Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2 2.0 FSI - wypadanie wtrysku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O2 2.0 FSI - wypadanie wtrysku

    Witam,
    Jutro mam jechać na urlop, a tu dzisiaj Skoda dostała drgawek. VCDS pokazuje sporadyczne wypadania zapłonu na cylindrze nr 3, uszkodzenie wiązki.
    Wczoraj jechałem na rezerwie, a przed tym auto stało 4 dni. Ross-tech wspomina, że to może być przyczyna błędu. Zalałem do pełna + środek na przeczyszczanie wtrysków. Niestety to nie pomogło.
    Wyciągnąłem cewki i pomierzyłem - wszystkie takie same pomiary na k/MOchmy. Zamieniłem miejscami cewki (wszystkie o jeden cylinder w prawo) - błąd ciągle ten sam na cylindrze nr 3. Skasowałem błędy przełożyłem jeszcze raz wszystkie cewki kolejny raz w prawo i błąd jest ten sam + sporadyczne wypadanie zapłonu również na cylindrze nr 2.
    Dodatkowo (po pierwszej zamianie cewek) silnik jakby przepuszczał gdzieś powietrze - dziwne zaciąganie/strzelanie - jakby nieszczelność jakaś.

    Pomóżcie proszę co dalej, bo wyjazd na urlop wisi, a nie chciałbym też pieniędzy z urlopu przeznaczyć na zbędne wymiany części u mechanika.

  • #2
    czy ktoś może podać jakie cewki i jakie świece powinny być w tym aucie? Dodam, że Skoda ma LPG z dotryskiem benzyny.

    Komentarz


    • #3
      Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie szukać usterki? Cewki podstawione nowe i ciągle to samo. Błąd ten sam, tyle że póki co nie informuje o wypadaniu zapłonu.
      Załączone pliki

      Komentarz


      • #4
        Sprawdz wtyczkę wtryskiwacza , cewki zostaw bo masz jak na dloni błąd w obwodize , moze pin pekł albo kabel przetarł

        Komentarz


        • #5
          Ten błąd pozostał od razu po podmianie cewek.
          Wtyczka od wtrysków sprawdzona, wyczyszczona. Błędy usunięte. Wszystko pięknie do przejechanych 50km. Następnie check wyskoczył na deskę i znowu szarpie, trzęsie i błędy podobne jak przed wymianą cewek - tylko doszła lambda i katalizator ale to tema z którym też równolegle się zmagam
          Ostatnio edytowany przez Actawar; 46746.

          Komentarz


          • #6
            Błędy poniżej:
            Załączone pliki

            Komentarz


            • #7
              Obstawiam na instalacje , ponieważ jak myślę po sprawdzaniu zmienił się błąd wtryskiwacza na zwarcie z masą , i po zamianie cewek wyskakuje zawsze ten sam cylinder

              Komentarz


              • #8
                niestety sprawy nierozwiązane. Ciągle drżenia i nierówna praca silnika. Może ktoś pokazać / opisać, którędy idzie wiązka od wtrysków do komputera? I gdzie jest komputer bo chociaż bym przedzwonił kable sam.

                Komentarz


                • #9
                  wtryskiwacze.png

                  Komentarz


                  • #10
                    No tak wiazka wiazka ale tu idzie przez sterownik LPG sterowanie wtryskiem Pb.

                    Zamiast kopac wiazki to bym sprawdzil stan wtyczki przy kompie bo ostatnio polalo to moze cos zamaka.

                    Swiece w jakim stanie. Ile wynosi podcisnienie na wolnych obrotach bo to wyklucza lewe powietrze i problem z wypadaniem zaplonu z tego powodu.

                    Kolejnosc jest zawsze taka cewka swieca wtrysk. Kazda z tych rzeczy przekladamy i jak nie ma poprawy wracamy. Potem cisnienie paliwa i kompresja na cylindrach.

