Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.6 mpi długie dogrzewanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #51
    Na spalaniu się nie skupiałem. Zdecydowanie leci chłodniejsze powietrze. Podczas mrozów kurtka, czapka, rękawiczki obowiązkowo.. Ratowałem się grzaniem fotela na max Dopiero po 10 km coś tam zaczęło się grzać w środku.

    Komentarz


    • #52
      Zamieszczone przez vhailor Zobacz wpis
      Zdecydowanie leci chłodniejsze powietrze.
      To u mnie coś takiego nie występuje.
      Może wcześniej kolega ma rację i coś z tą nagrzewnicą nie tak, tylko dziwi mnie fakt spadania temperatury skoro termostat sprawny.
      To trochę tak wygląda jakby chodniczka była na jakimś innym obiegu reagującym na wychładzanie się (czysto hipotetycznie rzec biorąc), bo przecież termostat właśnie takie zjawisko ma wykluczyć. W którymś dieslu chłodnica ma drugi termostat i mało kto o tym pamięta i jest właśnie tak jak u Ciebie.
      Zagadka na 102.

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz


      • #53
        Skoro termostat został sprawdzony i działa jak powinien, układ odpowietrzony, to nadal będę przy swoim, że problem występuje w nagrzewnicy. Płyn krąży w niej cały czas, sterując ciepło-zimno przymykamy tylko klapkę, nie ma tam zaworu sterującego przepływem płynu.
        Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

        Komentarz


        • #54
          Podłączyłem kompa i tak. Blok 001 Cooltant Temperature G62
          Po 20 min pracy na jałowym temp doszła do 72st, wskazówka pokazywała prawie 90
          po 30 min 80 st, wskazówka już dawno stała na 90

          już nie chciało mi się czekać pojechałem sie przejechać. Max temp jaką osiągnąłem to 97,5 i tak oscylowała od 90 do 95. Wiatrak się nie włączył ani razu. Zjeżdżając z góry temp spadła do 84, za drugim razem 85,5

          Sprawdzę jeszcze jutro rano jak to jest jak ruszam z zimnego silnika

          Jeśli Przemek pisze że po 20 min u niego temp dochodzi do 100 st i załącza się wiatrak, to coś jest nie halo..

          Komentarz


          • #55
            Zamieszczone przez vhailor Zobacz wpis
            Jeśli Przemek pisze że po 20 min u niego temp dochodzi do 100 st i załącza się wiatrak, to coś jest nie halo..
            Piszę - tylko ja mam skodę w garażu wielostanowiskowym w bloku więc jak zapalę, wyjadę przed bramę żeby nie "pyrkać" w środku żeby wiatraki nie wyły od wyciągania spalin. No było 13 stopni na wewnątrz więc 20-25 minut jakoś zeszło.
            Jak wymieniałem w O1 AKL trójnik z czujnikiem temperatury umocowany po prawej stronie bloku to stałem chyba z 45 minut pod blokiem zanim się wiatraki załączyły przy procesie odpowietrzania.
            Wszystko zależy od warunków.
            Dziś rozmawiałem z Naverem - też na BSE z LPG i walczył z termostatem bo mu się wychładza jak włączył nawiew rano przy fest mrozach. Zmienił termostat na oryginał i mówił że minimalnie nadal ma spadek temperatury.

            Z tego co piszesz to termostat działa poprawnie, zrobiłem w sobotę doświadczenie (z ciekawości co będzie u mnie i żeby Ci tez jakoś udzielić pomocy) jadąc z Rzeszowa do Przemyśla przez Dynów "po górkach" włączyłem komputer i obserwowałem temperaturę.
            Przy normalnej jeździe miałem 88 -90 stopni. Przy zjazdach z góry na biegu spadała do 84 stopni - więc masz normalną pracę termostatu i odczyty temperatur. Wiatrak załącza się na 100-101 jakby co.
            Więc uważam, że kolega wyżej ma rację sprawdziłbym nagrzewnicę bo jeśli masz bańkę powietrza wewnątrz, która utrudnia obieg cieczy chłodzącej/nagrzewającej to podczas mrozów będzie występowało zjawisko wychładzania wnętrza - jak u Ciebie bo obieg cieczy jest mocno zaburzony.
            Jak odpowietrzałem O1 to tak - nalałem płynu, wyjechałem przed blok, zalane było na maximum i zostawiłem auto na wolnych obrotach (pomagałem mu czasem dodając gazu) i ogrzewanie ma max ciepło i nawiew chyba na 2 lub 3. Jak się nagrzało na max do temperatury i włączenia wiatraków to poczekałem aż przestaną działać i wyłączyłem. Przyszedłem po 3-4 godzinach i dolałem płynu bo sporo brakowało. Tylko jak auto pracowało to ściskałem węże - tak mi kiedyś radził taki stary mechanik jak odpowietrzał Tacie dużego fiata po wymianie chłodnicy, że to niby wypycha powietrze dalej z "trudnych" odcinków.
            Moją O1 teraz śmiga mój Tata i nic nie zgłaszał że coś nie tak z grzaniem, a wierz mi moja Mama w corsie B jeździła przykryta kocem
            Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #56
              Trasa 12km temp 3 st na plusie. po zjechaniu z gorki temp z 66 spadla do 61. Po 12 km samochod nagrzał się do 80 st.

