Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2 FL zimny silnik problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O2 FL zimny silnik problem

    Z racji tego, że jestem tu nowy chciałbym się przywitać



    Ostatnio zauważyłem, że silnik w mojej Octavii po odpaleniu na zimnym silniku pracuje nierówno.

    Podczas jazdy objawia się to w ten sposób, że przy zmianie biegu na wyższy po puszczeniu już sprzęgła i dodaniu gazu auto po chwili skacze delikatnie ( widać to też delikatnie na obrotomierzu) a później jedzie już prawidłowo.

    Na ciepłym silniku wszystko działa prawidłowo.

    Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem?

    Przebieg 172 tys., i wiem że czeka mnie wymiana całego rozrządu.

    Wydaje mi się, też że niedługo czeka mnie dwumasa ze sprzęgłem do wymiany. ( tak przynajmniej stwierdził mechanik, który był ze mną podczas zakupu pojazdu). Auto do tego czasu było serwisowane w ASO.

    Czy któreś z powyższych może dawać takie oznaki?

  • #2
    Ale jaki silnik? Uzupełnij profil u siebie, albo coś więcej napisz. Na razie sądząc z opisu problemu wnioskuje, że to jakieś TDI.

    Co do problemu to raczej rozrząd nie koniecznie może się tak objawiać, bynajmniej nie słyszałem o niczym takim, wymienia się go po prostu profilaktycznie, a żeby szarpał od paska czy jakichś rolek rozrządu to raczej nie. Co do dwumasy to mogą być jakieś wibracje, stuki, np. na postoju przy puszczonym sprzęgle, które cichną przy wciśnięciu pedału.

    Jakieś błędy na sterowniku są, podpinałeś coś sprawdzałeś? Może coś związane z wtryskami albo EGRem?
    Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

    Komentarz


    • #3
      Uzupełniłem profil.

      Octavia 2.0 TDI 110KM 81KW CFHF

      Jedyne co sprawdziłem to ogólnodostępnymi OBD2 ELM27 czy silnik ma jakieś błędy. Nic nie pokazywało.

      Zastanawiałem się nad tym czy to może filtr paliwa, który był wymieniany za poprzedniego właściciela jakieś 25 tys km temu (2 lata). (tak przynajmniej wynika z ksiązki serwisowej)

      Czy gdyby problemem były wtryski samochód działałby idealnie na ciepłym silniku? Sytuacja zdarza się jedynie na zimnym silniku aż nie osiągnie odpowiedniej temperatury i tylko na biegach 1,2,3, na 4 już nie czułem tego.

      Nie znam się na tym kompletnie i potrzebuję drobnej porady, żeby nie dać się naciągnąć na niepotrzebne koszty.
      Ostatnio edytowany przez KubaVAG; 47481.

      Komentarz


      • #4
        Z tymi wtryskami i EGRami to rożnie piszą tutaj na forum, ale gdyby to było może coś od tych rzeczy i by takie szarpanie było i nierówna praca to by na ELM27 coś pokazywało. Filtr nie zaszkodziło by wymienić, Koszt duży nie jest. Niech może się ktoś w tej kwestii jeszcze wypowie. Na pewno pewne jest to, że 90% usterek będzie częściej na zimnym silniku niż ciepłym. A mechanik co mówił, skoro mówisz, że nie chcesz się dać naciągnąć?
        Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

        Komentarz


        • #5
          Z tym problemem narazie u mechanika nie byłem jeszcze dokonywałem weryfikacji samemu na ELM27. (to jeszcze trochę ogarniam)

          Wlaśnie chcę uniknąć sytuacji, że mechanik będzie chciał wymienić wtryskiwacze a to nie będzie przyczyną. A jak wiadomo koszt CR wysoki.

          Komentarz


          • #6
            KubaVAG proponuję byś znalazł w okolicy kogoś z VCDS-em i zrobił scan auta, ewentualnie logi, które pomogą w weryfikacji.

            Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
            Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
            Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

            Komentarz


            • #7
              Zapewne mamy kogoś takiego na forum?
              Czy jest ktoś kto pomoże mi to wykonać w Poznaniu lub okolicach?

              A i doprecyzowując problemu nie było dopóki temperatura nie spadła do około 5-7 stopni.
              Ostatnio edytowany przez KubaVAG; 47481.

              Komentarz


              • #8
                KubaVAG najlepiej szukaj w wątkach o spotach w twojej okolicy

                Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                Komentarz


                • #9
                  gradek szukam dzięki

                  Komentarz


                  • #10
                    A póki co może sam spróbuj coś obczaić chociaż tym podstawowym ELM27. Zobacz np. jaka jest temp. silnika wtedy na zimno jak go palisz, czy pokazuje np. w Torque dobrą temperaturę. cieczy, czy ona rośnie po paru kilometrach i czy pokrywa się to mniej więcej ze wskazaniami na desce. gdzieś tam w opcjach będziesz miał na pewno procent otwarcia zaworu EGR. Nie wiem jakie powinien mieć on procenty w określonych warunkach, ale 100% to zamknięty a w czasie jazdy i podczas naciskania na pedał gazu i puszczania te wartości powinny się zmieniać.

