Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Rośnie korekta długoterminowa na ubogo

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Rośnie korekta długoterminowa na ubogo

    Hej, około tydzień temu podłączyłem skaner mający możliwość pokazywania bloków. Kiedyś blok 32 korekta długoterminowa wynosiła +5.47 i tankowałem LPG zawsze na tej samej stacji. Ostatnio zatankowałem na innej i po przejechaniu prawie całej butli korekta poszła na +3 więc zmalała. Ucieszyłem się i pomyślałem, że tamta stacja na kiepski gaz. Zatankowałem znowu na tej lepszej i po przejechaniu ~300km sprawdziłem i korekty poszły na +7,8. Zdziwiło mnie to i pomyślałem, że może to nie wina jakości gazu. Wczoraj 3 butla LPG z tej samej "lepszej" stacji przejechane ~80km korekta już +9.X <10. Sprawdzłem książke LPG i byłem pewien, że przed kupnem auta koleś zrobił serwis filtrów, ale okazało się, że zmienił ok 10kkm temu tylko filtr fazy ciekłej a filtr fazy lotnej ma nalatane ze 25kkm. Filtr fazy lotnej sobie wymienie na weekendzie, ciekłej zostawie bo zakładam, że zabity nie jest. Domyślam się, że filtr za wiele nie pomoże (czy może on zubożyć mieszanke? na desce check nie wyskakuje i błędów nie ma w kompie) i trzeba by poszukać lewe powietrze. Gdzie dokładnie szukać? Do szukania mam zamiar użyć testera szczelności LPG i psikać w okolicach łączenia kolektora dolotowego gdzie ma uszczelki. Poglądam odmy (ile ich jest?). Co z przepustnicą? Może jej zabrudzenie robić taki efekt? Samochód ma 148kkm przebiegu realnego. Czy może polatać na Pb chwilkę i obserwować czy po np 50km poprawi się coś, wtedy była by to zestrojenia instalacji LPG.

  • #2
    Kamil pogadamy po południu, umówię Cię z kolegą i wystroimy to od nowa.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    Komentarz


    • #3
      Ja bym wcześniej wymienił filtry . Po 25 K tam wszystko jest zabite na maxa . Przez to może podawać mniej gazu i korekta na plus rośnie bo jest za ubogo . Reduktor też może być zabity .

      Komentarz


      • #4
        Podłącze się do centralki i sprawdze jakie ciśnienia panują na reduktorze i listwie. Wymienie filtr fazy lotnej i sprawdze czy ciśnienie listwy się zmieniło. Jak ciśnienie na reduktorze będzie małe to fazy ciekłej też trzeba będzie wymienić, ale wątpie, że po <15kkm jest on do wymiany- nawet LR wymianę tego filtra przewiduje co 30kkm jak się nie mylę.

        Komentarz


        • #5
          Ciekły będzie OK. Nawet w Lovato jest wymiana co 45 000 km ciekłego.
          Zobacz i dawaj znać.
          Szczelność to lepiej plakiem sprawdzać bo CI autko gazu samo doda i będziesz wiedział gdzie pobiera lewe powietrze.

          ...Moje Cappuccino MPi...

          Komentarz


          • #6
            Może pędzelkiem z benzynka będę delikatnie smarować to i przy okazji syf się zmyje z silnika

            Komentarz

            Pracuję...
            X