              no tak garażowany samochód świetna sprawa. wcześniej miałem felicie garażowaną. W zimie po 2 km już wiało ciepełko, po 5 było gorąco w samochodzie.

              czyli co radzicie na początek? Porządna płukanka? No i czujnik tez trzeba wymienić jak w ciula mnie robi..

              Komentarz


              • #57
                Tylko niech Ci do głowy nie przyjdzie kupować czujnika w sklepie w takim ładnym pudełeczku z napisem AUDI, VW, Made in germany, Febi, Topran, Maxgear itd. za 20-40zł. Tylko i wyłącznie oryginał, to samo dotyczy termostatu.
                Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                Komentarz


                • #58
                  eee Febi raczej nie stoi w linii z Topranem i Maxgear

                  Komentarz


                  • #59
                    Zamieszczone przez vhailor Zobacz wpis
                    z górki temp z 66 spadła do 61. Po 12 km samochód nagrzał się do 80 st.
                    Czujnik można zaryzykować. Koszt raczej niewielki ale wydaje mi się że bez ogarnięcia chłodniczki się nie obejdzie. :-(

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz


                    • #60
                      Czujnik odpowiadający za wskazanie na desce to ten w chłodnicy czy koło bloku?
                      W tym modelu da rade wypłukać samą nagrzewnicę? Z tego co piszą po forach najlepiej octem..

                      Komentarz


                      • #61
                        Czujnik to odepnij wtyczkę i zobaczysz który daje sygnał na zegary.

                        ...Moje Cappuccino MPi...

                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                        Komentarz


                        • #62
                          Tak sprawdziłem dzisiaj jak grzeje sie moja skoda. Noc pod chmurka, temperatura 5.5 stopnia pokazuje komputerek. Po odcinku 2km w miescie temp 70 st. Przelacza sie na gaz dobijam 1 km i 90 stopni na blacie.

                          Komentarz


                          • #63
                            Przy 70 dopiero przełącza sie na gaz?? temp mierzyłeś vcdsem?

                            Komentarz


                            • #64
                              Nie temp z blatu, ustawione jest na 40 stopni, ale przelacze w okoliach 65-70. Jak zmienilem w LR z 40 na 30 to silnik sie telepal :/ Ale jak jade z górki czy zimno czy ciepło nie mam takich anomaliow jak ty ze wskazówka opada z temperatury. Jak wskoczy 90 to juz tak siedzi

                              Komentarz


                              • #65
                                Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
                                zmienilem w LR z 40 na 30 to silnik sie telepal
                                Zaklejone wtryskiwacze

                                Termometr z blatu jest mało miarodajny bo 90 stopni stoi a w VCDS silnik ma 70-75.

                                ...Moje Cappuccino MPi...

                                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                Komentarz


                                • #66
                                  No moze tak byc ze blat klamie, zaklejone wtryskiwacze czyli co? Zasyfione? A jaki jest numer bloku (3 cyfrowy aby podgladac temp cieczy? Mam jakis skanerek z mozliwoscia podgladania blokow tylko nie znam numerow. Jak sondy lambda znacie to tez mozecie podac

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    001, lambde masz chyba w tym samym bloku obok temperatury. Wskazówce lepiej nie ufać

                                    Komentarz


                                    • #68
                                      Zamieszczone przez vhailor Zobacz wpis
                                      001, lambde masz chyba w tym samym bloku obok temperatury
                                      Potwierdzam.
                                      Blat to tylko "narzędzie poglądowe" i nawet jak miałem 100 stopni to wskazówka i 1 milimetr wyszła ponad 90.
                                      Ja jadąc 90 km tresę zrobiłem sobie logi zapisywane do pliku i fajnie widać jak silnik się nagrzewa i chłodzi.

                                      Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
                                      aklejone wtryskiwacze czyli co? Zasyfione?
                                      Dokładnie, zalepione mazią z lpg.
                                      Im cieplejszy gaz tym lepiej chodzą i mniej się kleją - też to przerabiałem. Teraz mam nową listwę zamontowaną w Omegasie - polskie AC W02 i na lpg wskakuje już na 25 stopni i dołożyłem filtr rotacyjny Alex 360 żeby do minimum ograniczyć syf z lpg. Ważne też jaki gaz ma stacja a z opinii na internecie i własnych 6-letnich testów wiem że np na BP w Rzeszowie gaz jest ok.

