Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] 1.4 CAXA Odpala na 3 cylindry i gaśnie. Czarny dym z rury wydechowej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] 1.4 CAXA Odpala na 3 cylindry i gaśnie. Czarny dym z rury wydechowej

    Witam,
    od grudnia mam pewien problem z moją Octavia.

    Kiedy rano lub po pracy staram się ją odpalić szybko załapuje, ale ze 2 zakręcenia wałem i gaśnie. Żeby odpalić muszę od razu po odpaleniu dodać gazu, żeby podbić obroty. Po odpaleniu chodzi trochę jak by na 3 cylindrach i przy dodawaniu gazu mocno przerywa, nawet jak mam gaz wciśnięty na maxa, nie jestem w stanie przekroczyć 3000 RPM.

    Dodatkowo do póki nie rozgrzeje się dobrze jak dam dobrze w palnik to po przekroczeniu 3000 RPM wywala błąd (miga kontrolka silnika) na żółto i czuć, że samochód się dusi. Czasem jak go przytrzymam w takiej sytuacji dodatkowo zapala się EPC i jest koniec jazdy. Trzęsie i nie jedzie. Po restarcie działa.

    Mam włożone LPG STAG 400 DPI. Na gazie dzieje się podobnie, ale wiadomo, odpala się na benzynie.

    Po przekroczeniu 50 st (od tylu jest skala) wszystko znika i śmiga elegancko.

  • #2
    a rozrząd robiłeś (napinacz)?

    Komentarz


    • #3
      Tak, rozrząd robiony był w 2016 i jest ok. Wymienione w styczniu świece i filtr paliwa

      Komentarz


      • #4
        VCDS w ręce i odczytaj błędy, obstawiam na cewke

        Komentarz


        • #5
          Właśnie ciągle mam brak błędów. Strasznie to podejrzane

          Komentarz


          • #6
            kontrolka silnika i brak błędów? czym sprawdzasz? vcdsem?
            sprawdź w blokach pomiarowych wypadanie zapłonów
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz


            • #7
              A czujnik położenia wału. Miałem takie objawy ale w starszym egzemplarzu. Diagnoza - owy czujnik. Nie wiem czy w modelu jest takie ustrojstwo.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
                kontrolka silnika i brak błędów? czym sprawdzasz? vcdsem?
                sprawdź w blokach pomiarowych wypadanie zapłonów
                Zapomniałem napisać, vcds nie chce się włączyć (Windows 10). A na ELM właśnie mam brak błędów cały czas. Ta kontrolka miga, a jakwylacze i włączę samochód to znika. Czasem sama znika jak od razu zacznę się tylko ledwo toczyć.

                A co do czajnika położenia włu to w innym samochodzie tak miałem, że był uszkodzony ale to w ogóle nie odpalał

                Komentarz


                • #9
                  ELM to sobie możesz wsadzić w.... do ziemi, może coś wyrośnie
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz


                  • #10
                    VCDS normalnie odpala na Win10. Zawsze mozna wlaczyc tryb adminitratora z trybem zgodnosci z XP, ale dziwne to.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      Cześć, jak podłączam kompa do kabla i włączam VCDS to mam tylko OK EXIT jak na zdjęciu. Macie może pomysł jak to naprawić? Admin z trybem zgodności niestety nie pomaga
                      Załączone pliki

                      Komentarz


                      • #12
                        Dlaczego nie pali na jeden cylinder - nie wiem, ale też tak miałem. Rzadko, tak ze trzy razy do roku, jak temperatura jest w okolicach zera, występuje taki przypadek przez chwilkę. Natomiast duszenie silnika, muł powyżej pewnej prędkości obrotowej to zacięta ośka sterowania zaworem upustowym sprężarki. Trza zdemontować osłonę, turba, zdjąć cięgno które steruje zaworem, rozruszać ośkę i ją przesmarować smarem miedziowym w sprayu - pomoże na kilkaset kilometrów. Docelowo trzeba wstawić tam tuleję i nową oś.
                        Pozdrawiam

                        Komentarz


                        • #13
                          Ale to by się chyba działo zawsze? Bo jak się rozgrzeje troszkę to problem znika... Dlatego od samego początku stawiam na wtrskiwacze. Tylko nie mam pomysłu jak sprawdzić, czy to wszystkie czy jeden.

                          Szczególnie, że po 100-150km na samej benzynie problem znika.

                          Komentarz


                          • #14
                            Instalacja Stag'a potrafi z automatu kasować błędy, być może stąd ich brak w pamięci. Być może instalacja rozjeżdża dawki, warto sprawdzić 032 albo chociaż LTFT, to zrobisz nawet ELM'em. Czy przypadkiem nie jest tak, że auto zaczyna pracować poprawnie kiedy ruszy sonda? (to też sprawdzisz elm'em).

                            Komentarz


                            • #15
                              Tak mi się zdaje, że komputer od gazu czyści błędy. Po odpięciu bezpiecznika jak jeżdżę na benzynie to tymi błędami nie sypie. Nie bardzo wiem jak to zdiagnozować

                              W tamtym tygodniu jak było po 13-15 st to w ogóle problem rozwiązał się sam, bo zaczął jeździć normalnie.

                              Komentarz


                              • #16
                                Mam coś wreszcie, kody błędów:
                                - P0300: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
                                - P0303: Cylinder 3 Misfire Detected
                                - P0304: Cylinder 4 Misfire Detected
                                - P0302: Cylinder 2 Misfire Detected
                                - B2AAA: Nieznany kod - Dodatkowe informacje dostępne w Necie

                                Zapaliło check i EPC jak jechałem na 3 i dusiło go przy 4000 RPM.

                                Wymieniać cewki czy to jednak wtryskiwacze?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Poczytaj co o takich błędach piszą Holendrzy VCDS / VAG-COM: uitleg - tips - trics
                                  (z zakładek po lewej stronie z czerwonej ramki wybierasz "Foutcodes" i szukasz błędy)
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Dzięki za stronę
                                    • Pierwsze podejrzane:
                                      • Świece zapłonowe / wtryskiwacze są uszkodzone
                                      • okablowanie lub obudowa świec zapłonowych / wtryskiwaczy ma słaby kontakt
                                      • uszkodzona cewka (dom)
                                      • system wlotu powietrza jest nieszczelny (EGR lub MAF)
                                    • Drugi podejrzani:
                                      • niewystarczająca kompresja
                                      • niewłaściwie zamykający zawór wylotowy
                                        • rozrządu wałek rozrządu?
                                        • napinacz łańcucha?
                                      • osady węglowe na zaworach
                                      • spalony zawór
                                      • słabnące popychacze
                                    • Wtryskiwacz paliwa jest uszkodzony / zanieczyszczony / uszkodzony
                                    • Czujnik tlenu (lambda) skażony / uszkodzony
                                    • Katalizator nie jest w porządku
                                    • Zawór EGR (N18) jest zablokowany lub zablokowany
                                    • Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
                                    • Czujnik Prędkość zakładania (G28) luźna / uszkodzona
                                    • Uszkodzony system odpowietrzania zbiornika (EVAP)
                                    • Złe kontakty ECU
                                    Wymienię cewki i zobaczymy co dalej.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Wymienione 4 cewki samochód odpala za 1 strzałem i idzie jak zły

                                      Komentarz


                                      • #20


                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez maciek30_pl Zobacz wpis
                                          Wymienione 4 cewki samochód odpala za 1 strzałem i idzie jak zły
                                          Jaki producent nowych?
                                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                          =================================================

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Wziąłem NGK, bo akurat takie były w sklepie niedaleko a opinie poczytałem, ze są OK

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X