Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2 2.0 FSI 150KM BVY - układ wydechu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O2 2.0 FSI 150KM BVY - układ wydechu

    Witam,
    Mam problem z kontrolką CHECK. Szukam informacji i próbuję zdiagnozować pewne rzeczy. Pomocny w tym byłby rysunek całego układu wydechowego dla ww. silnika? Czy ktoś mógłby pokazać taki rysunek?

    Z tego co widzę, to na kolektorze wydechowym mam 2 katalizatory + kolejny pod autem. Jedna sonda przed dwoma katalizatorami, druga sonda za nimi i trzecia sonda za trzecim katem.
    Ciasno w okolicy wydechu i nie wiem czy dobrze to wszytko widzę.
    Z góry dziękuję za link lub rysunek.


  • #2
    Proszę...
    IFI CP2 Message
    Loading...

    Komentarz


    • #3
      Bardzo dziękuję. Czy programy można jakoś pobrać - czy są to wersje on-line?
      IFI....rys. 253-025 - taki widzę kolektor wydechowy u mnie pod maską. Dlaczego katalizatory wiszą tylko na dwóch kanałach wydechowych? Dodatkowo mam trzeci katalizator po środku auta.

      Ani na IFI ani na drugim serwisie nie znajduję rzutu mojego wydechu z sondami - a szukam ich symboli i informacji o nich.

      Komentarz


      • #4
        To są wersje on-line.

        Sonda jest w innym dziale.
        Zerknij na rysunek 906-010

        Komentarz


        • #5
          Dziękuję za wskazówki. Z rysunków tych wynika, że dla BVY były 3 rodzaje układów jak na zdjęciu (te z 4rema wydechami).
          1. Rozumiem, że muszę sprawdzić fizycznie jaki mam? Jedne mają lambdę za końcowym katem, inne czujnik tlenu.
          2. Gdzie znajdę tabliczkę znamionowa silnika, by potwierdzić, że mam BVY?
          3. Zestaw naprawczy lambdy jest w zestawieniach - co tam się naprawia?

          Załączone pliki

          Komentarz


          • #6
            Sprawdziłem fizycznie i wiem, że mam 2 katy na kolektorze wydechowym i sondy przed i za nimi.
            Jak mogę sprawdzić, czy za katem nr 3 mam lambdę (nr 6) czy czujnik Nox (nr 15)?

            Komentarz


            • #7
              Strona 12-ta z PDF z załącznika. Są tam 2 sondy szerokopasmowe (po jednej przed każdym katalizatorem wstępnym), 2 sondy dwustanowe (za każdym z katalizatorów wstępnych) dalej czujnik temperatury przed katalizatorem końcowym (a właściwie zasobnikiem NOx), i sonda NOx za nim.

              Link
              Ostatnio edytowany przez radekrp90; 35891.

              Komentarz


              • #8
                Wielkie dzięki. Czy sonda NOx jest odsunięta od wydechu - jakby na tulei/emulator - bo tak wygląda u mnie. Zastanawiam się czy mechanik poprzedniego właściciela nie wkręcił - bo też mieli problem z check engin i wymeniali katalizator. Niestety nie wiem który wymieniali, czy wstępne czy końcowy.
                Obecnie ja teraz borykam się z chek-engin na desce.

                Komentarz


                • #9
                  może komuś się przyda, to jak wygląda układ wydechowy dla 2,0 FSI
                  Załączone pliki

                  Komentarz


                  • #10
                    1. Czy jest możliwe, że nie muszę mieć czujnika temperatury przed katalizatorem NOx? Mam zaślepioną wkrętkę.
                    2. W skrzynce bezpiecznikowej pod maską, w miejscu trzeciego bezpiecznika dla sond Lambda (F45=15A) nie mam bezpiecznika. Czy ten bezpiecznik to przypadkiem zasilanie ww. czujnika temperatury?

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X