Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2 stuki w zawieszeniu - wahacz

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O2 stuki w zawieszeniu - wahacz

    Witam,
    Czy tylną tuleję wraz z aluminiowym blokiem da radę zdjąć bez odkręcania sworznia koła?
    Hałasuje na dziurach i widzę, że guma jest spękana - chciałem sam wymienić i czy da radę bez wyciągania wahacza z auta? Jeśli odkręcę to da radę naciągnąć wahacz do ziemi tak by szło by wyciągnąć część z wahacza omijając czarną obudowę podłogi?
    tylna tuleja przedniego wahacza (2).jpg

  • #2
    Tak, da się. Musisz popuścić wahacz na małej i dużej tulei. Sworznia nie dotykasz.
    Kup sobie tylko tuleję dużą bez wspornika i wybiją ją. Oryginalna w skodzie kosztuje 35 zł i wytrzymuje naprawdę wiele lat.

    Komentarz


    • #3
      W serwisie Skoda tylna tuleja jest dostępna tylko z aluminiowym elementem i 1szt.=350PLN.
      Dlatego pytanie jakiego producenta tuleje polecacie, by nadawały się na polskie drogi.
      Sama tuleja Lemforder do nabicia kosztuje 35 i ku temu się skłaniam.
      Ostatnio edytowany przez Actawar; 46746.

      Komentarz


      • #4
        Da się odkręcić, jeśli nie będzie problemu z odkręceniem tych 2 śrub wkręconych w sanki. Jednak w O2 często ta mała tulejka przednia też się sypie, osobiście bym wymienił komplet.
        Co do tej dużej tulejki to polecę:
        Link

        Komentarz


        • #5
          albo taką półpełną
          Link
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz


          • #6
            pełne teoretycznie mocniejsze powinny być od ażurowych?

            Komentarz


            • #7
              Meyle HD testowałem i lipa. Wytrzymały rok. Guma w nich jest sztywniejsza, a mocowanie wahacza takie same jak w OE i wyrobiły się właśnie na mocowaniu wahacza. Te pełne Lemrodrera, są sztywniejsze i mocowanie wahacza jest ściślej pasowane, przez co nic się z tym nie dzieje. Są dużo wytrzymalsze od OE i samochód lepiej się prowadzi.

              Komentarz


              • #8
                1. Domyślam, się by odkręcić mocowanie przedniej tulei (jedna śruba) i mocowanie tylnej (3 śruby) to auto musi stać na lewarku?
                2. Czy potem by przykręcić wszystko potrzebny będzie drugi lewarek do podniesienia wahacza/koła czy ręcznie da radę to ustawić i przykręcić?
                Pytam bo raczej sam to będę robił i na kozłach.

                Komentarz


                • #9
                  Na kanale da się zrobić bez odkręcania koła, bez podnoszenia samochodu, sam tak kiedyś robiłem.
                  Ta śruba od małej tulejki lubi się zapiec więc musisz dobrze zalać odrdzewiaczem ten kawałek gwintu który wystaje ze wspornika. Często się przy wykręcaniu ukręca i trzeba wymienić ten wspornik do którego wahacz jest przykręcony. Podobnie z tymi 2 śrubami wkręconymi w sanki też dobrze zalać odrdzewiaczem. Wahacz dokręcasz jak samochód stoi na kołach albo jak podliwarujesz wahacz do pozycji poziomej.

                  Komentarz


                  • #10
                    śruby już zalałem wczoraj. Wahacz wiem, że trzeba przykręcać jak stoi na kołach - gumy.
                    Zastanawiam się tylko czy auto może stać na kole gdy wahacz jest na obu tulejach odkręcony - nie będzie wtedy chciał się skrzywić kielich, czy jakieś mocowanie MacPersona? Nie jestem mechanikiem ale zastanawiam się, bo przecież całe zawieszenie koła straci nagle 2 punkty podparcia.
                    Dzięki za sugestie.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Actawar Zobacz wpis
                      śruby już zalałem wczoraj. Wahacz wiem, że trzeba przykręcać jak stoi na kołach - gumy.
                      Zastanawiam się tylko czy auto może stać na kole gdy wahacz jest na obu tulejach odkręcony - nie będzie wtedy chciał się skrzywić kielich, czy jakieś mocowanie MacPersona? Nie jestem mechanikiem ale zastanawiam się, bo przecież całe zawieszenie koła straci nagle 2 punkty podparcia.
                      Dzięki za sugestie.
                      Podstaw przód na dwóch podporach i bez problemu wymienisz. Ostatnio to przerabiałem u siebie. Od siebie zalecam zakup nowych śrub i uważaj na te śruby bo ja kupiłem te uchwyty do sanek bo śruby tak się zapiekły, że nie o ruszyć. Ale po kilku dniach stania z odrdzewiaczem jak odkręcałem to poszło bez problemu. Jak będziesz chciał wymienić przednią tuleję to mogę napisać jak to wymienić bez prasy, bo u siebie miałem z tym spory problem.
                      Kacper
                      Opel Combo C 1,6 8v
                      O2 Combi 2.0 FSI

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez eggzman Zobacz wpis
                        ..... Jak będziesz chciał wymienić przednią tuleję to mogę napisać jak to wymienić bez prasy, bo u siebie miałem z tym spory problem.
                        To napisz proszę.
                        Tylne tuleje w uchwyty aluminiowe to raczej prasą trzeba wsadzić? Planuję Lemforder pełne.

