Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1,6 TDI CR - szarpie podczas przyspieszania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1,6 TDI CR - szarpie podczas przyspieszania

    Witam i poproszę o pomoc. Podobny temat już niedawno był, ale dotyczył silnika 2,0 więc zakładam nowy.

    Objawy są następujące: Podczas przyspieszania, w zakresie obrotów od ok. 1,5 tys. do ok. 2,5 tys. auto szarpie, przerywa, nie rozpędza się płynnie, nie czuć "mocy", tak jakby coś było zatkane, przytkane. Dzieje się tak na każdym biegu, na zimnym i na ciepłym silniku. Objawy nie występują zawsze, kiedyś pojawiały się rzadziej, a ostatnio co raz częściej. Raz nawet było niebezpiecznie, kiedy trzeba było się szybko włączyć do ruchu, a tu skoda nie idzie i tamuje ruch. Samochód 2009 rok i 111 tys. km. przebiegu.

    Pierwszą sprawą była wymiana filtra paliwa, ale to nie pomogło.

    Pomiar wtrysków:

    inij.jpg

    Dodatkowo: Od czasu do czasu (nieregularnie, czasem co kilka, czasem co kilkadziesiąt kilometrów) zapala się na szafie pomarańczowa kontrolka sprężynka, która po wyłączeniu zapłonu znika. Odczyt błędów z VCDS jest następujący:

    Address 01: Engine Labels: 03L-906-023-CAY.clb
    Control Module Part Number: 03L 906 023 AG HW: 03L 906 023 AG
    Component and/or Version: 1,6l R4 CR td H23 5697
    Software Coding: 00114014032400080000
    Work Shop Code: WSC 31414 790 00001
    ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023AG 001003 (SK35)
    VCID: 6BD3B1F7820722465EF-803E
    2 Faults Found:

    7334 - Mass Air Flow during Regeneration too Low
    P145E 00 [167] - -
    MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 111462 km
    Date: 2093.14.15
    Time: 16:57:33

    7329 - Mass Air Flow Sensor (G70)
    P0101 00 [167] - Implausible Signal
    MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 111463 km
    Date: 2093.14.15
    Time: 16:58:22
    Readiness: 0000 0000

  • #2
    Zamieszczone przez MQ1977 Zobacz wpis
    Dodatkowo: Od czasu do czasu (nieregularnie, czasem co kilka, czasem co kilkadziesiąt kilometrów) zapala się na szafie pomarańczowa kontrolka sprężynka, która po wyłączeniu zapłonu znika
    miałem tak przy padniętym EGR,ale u Ciebie błędem sypie przepływka
    Dawid
    czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

    Komentarz


    • #3
      Na poczatek sprawdz szczelnosc rur dolotu a potem zmodzic tak by egr byl w pozycji zamknietej caly czas. Czyli albo zaslepka albo odpiecie go i sprawdzenie jego pozycji. Wtedy loga z przeplywki i turbo zapodaj to bedzie wiadomo czy faktycznie maf kleknal.
      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

      Komentarz


      • #4
        Dolot "na oko" nie wygląda źle, filtr powietrza jest w miarę nowy. Nie da się jakoś prościej sprawdzić tego MAF-a? Za pomocą vcds czy zwykłego miernika elektrycznego. Na youtubie są takie filmiki po angielsku. Czy ktoś już to robił? A może ktoś z forumowiczów ma na zbyciu przepływkę 03L 906 461 i mógłby pożyczyć do przetestowania?

        Komentarz


        • #5
          hej, zarejestrowałem się tutaj bo mam ten sam wręcz identyczny problem u siebie w B7. Kupiłem auto z przebiegiem 190 tyś km , zrobiłem zaledwie 4 tyś km i pierwszy objaw jaki się pojawił to gorsze uruchamianie silnika z rana. Mam w aucie system wolnych rąk i wymyśliłem sobie że wsiadając do auta naciskam przycisk startu ale nie wciskam sprzęgła. Wówczas słyszę jak wstępna pompa paliwa podaje paliwo do pompy CR i wówczas silnik staruje z miejsca. Kiedy kupowałem auto w DE nie trzeba było robić tego "myku" auto paliło na dotyk zaraz po naciśnięciu przycisku. Kilka tygodni temu w czasie miejskiej jazdy poczułem kilka szarpnięć i pomyślałem sobie że może FAP już się zapchał. Zrobiłem kilka wycieczek ekstra i jakby przeszło. Wczoraj niestety ale problem wrócił i to już konkretnie. Jadąc w okolicy 2 tyś km poczułem kilka szarpnięć i zapaliła się kontrolka świecy żarowej. Dojechałem do domu i podpiąłem kompa , zero błędu. Na zapas wywołałem regenerację FAP i zrobiłem krótką wycieczkę. Myślałem że jest już OK znowu zaczęło się szarpanie. Co dziwne bez kontrolki, bez błędu. Klasyka w którą nie wierzę to nowy filtr paliwa, dobra zupa z markowej stacji i wielkie G... Dopiero dzisiaj pojawił się błąd 7329 P0101 miernik masy powietrza niewiarygodny sygnał. Również usłyszałem teorię o dziurawym dolocie. Zatem tak, dolot w tych silnikach jest na wieki wieków, prosty jak konstrukcja cepa, filtr, MAF kolanko i turbina. Poza tym auto nie tłuczone, nie rozbierane przez filozofów i raczej świeże bo 2014 rok. Tak więc nie stawiam na MAF a raczej coś związanego z układem dolotu, wylotu i całego obiegu powietrza. Największym nieporozumieniem tych silników jest EGR. Projekt filozofów i naukowców z NASA robi więcej zadymy jak pożytku. Może jakaś mądra głowa przerabiała ten temat, wydaje się klasyczny skoro kolega MQ1977 ma identyczne objawy. Pozdrawiam