                                      ...Moje Cappuccino MPi...

                                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                      Komentarz


                                      • #69
                                        Podłączyłem się do mojego skanerka, tylko w garażu podziemnym po postoju 8h temp 8 stopni, to wskazywał skaner dokładnie to samo co wskazówka, gaz przełączył się przy ~54 stopniach, więc pewnie dochodzi odległość do reduktora. W czasie jazdy nie patrzyłem bo za krótki kabel i dokuczałby. Natomiast w niedziele przy -8 blat pokazał 90, samochód zatrzymałem odpaliłem max ciepłe to dmuchawa na 4 to szybko spadła do ok 75 (z bladu) ale na wolnych już tak prędko nie podchodziła Ale jak wróciłem do jazdy wszystko ok, więc generalnie oceniam, że blat pokazuje dobrze no i tak żeby nie martwić kierowcę bo po co ma widzieć jak wskazówka lata na lewo i prawo

                                        Wtrysku lpg da się domowo jakoś poczyścić? No i co zauważyłem, że na wolnych na Pb sonda pokazywała -6% a jak poszło na gaz to +20% jak z plus to domyślam się, że bogato ponad normę. Trzeba sobie kiedyś kupić VCDS i pobawić się.

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
                                          Trzeba sobie kiedyś kupić VCDS i pobawić się.
                                          Dokładnie

                                          Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
                                          Wtryski lpg da się domowo jakoś poczyścić?
                                          Da się - masz medy? Można z alkoholu izopropylowym wyczyścić ale polecam od razu wymianę na AC W02 i po problemie.

                                          ...Moje Cappuccino MPi...

                                          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                                            Da się - masz medy? Można z alkoholu izopropylowym wyczyścić ale polecam od razu wymianę na AC W02 i po problemie.
                                            Mam, ale narazie działają spoko, przyjdzie lato to szybko będzie się przełączać, a jak zaczną padać to zamienie na AC A to czyszczenie to tak, że pompuje przez nie alkohol tem czy jak?

                                            Komentarz


                                            • #72
                                              Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
                                              Wtrysku lpg da się domowo jakoś poczyścić? No i co zauważyłem, że na wolnych na Pb sonda pokazywała -6% a jak poszło na gaz to +20% jak z plus to domyślam się, że bogato ponad normę. Trzeba sobie kiedyś kupić VCDS i pobawić się.
                                              Jak sonda pokazuje wartości ujemne to znaczy ze jest bogata mieszanka, wartości dodanie oznaczają ubogą mieszankę. +20% to już sporo, może warto by wyregulować instalacje LPG.

                                              Komentarz


                                              • #73
                                                No właśnie lpg było niedawno regulowane, w takim wypadku jak jest 20% uboga nie powinien wyskoczyć żaden check engine ?

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
                                                  jak jest 20% uboga nie powinien wyskoczyć żaden check engine ?
                                                  Tolerancja jest od -25% do +25%
                                                  Na jakim kanale sprawdzałeś mieszankę z lambdy?
                                                  Jak na 001 to tu chyba lambda podaje realne wartości korekt mieszanki i jak są +5 to aktualna dawka jest zwiększana o dodanie 5% a jak na -13% to ujmuje bo jest za bogato.
                                                  Ważne są korekty z bloku 32 iddle i partial (długo i krótkookresowe) i obie potwierdzają właściwie działający silnik - patrz zestrojenie instalacji LPG. Dobrze zestrojona instalacja LPG nie powinna wychodzić w bloku 32 z korektami -3% do +3%. I dopiero w tym bloku korekty na "-" znaczą mieszankę bogatą a na + to ubogo i ta jest gorsza dla silnika bo powoduje spalanie stukowe i wypalanie gniazd zaworowych w dłuższym okresie czasu.

                                                  Ja np u siebie po strojeniu i zmianie wtryskiwaczy na AC w02 mam iddle 0,8% a partial -1,6% - ale te wartości się zmieniają w zależności od obciążeń, rodzaju paliwa, temperatury zewnętrznej, ciśnienia atmosferycznego itd.

                                                  Jest na forum audi wątek o strojeniu instalacji LPG w silnikach Vagowskich i co i jak czytać odnośnie korekt.

                                                  Forum Audi A6 / A7 Klub Polska - Zaloguj się

                                                  ...Moje Cappuccino MPi...

                                                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                                  Komentarz


                                                  • #75
                                                    No zakładam, że Marcin jak regulował lpg stawiając mape to zrobił to dobrze a nie byłe jak Narazie jest zima to nie ruszam nic przy aucie. A ten blok 32 czyli 032 bo muszę ręcznie wpisać blok pomiaru? Z ciekawości podepne się swoim skanerkiem i zobacze co wyjdzie. Ps moja maszyna do skanowania to :
                                                    Załączone pliki

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X