Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z błędem klap kolektora ssącego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z błędem klap kolektora ssącego

    Cześć ,
    Od jakiegoś czasu mam problem, a ostatnio nawet dość często.

    Problem polega na tym, że wywala mi błąd klap kolektora ssącego.
    Dziwne, bo klap nie mam kolektor został wymieniony z plastikowego na aluminiowy od BKD
    Przewody podciśnienia zostały zaślepione, niestety od jakich dwóch tygodni problem występuje praktycznie codziennie.
    Chwile poszarpuje, i za chwilę spirala na szafie.
    W sobotę doszedł do tego check engine, błędy pokasowałem VCDS'em, chwilę był spokój i dziś znów chwila szarpania i spirala na szafie.
    Przewody sprawdziłem - jest bez zmian, żaden gryzoń nie zamieszkał pod maską.
    Zaślepkę przewodu poprawiłem ale na niewiele to pomogło.
    Zauważyłem, że dzieje się tak (albo mi się wydaje) przy spadku temperatury zewnętrznej, w lato problem wystąpił może z raz, teraz gdy za oknem temp poniżej 10 stopni problem się nasila.

    Jakieś rady? Pomysły?
    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

  • #2
    a czy programowo zostały klapy wyłączone?
    ANTY MECHANIK YT

    Komentarz


    • #3
      Pojęcia nie mam czy się da zrobić coś takiego?
      Nie ja to robiłem, całą wymianą zajął się Tune Up.

      Z tego co wyczytałem gdzieś w necie w CR idzie to jakoś wyłączyć ale w PD się nie spotkałem.
      Ostatnio edytowany przez oolsztyniak; 1498.
      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

      Komentarz


      • #4
        jakie to błędy? wrzuć t je
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz


        • #5
          krzynol
          ​​​​​​​Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-018-BMN.clb
          Oznaczenie elementu: 03G 906 018 HB HW: 03G 906 018 EB
          Komponent i/lub wersja: R4 2.0l PPD1.2 G 2148
          Kodowanie: 0000072
          Kod serwisu: WSC 66565 257 00032
          VCID: 6CD772B24F8BF1265D-8038
          2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

          012600 - Klapa kolektora ssącego
          P3138 - 006 - różnica regulacji - Sporadyczny - MIL zapalona
          Ramka zamrożona:
          Stan błędu: 10100001
          Priorytet błędu: 5
          Częstość błędu: 11
          Wew. licznik błędów: 40
          Przebieg: 186614 km
          Wskaźnik czasu: 0
          Data: 2000.00.00
          Czas: 20:12:18

          Ramka zamrożona:
          Obroty silnika: 1888 /min
          Moment obrotowy: 112.0 Nm
          Prędkość: 12.0 km/h
          Ilość powietrza/Obr.: 310.7 mg/suw
          Ilość powietrza/Obr.: 474.2 mg/suw
          Lambda: -32.0 %
          Tekst: Kein Messwert verfuegbar

          012600 - Klapa kolektora ssącego
          P3138 - 006 - różnica regulacji - Sporadyczny - MIL zapalona
          Ramka zamrożona:
          Stan błędu: 10100001
          Priorytet błędu: 5
          Częstość błędu: 5
          Wew. licznik błędów: 40
          Przebieg: 186635 km
          Wskaźnik czasu: 0
          Data: 2000.00.00
          Czas: 02:00:44

          Ramka zamrożona:
          Obroty silnika: 1664 /min
          Moment obrotowy: 152.0 Nm
          Prędkość: 79.0 km/h
          Ilość powietrza/Obr.: 397.9 mg/suw
          Ilość powietrza/Obr.: 425.1 mg/suw
          Lambda: -7.8 %
          Tekst: Kein Messwert verfuegbar


          Kody gotowości: B/D
          Ostatnio edytowany przez oolsztyniak; 1498.
          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

          Komentarz


          • #6
            Przez ostatnie dwa czy trzy dni temperatura była dodatnia i nie było problemu, wczoraj wieczorem -1 i po kilkunastu km spirala na szafie, dziś rano -1 i po około 10 km przejechanych spirala na szafie.
            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

            Komentarz


            • #7
              Przejechane 650 km bez problemu tzn bez spirali.
              Podjechałem pod sklep, zrobiłem szybie zakupy i do domu, na parkingu pod blokiem delikatne poszarpywanie i spirala na szafie.
              Nosz urwał nać o co tu chodzi?

              Nie po drodze mi teraz do Tunera, który wymienił kolektor ale nie omieszkam zajechać będąc w okolicy.
              Była O2 RS 190 km / 436 Nm
              Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

              Komentarz


              • #8
                Zawór N316 który sterował gruszką klap jest podłączony do sterownika? Czy to wszystko jest wykodowane?
                Bo jakie jest źródło tego błędu, który czujnik widzi różnicę regulacji?
                coś z przepływomierzem? bo są różnice w pomierzonej ilości powietrza w mg/suw
                albo coś z przepustnicą czy EGRem - tam może się zakłócać przepływ powietrza
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
                  Zawór N316 który sterował gruszką klap jest podłączony do sterownika?
                  jest zaślepiony przewód podciśnienia, później wrzucę fotkę jak to wygląda.
                  Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
                  Bo jakie jest źródło tego błędu, który czujnik widzi różnicę regulacji?
                  nie wiem , wrzuciłem to co mówi vcds
                  Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
                  albo coś z przepustnicą czy EGRem - tam może się zakłócać przepływ powietrza
                  i dlatego wywala błąd klap?
                  Też o egr myślałem, chyba go zdemontuje i dam do regeneracji.

