Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nieszczelna klimatyzacja?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nieszczelna klimatyzacja?

    Witam .
    Parę dni temu zakupiłem o2 1.6.
    Właśnie dzwonił mechanik który miał zrobić podstawowe naprawy ( oleje filtry, rozrząd uszczelki itp Na koniec zabrał się za serwis klimatyzacji Spuścił wszystko i twierdzi ze czynnika było bardzo mało co może świadczyć o jakiejś nieszczelności . I teraz pytanie czy ma rację i teraz muszę jechać do serwisu od klimatyzacji czy może poprzedni właściciel np parę lat go nie uzupełnial i dlatego taki efekt ? Przy kupnie klimatyzacja chodziła więc można twierdzić ze jest sprawna i zanim znów poleci parę stowek lepiej ja nabić i zobaczyć czy ucieknie czynnik ?

    Zapewne jeżeli oddam do speców od klimy to okaże się ze połowę rzeczy do wymiany żeby mogli nabić kasę ...


  • #2
    Serwisant powinien Ci podać ile było czynnika dokładnie żebyś wiedział jaka sytuacja.

    Pojeździć, sprawdzić jak działa i najwyżej za miesiąc skontrolować ile jest czynnika. Podstawa to to abyś wiedział ile masz czynnika. W O2 nie da się jeździć z pustym układem bo sprężarka kręci non stop tylko, że nie spręża. Czynnik chodzi w kółko. Zwykle robię serwis co 3 lata. Dodają minimalnie oleju a ilość czynnika zwykle jest prawidłowa z minimalnymi brakami.

    Momentami mam wrażenie, że spore braki to się robią przy nieumiejętnym podpinaniu i wypinaniu tych węży...

    Komentarz


    • #3
      Czyli jeżeli spuścił mi cały czynnik i nie uzupełnil tylko kazał jechać gdzieś gdzie sprawdza szczelność to uszkodze coś tak jeżdżąc ...?

      Klimatyzacji praktycznie nigdy nie używam. Kontrola czynnika - kolejny podjazd np za 2 miesiące tam gdzie nabijaja ? Czy jakiś błąd na vagu wyskoczy ?
      Ostatnio edytowany przez Pietrek86k; 45984.

      Komentarz


      • #4
        Byłem dzisiaj w serwisie klimatyzacji na corocznym uzupełnieniu czynnika, dokładnie przez rok ubyło 120g, poprzednio 90g i 160g. Wg serwisanta w O2 największa nieszczelność jest na korku pochłaniacza wilgoci natomiast tej wielkości ubytki na razie nie są powodem do naprawy klimatyzacji.
        Antyfotoradar Valentine1
        Harry II Classic+Sirio ML145

        Komentarz


        • #5
          Mechanik mówił ze było 350
          Z tym ze poprzedni właściciel od 3 lat prawie nie jeździł autem
          No nic podjadę gdzieś nabić i zobaczymy

          Komentarz


          • #6
            Przy 350 będzie Ci działać. Najwyżej będzie gorzej działać. Nie zatrze się, ale warto odwiedzić speców od klimy celem dobicia. Po co ruszał skoro nie jest specem od klimy to nie wiem. To nie jest jakaś tragedia taka ilość czynnika bo maks to chyba 525 czy jakoś tak a działać będzie i przy 30% ilości tylko gorzej, głośniej i niewydajnie.

            Mam nadzieję, że te 350 z powrotem Ci załadował. Trzeba uzupełnić tyle co na naklejce i będzie spoko. Różnie ładują te układy. Niektórzy jak popadnie. Nawet w ASO się nieraz o 100g pomylą.

            Mam nadzieję, że nie masz teraz pustego układu, bo trochę tak rozumiem Twoją wypowiedź. Gdyby tak było to miał byś do wymiany sprężarkę + skraplacz po przejażdżce. Ale przecież mechanik by tak nie zrobił
            Ostatnio edytowany przez Pawelt; 5498.

            Komentarz


            • #7
              A mógł sprawdzić ilość czynnika ale go nie spuszczac ? W poniedziałek odbieram auto więc dopytam .

