Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1,6 TDI CR - szarpie podczas przyspieszania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez marcin607 Zobacz wpis
    macie dobre i w miarę tanie źródełko aby zakupić egr?
    wali juz błędami na okrągło?
    Dawid
    czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
      tanie=niedobre
      sam zespół zaworów EGR to tu Captcha
      Tani z oryginału miałem na myśli. Żadnych zamienników itp.
      MaderFaker EKOlot -> http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...t-vrs-interior

      KUPIĘ: tunel z podłokietnikiem-kpl, Zderzak vrs FL, Skladane lusterka-kpl, Maxi-dot

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez dawcio Zobacz wpis
        wali juz błędami na okrągło?
        Jeszcze ale jak padnie muszę już mieć namiary na konkretną cześć i źródło. Teraz jak zapale jadę 40-50km spokojnie później co parę km wali błąd.
        MaderFaker EKOlot -> http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...t-vrs-interior

        KUPIĘ: tunel z podłokietnikiem-kpl, Zderzak vrs FL, Skladane lusterka-kpl, Maxi-dot

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez marcin607 Zobacz wpis
          Teraz jak zapale jadę 40-50km spokojnie później co parę km wali błąd.
          czyli już koniec....powoli myśl o kupowaniu
          Dawid
          czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

          Komentarz


          • #30
            no i zrobiłem samemu. Wszak 1.6 TDI ale demontaż dolotów powietrza do turbiny, demontaż stalowych rurek spalin do EGR, demontaż kołnierza przy DPF, potem wspornik pod DPF, odsuwam filtr na bok , odpinam u góry wąż wody (prawy) odkręcam EGR 6 śrubami od bloku silnika, uchylam go sobie i wówczas odpinam wąż wody lewy (ten dolny). Tak naprawdę pierwszy raz i 2 godziny miałem gadzinę na wierzchu. montaż trochę zabawy bo dokładnie i z wyczuciem a i tak ciul ze mnie ułamałem końcówkę gruszki sterowaną podciśnieniem. Dobrze że miałem starą w zapasie. Nie potrzebnie ją zdejmowałem bo myślałem że będzie przeszkadzać. Pytanko... gruszka przymyka jakąś przesłonkę w chłodnicy, kiedy tak naprawdę powinna się zamykać a kiedy otwierać i czy jej nieszczelność coś miesza w działaniu EGR ? pozdrawiam

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez imnothep Zobacz wpis
              Pytanko... gruszka przymyka jakąś przesłonkę w chłodnicy, kiedy tak naprawdę powinna się zamykać a kiedy otwierać i czy jej nieszczelność coś miesza w działaniu EGR ? pozdrawiam
              To nie jakaś przesłonka, tylko klapa spalin. Praca tej klapki jest ważna, tak samo jak samego zaworu EGR. Tam nie ma elementów zbędnych, jest to tak zaprojektowane że wszystko musi działać dobrze, bo inaczej zaraz będzie jakiś problem. A to będzie EGR błędami walił, a to znowu DPF może się nie chcieć wypalać. Uważam że praca tej klapki spalin sterowanej gruszką na podciśnienie ma kluczowy wpływ na wypalanie DPF. Przez rok jeździłem z wyłączonym programowo EGR i był spory problem z wypalaniem DPF.

              Uklad-recyrkulacji-spalin-EGR-1.6TDI.jpg

              Komentarz


              • #32
                hej, trafiłem na ten temat
                pacjent: 1.6TDI CAYC, błąd MAF "implausible signal" - trzy dni z rzędu gdy temperatura cieczy osiąga pion na liczniku, to hamowanie silnikiem kończy się migającą ikonką świec i błędem na kompie, całość błędu wygląda tak:
                Kod:
                7330 - Mass Air Flow Sensor (G70) 
                          P0101 00 [167] - Implausible Signal
                          MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                             Freeze Frame:
                                    Fault Status: 00000001
                                    Fault Priority: 2
                                    Fault Frequency: 1
                                    Mileage: 213238 km
                                    Date: 2077.14.21
                                    Time: 15:45:45
                
                                    Engine speed: 1590.00 /min
                                    Normed load value: 0.0 %
                                    Vehicle speed: 57 km/h
                                    Coolant temperature: 72 °C
                                    Intake air temperature: 11 °C
                                    Ambient air pressure: 1020 mbar
                                    Voltage terminal 30: 14.682 V
                                    Unlearning counter according OBD: 40
                                    Air mass: actual value (mg/stroke)-MAF_MES: 583.556 mg/stroke
                                    Air mass proportion filtered-FAC_MAF_CYL_KGH_RATIO_FIL: 0.80933
                                    EGR Solen.val.: actual value-ANG_EGRV[0]: 0.000 %
                                    Throttle valve adapter: actual value-ANG_THR[0]: 95.996 %
                                    Charge air pressure specified value-MAP_SP_MMV: 1149.82 hPa
                                    Charge air pressure: actual value-MAP_MMV: 1149.82 hPa
                                    Engine torque-TQI_SP: 0.00 Nm
                przepływkę spryskałem dziś preparatem Liqui Moly 4066, obroty na jałowym odrobinę stabilniejsze, ale błąd powraca

                Jest jakiś tutorial jak sobie sprawdzić EGR/przepływomierz w TDI CR? wszystko, co znalazłem, dotyczy TDI PD. Dociera do mnie, że zapewne do wymiany leci EGR, ale wolałbym mieć 100% pewności co zlecam do wymiany

                Komentarz


                • #33
                  Cześć, kolego u mnie to samo, temperatura osiągnie cel i kwestia kilku minut-pojawia się błąd 7329 Mass Air Flow Sensor. Po kilku razach dochodzi 7286 Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit.
                  EGR mam wyłączony programowo od maja zeszłego roku. Po jego wyłączeniu problem z migającą sprężynką miałem ale raz w miesiącu , nie zwracałem na to uwagi, teraz codziennie.Oczywiście silnik pracuje normalnie bez jak i z błędem.
                  Chyba będę musiał zrobić jak kolega Ciacho123- włączyć go i wymienić na nowy.

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X