                        Komentarz


                        • #13


                          Zamieszczone przez Actawar Zobacz wpis
                          Tylne tuleje w uchwyty aluminiowe to raczej prasą trzeba wsadzić? Planuję Lemforder pełne.
                          Nie wiem. Ja kupiłem całe uchwyty i podmieniłem.
                          Kacper
                          Opel Combo C 1,6 8v
                          O2 Combi 2.0 FSI

                          Komentarz


                          • #14
                            Jak masz imadło to bez problemu wsadzisz, można też szpilkę 12 kilka podkładek różnej wielkości i zrobić taki przyrząd do wprasowywania tego.

                            Komentarz


                            • #15
                              To są moje improwizowane narzędzia do wymiany przedniej tulei.Wyciągną jest bardzo łatwo-przykładasz mufę do tulei w wahaczu, następnie wkładasz pręt gwintowany i nakrętkami wyciągasz.
                              Założenie to jest coś przez co jedną tuleję popsułem. Wkładają tuleję do wahacza nie wolno jej wkładać na prosto, ale pod małym kątem tak aby część tej górnej obwoluty z tulei wyszła przed tuleję. Jeśli będziesz wciskał na prosto to na obwoluta się cała zagina na tuleję i się klinuje.
                              No i oczywiście nie wolno zapomnieć o smarowaniu.
                              Jak coś niejasne to pisz
                              [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-size":"small","title":"sOYEUeYp9wJ4MVcChZ7U_wtXxVAzKJ7ggpkA5TFrb5OnZNY1TBNfMxly8nAPZsobEbVH-M8xUyufK1oiDoTMLu_mcJOqNUeXlPMtZg5LBdB0k-Vea7hDpNfz9VzgLs2k9rzho98SqclsiYTo-7INmkTseB2OvQKYkkT0Qc-9_9WdIudmWydnN7Da3DwIan8NXLpLkmzKHGALu_9PUOmAabeycPIaR7PJZTHpf3ct_0oQWrzHSboyXDpjDKt1CHdUzH-QbLwy7kXNYtlInFDlDWsbG3V_c3GLm95tWQl7ABc22WtHTUhLeB5vg0yy0uvxiNufGCxHYcouGMLUlzV5qAPgRkMTWTw5eD0ERjb0JGc7HPjNOqsAGNXCNLFM1_kOiU4YMcLbk5aWXGVw90DtyBbF6YazZ9xyRzm6wTSq8lEEOC4T0MZrqig9u9PQnFTkZGif-1E0lNf4jug-yUxuMMj1mhQlo9mnPt6E_JcjMRfR_d6ZM_yhOavNdUz5E2gBoPDggjeURYC2QNszHPI8E7in_eypWe0l5FHOOyOU82LL6mwLjjSl9pRBar6Gzrl__anAXM6-SwelE199xq7BAj8WPv4sEVVYHeDmHdwQlkyopSrr8SWocx3lwv1VSyI7xn_kOM6r6YFuLSHIXls8hu34bXhpi70Gzbs_4w5cmNCyeQ=Link","data-attachmentid":2613429}[/ATTACH]
                              Załączone pliki
                              Kacper
                              Opel Combo C 1,6 8v
                              O2 Combi 2.0 FSI

                              Komentarz


                              • #16
                                Dzięki - dzisiaj wymieniłem tylne tuleje. Wsadziłem Meyle HD. Jednak stuki nadal są. Przednie tuleje i sworzeń są ok na trzepakach. Końcówki też. Co jeszcze sprawdzać.
                                Czy kielich na górze amora należy sprawdzać - tzn. coś tam może też się wyrobić?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Wahacz ciasno siedzi w tych tylnych tulejach? Przednie tuleje na trzepakach czasami ciężko zdiagnozować, one wewnątrz się rozrywają i część się odwulkanizowuje, jutro poszukam jak znajdę starą tuleję to podrzucę fotkę jak to wygląda.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    mam meyle od jakiegoś czasu i jest ok, w poprzedniej O2 też były meyle półpełne, wybierały ok
                                    a łączniki stabilizatora?
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      No tego już sam chyba nie potrafię zdiagnozować. Pojadę chyba na trzepaki i zapłacę za diagnozę usterki.
                                      Tyle tuleje na oko widziałem, że są uszkodzone i sądziłem, że to była przyczyna stuków.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Obstawiam łączniki. Łatwo je sprawdzić tak że jedna osoba w kanale łapie za końcówki łączników a dróga w tym momencie zapiera się o górną część auta i mocno kołysze samochodem na boki.
                                        U mnie przy 158tyś km lekko stukał właśnie jeden łącznik. Reszta jeszcze dziewicza z fabryki

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Pomocnik bujał, ja nic nie czułem.
                                          Pojechałem na trzepaki i okazało się, że trzeba mocniej bujać by czuć.
                                          Łączniki stabilizatora. Jaki warto zamontować -15tyś.km rocznie. By był spokój na parę lat.

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X