Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.6 mpi długie dogrzewanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    W porządku, myślałem ze czegoś nie rozumiem.
    Taki element miałeś na myśli?
    Załączone pliki

    Komentarz


    • #27
      Dokładnie ten, nie pamiętam ile kosztował ale kilkanaście złotych chyba

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz


      • #28
        Hmm nie mogę sobie wyobrazić jak ten element może mieć wpływ na prace termostatu. Tam jest tylko oring uszczelniający. Skoro tobie pomogła wymiana to tez spróbuje.

        Komentarz


        • #29
          No tez nie bardzo rozumiałem takie wytłumaczenie ale skoro wymienili i auto się od 6 lat normalnie nagrzewa a jest z LPG więc dostałbym nerwicy ciągle mając włączone PB. Nie ma gwarancji że to pomoże ale czasem jakaś pierdoła napsuje krwi a mechanik jak mechanik wymieni pół auta.
          W fabii służbowej lał mi się płyn chłodniczy. Serwis autoryzowany powiedział że to wina pompy wody więc trzeba wymienić więc i rozrząd - flotowiec się zgodził.
          Lało dalej - powiedzieli że to z termostatu - wymiana wymagała rozebrania ćwiartki auta z przodu - zdjęcia turbiny przewodów i czegoś tam jeszcze - zrobili - flotowiec się zgodził.
          Lało dalej. I co się okazało - że leje się spod chłodniczki oleju z oringa za 65 pln.
          Kaszt wszystkich zabaw ponad 6 000 pln. Wyobraź sobie że robisz to prywatnie.

          MASAKRA

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz


          • #30
            No tak, czasami pierdoła a potrafi dać w kość.
            Część zamówiona w pobliskim sklepie motoryzacyjnym firmy HANS PRIES cena 9 zł.

            Komentarz


            • #31
              Trzymam kciuki. Oby to było finalne rozwiązanie problemu jak u mnie.

              ...Moje Cappuccino MPi...

              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz


              • #32
                Niestety wymiana tego elementu nie pomogła. Macałem węża od termostatu do chłodnicy przy +/- 80 st i zimny był, wiec chyba termostat i elementy wokoło niego trzymają. Natomiast wąż od góry chłodnicy był bardzo ciepły, tak ma być?

                Komentarz


                • #33
                  Kurde aż jutro u mnie jutro rano pójdę zobaczyć zanim żona do pracy pojedzie bo jest to zagadka z tym Twoim silnikiem.
                  A co do typu silnika to w książce masz taką naklejkę i na niej jest typ silnika i taka sama jest w bagażniku pod wykładziną.
                  Możesz wstawić fotkę swojego silnika to też się da rozpoznać.

                  ...Moje Cappuccino MPi...

                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                  Komentarz


                  • #34
                    Oznaczenie BSE. Przy 90 st ten góry wąż jest gorący, a dolny od termostatu zaczyna się robić ciepły ale szału nie ma. 20 min czekałem wentylator sie nie odpalił dopiero jak włączylem klime obydwa wentylatory sie zaczęły kręcić, przy wyłączonej klimie ciężko sie doczekać na włączenie wentylatorów.

                    Komentarz


                    • #35
                      Obstawiam przytkaną nagrzewnicę lub problem z pompą wody.
                      Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                      Komentarz


                      • #36
                        W jesień robiłem rozrząd, przy okazji była wymieniana pompa. W zeszłym roku w zimie też miałem takie objawy tylko może trochę mniejsze.

                        Komentarz


                        • #37
                          Proponuje wybrać się na przejażdżkę najpierw wysoki bieg i niskie obroty, a później niższy bieg i wyższe obroty. Jeżeli przy wysokich obrotach ogrzewanie będzie dmuchać wyraźnie ciepłym i temperatura będzie rosła to szukałbym problemu tak jak wyżej napisałem.
                          Ostatnio edytowany przez dieselinside1900; 43793.
                          Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                          Komentarz


                          • #38
                            Tez sprawdzałem i mam tak samo, stałem 20 minut z komputerem aż do 96,4 stopni, wiatraki przy 100 się włączą.
                            Ten silnik niby ma się sam odpowietrzyć po zalaniu płynem więc obstawiam że po wymianie rozrządu mechanicy go odpowietrzyli i nie ma nigdzie bańki powietrza.
                            Ciężki ten Twój przypadek.

                            ...Moje Cappuccino MPi...

