Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

zimowa osłona chłodnicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • zimowa osłona chłodnicy

    Witajcie,
    czy któryś z kolegów stosuje w swojej Octavii II zimową osłonę chłodnicy. Mam problem z dużą ilością mazi w układzie oleju. Wiem, że zapewne spowodowane to jest wadliwą konstrukcją odmy i samego jej wężyka, który bardzo łatwo się wystudza łapie wilgoć i jest piętą achillesową niektórych naszych silników. Mój silnik to 1.6 MPI BGU olej Mobil 1 5W30. Przy niedawnej wymianie oleju, nazbierało mi się na tyle dużo tego syfu, że musieliśmy robić płukanie silnika. Czy zastosowanie zimowej osłony rozwiąże w jakiś stopniu ten problem. Zauważyłem, że ogólnie temp. płynu chłodzącego utrzymuje żądane 90 st C, na postoju / w korkach nie ma w ogóle z tym żadnego problemu, przy jeździe około 3,5 tyś obrotów na autostradzie też wszystko jest ok. Gorzej jak jadę z mniejszymi obrotami a nie daj boże jeszcze pod wiatr, wtedy wskazówka zaczyna szybko spadać do około 70/75 st C. W lecie w ogóle nie mam tego problemu. Termostat jest ok. Zazwyczaj robię trasy około 40 km autostradą, ale zaraz po zjechaniu z autostrady kiedy silnik powinien być już dobrze nagrzany temp zaczyna automatycznie spadać. Pozdrawiam.

  • #2
    Jak dla mnie to wina termostatu. Na postoju na wolnych ok - temperatura może spaść, ale podczas jazdy czy to hebel czy dziadkowa jazda na blacie 90 stopni.

    Komentarz


    • #3
      Dokładnie, albo termostat, albo zawalona nagrzewnica. Temperatura powinna być cały czas 90 stopni.
      Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

      Komentarz


      • #4
        Termostat kosztuje grosze, wymiana prosta, a prawdopodobnie uchroni przed naciągnięciem na koszta jak nie masz zaufanego mechaniora. Ja miałem podobnie - latem wszystko ok, jak zrobiło się zimno na trasie cudem osiągałem 90 stopni.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez LukeSkywalker Zobacz wpis
          Czy zastosowanie zimowej osłony rozwiąże w jakiś stopniu ten problem.
          Nie rozwiąże. Jedyny plus to szybsze nagrzewanie

          Mam osłonę na grilu oraz na dolnej kratce między halogenami
          Mój szatan

          Paweł

          Komentarz


          • #6
            Ciekavy, dzięki a czy odnotowałeś jakiś negatywne skutki tych osłon? Niektórzy piszą, że przez nie silnik może się nawet przegrzać, ale nie wydaje mi się żeby to było prawdą. A czy masz u siebie ten sam problem z mazią pod korkiem?
            No nic w takim razie spróbuję wymienić termostat, chociaż mechanik twierdził, że wyniki na kompie wyglądają ok, dlatego go wykluczyłem. Pozdrawiam.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez LukeSkywalker Zobacz wpis
              Ciekavy, dzięki a czy odnotowałeś jakiś negatywne skutki tych osłon?
              Żadnych

              Zamieszczone przez LukeSkywalker Zobacz wpis
              Niektórzy piszą, że przez nie silnik może się nawet przegrzać, ale nie wydaje mi się żeby to było prawdą
              Robię trasy po 150km i wskazówka nie ruszyła dalej niż na 90stopni

              Zamieszczone przez LukeSkywalker Zobacz wpis
              A czy masz u siebie ten sam problem z mazią pod korkiem?
              Tak, to chyba w wszystkich mpi jest przez błąd konstrukcyjny odmy

              I tak jak koledzy pisali masz termostat do wymiany

              Mój szatan

              Paweł

              Komentarz


              • #8
                Ja też przed chłodnice wkładam osłonę jak temperatura zbliża się zera i jak dotąd nie odnotowałem żadnych skutków ubocznych. Temperatura w normie, a rano trochę szybciej się nagrzewa.

                Komentarz


                • #9
                  Ok, dzięki za odpowiedzi. Zamontuję osłonkę i biorę się za termostat w takim razie. W zasadzie podczas jazdy nie był badany więc może jednak to on jest sprawcą... Pozdr.

                  Komentarz


                  • #10
                    Kolego te silniki ( 1.6 MPI ) tak mają.

                    Mam 2 skody - O1 1.6 AKL MPI oraz O2 1.6 MPI BSE - ona ba LPG i w obu jest masło pod korkiem. W jedmym jest 5w30 GM a w drugim najlepszy MOTUL 5W40 i jest tak samo.

                    Zamieszczone przez Ciekavy Zobacz wpis
                    Tak, to chyba w wszystkich mpi jest przez błąd konstrukcyjny odmy
                    Spowodowane to jest odmą i tym że mamy króciec pod korkiem oleju z plastiku, który jest ciągle niedogrzany.

