Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problemy z temperaturą

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Przemek_i od termostatu Ty kawowy stworze
    Moje 1.6 MPI BSE

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez naver Zobacz wpis
      od termostatu Ty kawowy stworze
      przecież nic nie cieknie,

      a temperatura jest ok na zewnątrz

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz


      • #28
        Ta, a grzeje tylko dla tego że na polu ok
        Moje 1.6 MPI BSE

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez naver Zobacz wpis
          Ta, a grzeje tylko dla tego że na polu ok
          Czyli trzeba się przeprowadzić do Grecji

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz


          • #30
            Podepnę się pod temat żeby nie śmiecić. Mam podobny problem u siebie w TDI CFHC. Na przełomie jesieni i zimy stwierdziłem, że silnik bardzo długo się rozgrzewa (np. trasa 30 km i wskazówka nie dochodziła do 90). Podłączyłem VCDSa i jazda testowa. Na takiej trasie temperatura na zegarach była ok. 85, a komp pokazywał max. 75, a dodatkowo temperatura spadała jak na dłuższą chwilę odpuściłem gaz. Ok. połowy grudnia mechanik wymienił termostat (faktycznie, nie zamykał się) i wydawało się, że jest ok. Jakieś 2 miesiące pojeździłem i zauważyłem, że wskazówka dochodzi do 90, ale często zdarza się, że temperatura w czasie jazdy spada na +/- 85. Podłączyłem VCDS i odczyt z czujnika mam max. 80 - tu ciekawostka - na zgarach odchył jest czasem ponad 5 stopni a na kompie wahania to max. 79-80. Byłem u tego mechanika, który wymieniał termostat, ale stwierdził, że wg niego wszystko ok. Ktoś ma pomysł w czym może być problem? Czujnik niby drogi nie jest, ale po co niepotrzebnie wydawać kasę
            رافال
            Spoty
            Cause freedom is a lonely road
            My O2FL

            Komentarz


            • #31
              Moim zdaniem odchyłka 5 stopni to żadna znacząca różnica. Jeżeli masz tam różnice 10 to możliwe, że ten wymieniany ostatnio termostat nie jest już takiej jakości jak oryginalny. Jeszcze trzeba wziąć poprawkę na to, że wskazania na blacie to jedno, a rzeczywista temp to drugie.... Wskaźnik ma pewien bufor i nie reaguje tak gwałtownie na chwilowe skoki temperatury. Jeżeli auto nie pali więcej, dobrze grzeje, to ja bym się nie przejmował

              Komentarz


              • #32
                Wiadomo, że wskazania na blacie a rzeczywistość to dwie rzeczy. Ale odchyłki są tylko na zegarach, odczyt z czujnika to po rozgrzaniu 79-80 więc różnica żadna, realnie silnik tę temperaturę trzyma. Ale 80 to chyba trochę za mało...sprawdzałem temperaturę płynu w zbiorniczku i zgadza się z odczytem z czujnika, a na zegarach raz 85, raz 90, potem znowu mniej - wskazówka żyje swoim życiem...jako ciekawostkę zauważyłem, że te wahania na zegarach są tylko przy temperaturze zewnętrznej do ok. 10 stopni, ale nie wiem czy to może mieć znaczenie, na temperaturę powietrza przecież wpływu nie mamy. Nasuwają mi się 2 pytania.
                1. Przy jakiej temperaturze powinien włączać się wentylator w 2.0 TDI? Ostatnio włączył się jak na zegarach miałem ok. 80 stopni (czyli realnie mniej) i wydaje mi się, że to zbyt wcześnie.
                2. Czy sygnał do wskaźnika temperatury na zegarach jest z innego źródła niż ten czujnik na wyjściu z chłodnicy?
                Nie chcę w ciemno wymieniać termostatu, bo oryginał to ponad 2 stówki...
                رافال
                Spoty
                Cause freedom is a lonely road
                My O2FL

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X