Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z nagrzewaniem się 1.9tdi oraz cieżko pali

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z nagrzewaniem się 1.9tdi oraz cieżko pali

    Witam ,zakupiłem świeżo skode 1.9tdi 105km .Po powrocie zauważyłem ,że wskazówka temp na liczniku trzyma 60stopni a po dłuższej jeździe 90 i czasem spadała . Wnioskowałem ,że jest to termostat ,który wymieniłem wczoraj .Po dzisiejszej jeździe czyli rano -2 Odpalił dość topornie .Załapał na dwa ,trzy baniaki i chodził ale przez sekundy nie równo . Podłączyłem szybko delphi i ukazał się błąd stały elektryczny świecy żarowej cyl 1 . CO do temp cieczy . Kiedy pojechałem do pracy 9km ,temp cieczy ledwo ruszyła się na 70stopni .... Mam mini vaga czy delphi .Jest opcja sprawdzenia czujników temp ,tylko pytanie czy wszystkie temp w blokach pomiarowych o temp czyli n007 i 003 mają być takie same ?

  • #2
    Te silniki ogólnie dość długo się nagrzewają...więc myślę że raczej jest to norma. A odnośnie odpalania - wymień świecę ..

    Komentarz


    • #3
      Dzięki kolego za informacje.Czytałem sporo i również są takie opinie .Natomiast przed momentem dla potwierdzenia chciałem sprawdzić to ,a wiec na zimnym silniku w
      bloku pomiarowym silnika 007
      1) 3)4) były podobne temp około 3stopni .
      Po rozgrzaniu na wskaźniku dobiło do 90stopni a w bloku pomiarowym było
      1) 59
      2)--
      3)34
      4)76 Po chwili doszło do 84stopni i po uruchomieniu nawiewu na HI spadła do 70 stopni .

      Dość dziwne jak dla mnie ...

      Komentarz


      • #4
        W moim 1.9 tdi , mimo że wszystko sprawne, też długo się grzeje. Nawet jak temperatura pracy osiągnie +-90 st.C , auto sobie postoi i popracuje na wolnych obrotach, temperatura silnika spada. Kolega też ma skodę 1.9 tdi i też ma identycznie..Więc chyba ten typ tak ma..

        Komentarz


        • #5
          Dzięki za info .
          jaki kąt zapłonu najlepiej ustawić dla tego silnika waszym zdaniem ?
          Dziś zauważyłem nie pokojącą sprawe m.in kiedy wracałem z pracy skodą zauważyłem kilka kropel płynu chłodniczego nad nogami ,tuż przy nawiewie od nóg ..Czyżby rozszczelniona nagrzewnica ?

          Komentarz


          • #6
            Sprawny termostat po osiągnięciu temperatury 90st C utrzymuje stałą temp. niezależnie od tego czy na postoju w minusowych czy wysokich dodatnich temp. otoczenia, czy podczas jazdy. Takie jest jego zadanie. Zrobiłem wczoraj trasę Warszawa-Pasłęk i z powrotem, (560 km) wskazówka temp. nie drgnęła nawet na chwilę.
            Maro

            Komentarz


            • #7
              Co do nagrzewania, to potwierdzam. Przy temperaturze około +3 stopni Celsjusza wskazówka płynu chłodniczego podnosi mi się dopiero po 4 kilometrach jazdy z prędkością 90 km/h. Wtedy włączam grzanie w kabinie na 20 stopni, a pełne nagrzanie płynu chłodniczego następuje po przejechaniu następnych 8 kilometrów.
              Co do trzymania temperatury, to sprawny termostat trzyma temperaturę 90 stopni nawet jak samochód długo stoi na wolnych obrotach, więc to nie jest "ten typ tak ma".

              Komentarz


              • #8
                Też się wtrącę. Nagrzewać rzeczywiście się długo grzał, ale jak już osiągnął 90°C to już ją trzymał nieważne czy się stało, czy jechało. Jak na nogach zaczyna Ci się coś skraplać, to z dużym prawdopodobieństwem jest to nagrzewnica. Ogólnie drogi temat w naprawie... A nie masz szyb zaparowanych od takiego tłustego nalotu??
                Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X