          Komentarz


          • #6
            Cały czas temat jest przeze mnie obserwowany i monitorowany, a rozwiązania ciągle brak. Logi dynamiczne zrobione, ale wyszły dobrze, tzn. wartości "specified" i "actual" były ze sobą skorelowane zarówno na MAF sensor jak i na ciśnieniu turbiny. Była też próba jazdy z odpiętym MAF sensorem i wtedy auto zachowywało się tak właśnie zamulone przez cały czas. Ze swej strony aktualnie podejrzewam że czasami "przytyka się" zabrudzony zawór EGR-a (w mym przypadku auto nieregularnie jeździ w dłuższe trasy), albo też jakaś wiązka elektryczna się przetarła.

            Komentarz


            • #7
              Zarzuć trop przepływki bo to błędny trop. W tych silnikach pada EGR lub wtryski. U mnie przy okazji wyszło że mam 58 gram popiołu w DPF więc jego czas już się kończy. Nie mam weny aby robić to samodzielnie więc poprosiłem kolegę o wydłubanie DPF oraz jego sąsiada EGR. Jedna robota, sanki w dół i rzeźba. Nowy EGR w zamienniku 500 złotych, lub regeneracja 300, czyszczenie DPF na cacy 600 złotych, złożę to ponownie i mam nadzieję że będzie OK. ASO twierdzi że DPF i tak przy ok 200 tyś km zdycha na amen , a EGR nawet po 100 tyś przebiegu. Nie trawię diesli ale już mnie LPG również wyszło bokiem. Reasumując ja stawiam na EGR ale zwyczajnie zasyfiały nagarem. Problem tylko w jego umiejscowieniu i tym że UE na siłę pragnie z g....a zrobić konwalie. Diesel musi kopcić ale Ci od prostowania bananów uważają inaczej. Normy idą w górę a producenci mają związane ręce.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez imnothep Zobacz wpis
                a EGR nawet po 100 tyś przebiegu
                prawda,ale jeśli jeździsz na krótkich dystansach tak samo
                Zamieszczone przez imnothep Zobacz wpis
                ASO twierdzi że DPF i tak przy ok 200 tyś km zdycha na amen
                jeśli jazda mieszana bliżej 300tys
                Dawid
                czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                Komentarz


                • #9
                  implausible signal na przepływce, to musi być naprawdę niezły przedmuch bokiem w dolocie
                  albo jakieś powracające powietrze nie wydmuchane do wydechu
                  z drugiej strony, nie deyskfalifikowałbym przepływki bo jednak się zużywa, a 200km to jej czas mniej więcej
                  Przypchany EGR czy DPF? kto wie , może nie wyrabiają z przepływem
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz


                  • #10
                    No więc błędem sypał MAF, ale winowajcą okazał się padnięty EGR 03L 131 512 AT, który nie dość że był zasyfiony nagarem, to miał popsute to łożysko:

                    egr.jpg

                    Wsadzone zostało coś takiego: http://allegro.pl/zawor-egr-skoda-octavia-superb-ii-yeti-1-6-2-0-tdi-i7060597021.html#thumb/2
                    Cena niewysoka, ale zobaczymy ile wytrzyma.

