Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nierówna praca na biegu jałowym na benzynie 1.6 BSE+lpg

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nierówna praca na biegu jałowym na benzynie 1.6 BSE+lpg

    Witam,
    mam taki problem, że od zakupu autka mam nierówną pracę na wolnych obrotach na benzynie, to znaczy na obrotomierzu obroty nie falują, tylko czuć, jak silnikiem szarpie.
    Zaznaczam, że tylko na beznynie, na gazie pracuje ok.
    Dzieje się to w zasadzie na ciepłym silniku, gdy komputer bierze już poprawkę z sondy Lambda.
    I teraz to co mi się udało ustalić i co już zrobiłem:
    1. wymieniłem w komplecie cewkę, kable i świece (wszystko NGK) - zatem układ zapłonowy powinien być ok - nie zmieniło to nic,
    2. korekta na sondach lambda na beznynie sięga 17% na jednej i około 3% na drugiej - ponoć mówi to o zbyt bogatej mieszance,
    3. korekta na sondach lambda na gazie wynosi 3% i 3% - ponoć jest to ok,

    Z tego co się dowiedziałem, jest coś nie tak z wtryskiem/wtryskami beznyny, ponoć jeden z nich może przelewać. Przebieg obecnie 140 kkm.
    Jednak ostatnio wyczytałem, tu na forum, że ktoś miał problem z wtryskami i po usunięciu problemu (tu akurat komp lpg szalał) konieczne było wymazanie korekt wtrysków i dopiero wtedy zaczął równo pracować.
    Pytanie moje jest takie, czy po wymianie układu WN warto zrobić wymazanie tych korekt, czy raaczej to będą wtryski?
    Jeżeli wtryski, to zkaładać nowe, czy do regeneracji? Idzie jakoś ustalić który to wtrysk/wtryski przelewa?

  • #2
    Witaj Kolego.
    Generalnie TTTM ( Ten Typ Tak MA)
    Mam 2 auta z 1.6 MPI i oba delikatnie poszarpują na biegu jałowym. BSE chodzi dokładnie jak opisałeś - wskazówka stoi a szarpnięcia czuć - odczyty sond i poszarpywania mogą być związane z łapaniem lewego powietrza. Był gdzieś wątek na forum i po wymianie uszczelek kolektora ssącego poszarpywanie zniknęło.
    Co do korekt to można je zresetować lub zrobić 100 km na PB.
    Jeśli korekty na LPG masz 3% tzn że instalacja zestrojona poprawnie.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Nie dopisałem, ale uszczelki kolektora ssącego wymieniłem, ale tylko te na połączeniu kolektora na górze. tych przy bloku nie ruszałem.
      No ale skoro na gazie lambda pokazuje dobrze, to raczej nie będzie fałszywe powietrze?
      Co do jazdy na benzynie, to ze względu na nie działający do piątku gaz przejechałem na benzynie z 5 baków.
      Myślę mimo wszystko o regeneracji wtryskiwaczy, znalazłem takie coś, ktoś ma z nimi doświadczenie?
      Regeneracja i Czyszczenie Wtryskiwaczy, Naprawa Wtrysków - Samochody, Motocykle, Łodzie, Quady, Motorówki