                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      Plama po całości ,po poście Maicroft doczzytalem ze ma LPG,,,,,

                      Komentarz


                      • #12
                        sprawdzę podciśnienie i dam znać.
                        Ale czy fakt, że działo się tak samo gdy jeździłem tylko na benzynie, świadczy nadal, że wiązka od wtrysków do ECU auta nie jest do sprawdzenia?
                        Gdzie znajduje się sterownik silnika?

                        Komentarz


                        • #13
                          Podjedz do gazownika na regulacje. Mozliwe ze zalewa ci silnik bo za duza dawka lpg

                          Komentarz


                          • #14
                            Ciąg dalszy tematu. Jeżdżę dla porównania na benzynie i aktualnie po przeczyszczeniu styków wtrysków problemy chyba usunięte ale regularnie wyskakuje poniższy błąd:

                            16804 - Zespół 1; system katalizatora
                            P0420 - 002 - za mała skuteczność - MIL zapalona.

                            Czy błąd ten mówi o jednym z dwóch katalizatorów na kolektorze wydechowym, czy może o katalizatorze trzecim?
                            Posiadam poniższy układ wydechu:

                            Komentarz


                            • #15
                              16804/P0420/001056 - Ross-Tech Wiki tu jest orginalny opis błędu czyli katalizator na banku pierwszym. Gdybyś miał V6, V8 itp to tych banków jest więcej niż 1 (choc oczywiście zdarzają się silniki 4cyl które mają 2 banki). W czterocylindrówce VAGa jest jeden bank (powiedzmy, zespół cylindrów) co zresztą widać na załączonym schemacie, bo jest jedna sonda z 4 cylindrów.
                              P.S. NOx to co innego i ma swoje kody błedów.
                              P.S.2 inna rzecz że błąd cata potrafi się wyświetlić przez źle zestrojone LPG.
                              Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
                                .......bo jest jedna sonda z 4 cylindrów.
                                ............................
                                P.S.2 inna rzecz że błąd cata potrafi się wyświetlić przez źle zestrojone LPG.
                                Ale na rys. powyżej widać ( i w rzeczywistości też mam) 2 sondy przed katalizatorami na kolektorach wydechowych, oraz 2 sondy Lambda za dwoma, pierwszymi katalizatorami. Dodatkowo w błędach, kilka postów wyżej, widać, że błędy zapisują się również odnośnie Bank 1 i Bank 2. Dlatego próbuje zrozumieć gdzie jest i czego dotyczy Bank 1, a czego Bank 2.
                                Błąd powyższy wyskakuje również jak jeżdżę na benzynie dlatego szukam przyczyn gdzie indziej niż w LPG.

                                Testy sond na VAG przechodzą z pozytywnym wynikiem.
                                Test cata nie robi się ;/
                                Ostatnio edytowany przez Actawar; 46746.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Actawar Zobacz wpis
                                  Ale na rys. powyżej widać ( i w rzeczywistości też mam) 2 sondy przed katalizatorami na kolektorach wydechowych, oraz 2 sondy Lambda za dwoma, pierwszymi katalizatorami.
                                  faktycznie nie patrrzylem dokładnie. Faktycznie nawet jak się dokładniej przyjrzeć to widać że pierwszy cat idzie z cyl 1,4 a drugi z 2 i 3.
                                  Zamieszczone przez Actawar Zobacz wpis
                                  Dlatego próbuje zrozumieć gdzie jest i czego dotyczy Bank 1, a czego Bank 2.
                                  Najprościej pewnie by było odkrecic, odpiąć jedną z sond i będzie wiadomo. Ewentualnie moze coś innego np. odpiecie wtryskiwacza, pewnie spowoduje błąd ubogiej mieszanki na którymś banku.
                                  Ewentualnie szukać zeszytów audi/volkswagen do tego silnika, coś jak to: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_279.pdf
                                  http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_322.pdf
                                  (chyba z tego brałeś rysunek, ale tu nie ma oznaczenia banków. Lecz na pewno gdzieś wśród zeszytów znajdziesz oznaczenie)
                                  Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    ...no właśnie nie wiem który katalizator na wydechu do Bank 1 , a który Bank 2.
                                    Tak więc mając błędy póki co nie wiem których cylindrów, lambd i katalizatorów się przyczepiać?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Po tym jak przeczyściłem wtyczkę wiązki wtryskiwaczy, prawie miesiąc był spokój. Cały czas jeździłem na benzynie by wykluczyć ewentualne problemy instalacji LPG.
                                      I parę dni temu auto zaczęło szarpać i błędy jak miesiąc temu - powtórka z historii.
                                      Ktoś coś zasugeruje - co dalej sprawdzać?

