Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[1.6 BSE] Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy - Łódż/W-wa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [1.6 BSE] Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy - Łódż/W-wa

    Witajcie,

    długo się zbierałem do zadania tego pytania (będzie jakieś 30kkm ).
    Od kiedy nabyłem Octavkę (przebieg 28kkm), spożywa sobie ona tak średnio 0,3 litra na 1000km (3,5-4,5 litra na 15000km w sezonie wypije). Głównie latem na trasach (wtedy najwięcej dolewam).
    Niby nie jest to strasznie dużo, ale jednak chciałoby się mniej. W sezonie 16/17 przejechałem 15kkm na Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40, a w 17/18 na naszym Lotosie 5W40. Na tym drugim wypił jakieś 0,5 litra więcej.
    W lutym 2017 wymieniałem świece i nawet dziś widać, że na skrajnie prawej (ułożone tak jak w silniku - nie pamiętam, czy z prawej jest 1 czy 4 cylinder) wypalał i osadzał się olej w znacznych ilościach (w porównaniu do reszty) - zdjęcie w załączeniu.
    Zanim zabiorę się za ten silnik na poważnie (obecnie ma raptem 77kkm), chciałbym spróbować wymienić uszczelniacze zaworowe, z tym, że bez zdejmowania głowicy.
    Jak to pomoże, to będzie super, jak nie, to jeszcze trochę bym nią pojeździł bez remontu, póki konsumpcja oleju nie wzrośnie drastycznie do ponad 0,5l/1000km (lub więcej ). Nie jest to coś, co spędza mi sen z powiek, wzbudza jednak pewne obawy przed dłuższymi trasami (już kiedyś tu pisałem o mojej przygodzie we Włoszech, gdzie na całej 1600 kilometrowej trasie Octavka wypiła mi litr oleju)

    I teraz pytanie, mam duży problem ze znalezieniem godnego polecenia mechanika, który podejmie się tej pracy bez zdjęcia głowicy. Najchętniej zleciłbym to fachowcowi z Łodzi, ale w Warszawie też może być. Wiem, że jest to możliwe do wykonania, ale niestety niezbyt popularne.
    Czy ktoś mógłby kogoś polecić?

    Kilka dodatkowych informacji:
    1. Auto jeżdżone mniej więcej 40/60 trasa-miasto. Na trasie najczęściej tempomat 130/140 km/h (licznikowe)
    2. Temperatura oleju w trasie dochodzi do 120 stopni, nie przekraczam jej - przy 120 odpuszczam - problem dotyczy letnich upałów.
    3. Silnik 1.6 BSE z LPG - jak wspomniałem 77kkm przejechane

    Z góry dziękuję i pozdrawiam,
    Damian

  • #2
    Znajomy miał identyczny problem co prawda w O1 1.6 BFQ ale mechanicznie jest to ten sam silnik, ale do rzeczy u niego przyczyną brania oleju nie były uszczelniacze zaworowe lecz zapieczone pierścienie na jednym cylindrze. Tak więc jest duże prawdopodobieństwo że u Ciebie problem jest ten sam. Też zwlekał z naprawą ale jak zaczęły padać podzespoły czyli sonda, katalizator itp w końcu zdecydował się na remont.

    Dodatkowo z tego co pamiętam kompletny remont czyli pierścienie, uszczelniacze, planowanie głowicy, panewki, rozrząd plus robocizna wyniosło go około 2500zł, tak więc nie dużo. Było to około 4 lata temu ale części do tego silnika są nie drogie pozostaje kwestia kosztu i jakości robocizny. Po remoncie zrobił autem 140 kkm przy zużyciu oleju rzędu 0,2l/15000 km tak więc się opłaciło.
    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

    Komentarz


    • #3
      Cześć,
      dzięki za opinię, niestety rozsądek podpowiada mi, że taka może być przyczyna, lecz mimo wszystko chciałbym najpierw spróbować wymiany uszczelniaczy.
      Kapitalny remont silnika po przejechaniu 77kkm brzmi słabo

      Komentarz


      • #4
        Robiłem kilka.
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez meler Zobacz wpis
          Kapitalny remont silnika po przejechaniu 77kkm brzmi słabo
          Słabo to brzmi zużycie oleju na poziomie 0,3-0,5l/1000 w silniku o tym przebiegu a doprowadzenie silnika do stanu normalności przez kapitalny remont nie brzmi słabo.
          Kolega remontował swoją przy przebiegu coś koło 90 kkm.

          Jest takie przysłowie "Chytry dwa razy traci" .

          robekcool a możesz napisać co z reguły było przyczyną brania oleju w silnikach które robiłeś?
          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

          Komentarz


          • #6
            Same uszczelniacze przeważnie nie pomagają. Wymiana pierścieni i obróbka głowicy jest lekarstwem na tą przypadłość.
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz


            • #7
              Dzięki za zainteresowanie. robekcool, napisałem na PW.

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X