Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

2.0 TDI CR CFHC 2010 drgania podczas przyśpieszania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 2.0 TDI CR CFHC 2010 drgania podczas przyśpieszania

    Witam,
    Mam problem z moja Octavia 2.0 TDI CR CFHC 2010. Chodzi o to, że od jakiegoś czasu podczas przyśpieszania odczuwam pewne drgania. Dodam, że koła wyważone, wymienione koło dwumasowe (z powodu wady fabrycznej fabrycznego zestawu Sachs- przetarcie obudowy skrzyni biegów). Drgania występują na 3,4,5,6 biegu, na 1 i 2 nie ma wibracji.
    Po przeczytaniu wielu wątków i sprawdzeniu VCDS, okazało się, że wtryski trochę niedomagają. Korekty wyglądają następująco : cyl1:-0.59, cyl2:-0.18, cyl3: 0.39, cyl4: 0.38. Postanowiłem, że kupie używane wtryski po małym przebiegu. Kupiłem wtryski (teoretycznie) po przebiegu ok 50kkm. Okazało się, że dają gorsze korekty, tj.:cyl1: 0.36, cyl2.:0.85, cyl3.:-0.59, cyl4.:-0.62. Objawy po wymianie nie ustąpiły.
    Dodam, że przebieg auta obecnie to 284 500 km.
    Proszę o pomoc co robić, bo obawiam się, że jeżeli będe jeździł z takimi wibracjami to uszkodzę nowe koło dwumasowe.
    A po drugie jeżdżenie z takimi wibracjami jest strasznie denerwująca
    Ostatnio edytowany przez kubus; 42540.

  • #2
    a czy dałeś wtryski na stół probierczy? czy tak sobie zmieniłeś
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz


    • #3
      a może przeguby padają, ja tak miałem w poprzednim wozie , okazało się ,że oda się rozsypały

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez krzynol
        a czy dałeś wtryski na stół probierczy? czy tak sobie zmieniłeś
        Nie oddawałem wtrysków na stół, sprawdzałem tylko vcds. Wymieniłem bo wcześniej miałem wszystkie objawy świadczące o ich zużyciu


        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Kropek
          a może przeguby padają, ja tak miałem w poprzednim wozie , okazało się ,że oda się rozsypały
          Mechanik sprawdzał półosie i przeguby i stwierdził ze wszystko jest w porządku


          Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

          Komentarz


          • #6
            ale może to jednak od układu jezdnego, chociaż tutaj kumulacja wibracji przy wyższych prędkościach się objawia
            czy u ciebie te wibracje zależą od prędkości czy od obrotów silnika?
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez krzynol
              ale może to jednak od układu jezdnego, chociaż tutaj kumulacja wibracji przy wyższych prędkościach się objawia
              czy u ciebie te wibracje zależą od prędkości czy od obrotów silnika?
              Zaczynaja się od około 80-90 km/h.Powyżej 140 km/h zanikają praktycznie


              Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

              Komentarz


              • #8
                Podmieniłem dziś przednie koła od mojego ojca bo moje opony są lekko wyzabkowane (maglownica strzelała- już jest po regeneracji i ustawieniu geometrii). Ojca opony są praktycznie nowe (maja przejechane Ok 5000 km) i zauważyłem ze drgania są trochę mniejsze lecz do końca nie ustępują


                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                Komentarz


                • #9
                  Za wibracje przy przyspieszaniu zazwyczaj odpowiadają przeguby wewnętrzne. Co do wyważania kół to, że były wyważane wcale nie znaczy, że są wyważone właściwie. Co niektórzy właściciele zakładów wulkanizacyjnych, nie wiedzą w ogóle co to kalibracja wyważarek. Sam to kiedyś przerabiałem, koleś mi trzy razy koła wyważał i nadal były drgania podczas jazdy. Dopiero wizyta w innym zakładzie załatwiła problem wibracji, opony zostały zoptymalizowane względem felgi, koła wyważone na nowej maszynie i drgania ustąpiły.
                  Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                  Komentarz


                  • #10
                    jo, przegub wewnętrzny ciężko jest diagnozować
                    obite półosie też dają efekty bicia
                    zapytaj mrfazi ile walczył z biciem
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz


                    • #11
                      Żeby stwierdzić czy przegub wewnętrzny jest uszkodzony, jeśli nie ma wyczuwalnych luzów, to niestety trzeba go zdemontować, oczyścić dokładnie ze starego smaru i sprawdzić czy nie ma w nim jakichkolwiek wżerów, wytarć wewnątrz. Więc jeśli mechanik tego nie zrobił, to przeguby kwalifikują się do ponownego dokładnego sprawdzenia.
                      Ostatnio edytowany przez dieselinside1900; 43793.
                      Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                      Komentarz


                      • #12
                        Wiec byłem dziś u mechanika przejechał się i stwierdził ze te drgania pochodzą od układu napędowego. Następnie zdemontował półosie i sprawdził przeguby - wszystko jest ok, nie maja luzów i wyżłobień.
                        Sam już nie wiem co to może być...
                        Może macie jeszcze jakieś sugestie co sprawdzić?


                        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                        Komentarz


                        • #13
                          Na moje oko to będzie przez wtryskiwacze. U mnie takie drgania występowały podczas buta. I były synchroniczne wraz z prędkością obrotową silnika. VCDS pokazywał parametry, że są spoko, ale próba przelewowa pokazala, że 2 sztuki dawały w przelew.
                          ​​​​​​

                          Komentarz


                          • #14
                            Też bym stawiał na wtryski - zrób test przelewowy jak pisze samtech i zobaczysz co wyjdzie.
                            Testy przelewowe wykazały u mnie że trzy szpryce są do wymiany... Więc przygotowuję się na cały komplet...
                            Objawy mam takie że "trzęsiawka" jest najbardziej na zimnym silniku na każdym biegu, do tego jeszcze coś dosłownie zaczyna terkotać jakby coś się metalowego pod maską obijało. Po 10 min jazdy wszystko wraca do normy i jedyne co mogę wyczuć to jak jadę 80km/h na 4 biegu to idą wibracje na całe auto jakby nierówna droga była, taka pofalowana:P oraz jak przekroczę 140km/h to również czuć te same wibracje jak dociskam pedał gazu. A i co jeszcze ciekawego mogę powiedzieć, a no że jak stoję za autem to generalnie takie ostre spaliny są wyczuwalne i gryzą w nos - i ktoś mi powiedział że to jest wyczuwalne właśnie jak wtryski leją... Mam dla porównania sąsiada z 1.6TDI w O3 no to fakt, u niego nie ma takiego śmierdziela...

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X