                                      Załączone pliki

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        nikt na całym forum nie ma doświadczenia w tym temacie by coś sensownego doradzić?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Po jakim czasie od zalozenia LPG pojawily sie problemy opisane jako usterka elektryczna w obwodzie wtryskiwacza.

                                          Zastanawia mnie jak wykonane jest wpiecie sterownika LPG we wtryski Pb.

                                          Reszta problemy z mieszanka, moga byc skutkiem tego bledu wtrysku. Trzeba poobserwowac korekty krotko i dlugoterminowe na zimnym i cieplym silniku. Problemem moze byc nawet nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia, dolotu czy ukladu wydechowego przed sondami i stad problemy sterownika z wystrojeniem mieszanki.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Jezeli znowu pojawia sie ten sam blad od wtrysku to znając pinologie sterownik wtrysk zrobić dodatkowy przewód by wyeliminowac wiazke . Tymbardziej po gmeraniu miales spokój.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                                              Po jakim czasie od zalozenia LPG pojawily sie problemy opisane jako usterka elektryczna w obwodzie wtryskiwacza.

                                              Zastanawia mnie jak wykonane jest wpiecie sterownika LPG we wtryski Pb.

                                              Reszta problemy z mieszanka, moga byc skutkiem tego bledu wtrysku. Trzeba poobserwowac korekty krotko i dlugoterminowe na zimnym i cieplym silniku. Problemem moze byc nawet nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia, dolotu czy ukladu wydechowego przed sondami i stad problemy sterownika z wystrojeniem mieszanki.
                                              Poprzedni właściciel zainstalował LPG i nie mam takich info.
                                              Sterownik SDI 1 i nie znalazłem warsztatu który ma program do takich sterowników. Wszyscy mają do SDI 2. Twierdzą, że mapa SDI była bardzo dobrze dostrojona do fabrycznej mapy FSI i dlatego by nic nie zmieniali skoro nie ma problemów

                                              Przy wolnej chwili zdejmę dolot by dostać się do wiązki wtrysków.
                                              Może banalne pytanie ale gdzie jest komp. auta /sterownik silnika ze złączem J220? patryk23 - możesz mi podpowiedzieć. Wtyczka T8s jest przy wtryskach - do niej dotarłem i był jeden styk trochę zaśniedziały.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Sterownik silnika jest zawsze w podszybiu w O2.

                                                Z BRC to jest wlasnie problem, sa tacy co by zalozyli, ale nikt nie chce serwisowac.

                                                Ja z BRC mialem stycznosc przez miesiac. W Fiacie Panda w Rzeszowie autoryzowany punkt instalacje zalozyl, a drugi w Myslowicach nie potrafil tego auta wystroic tak, zeby jezdzilo i nie gaslo co chwile. Potem grzecznie poprosilem o moje stare auto, ktore stalo na parkingu, a nowe dostal ktos nowy w firmie.
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Gdyby zapomnieć o problemie z początku wątku to nie mógłbym nic powiedzieć złego o pracy silnika. Czy takie problemy i błędy mogą wystąpić przy jeździe na resztce benzyny? Ross tech wspomina, że gdy jest niskie ciśnienie paliwa to taki problem może występować. Ale czy przyczyną może być brudny filtr paliwa, czy pompa wysokiego ciśnienia nie daje ciśnienia?

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X