Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problemy z temperaturą

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problemy z temperaturą

    Nie wiem czy dobrze robię, że łącze te dwa objawy, bo może to dwie różne usterki ale do rzeczy. Zauważyłem, że jak mam włączone ogrzewanie to wskazówka temperatury lubi spadać poniżej 90 stopni i to w trakcie jazdy. Nigdy wcześniej tego nie zaobserwowałem, a mam auto od nowości czyli 11 lat. Mróz jest mały rzędu -1 do -2 stopni. Drugi objaw to słabe ogrzewanie. Nastawie pokretlen na 22 i owszem. Grzeje ale po chwili przestaje i albo muszę włączyć i wyłączyć auto albo podkręci .Pokrętło na więceh. Problem ten zauważyłem dawno już, ale olewalem to. Auto ogólnie jeździ normalnie pali normalnie płynu z chłodnicy nie ubywa a olej wygląda normalnie. Podejrzewam że winowajcą może jest termostat lub czujnik temperatury? P.s czy to normalne że przy taki niskich temperaturach nie włącza mi się klima?
    ŚKODA 120 L z 1977 roku.
    ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

  • #2
    Dodam, że mam osłonę zimowa założona na grilla żeby lepiej auto było dogrzanie więc tym bardziej dziwi mnie spadek temperatury na wskaźniku
    ŚKODA 120 L z 1977 roku.
    ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

    Komentarz


    • #3
      Klima może się nie wlaczac ponizej 4 stopni.
      podlacz pod kompa i sprawdz jaka temperature pokazuje komp a jaka wskazowka

      Komentarz


      • #4
        Termostat do wymiany niestety

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez tompow Zobacz wpis
          Termostat do wymiany niestety
          na 100%

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz


          • #6
            Typowy objaw na termostat , w O2 pamietam jak było nawet +5C na zew. a jechałem ze znaczną prędkoscią to potrafił mi spać do 75. w O2 pamietam ze płaciłem około 150 PLN, wiec usterka do kosztownych nie należy.
            2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

            Komentarz


            • #7
              Termostat padnięty jak nic. Obstawiam że pewnie jest w jakimś stopniu otwarty.
              Ostatnio robiłem znajomemu 1.6 BFQ tyle że w O1. To był termostat razem z grzałką coś takiego:
              Just a moment...
              Prawie 230zł.
              Nie wiem jak jest u Ciebie. Pokazuje że niby jest normalny termostat. To zapłacisz jakieś 50zł za część.

              Komentarz


              • #8
                Termostat wymieniłem na Wahlera. Kosztował ok 50 zł jak wyżej napisano + nowy oring w zestawie. Opisany wyżej objaw ustal. Jednak na nowym termostacie silnik bardzo długo łapie temperaturę w porównaniu jak stary był sprawny. Jak mam włączone ogrzewanie to już wogole masakra. Przypominam, że mam oslone na chłodnicy. Teraz już wiem, że to wina termostaru, ale ten co mam to nie jest do końca sprawny. Rozważam zakup w ASO oryginału. Koszt ok 200 zł .
                ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Tabel Zobacz wpis
                  Termostat wymieniłem na Wahlera. Kosztował ok 50 zł jak wyżej napisano + nowy oring w zestawie. Opisany wyżej objaw ustal. Jednak na nowym termostacie silnik bardzo długo łapie temperaturę w porównaniu jak stary był sprawny. Jak mam włączone ogrzewanie to już w ogóle masakra. Przypominam, że mam osłonę na chłodnicy. Teraz już wiem, że to wina termostatu, ale ten co mam to nie jest do końca sprawny. Rozważam zakup w ASO oryginału. Koszt ok 200 zł .
                  Znowu pojawiła się widzę moja dawna przypadłość z 1.6 MPI AKL. Najprawdopodobniej przez odkształcone kolanko plastikowe, w którym jest termostat, nowy termostat ma szczelinkę. Mi mechanik (to już 7 lat temu) wymienił kolanko i jest 7 lat spokoju. Kolanko było pod wpływem starości/temperatury/ułożenia delikatnie odkształcone i uciskało (czy jakoś tak) ten nowy termostat który się nie miał siły domykać i pozostawała szczelinka.

                  Kolega naver ma bardzo podobny objaw do CIEBIE też po wymianie. W lecie mamy zamiar to ogarnąć bo teraz warunki niesprzyjające . Koszt naprawy to chyba jakieś ok 30 zł za kolanko.

                  ...Moje Cappuccino MPi...

                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis

                    Znowu pojawiła się widzę moja dawna przypadłość z 1.6 MPI AKL. Najprawdopodobniej przez odkształcone kolanko plastikowe, w którym jest termostat, nowy termostat ma szczelinkę. Mi mechanik (to już 7 lat temu) wymienił kolanko i jest 7 lat spokoju. Kolanko było pod wpływem starości/temperatury/ułożenia delikatnie odkształcone i uciskało (czy jakoś tak) ten nowy termostat który się nie miał siły domykać i pozostawała szczelinka.