                    Dzięki dla wesol, dawcio, imnothep, krzynol za naprowadzanie.
                    Ostatnio edytowany przez MQ1977; 36345. Powód: Był bym zapomniał

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez MQ1977 Zobacz wpis
                      Cena niewysoka, ale zobaczymy ile wytrzyma.
                      no właśnie...u mnie po wymianie ok 3miesiace i znów sypnął błędami q...wa mać!
                      Dawid
                      czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                      Komentarz


                      • #12
                        no i miałem nosa wszelkie objawy uszkodzeń mechanicznych podzespołów nie zawsze kończą się zapisem błędów. Kiedyś słyszałem rozmowę gościa który pytał czy można podpiąć jemu kompa do auta bo ma stuki w zawieszeniu. Jak radzicie koledzy, współpracuję z firmą która regeneruje masę sprężarek do klimy oraz od jakiegoś czasu wspomnianych EGR. Co lepsze nówka tej podróbie czy regenerowany oryginał ? Problem nie stanowi cena ale nijakie dojście do tego zaworu. Nie lubię wracać do tematu ponownie

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez imnothep Zobacz wpis
                          Co lepsze nówka tej podróbie czy regenerowany oryginał ?
                          wywalić to lub ORI+montaż w ASO(gwarancja)=ok 2tys zł
                          Dawid
                          czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez imnothep Zobacz wpis
                            Co lepsze nówka tej podróbie czy regenerowany oryginał ?
                            Zdaje się, że ten zamiennik ("podróba" brzmi gorzej) za 500zł jest nowością na rynku i z tego co się zorientowałem, to sprzedawca nie nadąża z zaopatrzeniem. Sprzedaż i montaż - wykonane poza ASO - też posiadają gwarancję. Ja w każdym razie zaryzykowałem i poszedłem "po taniości". Jakie będą efekty? - oczywiście dam znać na forum. Na razie pierwsze jazdy testowe wypadły dobrze.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez MQ1977 Zobacz wpis
                              Ja w każdym razie zaryzykowałem i poszedłem "po taniości". Jakie będą efekty?
                              Zamieszczone przez dawcio Zobacz wpis
                              no właśnie...u mnie po wymianie ok 3miesiace i znów sypnął błędami q...wa mać!
                              nic dodać nic ująć
                              Dawid
                              czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                              Komentarz


                              • #16
                                pacjent CAYC, po wymianie błędów brak 20180307_165421.jpg
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz


                                • #17
                                  Panowie a macie wiedzę czy przy demontażu tego w 1.6 lub 2.0 należy bezwzględnie opuścić sanki , czy może idzie go wydłubać inaczej ?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez imnothep Zobacz wpis
                                    należy bezwzględnie opuścić sanki
                                    z tego co wiem to odsuwa się dpf i się wyciaga
                                    Dawid
                                    czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ja nawet DPF-a nie ruszałem.

                                      Ten łepek opisuje jak ogarnąć temat:
                                      MOTO - KLINIKA V.A.G - YouTube

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        nie jest tak prosto jak ten gość z ASO przedstawia
                                        rury olejowe trzeba odkręcić, kupa pieprzenia z czyszczeniem potem, do tego dostęp do jednej śruby egra masakryczny
                                        sanek nie zdejmujemy, tylko dpf i rurę przednią tłumika odkręcamy i odsuwamy dpfa na bok
                                        szczerze powiem, że przy następnej takiej wymianie, zdejmiemy półoś w 20 minut, a da nam to oszczędność sporą czasu i wygodę pracy
                                        dodatkowo pamiętajcie, że wymieniamy tylko zespół zaworów, więc dochodzi trochę czasu na zabawę w chłodniczkę
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          sam zespół zaworów ? abyś nie musiał wracać ponownie do tematu. Chłodnica może być przytkana i przy nowym zespole zaworów powoduje powrócenie tematu. Miałem jeden "zepsuty" EGR w ręku i tak, podciśnienie chodziło idealnie, silniczek krokowy pracował poprawnie, nie sypało błędami, a szarpało silnikiem. Dlatego też został wymieniony na nowy. Zakładając że powodem przytykania wydechu będzie o wiele większy średnicą FAP, to taka przytkana tym samym syfem chłodniczka w dużo mniejszymi wlotem i wylotem musi również mieszać. Poza tym temat dotyczy 1.6 TDI, a tam jest znacznie prościej wydłubać EGR niż w 2.0.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Chłodnicę można bez problemu umyć.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              w tej chłodnicy tak naprawdę nie ma co się zespuć, ewentualnie może cieknąć przy złym złożeniu
                                              zalałem na noc zmywaczem do hamulców, poszorowałem drutem wewnątrz i pełno czarnego nagaru się wylało
                                              potem płukanie do czysta i jakoś czystsza się wydaje, na razie działa
                                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                              poprzednie modele:
                                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                macie dobre i w miarę tanie źródełko aby zakupić egr?
                                                MaderFaker EKOlot -> http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...t-vrs-interior

                                                KUPIĘ: tunel z podłokietnikiem-kpl, Zderzak vrs FL, Skladane lusterka-kpl, Maxi-dot

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  tanie=niedobre
                                                  sam zespół zaworów EGR to tu allegro.pl
                                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                  poprzednie modele:
                                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X