                            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                            Komentarz


                            • #39
                              Dieselinside, Zrobiłem tak jak mówiłeś. Nie odczułem wyraźnej różnicy. Co ciekawe jak go kręciłem na 4 tys temp zaczęła spadać, po powrocie do normalniej jazdy szybko wskazówka poszła do 90 st.

                              Przemek, w takim razie takie długie nagrzewanie to chyba norma dla tego silnika? Żonie w clio2 grzeje sie bardzo szybko.

                              Komentarz


                              • #40
                                A sprawdzałeś pod kompem jaka temperatura widziana jest przez ECU i co się z nią dzieje jak jedziesz z górki? A ten termostat to zmieniony czy finalnie został ten sam?

                                Komentarz


                                • #41
                                  Jeszcze nie sprawdzałem, ale mam vcds to sprawdzę tylko musze instrukcję znaleźć gdzie co i jak. Termostat finalnie został wymieniony na gatesa. Może któryś z czujników temp jest walnięty?

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Nie wiem czy tu tak jest, że jest czujnik temp do ECU i na nim opiera się praca silnika no i czujnik temp na zegary. Jeżeli są dwa to może twój na zegary jest coś walnięty. A próbowałeś odpowietrzyć układ?

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      No u mnie sa dwa czujniki. Jeden po prawej stronie krócieć od bloku do chłodnicy, czujnik jest w takiej obudowie czy rozdzielaczu i drugi na dole chłodnicy.
                                      odpowietrzyć na zasadzie odkręcić korek włączyć silnik i czekać do otwarcia termostatu? Taki proces robiłem.

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Ustaw temp na max ciepłą w aucie nawiew na 1. Odpal auto i zostaw aż załączy się wentylator. Powinien sam się odpowietrzyć. A co do czujników to hmm, a jak zasłonisz całą chłodnicę tekturą to zmienia się temperatura jak jedziesz z górki? Rozgrzej auto i na moment taki test zrób. Ale uważam, że jak masz VCDS to podebnij się i analizuj co się dzieje gdy jedziesz z górki i temp spada.

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Czyli nie odkręcać korka?

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Nie. Daj na ciepłe powietrze bo czasem w nagrzewnicy lubi powietrze się zebrać, dlatego otwierasz ciepłe na maxa aby wpompowało tam płyn i czekasz aż uruchomią się wiatraki. Możesz to przyśpieszać dodając gazu wtedy szybciej się nagrzeje.

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Ja na nagrzewanie nie narzekam.
                                              Jak były mrozy to LPG wskakiwało po 1,5 km i mniej więcej tak samo już dmucha ciepło w aucie bo reduktor jest wpięty na wężu z nagrzewnicy.
                                              Identycznie mam w O1 1.6 AKL , nagrzewa się szybko.
                                              20 minut to stałem na wolnych obrotach pod blokiem z włączonym vcds-em obserwując jak idzie temperatura do góry.
                                              Służbowo mam clio 1,5 dci roczne i tu nagrzewanie trwa 3-4x tyle. Problem w tym że u Ciebie traci tą temperaturę i nie wiadomo dlaczego.

                                              Podepnij VCDS i zrób ten test podczas jazdy z góry obserwując w bloku 001 ja się zachowują odczyty temperatury silnika.

                                              Masz LPG? może macherzy z lpg coś spier....li,

                                              ...Moje Cappuccino MPi...

                                              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Ok zrobię tak jak radzicie. Nie mam lpg.
                                                I jeszcze odp do wcześniejszego posta z kartonem. Przez ostatnie duże mrozy miałem gruby podwójny karton na całą chłodnicę + osłonę na grila i przy -18 st temp potrafiła przy zjeżdżaniu z góry spaść do 60 st.
                                                Ostatnio edytowany przez vhailor; 43311.

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  No a pali ci więcej samochód głownie w tych mrozach? Bo jakby naprawdę jakimś cudem ta temperatura spadała to samochód chodziłby na ssaniu myślę. Podepnij się pod kompa i zobacz bo takie wróżenie może być oddalone od problemu

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
                                                    takie wróżenie może być oddalone od problemu
                                                    Dokładnie
                                                    Był gdzieś na starym forum wątek (albo ja gdzieś czytałem) o czujniku temperatury z którego zegary biorą pomiar/odczyt i to czujnik wariował.
                                                    Pytanie czy podczas takiego spadku do środka leci faktycznie chłodniejsze powietrze i czy VCDS tez to widzi.

                                                    Sprawdź w VCDS w silnik potem bloki pomiarowe potem 001 i GO. Będzie tam TMP płynu.

                                                    ...Moje Cappuccino MPi...

                                                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X