Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zacinająca się stacyjka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zacinająca się stacyjka

    Od kilku dni zauważyłem iż ciężej "chodzi" stacyjka.
    Tzn przekręcenie kluczyka wymaga większej siły niż jeszcze dwa tygodnie temu.
    Ostatnio podjechałem na myjnię, wyjąłem kluczyk ze stacyjki a po powrocie nie mogłem jej przekręcić, tak jakby się zblokowała i objaw podobny do tego jak mamy zablokowaną kierownicę, póki trochę kierownicą się nie skręci nie da rady przekręcić kluczyka.
    I tu objaw jest podobny tyle, że kierownica nie jest zablokowana.
    Wyjmowanie i wkładanie z próbą przekręcenia stacyjki po kilkunastu razach w końcu poskutkowało, auto odpaliłem.
    Pomyślałem, że winny kluczyk bo może grot się wytarł. Wymieniłem na zapasowy, było ok.
    Ale stacyjka nadal ciężej kręci. Objaw blokady nie wystąpił do wczoraj.
    Zatankowałem auto a spod dystrybutora odjechać już nie mogłem, stacyjka zablokowana.
    Kierownicą kręcić można ale przekręcić kluczyka już nie.
    Zanim się to stanie ciężko jest zgasić samochód tzn przekręcić ją do pozycji "off".
    Znów kilkanaście razy kluczyk włożyłem, próbowałem przekręcić, próba nieudana więc kluczyk wyjmuję.
    Po którymś razie zaskoczyło, auto odpaliłem, problemu do teraz nie ma ale pewnie powróci bo stacyjka nadal ciężej kręci....

    Spotkał się ktoś z podobnym problemem? Wstępnie umówiłem się na rozbiórkę w sobotę w ASO ale może jest jakiś sposób aby wizyty uniknąć?
    Kluczyk winny na pewno nie jest, jest to problem raczej mechaniczny.

    Zostaje mi jakiś błąd w kompie od immo ale czy to mogłoby być powodem takiej "pracy" stacyjki?

    Adres 25: Immobiliser Plik etykiet: 1K0-920-xxx-25.clb
    Oznaczenie elementu: 1Z0 920 842 E HW: 1Z0 920 842 E
    Komponent i/lub wersja: IMMO VD1 1612
    Kodowanie:
    Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
    VCID: 3978157870599389EE-806C
    Znaleziono 1 błąd:

    00003 - Sterownik
    014 - wadliwy
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01101110
    Priorytet błędu: 2
    Częstość błędu: 1
    Wew. licznik błędów: 255
    Przebieg: 160365 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2000.00.00
    Czas: 02:10:43
    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

  • #2
    Widzę lubisz zycie na krawedzi... Poszperaj jak wybebeszyc bębenek stacyjki i oddaj do regeneracji naprawy zanim padnie na amen ale ja na twoim miejscu nie jezdzilbym tym autem do czasu zrobienia wkladek bębeneka bo na 99.9%to jest przyczyna

    Komentarz


    • #3
      Dawniej miałem podobnie w Oplu i winną tego zakleszczania była wówczas bardzo wysoka temperatura na początku maja. Kluczyk wyjmowałem ze stacyjki gorący. Był problem z wkładaniem kluczyka do stacyjki, jego przekręcaniem, odblokowaniem kierownicy. Po powrocie do Polski, w ASO rozebrali stacyjkę i przesmarowali. Nie stwierdzono problemu natury mechanicznej, ale wówczas nie było już takiej gorączki. Od tej pory nie było żadnych problemów.
      Spróbuj schłodzić stacyjkę (jakimś wentylatorkiem, suszarką z zimnym nawiewem) lub schłodzić kabinę klimatyzacją i przesmaruj bębenek od zewnątrz (WD 40, coś do konserwacji zamków). Na grot kluczyka możesz nałożyć trochę wazeliny technicznej i w ten sposób przenieść ją na wkładkę stacyjki. Myślę, że powinno pomóc.

      Komentarz


      • #4
        Zobacz czy kostka stacyjki cała, lubi pęknąć sobie i są problemy z przekręceniem stacyjki. Miałem taki myk w golfie V z tym, że by wymontować kostkę jest trochę zabawy.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpis
          Widzę lubisz zycie na krawedzi...
          Nie znam przyczyny zacinającej się stacyjki, żadna to krawędź, jak coś laweta i do serwisu
          Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
          Kluczyk wyjmowałem ze stacyjki gorący. Był problem z wkładaniem kluczyka do stacyjki, jego przekręcaniem, odblokowaniem kierownicy.
          Mój jest zimny do stacyjki wchodzi normalnie, również normalnie można go wyjąć, problem polega tylko na przekręceniu. I to też dotychczas dwa razy.
          Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
          przesmaruj bębenek od zewnątrz (WD 40, coś do konserwacji zamków).
          Mówiono mi żeby absolutnie nie psikać niczym do stacyjki.
          Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpis
          Zobacz czy kostka stacyjki cała, lubi pęknąć sobie i są problemy z przekręceniem stacyjki. Miałem taki myk w golfie V z tym, że by wymontować kostkę jest trochę zabawy.
          Mam dziś po 19 podjechać do serwisu.

