnozowano?
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz


          • #6
            Ja w CFHC mam akurat pompę o numerze 03L130755D - więc może jest jakaś możliwość zamiennego stosowania?

            hans860 powiedz jak zdiagnozowano u Ciebie pompę? Miałeś opiłki w filtrze paliwa czy jak? Sąsiad ostatnio w 1.6 CR TDI też pompę robił bo mechanior mu powiedział że już się zużyła :P ale jak zapytałem jak to stwierdził to powiedział że pokazał u i powiedział że tak być nie może... (sąsiad kompletny samochodowy laik).
            Ostatnio edytowany przez marwoo; 44439.

            Komentarz


            • #7
              To naciągacz a nie mechanik.
              Też jestem ciekaw jakim cudem pompa się zatarła?
              Była O2 RS 190 km / 436 Nm
              Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

              Komentarz


              • #8
                Sam to zdiagnozowałem bo były opiłki metalu w zbiorniku. Wszystko już wyczyszczone pompa wstępna nowa i pozostało jeszcze pompę wysokiego wymienić albo regenerować za tysiaka. Z drugiej strony na allegro można kupić używki za 500-700 zł ale kij wie co się dostanie. Auto ma nalot 126tyś
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87498 moja octa

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
                  To naciągacz a nie mechanik.
                  Też jestem ciekaw jakim cudem pompa się zatarła?
                  pompe wysokiego ciśnienia zatrzesz bardzo łatwo, np ppzy wymianie filtra , nie napełniając go najpierw (procedura napełniania w ECU w adaptacjach)

                  z drugiej strony musiał chyba filtra paliwa się rozsypac, skoro poszło na pompę wsio

                  Komentarz


                  • #10
                    VAG mówi wymieniać filtr paliwa co 90 kkm, natomiast Bosch dla VAG-a mówił filtr wymieniać co 30 kkm. Łuszczenie się pompy jest spowodowane niewydolnością filtra, (przytkanego syfem i wodą) wówczas pompa nie dostając odpowiedniej ilości paliwa. Występuje wówczas mocno niechciane zjawisko kawitacji, które jest tak zajebiste, że potrafi zniszczyć właściwie każdy materiał. Jak ktoś miał styczność z mechaniką płynów to wie o czym mówię.

                    Komentarz


                    • #11
                      znam zjawisko kawitacji od śruby napędowej statku
                      ja zmieniam filtr paliwa razem z olejem, czyli max 20tys.
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz


                      • #12
                        Kawitacja lubi tez załatwić pompy np. do C.O. a zwłaszcza f-my WILO...


                        Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                        CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                        Komentarz


                        • #13
                          OK, ale jak syf poleci do baku to juz tylko to co poszlo z przelewow na powrot. Do tego jest pompa w baku ktora tez powinna pasc, potem mamy filtr paliwa. Jak juz minie filtr paliwa, to mamy jeszcze jeden filtr paliwa przed sama pompa CR.

                          Opilki w pompie widac (jak sa oczywiscie) po wykreceniu zaworu na pompie CR
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • #14
                            Ja filtr paliwa wymieniam co 10 tyś km - z każdą wymianą oleju.
                            Przecież to żadne koszta tak na prawdę.
                            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                            Komentarz


                            • #15
                              Dopiszę rozwiązanie mojej sprawy. Zadzwoniłem do jednego ze sprzedawców na allegro z zapytaniem którą pompę wybrać. I uwaga powiedział że to jeden kit Z początku nie wierzyłem, ale przekonał mnie że sprzedaje ich pełno w ten sposób i nie miał jeszcze ani jednego zwrotu. W dodatku dał gwarancje i zobowiązał się pokryć koszty wysyłki zwrotnej jeśli coś nie będzie pasowało. I teraz uwaga, mam pompę z 2016r z przelotem 30tysi za jedyne 670zł i działa wszystko bezproblemowo Więc polecam wszystkim takie rozwiązanie
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87498 moja octa

                              Komentarz


                              • #16
                                niech działa jak najdłużej i wymieniaj filtry często
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ja zmieniam filtr paliwa co drugą wymianę oleju, czyli w autach ze sprężarką ze zmienną geometrią olej co 10 tys. km, a filtr paliwa co 20 tys. km.
                                  Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X