      Komentarz


      • #4
        Rzeczywiście panuje opinia, że 1.6 MPi nie opracują równo i odczuwalne jest rzucanie silnika na biegu jałowym, z tym samym problemem i ja się borykałem no ale dałem sobie z tym radę mianowicie wymieniłem świece na 1-dno elektrodowe wybrałem denso (generalnie do gazu zalecane są 1-dno elektrodowe nie wiem dlaczego) denso kupiłem dedykowane do tego silnika najzwyklejsze (żadne irydowe i jakieś zalecane do gazu) i zmniejszyłem przerwę na nich o ile dobrze pamietam z 0,8 do 0,7 (jest nawet na forum wątek o tym).
        Po tym zabiegu na jałowym biegu jest super, mało z tym tą operację przeprowadziłem już jakiś czas temu na wspomnianych świecach zrobiłem 18 kkm, potem kupiłem zestaw NGK (świece 3 elektrodowe + przewody), które założyłem ( z ekonomicznego punktu widzenia bardziej się to opłacało więc nie wygłupiałem się z dodatkowym zakupem świec 1-dno elektrodowych ect itp. ) po założeniu świec NGK silnik nadal równo pracuje teraz na NGK mam przejechane jakies 20 kkm więc ponownie przymierzam się do wymiany świec nawet już leżą w garażu, ponownie zakładam denso i ponownie zmniejszam przerwę. - przebieg obecnie 253kkm !!
        Ostatnio edytowany przez lackypl; [ARG:4 UNDEFINED].

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez lackypl Zobacz posta
          wymieniłem świece na 1-dno elektrodowe wybrałem denso i zmniejszyłem przerwę na nich o ile dobrze pamietam z 0,8 do 0,7 (jest nawet na forum wątek o tym).
          Po tym zabiegu na jałowym biegu jest super ("") potem kupiłem zestaw NGK (świece 3 elektrodowe + przewody), które założyłem ("") po założeniu świec NGK silnik nadal równo pracuje teraz na NGK mam przejechane jakies 20 kkm ("") ponownie zakładam denso i ponownie zmniejszam przerwę. - przebieg obecnie 253kkm !!
          Nie bardzo rozumiem, świece DENSO wyleczyły twój silnik z drgawek, po czym założyłeś NGK i na nich nadal jest dobrze?
          Ja ma obecnie te NGK trójelektrdowe, poprzednio były jednoelektrodowe i trzęsie nim na tych i na tamtych.
          Wątek czytałem ale im dłużej czytałem, tym mniej wiedziałem, więc wymieniłem cały układ WN na NGK.
          Ostatnio edytowany przez michumal; [ARG:4 UNDEFINED].

          Komentarz


          • #6
            po wymianie na DENSO i zmianie przerwy nierówna praca ustała, więc nie zagłębiałem więcej tematu. Po przejechaniu 18 kkm ponownie wymieniłem świece, ale że czas przyszedł na przewody kupiłem zestaw NGK ze świecami 3 elektrodowymi wymieniłem i tyle. Jeżdżę tak do teraz i jakoś nie szarpie na wolnych . Więc trudno mi powiedzieć co się stało w międzyczasie tym bardziej, że nie grzebałem pod maską za wiele. Na pewno wymiana świec 1-sza pomogła.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez lackypl Zobacz posta
              po wymianie na DENSO
              Też założyłem Denso IK20TT, gaziarze polecają jednoelektrodowe ponieważ jest większa iskra.
              Te świece mają wytrzymać ok 90 000km. Tyle wytrzymały mi w służbowej Toyocie na LPG.

              ...Moje Cappuccino MPi...

              wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz


              • #8
                90 kkm!!! Przecież w aucie bez LPG to max na 100kkm gdzie w niektórych serwisach po 70 już wymieniają, a gdzie tam z gazem. No ale każdy robi jak uważa . Po 18 kkm były zużyte ale jeszcze do jazdy więc myślę, że 20 tysięcy to tak akurat .
                Ostatnio edytowany przez lackypl; [ARG:4 UNDEFINED].

                Komentarz


                • #9
                  Świece będą długo działać nawet na gazie, aż do momentu jak rozwalą kable lub cewke. Dlatego wymienia się, je częściej aby nie niszczyły dalszego osprzętu, no chyba że poprzez mają wytrzymać mowa, że nie w końcu nie pęknie ceramika lub co innego i może troszke więcej kosztować wymiana świeczek

                  Komentarz


                  • #10
                    18 000 km na świecach to przesada. Jak były zużyte to coś nie tak z wystrojeniem instalacji lub instalacją.
                    Robiąc średnio 5-7tyś miesięcznie w pracy musiałbym wymieniać świece co kwartał

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz


                    • #11
                      Otóż według nie tylko mojej opinii (wiele tematów można znaleźć) przy LPG wymiana tańszych świec co 20kkm, jakieś lepsze np. NGK 30-40 kkm. i jest to całkowicie normalne. Nie wiem typowe do gazu świece jak dużo wytrzymują.