                  Objaw jeszcze jest taki, że czasem zanim wywali błąd delikatnie poszarpuje i jak depnę mu gazu to tak jakby na pół sekundy zabrakło mu paliwa, stało się tak może z 3 czy 4 razy, jest takie zduszenie silnika i później wywali błąd.
                  Jak gaz odpuszczę przy tym zdławieniu to zgaśnie.
                  Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                  Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                  Komentarz


                  • #10
                    Gościu, który regenerował mi DPF robi przy okazji jakiś chip tuning i elektromechanikę.
                    Powiedział, że klapy powinny zostać wykodowane ze sterownika a nie zostało to zrobione stąd ten błąd.
                    Dodał do tego, że zapewne problem pojawia się częściej jak jest chłodno - no i miał rację.
                    Także będąc w Gdańsku lecę do Tune, niech wykoduje.
                    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                    Komentarz


                    • #11
                      No dobra było trochę spokoju a ostatnio temat powrócił.

                      Ma to się tak :
                      Włącza się procedura wypalania dpf, zaczyna telepać budą delikatnie.
                      Przy ruszaniu słychać dość wyraźnie szum z okolic silnika tak jakby coś o siebie tarło.
                      Dzieje się to tylko przy ruszaniu, na jałowym tego nie ma.
                      Mało tego podczas ruszania silnik potrafi się przydusić i zgasnąć o ile nie depnę w gaz - często jest tak, że depnę w gaz nie ma reakcji a po chwili jest szarpnięcie i auto przyśpiesza - w następstwie błąd i spirala na zegarach.
                      Potrafi tak zrobić przy ruszaniu jak i przy hamowaniu - np dojeżdżając do świateł wciskam sprzęgło i silnik gaśnie.
                      Po ponownym odpaleniu jest spokój. Błąd za każdym razem ten sam :
                      Kolektor czysty, klap nie ma, sterownik zaślepiony.
                      krzynol masz może jakiegoś pomysła?
                      Czy faktycznie należy wykodować ze sterownika te klapy? Czy szukać problemu gdzieś indziej a nie w klapach?
                      Po zgaszeniu potrafi być spokój przez 1-2 tysiące kilometrów a nieraz jak go jebnie to w tygodniu zgaśnie parę razy.
                      Oczywiście jak wywali błąd klap to silnik przestaje telepać i problemów nie ma - moc jest wszystko jest, silnik równo pracuje, żadnych objawów negatywnych nie ma.

                      Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-018-BMN.clb
                      Oznaczenie elementu: 03G 906 018 HB HW: 03G 906 018 EB
                      Komponent i/lub wersja: R4 2.0l PPD1.2 G 2148
                      Kodowanie: 0000072
                      Kod serwisu: WSC 66565 257 00032
                      VCID: 6CD772B24F8BF1265D-8038
                      2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

                      012600 - Klapa kolektora ssącego
                      P3138 - 006 - różnica regulacji - Sporadyczny
                      Ramka zamrożona:
                      Stan błędu: 00000001
                      Priorytet błędu: 5
                      Częstość błędu: 18
                      Wew. licznik błędów: 40
                      Przebieg: 208095 km
                      Wskaźnik czasu: 0
                      Data: 2000.00.00
                      Czas: 18:34:55

                      Ramka zamrożona:
                      Obroty silnika: 1984 /min
                      Moment obrotowy: 88.0 Nm
                      Prędkość: 6.0 km/h
                      Ilość powietrza/Obr.: 277.9 mg/suw
                      Ilość powietrza/Obr.: 321.6 mg/suw
                      Lambda: -3.1 %
                      Tekst: Kein Messwert verfuegbar

                      012600 - Klapa kolektora ssącego
                      P3138 - 006 - różnica regulacji - Sporadyczny
                      Ramka zamrożona:
                      Stan błędu: 00000001
                      Priorytet błędu: 5
                      Częstość błędu: 7
                      Wew. licznik błędów: 40
                      Przebieg: 208112 km
                      Wskaźnik czasu: 0
                      Data: 2000.00.00
                      Czas: 19:09:10

                      Ramka zamrożona:
                      Obroty silnika: 1408 /min
                      Moment obrotowy: 0.0 Nm
                      Prędkość: 48.0 km/h
                      Ilość powietrza/Obr.: 550.5 mg/suw
                      Ilość powietrza/Obr.: 555.9 mg/suw
                      Lambda: -32.0 %
                      Tekst: Kein Messwert verfuegbar
                      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X