Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z błędem klap kolektora ssącego

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z błędem klap kolektora ssącego

    Cześć ,
    Od jakiegoś czasu mam problem, a ostatnio nawet dość często.

    Problem polega na tym, że wywala mi błąd klap kolektora ssącego.
    Dziwne, bo klap nie mam kolektor został wymieniony z plastikowego na aluminiowy od BKD
    Przewody podciśnienia zostały zaślepione, niestety od jakich dwóch tygodni problem występuje praktycznie codziennie.
    Chwile poszarpuje, i za chwilę spirala na szafie.
    W sobotę doszedł do tego check engine, błędy pokasowałem VCDS'em, chwilę był spokój i dziś znów chwila szarpania i spirala na szafie.
    Przewody sprawdziłem - jest bez zmian, żaden gryzoń nie zamieszkał pod maską.
    Zaślepkę przewodu poprawiłem ale na niewiele to pomogło.
    Zauważyłem, że dzieje się tak (albo mi się wydaje) przy spadku temperatury zewnętrznej, w lato problem wystąpił może z raz, teraz gdy za oknem temp poniżej 10 stopni problem się nasila.

    Jakieś rady? Pomysły?
    RS 190 km / 436 Nm
    CanAm Outlander 1000 XT-P
    Turystyczne wyprawy quadowe
    www.atvmoto.pl

  • #2
    a czy programowo zostały klapy wyłączone?
    ANTY MECHANIK YT

    Komentarz


    • #3
      Pojęcia nie mam czy się da zrobić coś takiego?
      Nie ja to robiłem, całą wymianą zajął się Tune Up.

      Z tego co wyczytałem gdzieś w necie w CR idzie to jakoś wyłączyć ale w PD się nie spotkałem.
      Ostatnio edytowany przez oolsztyniak; [ARG:4 UNDEFINED].
      RS 190 km / 436 Nm
      CanAm Outlander 1000 XT-P
      Turystyczne wyprawy quadowe
      www.atvmoto.pl

      Komentarz


      • #4
        jakie to błędy? wrzuć t je
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->O2FL DSG Elegance+
        ->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat i O1 ASV 7 lat

        Komentarz


        • #5
          krzynol
          ​​​​​​​Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-018-BMN.clb
          Oznaczenie elementu: 03G 906 018 HB HW: 03G 906 018 EB
          Komponent i/lub wersja: R4 2.0l PPD1.2 G 2148
          Kodowanie: 0000072
          Kod serwisu: WSC 66565 257 00032
          VCID: 6CD772B24F8BF1265D-8038
          2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

          012600 - Klapa kolektora ssącego
          P3138 - 006 - różnica regulacji - Sporadyczny - MIL zapalona
          Ramka zamrożona:
          Stan błędu: 10100001
          Priorytet błędu: 5
          Częstość błędu: 11
          Wew. licznik błędów: 40
          Przebieg: 186614 km
          Wskaźnik czasu: 0
          Data: 2000.00.00
          Czas: 20:12:18

          Ramka zamrożona:
          Obroty silnika: 1888 /min
          Moment obrotowy: 112.0 Nm
          Prędkość: 12.0 km/h
          Ilość powietrza/Obr.: 310.7 mg/suw
          Ilość powietrza/Obr.: 474.2 mg/suw
          Lambda: -32.0 %
          Tekst: Kein Messwert verfuegbar

          012600 - Klapa kolektora ssącego
          P3138 - 006 - różnica regulacji - Sporadyczny - MIL zapalona
          Ramka zamrożona:
          Stan błędu: 10100001
          Priorytet błędu: 5
          Częstość błędu: 5
          Wew. licznik błędów: 40
          Przebieg: 186635 km
          Wskaźnik czasu: 0
          Data: 2000.00.00
          Czas: 02:00:44

          Ramka zamrożona:
          Obroty silnika: 1664 /min
          Moment obrotowy: 152.0 Nm
          Prędkość: 79.0 km/h
          Ilość powietrza/Obr.: 397.9 mg/suw
          Ilość powietrza/Obr.: 425.1 mg/suw
          Lambda: -7.8 %
          Tekst: Kein Messwert verfuegbar


          Kody gotowości: B/D
          Ostatnio edytowany przez oolsztyniak; [ARG:4 UNDEFINED].
          RS 190 km / 436 Nm
          CanAm Outlander 1000 XT-P
          Turystyczne wyprawy quadowe
          www.atvmoto.pl

          Komentarz


          • #6
            Przez ostatnie dwa czy trzy dni temperatura była dodatnia i nie było problemu, wczoraj wieczorem -1 i po kilkunastu km spirala na szafie, dziś rano -1 i po około 10 km przejechanych spirala na szafie.
            RS 190 km / 436 Nm
            CanAm Outlander 1000 XT-P
            Turystyczne wyprawy quadowe
            www.atvmoto.pl

            Komentarz


            • #7
              Przejechane 650 km bez problemu tzn bez spirali.
              Podjechałem pod sklep, zrobiłem szybie zakupy i do domu, na parkingu pod blokiem delikatne poszarpywanie i spirala na szafie.
              Nosz urwał nać o co tu chodzi?

              Nie po drodze mi teraz do Tunera, który wymienił kolektor ale nie omieszkam zajechać będąc w okolicy.
              RS 190 km / 436 Nm
              CanAm Outlander 1000 XT-P
              Turystyczne wyprawy quadowe
              www.atvmoto.pl

              Komentarz


              • #8
                Zawór N316 który sterował gruszką klap jest podłączony do sterownika? Czy to wszystko jest wykodowane?
                Bo jakie jest źródło tego błędu, który czujnik widzi różnicę regulacji?
                coś z przepływomierzem? bo są różnice w pomierzonej ilości powietrza w mg/suw
                albo coś z przepustnicą czy EGRem - tam może się zakłócać przepływ powietrza
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->O2FL DSG Elegance+
                ->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat i O1 ASV 7 lat

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez krzynol Zobacz posta
                  Zawór N316 który sterował gruszką klap jest podłączony do sterownika?
                  jest zaślepiony przewód podciśnienia, później wrzucę fotkę jak to wygląda.
                  Zamieszczone przez krzynol Zobacz posta
                  Bo jakie jest źródło tego błędu, który czujnik widzi różnicę regulacji?
                  nie wiem , wrzuciłem to co mówi vcds
                  Zamieszczone przez krzynol Zobacz posta
                  albo coś z przepustnicą czy EGRem - tam może się zakłócać przepływ powietrza
                  i dlatego wywala błąd klap?
                  Też o egr myślałem, chyba go zdemontuje i dam do regeneracji.

                  Objaw jeszcze jest taki, że czasem zanim wywali błąd delikatnie poszarpuje i jak depnę mu gazu to tak jakby na pół sekundy zabrakło mu paliwa, stało się tak może z 3 czy 4 razy, jest takie zduszenie silnika i później wywali błąd.
                  Jak gaz odpuszczę przy tym zdławieniu to zgaśnie.
                  RS 190 km / 436 Nm
                  CanAm Outlander 1000 XT-P
                  Turystyczne wyprawy quadowe
                  www.atvmoto.pl

                  Komentarz

                  Pracuję...
                  X