Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OCTAVIA IIFL 1,9 TDI nagła awaria silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • OCTAVIA IIFL 1,9 TDI nagła awaria silnika

    Cześć,

    Dziś podczas spokojnej jazdy ok 70 km/h nagle z silnika dobiegły rytmiczne dosyć głośne stuki. Silnik natychmiast spadł z obrotów po czym sam zgasł. Na tablicy żadnych objawów/kontrolek. Po zatrzymaniu raz spróbowałem go odpalić, ale poza tr tr tr tr tr nic się nie zadziało.

    Auto oczywiście na lawecie pojechało do mechanika - ale zajrzy do niego dopiero w poniedziałek - czy ktoś ma podejrzenia co się mogło stać?

    przebieg 285 tys
    rozrząd wymieniany przy ok 250 tys
    olej/filtry co 15 tys ostatnia wymiana tydzień temu
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  • #2
    A korba bokiem nie poszła czasem? Jeśli dobrze myślę to masz BXE a tam różnie bywało z panewkami
    Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
    Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

    Komentarz


    • #3
      tak BXE. Olej na swoim miejscu - stanąłem na lokalnej dróżce która była w całości zaśnieżona. Każdą kropelkę bym zobaczył z łatwością
      Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
      Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
      Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.
      Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

      Komentarz


      • #4
        Urwana korba nie zawsze pokarze łokcia.

        Komentarz


        • #5
          Panewka się obróciła. Może masz osłonę pod silnikiem i oleju nie widać a to co się wychlapało, zostało w komorze. Jak silnik sam zgasł to raczej zgasł na zawsze...

          Komentarz


          • #6
            Który rok produkcji auta?
            Antyfotoradar Valentine1
            Harry II Classic+Sirio ML145

            Komentarz


            • #7
              Życzę zeby to nie była korba ale niestety takie mam przeczucia
              Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
              Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

              Komentarz


              • #8
                2009r - w wielu miejscach czytałem że to już seria z poprawionymi panewkami - no ale "mleko się rozlało". Czekam na wyrok - mam nadzieję że jutro dowiem się co i jak no i jakie będą koszty.

                Przez 5 lat jeździłem całkowicie bezawaryjnie - tzn naprawy ograniczały się do czynności eksploatacyjnych. Nie mogło to trwać wiecznie
                Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.
                Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                Komentarz


                • #9
                  Znam bardzo podobny przypadek w ropniaku Toyoty, tu winnym okazała się obfita śniedź na połączeniach, klemach i bolcach akumulatora. Po wyczyszczeniu połączenia i naładowaniu akumulatora wszystko wróciło do normy.

                  Komentarz


                  • #10
                    ale jak kręciłeś rozrusznikiem to też było pukanie?
                    czy to tr tr tr, oznacza, że nie kręcił?
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz


                    • #11
                      A ja obstawiam bendiks i rozrusznik. Mój Tata miał identyczną zabawę w Corsie 1.0. Auto zgasło na amen. Jak chciał kręcić to było tylko jakby właśnie tr tr tr.
                      Auto pojechało do mechanika i okazało się że rozrusznik do wymiany. Bendiks wybił podczas jazdy i auto zgasło i nic nie można było zrobić.

                      Może nie będzie tak źle kolego. Trzymam kciuki.

                      ...Moje Cappuccino MPi...

                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                      Komentarz


                      • #12
                        krzynol Rozrusznik kręcił - tyle że silnik nie palił. To tr tr tr tr nie był dźwięk rozrusznika, a ewidentne rytmiczne stuki wydobywające się spod pokrywy zaworów. Zakręciłem rozrusznikiem tylko raz - nie chciałem ryzykować większego problemu

                        Premek_I Sony Dzięki za słowa otuchy - mam nadzieję że skończy się na strachu - bardzo lubię moją Octavię. Przewiozła mnie przez kawał europy i nigdy nie zawiodła...
                        Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                        Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                        Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.
                        Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                        Komentarz


                        • #13
                          nie chce źle wrożyć ale to dobrze nie wygląda moim zdaniem to grubsza awaria

                          Komentarz


                          • #14
                            nie dobrze
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz


                            • #15
                              To czekamy na wieści

                              ...Moje Cappuccino MPi...

                              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                              Komentarz


                              • #16
                                Mechanik już dzwonił - jednak kolizja. Prawdopodobnie przeskoczył rozrząd - jak pisałem wcześniej, kompletny rozrząd wymieniałem 30 tys km temu. Wiem że są pogięte chyba dwa zawory, korba jest nieuszkodzona. Obecnie demontują silnik i oceniają straty - mam mieć dokładniejsze info jutro
                                Ostatnio edytowany przez wróg; 27292.
                                Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                                Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                                Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.
                                Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                                Komentarz


                                • #17
                                  No to jednak poważniejsza sprawa.
                                  Trzymam kciuki za naprawę i powrót do bezawaryjnej jazdy.

