Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z silnikiem - Falowanie obrotów Skoda Octavia II 1.6 z LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z silnikiem - Falowanie obrotów Skoda Octavia II 1.6 z LPG

    Dobry wieczór.

    Mam następujący problem, z silnikiem na biegu jałowy strasznie falują obroty, w załączniku film z objawami gdzie widać jak:
    • Skaczą obroty
    • Mruganie świateł
    Obecnie sytuacja się nasila, do takiego stopnia, że jak dłużej "pomęczę" silnik to obroty taka skaczą, że aż silnik gaśnie

    Trochę informacji o samochodzie
    • Rok produkcji 2011
    • Stan licznika 339 399
    • Instalacja LPG (Landi Renzo)
    Styczeń 2018 wymiana:
    • Wymiana rozrządu
    • Wymiana oleju
    • Wymiana wszytskich filtrów
    • Wymiana świec zapłonowych
    • Wymiana kabli zapłonowych
    Pojawienie się problemu około 3 do 4 tygodni temu.

    Błędy jakie pokazywał komputer to:
    • Błąd 2 sond lambda - (Jeden z komunikatów brzmiał "Zbyt uboga mieszanka")
    • Wypadanie zapłonu na 4 cylindrach
    Czynności jakie zostały wykonane to:

    Wymiana kabli zapłonowych
    Wymiana cewki zapłonowej (była uszkodzona)
    Czyszczenie przepustnicy 2 razy
    Adaptacja przepustnicy 4 razy
    Szukanie uszkodzenia które mogło powodować dostawanie się "lewego" powietrza
    Pomiar kompresji silnika wynik następujący:
    1. 11,5
    2. 11
    3. 10
    4. 11
    Z informacji jakie mi przekazano to na 99% przyczyną może być silnik krokowy w przepustnicy...
    Obecnie jest zmotana o takim symbolu
    A2C 530 934 30
    06A 133 062 AT
    10 472 III
    Pytania do was
    Czy już wszystko zostało sprawdzone?
    Czy mrugające świstała są przyczyną niskich obrotów czy falowaniem silnika?
    Na to pytanie nie jest mi nikt wstanie odpowiedzieć znalazłem taką przepustnicę Link ale na końcu jest literka "A" ja mam "AT" jakie to ma znacznie?

    Z góry dziękuje za pomoc

  • #2
    Witaj kolego.
    Jak już wymieniłeś tyle części to wymień jeszcze przed wymianą przepustnicy wszystkie uszczelki kolektora ssącego, uszczelki ze starości mogą puszczać powietrze a masz już nalatane sporo kilometrów.

    Jak poczytasz o falowaniu obrotów trochę na forum to zobaczysz że 1.6 MPI tak właśnie ma i jest to wrodzona przypadłość tych silników we wszystkich odmianach 1.6 MPI.

    Swoja droga gratulacje przebiegu
    Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Nic nie piszesz czy robiłeś coś z gazem. Być może tu też leży przyczyna. W Landi Renzo dosyć często padają wtryski.
      SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
      ​​​
      Grzegorz

      Moja Ambitna Czarnula

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
        Witaj kolego.
        Jak już wymieniłeś tyle części to wymień jeszcze przed wymianą przepustnicy wszystkie uszczelki kolektora ssącego, uszczelki ze starości mogą puszczać powietrze a masz już nalatane sporo kilometrów.

        Jak poczytasz o falowaniu obrotów trochę na forum to zobaczysz że 1.6 MPI tak właśnie ma i jest to wrodzona przypadłość tych silników we wszystkich odmianach 1.6 MPI.

        Swoja droga gratulacje przebiegu
        Dziękuje za podpowiedz, i wymienimy...
        Odnośnie przepustnicy może, wiesz co oznaczają te literki na końcu?

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez georgg Zobacz wpis
          Nic nie piszesz czy robiłeś coś z gazem. Być może tu też leży przyczyna. W Landi Renzo dosyć często padają wtryski.
          Masz rację nie, napisałem. Opisany przeze mnie problem, występuje jeżeli auto pracuje na paliwie (gaz wyłączony) oraz na gazie. Dlatego definitywnie wykluczam instalację gazową jako przyczynę problemu.
          Jedyna różnica pomiędzy pracą silnika na paliwie vs gaz jest taka że na gazie bardziej "telepie" silnikiem i falują obroty na paliwie mniej
          Co do samej instalacji na początku lutego byłem u "gaziarza" i cytuje "nie mam się do czego przyczepić"

          Komentarz


          • #6
            Ile mają nalatane wtryskiwacze LPG i jakie masz?
            Medy czarne/ niebieskie? Jakieś inne po wymianach??