              Komentarz


              • #8
                Żeby sprawdzić ilość czynnika trzeba go spuścić, inaczej się nie da. Ta ilość którą miałeś wcale nie oznacza nic niepokojącego skoro przez parę lat nie była serwisowana.
                Po prostu ją daj nabić, niech sprawdzą szczelność i ciesz się chłodem nie szukając problemów których prawdopodobnie nie ma

                Komentarz


                • #9
                  150 ml brakującego czynnika w ciągu 3 lat to żaden ubytek.
                  Antyfotoradar Valentine1
                  Harry II Classic+Sirio ML145

                  Komentarz


                  • #10
                    Oki dzięki panowie
                    Ostatnie pytanie czy dobrze zrozumiałem.
                    Podczas zwykłego nabijania sprawdzają szczelność ?

                    Komentarz


                    • #11
                      Tak, zawsze.

                      Masz dobry układ i się nie przejmuj, skoro chłodziło po 3 latach bez serwisu to musi być ok.

                      Za małą ilość czynnika sygnalizuje jeden objaw. Klima nie chłodzi i dodatkowo pojawia się cykliczne syczenie ale nie takie jakieś tam lekkie szumy czy przelewanie spod deski rozdzielczej tylko głośny metaliczny syk z cyklem narastania powiedzmy 30 sekund od ciszy do mocnego szumu. To jest objaw, że czynnika jest za mało. Układ ma zmienną wydajność, w zasadzie sam się podreguluje przy lekko za małej ilości czynnika a dopiero przy jego stosunkowo niskiej ilości zacznie nawalać.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Pawelt Zobacz wpis
                        Tak, zawsze.

                        Masz dobry układ i się nie przejmuj, skoro chłodziło po 3 latach bez serwisu to musi być ok.

                        Za małą ilość czynnika sygnalizuje jeden objaw. Klima nie chłodzi i dodatkowo pojawia się cykliczne syczenie ale nie takie jakieś tam lekkie szumy czy przelewanie spod deski rozdzielczej tylko głośny metaliczny syk z cyklem narastania powiedzmy 30 sekund od ciszy do mocnego szumu. To jest objaw, że czynnika jest za mało. Układ ma zmienną wydajność, w zasadzie sam się podreguluje przy lekko za małej ilości czynnika a dopiero przy jego stosunkowo niskiej ilości zacznie nawalać.
                        No i ja dokładnie mam to samo. Muszę napełnić klimę bo mi po kilku latach uciekła.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez PrzemekEdward Zobacz wpis

                          No i ja dokładnie mam to samo. Muszę napełnić klimę bo mi po kilku latach uciekła.
                          Jak nabijasz daj znać ile miałeś czynnika bo ciekaw jestem.
                          Jutro odbieram auto więc podjadę gdzieś nabić klimatyzację

                          Komentarz


                          • #14
                            U mnie po 3 latach podobno brakowało 35 g. Sam już nie wiem. W Peugeocie co rok niby znikało tak 150 g czynnika i serwis mnie za ten brak kasował. W Skodzie mi powiedzieli, "No, ale jak to co rok Pan Peugeota serwisował? No mówię tak było od nowości. E to chyba pana coś tam robili na szaro. Co 3 lata to jest wystarczająco przy normalnej jeździe, a niektórzy to co 5 lat robią..."

                            I sam znam autopsji auto gdzie klima działa dobrze po o wiele dłuższym czasie i właściciel stwierdził, że ruszy dopiero jak zacznie jakkolwiek nawalać. No i to auto (Volvo) ma teraz blisko 10 lat.

                            Więc nie wiem czy te układy są szczelne/nieszczelne, czy czynnik ma uciekać czy nie uciekać, czy warto co rok, dwa czy trzy bo mam już drugie auto z klimą i raz niby czynnik znika co rok wyraźnie a w drugim szczelno jak w konserwie.

                            Komentarz


                            • #15
                              Dziś rozmawiałem z mechanikiem. Twierdzi ze czynnika było 35gr .

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Pietrek86k Zobacz wpis

                                Jak nabijasz daj znać ile miałeś czynnika bo ciekaw jestem.
                                Jutro odbieram auto więc podjadę gdzieś nabić klimatyzację
                                Dam znać co i jak.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Hmmm, w mojej nowej Octavii też syczy przy włączaniu klimy... Ciekawe... Taki sam objaw miałem w 19-letnim Subaru jak brakowało czynnika. Skoda ma miesiąc...

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    No więc usterka zlokalizowana do wymiany chłodnica. Uszkodzony korek przy chłodnicy skraplaczu Podobno częsty przypadek w tym modelu...
                                    No nic miejmy nadzieję to na tyle napraw po kupnie

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X