                      Komentarz


                      • #12
                        Aso jak pamiętam gdy jest LPG to leci wymiana po 45. W poprzenim aucie też na LPG zawsze zakładałem NGK (te z japonii były nie zniszczalne) to przy ~40kkm pękały kable BERU- środek był zwęglony ale świece działały także świeca popracuje długo aż do fizycznego jej zniszczenia, ale zbyt długa praca tym bardziej w LPG niszczy kable i cewke a później zdziwienie, że wypadają zapłony a nowe świece przecież. Coś w tym jest jak sami gaziarze mowią, że na LPG szybciej zmieniać, a to czy 3 czy 1 elektrodowe to jak powiedział mi jeden lpg majster- jak 1 elektrodowe i elektroda padnie to świeca nie działa. Jak 2 czy 3 elektrodowe to działają dłużej, a może tak się tylko wydaje, że dłużej tylko kolejno padają elektrody

                        Komentarz


                        • #13
                          W bezelektrodowych Brisk co by powiedział ?

                          Komentarz


                          • #14
                            Te typowo do LPG NGK LPG1 producent podaje
                            Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 60000

                            A denso:
                            Świeca zapłonowa Iridium TT opiera się na technologii SIP (Super Ignition Plug). Posiada najmniejszą na świecie elektrodę środkową o średnicy 0.4 mm oraz igłową elektrodę masową o średnicy 0.7 mm z wspawanym walcem platynowym. Dzięki temu świece Iridium TT zapewniają lepsze osiągi i są bardziej wytrzymałe niż standardowe świece irydowe, a ich żywotność – która wynosi nawet 120.000 km – jest trzy razy dłuższa, niż zwykłych świec niklowych. Dodatkowe zalety tego rozwiązania to wytwarzanie mocniejszej iskry i mniejsze straty ciepła.
                            DENSO IK20TT świeca zapłonowa DENSO TT IRIDIUM
                            [IK20TT]

                            32,93zł
                            [IMG2=JSON]{"alt":"DENSO IK20TT \u015bwieca zap\u0142onowa DENSO TT IRIDIUM","data-align":"none","data-size":"full","height":"47","title":" DENSO IK20TT \u015bwieca zap\u0142onowa DENSO TT IRIDIUM ","width":"150","src":"http:\/\/www.e-denso.pl - SONDY LAMBDA DENSO, ŚWIECE ZAPŁONOWE DENSO, ŚWIECE ŻAROWE DENSO, ZAWORY EGR DENSO, PRZEPŁYWOMIERZE POWIETRZA DENSO, WYCIERACZKI DENSO\/images\/ik20tt.jpg"}[/IMG2]





                            DENSO wprowadziło na rynek nowy produkt. Świece zapłonowe Iridium TT zapewniają lepsze osiągi i są bardziej wytrzymałe niż standardowe świece irydowe, a ich żywotność – do 120.000 km – jest trzy razy dłuższa, niż zwykłych świec niklowych.

                            Świece Iridium TT stanowią rozszerzenie istniejącej linii produktów DENSO – niklowych świec TT, które zostały wprowadzone na rynek wtórny w 2011 roku i szybko zyskały uznanie klientów w całej Europie. Obecnie linia świec zapłonowych TT DENSO obejmuje zarówno niklowe świece TT, jak i Iridium TT i składa się z 35 numerów katalogowych, które pokrywają ponad 90% europejskiego parku pojazdów.