          Jak na złość dziś stacyjka chodzi wręcz perfekcyjnie.
          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

          Komentarz


          • #6
            oolsztyniak mam uraz po Oplach astra f , vectra b, zafira a , w kazdej padala stacyjka zazwyczaj w najmniej dogodnym momencie.

            Komentarz


            • #7
              patryk23 nawet ASO stwierdziło, że stacyjek w O2 nie robili dotychczas
              Była O2 RS 190 km / 436 Nm
              Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

              Komentarz


              • #8
                Niewielka ilość smaru teflonowego w spray'u podana ciśnieniowo przez wężyk powinna rozwiązać problem. WD-40 czy inne podobne nie zadziałają długo.
                Antyfotoradar Valentine1
                Harry II Classic+Sirio ML145

                Komentarz


                • #9
                  Niestety wewnętrzna część stacyjki jest w kiepskim stanie, rozwiązanie - wymiana na nową.
                  Na szczęście nie jest to aż takie drogie więc nie będę szedł w półśrodki, po prostu wymienię ją w ASO
                  Sam bębenek jest ok, zapadka działa prawidłowo, niestety wewnętrzna część stacyjki po prostu się wyrobiła.
                  Podobno jest to sporadyczny przypadek no ale się przytrafiło
                  Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                  Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                  Komentarz


                  • #10
                    A możesz napisać co konkretnie jest do wymiany i jaki koszt?

                    U mnie stacyjka chodzi z wyraźnym oporem jak auto postoi na słońcu. Kostkę mam nową od jakiegoś czasu i dalej to występuje.

                    Komentarz


                    • #11
                      Etka wskazuje 3 elementy.
                      jeden to bębenek drugi coś tam w środku i coś trzeciego.
                      U mnie pod młotek idzie drugi element.
                      mam w samochodzie zlecenie naprawy i zamówienie części, jutro sprawdzę.

                      U mnie temperatura nie ma żadnego wpływu na jej działanie, dziś znów gorąco a stacyjka chodzi jak dawniej czyli bez oporu .
                      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                      Komentarz


                      • #12
                        Czyli wypada wyjąć bębenek i przejrzeć elementy.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Pawelt Zobacz wpis
                          A możesz napisać co konkretnie jest do wymiany i jaki koszt?
                          Napisane jest stacyjka kompletna ale jak wspomniałem wcześniej etka pokazywała jeszcze dwa elementy.

                          Bębenek można zamówić pod vin/nr kluczyka, wtedy jest to zamówienie inteligentne pod konkretny kluczyk.
                          Z tego co kojarzę koszt około 250 zł.

                          Moja stacyjka (tzn ten jeden element) niecałe 500 brutto sama część.
                          Nie wiem ile wymiana.
                          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                          Komentarz


                          • #14
                            Stacyjka poszła pod młotek.
                            Okazuje się że ten element którym steruje bębenek zaczął się najnormalniej w świecie zacinac.
                            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
                              Stacyjka poszła pod młotek.
                              Okazuje się że ten element którym steruje bębenek zaczął się najnormalniej w świecie zacinac.
                              Witam napisz coś więcej o kosztach serwisu ( części i koszty wymiany), bo szykuje się mi taka sama robota.

                              Komentarz


                              • #16
                                igorlo poszło PW
                                Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                Komentarz


                                • #17
                                  Od wczoraj mam podobny problem. Kluczyk ciężko przekręcić i na początku nie mogłem wogóle tego zrobić. Zgineła również blokada kierownicy. Możesz napisać jakie koszta w ASO z robocizną?? Dziś pytałem o części i składa się ona z 3 głównych elementów. Bębenka z kluczykiem (ok 250zł dopasowany do kluczyka) stacyjki z blokadą kierownicy 470zł i plastikowej kostki tu o cenę nie pytałem bo to najmniej podejrzany element. Problem polega na tym że wymiana stacyjki to odkręcanie śrub zrywalnych..... napisz proszę jak sobie z tym poradziłeś??? Masz może jakies foto uszkodzonych elementów???
                                  Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                                  Spalanie - Motostat.pl

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Wysłałem Ci wszystko na PW
                                    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X