            Skąd jesteś??

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
              Ile mają nalatane wtryskiwacze LPG i jakie masz?
              Medy czarne/ niebieskie? Jakieś inne po wymianach??

              Skąd jesteś??
              Mogę jedynie się domyślać ile mają nalatane wtryskiwacze zakładając, że instalacja była instalowana w 2011, a ich obecny kolor to niebieskie, z tego co przekazał mi "gaziarza" wtryski z kolorem niebieski są nowsze, lecz nie podał kiedy weszły na rynek. Nic więcej nie jestem wstanie powiedzieć, a w dokumentach jakie posiadam nie ma wzmianki i wymianie, jedynie regularne przeglądy, ale jak to w serwisach odhaczyć, że jest OK i dawaj następny....

              Jestem z Krosna

              Komentarz


              • #8
                No to mamy do siebie niedaleko
                U mnie szarpało silnikiem po zmianie na LPG, wymieniłem wtryskiwacze i teraz mam spokój. Tylko że ja mam nalatane 172 000km.

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz


                • #9
                  Witam mam dokładnie ten sam problem co Ty moja Skoda jest z 2011 1,6 MPI z gazem przebieg 140 tys(wtryskiwacze były wymienione przy 40 tys ) wymieniłem przewody świece dziś cewkę komputer wskazał mi wypadanie zapłonu 2 i 3 cylindra oraz zbyt uboga mieszankę.Kolega sugerował aby dokupić środka który się wlewa do paliwa bo, możne robić się nagar na zaworach dlatego ten problem co wy na to. A tak przy okazji jak wymienisz uszczelnienie kolektora napisz czy pomogło.

                  Komentarz


                  • #10
                    a jakie masz wtryski? jak MEDy to najlepiej wymienić na jakies polskie AC lub barracudy, ja u siebie tez mam MEDy i przymierzam się do ich wywalenia ;p

                    na benzynie objawów nie ma? :>

                    Komentarz


                    • #11
                      Wymieniać na AC lub Barracudy i problem znika

                      ...Moje Cappuccino MPi...

                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                      Komentarz


                      • #12
                        To co opisujecie to najczęstszy problem z wtryskiwaczami LPG Landi Renzo. Takie same objawy będą na gazie i na benzynie.
                        Jak pisały osoby wcześniej wtryski LPG do wymiany. Można próbować pojedyńczo je wymieniać.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis
                          Można próbować pojedyńczo je wymieniać.
                          Nie polecam takiego rozwiązania, listwy są dobieranie wtryskiwaczami wydajnościowo, wymienisz 1 najbardziej wypracowany/lejący/przytkany. Zostaną 3 też przechodzone ale jeszcze działające i jeden nowy najdokładniej dozujący LPG. (wiem można majstrować i szukać używek ale to używki) A tu za 230 pln masz nową listwę AC-W02 i wszystkie jednakowe wtryskiwacze, gwarancję i o połowę mniej klepania pod maską

                          Przerabiałem to sam, wierz mi szkoda czasu na eksperymenty.

                          ...Moje Cappuccino MPi...

                          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                          Komentarz


                          • #14
                            A jak z mapą gazu i ze spalaniem?

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis
                              A jak z mapą gazu i ze spalaniem?
                              po wymianie wtryskiwaczy trzeba ustawić na nowo. No chyba że na takie same z identycznymi wydajnosciami i dyszami. Ale i tak wartoby sprawdzić.

                              Komentarz


                              • #16
                                Byłem u gazownika potwierdził wersję padniętych wtryskiwaczy mam nadzieję że po wymianie będzie koniec i nie będzie się pojawiać kontrolka od silnika . Mam jeszcze jeden problem zdjęcie w załączniku podczas jazdy zapala się kontrolka od śliskiej nawierzchni po wyłączeniu zapłonu i włączeniu silnika ponownie znika czy ktoś spotkał się z takim problemem.

                                Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

                                Komentarz


                                • #17
                                  Mieliście rację wszystkie problemy były w listwie od gazu po wymianie wszystko zniknęło.

                                  Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    I super :-)

                                    ...Moje Cappuccino MPi...

                                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X