                            Świeca zapłonowa Iridium TT opiera się na technologii SIP (Super Ignition Plug). Posiada najmniejszą na świecie elektrodę środkową o średnicy 0.4 mm oraz igłową elektrodę masową o średnicy 0.7 mm z wspawanym walcem platynowym. Dzięki temu świece Iridium TT zapewniają lepsze osiągi i są bardziej wytrzymałe niż standardowe świece irydowe, a ich żywotność – która wynosi nawet 120.000 km – jest trzy razy dłuższa, niż zwykłych świec niklowych. Dodatkowe zalety tego rozwiązania to wytwarzanie mocniejszej iskry i mniejsze straty ciepła.

                            ...Moje Cappuccino MPi...

                            wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                            Komentarz


                            • #15
                              Panowie, bardzo fajnie się rozwija ta dyskusja, tylko nie w tym kierunku chyba...
                              Czy ktoś coś mi podpowie w temacie moich problemów, wtrysków i korekty lambdy??

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez michumal Zobacz posta
                                Nie dopisałem, ale uszczelki kolektora ssącego wymieniłem, ale tylko te na połączeniu kolektora na górze. tych przy bloku nie ruszałem.
                                No ale skoro na gazie lambda pokazuje dobrze, to raczej nie będzie fałszywe powietrze?
                                Co do jazdy na benzynie, to ze względu na nie działający do piątku gaz przejechałem na benzynie z 5 baków.
                                Myślę mimo wszystko o regeneracji wtryskiwaczy, znalazłem takie coś, ktoś ma z nimi doświadczenie?
                                Regeneracja i Czyszczenie Wtryskiwaczy, Naprawa Wtrysków - Samochody, Motocykle, Łodzie, Quady, Motorówki
                                Myślisz nad regeneracją wtrysków Pb czy LPG, jak LPG to jaka instalka aktualnie pod maską i jaki ma przebieg? Że tak jeszcze zapytam to sonda pracuje dobrze? Chodzi mi czy pracuje od 0-1V czy troszke mniejszy ma zakres pracy ?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez smajler Zobacz posta

                                  Myślisz nad regeneracją wtrysków Pb czy LPG?
                                  Myślę o regeneracji wtrysków benzyny, sonda ma dużą korektę na benzynie, na gazie wygląda ładnie i silnik lepiej pracuje na gazie, jakby mieszanka była za bogata, czyli wnioskuje, że któryś z wtrysków przelewa i stąd nierówna praca. Pytanie czy oprócz korekty sondy jest jeszcze jakaś korekta na poszczególnych wtryskach?

                                  Zamieszczone przez smajler Zobacz posta

                                  LPG to jaka instalka aktualnie pod maską i jaki ma przebieg?
                                  Landi Renzo Omegas montowana w salonie od nowości, przebieg 140 tysi, jeżdżone pół na pół benzyna/gaz.

                                  Zamieszczone przez smajler Zobacz posta

                                  Że tak jeszcze zapytam to sonda pracuje dobrze? Chodzi mi czy pracuje od 0-1V czy troszke mniejszy ma zakres pracy ?
                                  Tego nie wiem, czy pracuje dobrze i jaki ma zakres. Wiem, że na gazie korekta jest +3% i -3%, a na benzynie jest +17% i -3% (plusy i minusy mogłem ze sobą pomylić ).

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez michumal Zobacz posta
                                    a na benzynie jest +17% i -3% (plusy i minusy mogłem ze sobą pomylić ).
                                    No pomylenie znaków to doś poważna sprawa bo +17 to mieszanka dość uboga i może się zdarzyć wypalenie gniazd a -17% do idzie na bogato.


                                    ...Moje Cappuccino MPi...

