Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pali olej po wymianie pierścieni i remoncie głowiecu 1.6 MPI+gaz

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pali olej po wymianie pierścieni i remoncie głowiecu 1.6 MPI+gaz

    Witam. Skoda rocznik 2006 1.6 z gazem. silnik na sterowniku simensa. Silnik palił olej,biały dym i duże ubytki.Wyskakiwał błąd sondy lambdy szerokopasmowej ze niby zwarcie. Elektronik na kompie powiedział,że ona wariuje bo pali olej.Głowica do remontu-wymienili zawory bo dwa ponadpalane, planowanie. Wymiana pierścieni- stare zapieczone, brak progów w cylindrze.wszystko złożone olej 10w40. Po ok.2000km trzeba dolać 2l oleju. samochód niby 24000 tys przebiegu,myśle, że ponad 300000tys.Co jest grane? teraz też jest błąd sondy i jeszcze te.Pomocy kasa wydana i to samo.teraz falują obroty na jałowym.
    18683 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Negative Lead: Open Circuit
    P2251 - 007 - Short to Ground - Intermittent
    Freeze Frame:
    RPM: 2080 /min
    Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
    16556 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Rich
    P0172 - 007 - Short to Ground - Intermittent - MIL ON
    Freeze Frame:
    Speed: 0.0 km/h
    Lambda Factor: 0.938
    Voltage: 0.420 V
    Lambda: -25.0 %
    Speed: 10.0 km/h
    Lambda Factor: 0.961
    Voltage: 0.860 V
    Lambda: -24.6 %

    16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
    P0171 - 006 - Short to Plus - Intermittent
    Freeze Frame:
    Lambda: 25.0 %
    Lambda Factor: 1.023
    Voltage: 0.880 V
    Speed: 0.0 km/h
    Lambda: 25.0 %
    Lambda Factor: 1.016
    Voltage: 0.940 V
    Speed: 0.0 km/h


    Readiness: 0010 1101
    0
    co robić?
    0%
    0
    jakie jest wyjście?
    0%
    0
    1.9 TDI umiera...

  • #2
    Uszczelniacze zaworowe w glowicy zmienione, czy komus sie zapomnialo.

    Czemu po remoncie ten silnik chodzi na tak beznadziejnym oleju. On moze i powinien jezdziec na 5W40.

    Bledy sa pewnie na LPG. Ustawial ktos ten gaz w ostatnim czasie, zakladac ze jest wsadzona nowa sonda po tych wszystkich jazdach ??

    Blad sondy to albo brak jej wymiany, albo na wadliwa, albo problem z wiazka sondy. Dwa pozostale bledy sa nastepstwem tego faktu.

    Bledy sondy, nie maja nic wspolnego ze zuzyciem oleju, chyba ze auto wali olejem w wydech to kazda sonde zabije.
    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
      Uszczelniacze zaworowe w glowicy zmienione, czy komus sie zapomnialo.

      Czemu po remoncie ten silnik chodzi na tak beznadziejnym oleju. On moze i powinien jezdziec na 5W40.

      Bledy sa pewnie na LPG. Ustawial ktos ten gaz w ostatnim czasie, zakladac ze jest wsadzona nowa sonda po tych wszystkich jazdach ??

      Blad sondy to albo brak jej wymiany, albo na wadliwa, albo problem z wiazka sondy. Dwa pozostale bledy sa nastepstwem tego faktu.

      Bledy sondy, nie maja nic wspolnego ze zuzyciem oleju, chyba ze auto wali olejem w wydech to kazda sonde zabije.
      Dokładnie. Napisz co dokładnie Ci wymienili. Czy remont był robiony w zaufanym zakładzie czy po kosztach ?
      Czy mechanik kazał Ci jeździć od razu na gazie czy pierwszy 1tkm tylko na benzynie ?

      Po remoncie może wziąć trochę oleju ale 2 litry to gruba przesada.

      Co do oleju to kolega wyżej ma rację , po remoncie powinni Ci zalać jakiś dobry syntetyk. 10w40 jest "gęstszy " od 5w40 i powinno go wziąć mniej.

      Jak dla mnie to wizyta w zakładzie i reklamacja. Musieli coś źle złożyć ( odwrotnie pierścienie ??) , albo remont był źle wykonany.

      Sam borykam się z ubytkiem oleju po remoncie ale u mnie to jest 0,2 - 0,25l / 1000km.

      Komentarz


      • #4
        Kiepska sprawa z takim rezultatem po remoncie.

        Niedawno robiłem remont silnika 1.6 OHV (FSO ) - głowica wyrównana, wymienione uszczelniacze (w warsztacie specjalizującym się w regeneracji głowic); pierścienie zakładałem sam - tłoki dokładnie wyczyszczone, żadnego syfu w rowkach pod pierścienie.
        Silnik poskładałem zgodnie ze sztuką. Aktualnie silnik dobija do 1,5 tys. km po remoncie i może minimalnie oleju ubyło wg wskazania na bagnecie.
        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

        Komentarz


        • #5
          10W40 czy tam 15W40 to sie nadaje, do posmarowania czesci przy skladaniu co najwyzej, a i tak to jest taka tansza opcja, bo sa do tego specjalne srodki w tej chwili dostepne.
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Uszczelniacze zaworowe wymienione. Zakład dobry, pierścienie zakładał mój dobry znajomy, który robił to to nie raz,resztę złożyliśmy razem. Cholera wie czemu olej schodzi i się kontrolka zapaliła? Brak pomysłu co dalej?
            1.9 TDI umiera...

            Komentarz


            • #7
              Dobrze wszystko pomierzyliscie, tuleje cylindra nie miały owalu ? Mechanik, który mi robił silnik mówił, że w większości wypadków winne są pierścienie. U mnie dalej bierze olej.

              Czego twój kolega zalał ci na początek olej 10w40 a nie jakiś rzadszy ??
              Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X