                    Dodatkowo jak masz ELM27 to tym VAG DPF - Apps on Google Play sprawdzisz stan DPFa Kiedy był wypalany i ile jest zapełnienia..
                    Ostatnio edytowany przez upel; 46045.
                    Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

                    Komentarz


                    • #11
                      Dzięki spróbuje

                      Komentarz


                      • #12
                        Nie mam jeszcze wyników testow, ale po dokladnej analizie zauważyłem kilka objawów, które mogę dokladniej opisać:
                        - podczas ruszania i przyspieszania od 0 i kolejnej zmiany biegów z 1 na 2 , 2 na 3 to po wbiciu biegu i puszczeniu sprzęgła pojawia się na zimnym silniku podobny problem jw , nie zauważyłem jednak skoków obrotów bardziej czuję mocniejsze wibracje podczas przyspieszania bezpośrednio po zmianie biegu
                        - jednakże gdy na zimnym silniku podczas jazdy zredukuje np bieg z 3 na 2, bądź z 4 na 3, to przy przyspieszaniu bezpośrednio po zmianie biegu żadnych problemów nie ma.

                        Być może te powyższe objawy naprowadzą na coś. Prośba o wsparcie.

                        Komentarz


                        • #13
                          To wibracje mogą być faktycznie od dwumasy. a na zimnym silniku jak Ci pyrka na postoju i przy otwartych drzwiach słychać inną pracę silnika na wciśniętym sprzęgle w porównaniu do puszczonego?
                          Jak wbijasz bieg kolejny i np. 2 na 3, gdzie na 2 masz obroty np 2000 i potem jak wbijesz 3 to spadają tam do tysiąca z hakiem i go dźwigasz z tych niskich obrotów to może być taka sytuacja, że dwumasa daje znać o sobie i przenosi te wibracje. Generalnie powinno się unikać jazdy z obrotami poniżej 1500 obr./min
                          Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

                          Komentarz


                          • #14
                            Sprawdzę jak wygląda sytuacja gdybym przeciągnął 2 do wyższych obrotów i zmienił dopiero tak, żeby po wejściu na 3 miał więcej niż 1500 obrotów.
                            Przy zimnym silniku i wciśnięciu sprzęgła słychać różnicę w pracy silnika. Przynajmniej tak mi się wydaje, ale to też potwierdzę.
                            Przy wejściu z 3 na 4 takich objawów już nie ma na zimnym silniku, przy padającej dwumasie to normalne?

                            Komentarz


                            • #15
                              Ciężko powiedzieć, może już przy wyższych przełożeniach te wibracje z silnika są inne, może ktoś się jeszcze w tej kwestii wypowie. Na pewno wibracje mogą być z dwumasy i właśnie ta praca na wolnych gdy zimny, czasami nawet nie od razu po odpaleniu, ale jak pochodzi np. z 1-2 minuty i wtedy przy wciśniętym sprzęgle jest cisza a przy puszczonym pedale, słychać stuki, klepanie. Na pewno zmiana np. przy tych 1800-2000 obrotów na wyższym bieg i dźwiganie go np. 1100 obr. na dwumase nie pomaga i ona wtedy się właśnie obciąża, bo niweluje te wibracje z napędu, wtedy właśnie ona jakby pracuje najbardziej i jeśli wtedy coś słychać i są wibracje to może być faktycznie dwumasa.
                              Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

                              Komentarz


                              • #16
                                Panowie,
                                dzisiejszy ciepły poranek (15°C) i problem wcale nie występuje. Autko idzie jak burza od odpalenia, ma ktoś pomysł od czego mogą być te tak jakby dławienie, drgania?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Poza tym zbieglo sie to z wyczyszczenimw poprzedniego baku paliwa prawie do 0 i zatankowaniem na innej stacji.

                                  Czy to mozliwe że jakość paliwa aż tak wpływała na działanie auta? Poprzednio tankowałem zwykły diesel na orlenie teraz na bp.

                                  Zazwyczaj problemu z paliwem na Orlenie nie bylo, ale może to faktycznie jednorazowa akcja. Zbiega sie ona z moimi problemami
                                  ​​​​

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Udało Ci się coś więcej ustalić?
                                    Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Po wymianie oleju i filtrów paliwa, oleju i powietrza problem ustal na razie.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Na nowe wtryski możesz zacząć odkładać :P

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Oby nie. Sprawdzenie wtrysków przez VCDS u mechanika nic złego nie wykazalo. Za to stary filtr paliwa był w strasnzny stanie. Kupiłem to auto kilka miesięcy temu i nie zdążyłem jeszcze zrobić serwisu olejowego. Po wymianie autko chodzi równo i dobrze, nic nie wskazuje na to żeby było coś źle z wtryskami.

                                          Czemu uważasz że mam już odkładać?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Miałem to samo przy 147 kkm w CFHF, silnik zimny przerywał, poszarpywał itp. nie zawsze tak się działo, później coraz częściej.
                                            Wtryski w VCDS parametry spoko, próba przelewowa pokazała, że 2 wtryski do zmiany. Po wymianie jak ręką odjął. Oczywiście jazda z kiepskimi wtryskami zawala nagarem DPF i EGR, EGR też wymieniałem.

                                            Wtryski na szczęście tanie nówka okolica 600 zł za sztukę.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Dzięki za info. Będe zatem czujny.

                                              Spodziewam się tego że prędzej czy później będę musiał je wymienić.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Generalnie to bardzo fajny silnik, koszty wymiany szpryc czy EGR rekompensuje niskie spalanie i fajna elastyczność, a w razie potrzeby więcej mocy robi samym softem okolice 175 KM

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpis
                                                  Generalnie to bardzo fajny silnik, koszty wymiany szpryc czy EGR rekompensuje niskie spalanie i fajna elastyczność, a w razie potrzeby więcej mocy robi samym softem okolice 175 KM
                                                  Potwierdzam. Poprzedni właściciel zrobił wirusa na 177 KM i 450 Nm

                                                  Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                                                  Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                                  Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X