                                    wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Nie wiem czy w VCDS jest możliwość podglądania pracy sondy- napięcie, nie wiem nie mam kabla i VCDS, zawsze mierzyłem multimetrem sonde po napięciu. Może być tak, że na gazie leje a sonda ma zmniejszony już zakres pracy i widzi, że jest fajnie i przez to zmienilo korekty ogolne i na Pb zalewa benzynka? Nie wiem tak tylko sobie gdybam. Trzeba by Zresetować te korekty i zobaczyć czy na Pb jest dobrze i wtedy zobaczyć jak jest na LPG. Jak to mówią gazownicy najpierw doprowadź samochód do porządku na benzynie i bież się za gaz, ale może być też tak na wtrysk Pb leje, ale to chyba wyskakiwałby check i na którym cylindrze, że mieszkanka za bogata.

                                      Apropo lewego powietrza, to weź sobie benzynke do słoiczka i pendzelek i na odpalonym silniku myj w miejscach gdzie mógłby brać powietrze i słuchaj czy zwiększy obroty- taki stary sposób na lewe powietrze.
                                      Ostatnio edytowany przez smajler; [ARG:4 UNDEFINED].

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz posta
                                        No pomylenie znaków to doś poważna sprawa bo +17 to mieszanka dość uboga i może się zdarzyć wypalenie gniazd a -17% do idzie na bogato.
                                        Nie pamiętam teraz czy było + czy - 17%, gość powiedział że korekta na sondzie jest już spora i wygląda na zbyt bogatą mieszankę, jakby któryś wtrysk przelewał.
                                        Podobno w kompie są 2 lub trzy progi, już teraz nie pamiętam, gdzie korekta do bodajże 5% jest w normie, 5 - 20 już jest niedobrze, ale jeszcze akceptowalne i komp nie zapali check engine i powyżej 20% gdzie już się zapali kontrolka check. U mnie już jest blisko 20, więc dlatego myślę o regeneracji wtrysków benzyny, do tego ta nierówna praca silnika na biegu jałowym.

                                        Zamieszczone przez smajler Zobacz posta
                                        Apropo lewego powietrza, to weź sobie benzynke do słoiczka i pendzelek i na odpalonym silniku myj w miejscach gdzie mógłby brać powietrze i słuchaj czy zwiększy obroty- taki stary sposób na lewe powietrze.
                                        Kurde, trochę mam lęk lać benzynę po silniku, nawet pędzelkiem...

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Nie lać tylko malować delikatnie jak wodą po uszczelce delikatnie aby silnik zamiast zaciągnąć powietrze posilił się oparami które zwiększą oproty. Jak boisz się benzynki to możesz kupić jakiegoś placka lub coś porobnego w piance łatwo palnego i patrzysz czy nie wciągnie pianki w uszczelke. Z opcją benzynową nie masz co się bać

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            sprayem psiknij plakiem ect.

                                            No ale skoro na LPG dobrze ci chodzi, to po co szukać przedmuchów ?

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez lackypl
                                              sprayem psiknij plakiem ect.

                                              No ale skoro na LPG dobrze ci chodzi, to po co szukać przedmuchów ?
                                              Panowie pytanie mam VCDS i chciałbym zwiększyć obroty przedlift 2008 jaki jest security code dla silnika?wpisuje 12233 i mi nie przyjmujeRozumiem ze pierwsze mam wejść w security access wpisać kod a później iść do adaptacji i tam podnieść ?


                                              Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Kolego tu jest wątek o obrotach - może CI to ułatwi sprawę, bo nie masz wpisanego auta w profilu i nie wiadomo o jakim piszesz

                                                zwiększanie obrotów na biegu jałowym - Octavia Club Polska

                                                ...Moje Cappuccino MPi...

                                                wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Przemek_i
                                                  Kolego tu jest wątek o obrotach - może CI to ułatwi sprawę, bo nie masz wpisanego auta w profilu i nie wiadomo o jakim piszesz

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...u-ja%C5%82owym
                                                  1.6 mpi BSE dzięki za wątek czyli z tego co rozumiem finalnie nie udało się podnieść obrotów?


                                                  Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X