Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wskazania temperatury silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wskazania temperatury silnika

    Panowie, mam pytanie do bardziej ogarnietych w temacie.
    Na zegarkach gdy silnik się zagrzeje, wskazówka ładnie staje na połowie. Jednak w blokach pomiarowych max co osiągnąłem to 76° w ciepły dzień przy dynamicznej jeździe. Coś tu chyba nie gra? Normalnie stawiał bym na termostat albo uwalony czujnik ale skad zegar bierze odczyt że jest ok.

    dodam że wartości z czujników są prawie identyczne na ciepłym i zimnym. Wydaje mi się że te 76 to za mało i dla silnika i dla wskazówki żeby stała w połowie.
    Ostatnio edytowany przez eiksyt; 42188.

  • #2
    Porównywałem u siebie rzeczywistą temperaturę silnika zmierzoną sondą multimetru ze wskazaniami zegarów. Różnica wynosi około 20*C, tzn. w momencie gdy wskazówka osiąga 90*, multimetr pokazywał około 70*. Później temperatura silnika rosła a wskazania zegarów już nie. Temperatura otwarcia termostatu jest 82*C i u mnie przy mniej więcej tej temperaturze zaczynał przepuszczać płyn do chłodnicy. Widać też na zegarach różnicę między temperaturą płynu chłodniczego a oleju i u mnie wynosi około 20* (olej nagrzewa się wolniej) w momencie nagrzewania silnika by później olej osiągał nawet ponad 100*C.
    Antyfotoradar Valentine1
    Harry II Classic+Sirio ML145

    Komentarz


    • #3
      Dzięki za info. Nic złego się nie dzieje to takie bardziej szukanie dziury całym. Pogrzebało by się, ładna pogoda. Ale faktycznie zmierze temp zewnętrznym urządzeniem z ciekawości. Zastanawiam się tylko nad sterowaniem silnika przy odczycie 76° czy dawki itp są właściwe.

      Komentarz


      • #4
        Skoro przy obecnych temperaturach masz 76°, to ile było jak temperatury były poniżej zera? Moim zdaniem powinno być z 10 stopni więcej, w okolicach 87-90 stopni. Temperatura otwarcia jest 87stopni, a nie 82. Jak jest wszystko git (termostat, czujnik temperatury, nagrzewnica) to temperatura oscyluje w okolicach 90 stopni i nie sugerujmy się tym co pokazuje wskazówka licznika.
        Ostatnio edytowany przez dieselinside1900; 43793.
        Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

        Komentarz


        • #5
          Wskazówka pokazuje dobrze tylko temperatura na czujnikach na kompie pokazuje max 76 i dlatego się zmartwilem bo nie chce wejść więcej. No chyba ze oba czujniki to złom.

          Komentarz


          • #6
            Wskazówka na zegarach staje w pionie jeśli z czujnika temp. będzie już ok. siedemdziesiąt kilka stopni i zostaje nadal w pionie do tych 90stopni. Czujnik najlepiej sprawdzić po dłuższym postoju, porównać z temperaturą otoczenia czy się pokrywa. Można jeszcze pomierzyć jego rezystancję, ale trzeba znać parametry dla poszczególnych temperatur. Obstawiam jednak, że problem z temperaturą spowodowany będzie przez nie prawidłowo działającym termostat. Z doświadczenia wiem, że zazwyczaj padają termostaty, potem czujniki i przytkane nagrzewnice, ale to już są problemy z ogrzewaniem.
            Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

            Komentarz


            • #7
              No i to Panie kolego ma sens. Czujniki na zimnym i ciepłym pokrywają się, po nocy tak że. Jest prawdopodobieństwo że po porostu termostat nie zamyka się do końca. Jest trop wielkie dzieki.

              Komentarz


              • #8
                Jeżeli już będziesz kupował to nie szedł bym w żadne półśrodki, tylko kupił oryginał i będzie spokój. Zamienniki często nie trzymają parametrów, temperatury w nich wahają się w okolicach 80-84stopni max. Nawet bardzo popularny Wahler ostatnio u kumpla pokazywał po zamontowaniu max 84 stopnie, po zmianie na oryginał temperatura trzymała 88-90stopni.
                Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X