                    Termostat sprawdź wg wskazań - najlepiej VCDS.

                    Ja zmieniłem ale masło zostało.

                    ps

                    tez w środę kupuje osłonę górną na grill bo kolega złożył i szybciej się nagrzewa oraz mniej syfu na silniku.

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja kupiłem i założyłem osłonę parę tygodni temu. Mimo że tegoroczna zima jest raczej "soft" to przegrzaniem silników nie grozi. Nagrzewa się szybciej do 90 stopni i je trzyma. Nic powyżej.
                      Artur

                      Komentarz


                      • #12
                        Czy na zime zakładacie dedykowaną osłone chłodnicy czy jak to kiedyś robili - kawałek tektury?

                        Komentarz


                        • #13
                          Osobiście używam dedykowanej od lat
                          Mój szatan

                          Paweł

                          Komentarz


                          • #14
                            A ja to się cały czas zastanawiam i nie wiem co zrobić

                            Jedynym plusem co do tej osłony, który mnie przekonuje to łatwiejsze nagrzewanie LPG bo silnik się nagrzewa w miarę sprawnie ale jak zobaczyłem co się dzieje z lpg w trakcie jazdy to się załamałem jak szaleją temperatury gazu podczas pracy silnika owiewanego zimnym powietrzem.

                            ...Moje Cappuccino MPi...

                            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                            Komentarz


                            • #15
                              Ja też mam LPG ale żadnych negatywnych skutków nie zauważyłem
                              Mój szatan

                              Paweł

                              Komentarz


                              • #16
                                A w jakich temperaturach używasz?
                                Albo kiedy zdejmujesz?
                                Przepraszam za idiotyczne może pytanie ale ostrzegano mnie że BSE się lubi przegrzać i diabli wezmą termostat.

                                ...Moje Cappuccino MPi...

                                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                Komentarz


                                • #17
                                  Jak założyłem w grudniu tak ściągnę dopiero na wiosnę jak temperatury będą +10
                                  Mój szatan

                                  Paweł

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    No mój tato ma octavke FL BSE i na zime widziałem, że daje sobie od kilku lat tekturkę i śmiga. On porusza się po mieście więc nie przegrzeje w zimie samochodu. Myślę, że do LPG osłona zrobi różnicę, w aktualnym okresie leje LPG ~35 litrów + 10L PB po przejechaniu odcinka 400km, i to paliwo zalane zostanie spalone

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      A to pewnie dziś pojadę do Krosna zakupić za 75 pln, bo moja skoda jeździ dziennie 2 odcinki po 20 km z przerwą 8 godzin wiec nie powinno być źle.

                                      Swoją drogą dużo CI pali PB, ja dolewam 12 L PB na 3 butle LPG
                                      Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

                                      ...Moje Cappuccino MPi...

                                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Za 75zl to jakaś dedykowana osłona? Posiadasz fotke? No ja robie codziennie 2 odcinki po 8km z przerwą 8h, z czego każdy odcinek 8km ma gaszenie silnika na 5 minut, ale myśle, że dużo to nie zmienia. Tankuje Pb jak zaświeci się rezerwa, która mnie denerwuje , może przedtem lałem po 5L, a teraz 10L i jeszcze jest, więc policze sobie ilość tankowań.
                                        Ogólnie w okresie zimy robie ok 400km (LPG +PB) i leje LPG do pełna to tak z ~33-36 wejdzie na 42L butle, więc reszta leci z PB

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Osłona jest dedykowana i bardzo ładna
                                          Owiewki samochodowe HEKO

                                          A co do ilości paliwa w Twoim przypadku to raczej spowodowane jest kilkoma czynnikami
                                          1. Krótkie odcinki - auto się dogrzewa
                                          2. Wysoko temperatura przełączania na LPG
                                          3. Może jakieś dotryski PB do LPG

                                          Jaką masz instalację LPG??

                                          ...Moje Cappuccino MPi...

                                          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Landi Renzo Omegas, ustawiony na 40 stopni, z czego na blacie wskazówka pod 70 podchodzi to się przełączy. Byłem z tym w Ms-Gaz to po zmianie na 30 stopni telepał się i gasł;/ O dotrysk pytałem to mówił, że mój sterownik nie ma takiej opcji (nie wiem czy potrzebne do tego silnika)

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              To musimy pogadać

                                              ...Moje Cappuccino MPi...

                                              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Skoro tak mówisz

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
                                                  (nie wiem czy potrzebne do tego silnika
                                                  Do żadnego nie jest potrzebne - wystarczy dobrze ustawiona instalka LPG, coby był prawidłowy skład mieszanki w całym zakresie obrotów / obciążenia silnika.
                                                  Benzyna tylko na odpalenie i krótkie rozgrzanie do temp. przełączenia.
                                                  Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                                  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X