Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[1.9BXE 2006r] Kopcenie na siwo-niebiesko, sporadyczne zapowietrzanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [1.9BXE 2006r] Kopcenie na siwo-niebiesko, sporadyczne zapowietrzanie

    Witajcie! Nie mogę dojść tołku z moim szkodnikiem, na początek krótka historia na wstęp:

    Pewnego dnia z rana przy odpalaniu samochodu załapał i od razu zgasł. Szybka laweta i do mechanika w okolicy, diagnoza była szybka - zapowietrzony, opiłki w filtrze paliwa, pompa paliwa do wymiany.

    Pompa została wymieniona, ale trafił się jakiś trefny egzemplarz, bo niemiłosiernie wyła, samochód po jakimś czasie znowu zaczął się zapowietrzać. Reklamacja pompy, nowy egzemplarz, jest cisza. Po kilku dniach znowu zaczął się zapowietrzać - opiłki w filtrze paliwa, prawdopodobnie resztki ze starej pompy. Mechanik, nowy filtr, odbiór na kolejny dzień. Z rana próba odpalenia u mechanika - zapowietrzony. Położyłem lachę na tego mechanika i pojechałem do swojego sprawdzonego mechanika w wiosce rodzinnej, tam została sprawdzona pompa, filtr i wtryski, generalnie wszystko było OK, tyle że trzeci wtrysk trochę leje ale nie ma tragedii.

    Samochód został złożony i przez przypadek naprawiony, zapowietrzanie się ustało, podejrzewamy że mechanik poprzedni przy wymianie pompy niedokładnie założył przewody.

    Po kilku dniach będąc w rodzinnych stronach uznałem że przeczyszczę wtryski za pomocą płynu LiquiMolly, odbyło się to zgodnie z opisem producenta, czyli odpalenie silnika bezpośrednio na płynie i czekanie aż wypali większość. I tu się zaczęło

    Po czyszczeniu od razu odczułem różnicę w pracy silnika na plus, ale zaczął kopcić na siwo, niebiesko.
    Jest to o tyle dziwne, że czasami wcale nie kopci, czasami troszeczkę, czasami chmura że hej, żeby było jeszcze weselej, to dzieje się to czasami jak „przypałuję”, czasami podczas postoju na jałowym, czasami przy normalnej jeździe, na ciepłym, zimnym, no loteria wręcz.

    Dodatkowo teraz potrafi się przy odpalaniu zapowietrzyć.

    Ubytku oleju nie zauważyłem
    Ubytku/przybytku płynu chłodniczego nie zauważyłem
    Czasami odpala pięknie i gładko, czasami nim ostro zatrzęsie
    Spalanie w normie
    Spaliny mają zapach jak ze starego Jelcza
    EGR w tamtym roku wymieniony, dodatkowo wyczyszczony w celu sprawdzenia czy to nie jego wina

    Po diagnozie u mechanika wyszło że teraz wtryski 1 i 3 leją, ale dalej nie jest z nimi źle, ogólnie podejrzanymi są uszczelniacze wtrysków i/lub turbo.

    Mechanik stawia na turbo, bo i jest olej w dolocie, i zdarza się przeładowanie, ostatnio wg mnie jakoś głośniej świszczy i czasami brakuje mu mocy. Czeka na regenerację, ale zastanawia mnie to zapowietrzanie się i trzęsienie przy odpalaniu...

    Czy to aby na pewno tylko turbo czy też i uszczelniacze? A może coś jeszcze?

    (edit) proszę admina o przeniesienie do właściwego działu O2, omyłkowo wrzuciłem do O1
    Ostatnio edytowany przez DaannD; 45026.

  • #2
    dużo rzeczy może być......ciężko na odległość sugerować. bez analizy u dobrego mechanika znowu chyba się nie obejdzie (turbo, uszczelniacze, odma, lejące wtryski też lub inne przypadłości typowe tylko dla bxe)
    ja bym to sprzedał chyba bo to może być worek bez dna
    od dawna masz to auto?

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
      od dawna masz to auto?
      Rok, za dużo w niego władowałem już, żeby teraz sprzedawać :/

      Komentarz


      • #4
        aha, no tak czasem bywa. zostaje dobry mechanik i do sprawdzania wszystko pokolei

        Komentarz


        • #5
          Mieliśmy w firmie 7 sztuk O2 z silnikami BXE. W 6 wyszły korbowody bokiem. W tym co ja miałem nie wiem bo szybko się go pozbyłem. Po zbadaniu sprawy wyszło że silniki tej serii mają panewki korbowodowe zrobione z kiepskiego materiału. I stąd takie awarie. Może i w Twoim silniku coś sie zaczyna...
          1.9 TDI-PD -> 1.6 TDI-CR -> 2.0 TDI-CR

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Hun996 Zobacz wpis
            Mieliśmy w firmie 7 sztuk O2 z silnikami BXE. W 6 wyszły korbowody bokiem. W tym co ja miałem nie wiem bo szybko się go pozbyłem. Po zbadaniu sprawy wyszło że silniki tej serii mają panewki korbowodowe zrobione z kiepskiego materiału. I stąd takie awarie. Może i w Twoim silniku coś sie zaczyna...
            Wtedy nie było by opiłków metalu w paliwie, naprawa tego jest prosta i stosunkowa tanie, nie strasz kolego.

            Zamieszczone przez DaannD Zobacz wpis
            Jest to o tyle dziwne, że czasami wcale nie kopci, czasami troszeczkę, czasami chmura że hej, żeby było jeszcze weselej, to dzieje się to czasami jak „przypałuję”, czasami podczas postoju na jałowym, czasami przy normalnej jeździe, na ciepłym, zimnym, no loteria wręcz.
            Moja też tak miała, generalnie przyczyna byłą chłodnica spalin, odłącz ja i pojeździj trochę , tylko przewód zabezpiecz żeby siec syf nie dostał do środka.
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez loru Zobacz wpis
              Moja też tak miała, generalnie przyczyna byłą chłodnica spalin, odłącz ja i pojeździj trochę , tylko przewód zabezpiecz żeby siec syf nie dostał do środka.
              No dobra, to pytanie gdzie siedzi ta chłodnica i jak ją odłączyć? Normalnie ją wykręcić i zrobić jakoś obieg "na krótko"? Z tym się jeszcze nie spotkałem, stąd może i dziwne pytanie

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez DaannD Zobacz wpis
                No dobra, to pytanie gdzie siedzi ta chłodnica i jak ją odłączyć? Normalnie ją wykręcić i zrobić jakoś obieg "na krótko"? Z tym się jeszcze nie spotkałem, stąd może i dziwne pytanie
                siedzi za silnikiem koło turbo, nie demontuj tego jak nie masz pewności a odłączasz ja poprzez odłączenie EGR-a.
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X