                    Kolega naver ma bardzo podobny objaw do CIEBIE też po wymianie. W lecie mamy zamiar to ogarnąć bo teraz warunki niesprzyjające . Koszt naprawy to chyba jakieś ok 30 zł za kolanko.
                    Czyli jak dobrze rozumiem po wymianie plastikowego kolanka problem ustanie? Jutro zadzwonię do ASO i zapytam ile to wszystko będzie kosztować. Naczytałem się że ludzie kupują zamienniki termostatów i są problemy i koniec końców kończy się na oryginale.
                    ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                    ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Tabel Zobacz wpis
                      Czyli jak dobrze rozumiem po wymianie plastikowego kolanka problem ustanie?
                      No ja Ci napisałem jak miałem w moim AKL. Kolanko zmienili razem z termostatem i już 7 lat śmiga. Nie umiem CI też zagwarantować że u Ciebie nie będzie to np wadliwy zamiennik termostatu. U mnie starej daty mechanik zdemontował termostat i kolanko, termostat się rozsypał w rękach, kupił nowy ale coś mu tam w kolanku nie pasowało i kupił nowe.

                      ...Moje Cappuccino MPi...

                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                        No ja Ci napisałem jak miałem w moim AKL. Kolanko zmienili razem z termostatem i już 7 lat śmiga. Nie umiem CI też zagwarantować że u Ciebie nie będzie to np wadliwy zamiennik termostatu. U mnie starej daty mechanik zdemontował termostat i kolanko, termostat się rozsypał w rękach, kupił nowy ale coś mu tam w kolanku nie pasowało i kupił nowe.
                        Jeżeli to zdjęcie autentyczne z AKL to u mnie w BSE wygląda to tak samo:
                        OBUDOWA TERMOSTATU TERMOSTAT GOLF 1.6AKL 050121113 - 5901642830 - oficjalne archiwum Allegro

                        Reasumując, jutro w ASO zamówię termostat, oring i rurkę, wymienię wszystko i napisze czy pomogło. Silnik mam ewidentnie niedogrzany, bo jest trochę masła pod korkiem i jakby mocniej dymu przy takich temperaturach niż kiedys póki się porządnie nie nagrzeje. Olej jakby co czysty, a płynu nie ubywa chłodniczego. Dzięki za wskazówke
                        ​​​
                        ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                        ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Tabel Zobacz wpis

                          Jeżeli to zdjęcie autentyczne z AKL to u mnie w BSE wygląda to tak samo:
                          OBUDOWA TERMOSTATU TERMOSTAT GOLF 1.6AKL 050121113 - 5901642830 - oficjalne archiwum Allegro

                          Reasumując, jutro w ASO zamówię termostat, oring i rurkę, wymienię wszystko i napisze czy pomogło. Silnik mam ewidentnie niedogrzany, bo jest trochę masła pod korkiem i jakby mocniej dymu przy takich temperaturach niż kiedys póki się porządnie nie nagrzeje. Olej jakby co czysty, a płynu nie ubywa chłodniczego. Dzięki za wskazówke
                          ​​​
                          Sprawdź jeszcze czujnik temperatury (może być i termostat). Samo masełko pod korkiem o niczym nie świadczy jeśli robisz krótkie trasy po mieście to tak może być bo wilgoć nie zdąży dobrze odparować i tak się dzieje
                          120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                          Smarowanie zapewnia

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez D2mian Zobacz wpis

                            Sprawdź jeszcze czujnik temperatury (może być i termostat). Samo masełko pod korkiem o niczym nie świadczy jeśli robisz krótkie trasy po mieście to tak może być bo wilgoć nie zdąży dobrze odparować i tak się dzieje
                            Sprawdzałem go na samym początku i niby w jego pracy nie było nic niepokojącego - pokazywał temperaturę zbliżoną do tej z zegara, błędów też żadnych mi nie wykryło. Rozważam zachowawcze wymienienie tego czujnika, ale jeszcze nie zamówiłem. Za kilka dni napisze co wymieniłem ostatecznie i jak efekty.
                            ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                            ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                            Komentarz


                            • #15
                              Apropo czujnika temperatury to chciałem dodać, że jak sprawdzałem to pokazywał o kilka stopni więcej niż zegary. Na zegarach cały czas 90 stopni a czujnik wahał się między 95 a 105. W ruchu nie sprawdzałem.
                              ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                              ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                              Komentarz


                              • #16
                                za radą wymieniłem termostat na oryginalny, do tego plastikowy króciec oraz oring uszczelniający. Wszystko oryginalne z ASO i jak narazie objawy jak ręką odjął. Masło zaczęło znikać ze zbiorniczka, a rozgrzewanie następuje po krótkim czasie tak jak było kiedyś. Wymiany dokonałem w piątek, ale wczoraj auto stało kilka godzin na mrozie -5 i widać diametralną różnicę, więc naprawę uważam za skuteczną. Nie wiem czy bardziej winny był termostat czy króciec, grunt, że wszystko działa. Wymiana króćca nie zaszkodzi, a i drogi nie jest (w ASO ok 30 zł).