                                  ...Moje Cappuccino MPi...

                                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    cześć ponownie.

                                    Dopiero dzisiaj miałem czas na to żeby podjechać do warsztatu i porozmawiać z mechanikiem.

                                    Silnik rozkręcony i już więcej wiadomo. Jednak nie rozrząd. Prawdopodobnie jeden z wtryskiwaczy lał co spowodowało upalenie tłoka (jak na zdjęciach) - sinik niestety do wymiany

                                    Pytanie do znawców tematu. Jak to możliwe że stało się to całkowicie BEZOBJAWOWO. Samochodem jeżdżę na codzień - trasy krótkie i długie. Zero problemów z odpalaniem, dynamiką, spalaniem, błędów na wskaźnikach - auto jeździło do ostatniej minuty tak jak 5 lat temu kiedy je kupiłem....

                                    Drugie pytanie. Oczywiście zakupem nowego silnika będzie zajmował się warsztat. Co powinienem zrobić aby zweryfikować czy z nowym silnikiem nie będzie podobnych lub innych problemów. Jak zweryfikować listwę wtryskową? próba przelewowa? co jeszcze powinienem zweryfikować żeby spać (jeździć) spokojnie?
                                    Załączone pliki
                                    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                                    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                                    Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.
                                    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Mój kolega jak mu laguna obróciła panewki znalazł gości z Tarbobrzega co sprowadzają silniki z gwarancją z Anglii z aut powypadkowych ze szkodą całkowitą. Jeździ na nim już trzeci rok i jest zadowolony z zakupu.
                                      Może czegoś takiego poszukaj.

                                      ...Moje Cappuccino MPi...

                                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Dlatego trzeba sobie sprawdzać korekcje. Moim zdaniem minimum dwa razy do roku.

                                        Poza tym wątpie że było bezobjawowo. Jak lał to musiał przydymić sobie na zimnym, stuki przy pracy silnika tez musiały byc na zimnym.

                                        Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                        Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          a jakie to stuki? mam stukanie , nie zaraz po odpaleniu, ale tak po ok. minucie od odpalenia auta w 1.6 hdi coś mi nawala (jakby luźna jakaś blacha), ale nic luźnego nie mam, po około 2 minutach przestaje. Test przelewowy pokazał z pół roku temu, że 4 wtrysk przelewa ok. 2 tyle co reszta. Mam już wtrysk zakupiony, ale nie ma czasu teraz, przy okazji chce uszczelnienia zrobić na wszystkich, bo też już trzeba na innym
                                          Czy to wtrysk tak wali, czy może łańcuszek napinający wałki rozrządu (ten model ma w tym miejscu takie coś) i po chwili jak się dogrzeje przestaje (możliwe?). Tylko czemu zaraz po odpaleniu tego nie ma...a dopiero po chwili....? No i po dodaniu gazu na wyższych obrotach przestaje, tylko na jałowym występuje. Na wiosne - kwiecień/maj chce to ogarnąć.
                                          Kopcenia nie zauważyłem na zimnym, ani żadnego przerywania.
                                          Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            A ja sadze ze tu nie wtrysk lal, tylko sie zawor urwal i zrobil burdel w cylindrze.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              a co sądzicie o moim przypadku. stuki metaliczne są tylko rano tak jak opisuje na totalnie zimnym i na jałowym biegu (nie zaraz po odpaleniu, ale jakąś minute dwie po, trochę się dogrzeje i przestają mieć miejsce), nie kopci (rano czasem biało-niebieskawy dymek przy plusowych leciał chwilke, ale po zastosowaniu LM do czyszczenia parokrotnie przestał, nie traci mocy)
                                              Ja stawiam na wtryskiwacz, albo na ten łancuszek spinający wałki (choć rok temu twierdzili, że ok, jak robili rozrząd). Teraz nie mam czasu za to się brać, a długo to ma miejsce (w zasadzie chyba od kupna ponad rok temu, myślałem, że jakaś blaszka lata początkowo). Może to jakaś szklanka nawala, sam nie wiem.
                                              Objawów żadnych nie ma, pali idealnie, nie przerywa nic, nie kopci.
                                              Dziś jeszcze dopytam mechanika, ale jak ktoś ma jakiś pomysł proszę o sugestie.

                                              Mi się też wydaje, jak Maicroft pisze, że to coś grubszego zrobiło
                                              aniżeli lejący wtrysk w wypadku autora.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                temat nie groźny u mnie, to nawala (tylko w pewnym zakresie obrotów i temp silnika) taka osłona metalowa termiczna na silniku.......uff - mechanior się przyjrzał dziś i doszliśmy razem do takiego wniosku wciskając to i owo na silniku.
                                                odetchnąłem z ulgą

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Maicroft, ale z drugiej strony chyba mechanik by zauważył urwany zawór przy rozbiórce góry.....

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X