Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.6 mpi długie dogrzewanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.6 mpi długie dogrzewanie

    Samochód stoi pod chmurką. Do pracy mam 12km nawet przy temp 0 stopni bardzo powoli się dogrzewał. 2 km z górki i temp potrafiła spaść do 60/70 stopni zależy od temp otoczenia. Wymieniłem termostat, jest jescze gorzej. teaz przy temp -5 nie ma szans żeby temp doszła do 90 st. A po zjechaniu 2 km z górki temp spada do 50 st. Stosuje osłonę grila nic nie daje. Proszę o poradę.

  • #2
    Jak odpalisz to trzymaj rączkę na chłodnicy i zwracaj uwagę czy w pewnym momencie się zacznie nagrzewać- termostat się otworzył. Albo może od samego początku termostat jest otwarty i puszcza na chłodnice wode. Tam termostaty są podgrzewane? Jak tak to może podgrzewa ci cały czas termostat i otwiera.

    Komentarz


    • #3
      Nie wiem czy jest podgrzewany. Stary jak wymieniałem to był zamknięty. Może sie za wcześnie otwiera i za późno zamyka?

      Komentarz


      • #4
        A jaka temperatura leci do środka? Czuć że leci chłodniejsze powietrze?
        Jeśli nie to może po porostu czujnik temperatury wariuje a auto dogrzewa się normalnie?

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          No najlepiej sprawdzić to kładąc rękę na chłodnicy, do pewnego czasu powinna być cały czas zimna przy sprawdznym termostacie. Przy pewnej temperaturze nagle zrobi się ciepła bo puści wode. Może tak być, że kupiłeś termostat który jest wadliwy, Najlepiej przed wymianą wsadzić go do wody i gotować, obserwując czy otworzy się w odpowiedniej temperaturze

          Komentarz


          • #6
            Tak, jak sie silnik schładza to leci chłodniejsze powietrze. Termostat kupiłem wahlera nie najtańszy..

            Komentarz


            • #7
              No to wygląda że walnięty.
              Jeszcze jedna sprawa jakbyś uzupełnił profil to by było wiadomo jakie to Mpi w jakiej Octavii.
              W O1 nie ma grzałek, w O2 są. Typ silnika wiele tłumaczy może szybciej można by poszukać rozwiązania.

              ...Moje Cappuccino MPi...

              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                W O1 nie ma grzałek, w O2 są. Typ silnika wiele tłumaczy może szybciej można by poszukać rozwiązania.
                W O1 BFQ i AVU termostat jest sterowany (podgrzewany), w O2 w BSE jest normalny.

                Komentarz


                • #9
                  Pomieszałem.

                  Zamieszczone przez logan_x Zobacz wpis
                  W O1 BFQ i AVU termostat jest sterowany (podgrzewany), w O2 w BSE jest normalny.

                  Dziękuję za poprawienie mnie

                  ...Moje Cappuccino MPi...

                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                  Komentarz


                  • #10
                    Octavia ii 1.6 mpi 102 km. A czy BSE, BFQ itd to nie wiem gdzie to sprawdzić w win będzie? Po czym twierdzisz ze walnięty? Po tym ze powietrze leci chłodniejsze przy schładzaniu się silnika? Wasze MPI po jakim czasie się nagrzewają?

                    Komentarz


                    • #11
                      O2 MPI nagrzewa się szybko, przy aktualnych temperaturach w okolicach 3km będzie nagrzany (grzanie na temp. 0). To, że termostat wahlera nie znaczy, że będzie super- kiedyś się na nim przejechałem- nie otwierał się do końca i często chodziła chłodnica ale to w innym aucie. Sprawdz tak jak mówiłem, czy jak odpalasz rano silnik to nie nagrzewa się chłodnica- nie powinna bo płyn na nią nie ma być puszczany, jak sobie tak chwile pochodzi, patrzysz na blat i w okolicach pewnie ~80-90 stopni powinien się powoli otwierać więc chłodnica będzie się na grzewała. Możesz trzymać rękę na chłodnicy lub na przewodzie który idzie od termostatu na chłodnicę. Jak efektu nagłego rozgrzania nie poczujesz to znaczy, że coś nie tak z termostatem.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
                        Jak efektu nagłego rozgrzania nie poczujesz to znaczy, że coś nie tak z termostatem.
                        Dokładnie.

                        ...Moje Cappuccino MPi...

                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                        Komentarz


                        • #13
                          Po wymianie termostatu czekałem aż się silnik dogrzeje żeby dolać płynu. Nie doczekałem się.. Temp doszła może do 60 stopni a późno już było wiec zrezygnowałem i uzupełniłem płyn na następny dzień. wracając z pracy zatrzymam się jak temp dojdzie do ok 70 stopni i bede macał rurę

                          Komentarz


                          • #14
                            Macać trzeba na postoju cały czas bo wtedy wiesz czy puszcza od początku czy jest nagłe uderzenie ciepła.

                            ...Moje Cappuccino MPi...

                            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez vhailor Zobacz wpis
                              Po wymianie termostatu czekałem aż się silnik dogrzeje żeby dolać płynu. Nie doczekałem się.. Temp doszła może do 60 stopni a późno już było wiec zrezygnowałem i uzupełniłem płyn na następny dzień. wracając z pracy zatrzymam się jak temp dojdzie do ok 70 stopni i bede macał rurę
                              Tutaj zepawne chodziło ci o odpowietrzenie, W tym silniku powinno już automatycznie się odpowietrzać, więc silnik chwilke popracuje i dolewasz plyn do poprawnego poziomu. A czy sprawdzałeś przed założeniem czy termostat jest zamknięty? Założyć chyba się go źle nie da. Zakładam, że nowy termostat uszkodzony. Jak chwilkę pojeździsz i dasz cieple powietrze to leci gorące? Czy zimne?