                                Przy okazji zapytam, czy jak nastawić pokrętłem ogrzewanie na jakąś temperaturę np. 22 stopnie to do pewnego momentu leci ciepłe powietrze ze wszystkich nawiewów, jednak po pewnym czasie z nawiewów w desce rozdzielczej leci takie letnie powietrze, a z dolnych ciepłe. Po podkręceniu pokrętła znowu leci i z górnych ciepłe przez jakiś czas. Zastanawiam się czy jest to usterka czy jakiś sposób na utrzymywanie stałej temperatury? Wydaje mi się że mam tak od zawsze w aucie i nie wiem czy to usterka czy tak ma być. Możecie powiedzieć jak u Was jest?

                                ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                                ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                                Komentarz


                                • #17
                                  To ja jest podepnę trochę do tematu. Wymieniłem termostat ale bez króćca. Temperatura ładnie stoi na 90 stopni. Na trasie prędkość autostradowa temperatura na gagu 82 stopnie i tak trzyma. Jest ok? Co myślicie?
                                  Ostatnio edytowany przez Patryk; 43186.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Tabel Zobacz wpis
                                    do tego plastikowy króciec oraz oring uszczelniający.


                                    Zamieszczone przez Tabel Zobacz wpis
                                    22 stopnie to do pewnego momentu leci ciepłe powietrze ze wszystkich nawiewów, jednak po pewnym czasie z nawiewów w desce rozdzielczej leci takie letnie powietrze, a z dolnych ciepłe.
                                    Tak steruje nagrzewaniem, u mnie tez tak jest.

                                    ...Moje Cappuccino MPi...

                                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Patryk Zobacz wpis
                                      Temperatura ładnie stoi na 90 stopni.
                                      Mam identycznie. Sprawdzałem programem jadąc ok 90 km trasę. Temperatura się wahała w programie ok 10 stopni a na desce 90 stopni zabetonowane.

                                      ...Moje Cappuccino MPi...

                                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis

                                        Mam identycznie. Sprawdzałem programem jadąc ok 90 km trasę. Temperatura się wahała w programie ok 10 stopni a na desce 90 stopni zabetonowane.
                                        Zastanawiam się tylko czy te 82 stopnie to nie za mało? Czy termostat nie powinien tak regulować żeby było ok 87-90?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Przemek_i dziękuję za porady. Narazie wszystko wróciło do normy. Właśnie dojechałem do pracy i rozgrzewanie silnika wróciło do standardu jaki był w ubiegłych sezonach. Podejrzewam, że ten termostat Wahlera był nie do końca sprawny. Winy tej rurki też wykluczyć nie można. Różnica w cenie miedzy Wahlerem a oryginałem jest naprawdę spora. Za Wahlera trzeba zapłacić ok 50 zł, natomiast za oryginał cena na dzień dobry to 220 zł (bez oringu). Na szczęście po rabacie cena była znośniejsza, ale mimo wszystko w porównaniu z zamiennikami wyższa o ponad 100 zł. Jednak jak ktoś nie chce wracać do tematu jak ja polecam od razu zainwestować w oryginalny termostat i króciec.

                                          Patryk kolega Przemek_I napisał Ci, że ma identycznie, więc nie wiem czemu szukasz na siłę problemu? U mnie też to tak wygląda. Jadąc autostradą jedziesz minimalnie te 120 km/h zakładam, dochodzi Ci potężny pęd powietrza, który wychładza chłodnice i powoduje dobrą cyrkulacje powietrza w komorze silnika. Obserwuj temperaturę np jak jedziesz w korku w ciepły dzień co się będzie działo. Mimo otwarcia termostatu (dla tych silników 87 stopni) temperatura wzrośnie do ok. 105 stopni i załączy się wentylator. Przekroczenie 90 stopni na zegarze nie będzie widoczne również jak i mniejsze temperatury niż 90. Zegar tak jest skonstruowany żeby wskazówka się nie wahała żeby nie wkurzać użytkownika. U mnie jest tak, że jak jadę po mieście lub z mniejszymi prędkościami to utrzymuje mi się w tych temperaturach 90 stopni na czujniku, ale jak włączę ogrzewanie to kilka stopni spanie co też uważam za normalne i tak samo miałem przed awarią.
                                          ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                                          ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Przemek_i nie zapomnij, żeby przed zimą pomóc mi ogarnąć kolanko
                                            Moje 1.6 MPI BSE

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez naver Zobacz wpis
                                              nie zapomnij, żeby przed zimą pomóc mi ogarnąć kolanko
                                              jakie k...wa kolanko znowu??

                                              ...Moje Cappuccino MPi...

                                              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis

                                                jakie k...wa kolanko znowu??
                                                Kobiece!

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  naver nie ma kobiecych kolan
                                                  Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

                                                  ...Moje Cappuccino MPi...

                                                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X