                              Komentarz


                              • #16
                                Aha ok bede macał na postoju.
                                Tak chciałem odpowietrzyć, nie widziałem ze sam się odpowietrzy, dzięki. Wydaje mi się ze był zamknięty ale pewny nie jestem. Właśnie tez się zastanawiałem czy czegoś nie zjeb.. Przy wymianie, ale chyba nie ma co. Odkręcam plastik, wyciągam oring później termostat wkładam nowy term. nowy oring i skręcam.
                                Po chwili jazdy zimne leci.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ja w Akl miałem takie objawy jak TY.
                                  Jak wracałem z Kielc do Rzeszowa to po ok 100 km złapałem normalną niespadającą temperaturę jadąc cięgle 70-90. Po wymianie termostatu 3 km i wskazówka stoi na 90 stopni i leci gorące powietrze, po ok 1,5 km jadę na LPG.
                                  Na 100% czeka Cię ponowna wymiana termostatu.
                                  Możesz też wyjąć ten i wstawić do jakiegoś naczynia i gotować wodę obserwując co się stanie ale podejrzewam jak reszta tu piszących że masz cały czas otwarty termostat i stąd problemy z dogrzewaniem.

                                  ...Moje Cappuccino MPi...

                                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    No właśnie dobrze jest przed założeniem jak jest taka możliwość- wsadzić do garnka temostat i gotować obserwując czy przy temperaturze otwarcia(fajnie mierzyć wtedy temp termometrem jakimś laserowym) otworzy się. Jak wygląda na działający to zakladać

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Dobre termostaty produkuje polska firma Mera. Nie wiem kto produkuje wersje OEM, natomiast mam nienajlepsze doświadczenia z Wahlerem i Vernetem. Jak już napisano termostat przed montażem trzeba sprawdzić w gorącej wodzie mierząc temperaturę wody np. termosondą i multimetrem, przy czym temperatura otwarcia np. 87*C oznacza, że w tej temperaturze termostat ZACZYNA się otwierać, nie wcześniej. Wszystkie silniki benzynowe ze sprawnymi termostatami jakie do tej pory miałem szybko osiągały temperaturę roboczą i utrzymywały ją w czasie jazdy nawet przy -23*C.
                                      Antyfotoradar Valentine1
                                      Harry II Classic+Sirio ML145

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez vaz Zobacz wpis
                                        Dobre termostaty produkuje polska firma Mera.
                                        Mają jakiś problem z serwerem, nie mogę pobrać katalogu.
                                        Prócz Mery jakie firmy jeszcze polecacie? Może znanego GATESA?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Jak z każdą częścią, może ona zaraz przestać działać. Każdy poleci ci jakąś firmę bo u niego działała i dlatego ją poleca. A z częściami też jest totolotek. Wahler i Vernet nie jest zły, leciał na pierwszej linii do wielu samochodów. Poprostu miałeś pecha. Kup nowy i go ugotuj i zobacz czy na starcie jest zamknięty, powciskaj sprężynę czy pracuje bez oporów. Potem ugotuj i ma się otworzyć w odpowiedniej temperaturze. Jak masz termometr tym dokładniej go zbadasz

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Kupiłem drugi termostat Gatesa, taki był. Jest o niebo lepiej. Dosyć szybko podnosi się temp. aczkolwiek żeby doszło do 90st trochę trzeba przejechać. Jak się nie dogrzeje i zjeżdżam z góry 2 km potrafi sie szybko schłodzić, nie rozumiem dlaczego skoro termostat jest zamknięty i woda nie przepływa przez chłodnicę.

                                            Zrobiłem pomiary 3 termostatów (oryginalnego, wahlera i gatesa przed założeniem) wyniki:

                                            oryginalny - temp otwarcia: 80st (na termostacie pisze 87), temp zamknięcia: ok 70 st
                                            wahler - otwarcie: 88 (na termostacie 87), zamknięcie: ok 80 - jednak sprawny!
                                            gates - otwarcie: 91, zamknięcie: 83

                                            Każdy pomiar był wykonany 2x.
                                            3 st różnicy i taka kolosalna różnica podczas jazdy?? nie ogarniam.. dlaczego wahler tak ciężko sie dogrzewał

                                            Fota na dowód że nie ściemniam
                                            Załączone pliki

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Czyli zagadka rozwiązana

                                              ...Moje Cappuccino MPi...

                                              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Czyli? bo nie rozumiem.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Niedokładnie doczytałem, nie gniewaj się.

                                                  Co do tego ochładzania to mam pewne przypuszczenie.
                                                  Jak kupiłem moją pierwszą O1 to miałem bardzo podobnie z nagrzewaniem/wychładzaniem. Jak wracałem z Kielc do Rzeszowa ok 180 km to dopiero po ok 90-100 km auto złapało temperaturę. Mechanik wymienił termostat ale auto im się nie nagrzało na odpowietrzeniu a było to w listopadzie prawie na 0 stopniach i wiatraki się nie włączyły. I dopiero wymiana kolanka w którym jest termostat załatwiła sprawę. Tłumaczył mi to jakimś wypracowaniem materiału czy wygrzaniem i termostat chyba pozostawał otwarty. .
                                                  Może podobnie jest u Ciebie - termostat masz ok tylko jak się już nagrzeje i otworzy to kolanko go ściska jak u mnie w 1.6 AKL i silnik sie nie dogrzewa lub wychładza na przelocie z góry bo termostat jest otwarty.
                                                  Może warto to sprawdzić?

                                                  Jeszce raz przepraszam za post nad Twoim.

                                                  ...Moje Cappuccino MPi...

                                                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X