Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wyciek oleju z... półosi???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wyciek oleju z... półosi???

    Panowie, wczoraj zakładałem osłonę pod silnik i moim oczom ukazał się niemiły widok oleju. Jednak, skrzynia i silnik suche od spodu i z boku, a olejem rzyga jakby półoś. O co chodzi? To olej ze skrzyni? Co to za element? Co tam wymienić? Zdjęcia poniżej:




    Ostatnio edytowany przez michumal; 45250.

  • #2
    Najprawdopodobniej uszczelnienie flanszy (wału kołnierzowego) wychodzącej ze skrzyni biegów, ale zdjęcia tak słabej jakości, że piszę z doświadczenia w swoim samochodzie.
    Pozdrawiam,


    Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

    Komentarz


    • #3
      No jakość popsuł hosting...
      to podpowiedz jak mam wgrać jpg z kompa na stronę, który ma ponad 2 mb?

      Komentarz


      • #4
        np. utworzyć galerię w Google Photos i podlinkować w na forum
        Pozdrawiam,


        Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

        Komentarz


        • #5
          Nie wiem, czy wyszlo, pierwszy raz to robilem, zdjecia powinny byc tam:
          Wyciek - Google Photos

          Komentarz


          • #6
            Uszczelniacz półosi do wymiany. Kosz uszczelniacza niewielki ale jak nie masz odpowiednich narzędzi to robota nie jest najprostsza. Uszczelniacz niech Ci dobiorą po VINie bo są różne wymiary. Pozdrawiam!

            Komentarz


            • #7
              jak mozesz krotko opisac co trzeba zrobic bylbym wdzieczny. Z tego co widze, musze zlac olej ze skrzyni (i tak myslalem o wymianie), odkrecic polos od kola i walu kolnierzowego, wyjac (odkrecic?) wal kolnierzowy, wymienic siemering walu i calosc zlozyc, zalac swiezy olej. Jakies specjalne narzedzia potrzebne?

              Komentarz


              • #8
                Z grubsza sam to dobrze opisałeś. Trzeba mieś klucz 6kąt wewnętrzny chyba 17mm, czasami półoś do kołnierza jest przykręcona śrubkami na końcówki splina, sam kołnierz w skrzynię albo jest wbijany i trzyma go seger albo jest wkręcana śrubka nimbus na przestrzał. Do tego 2L dobrego oleju, simering i działasz

                Komentarz


                • #9
                  Zrób jeszcze zdjęcia flanszy jak wchodzi w skrzynię czy tam jest też brudna. U mnie była taka sytuacja, że podobnie to wyglądało, a okazało się, że pompa wody puszczała i po bloku silnika wędrowała woda i skapywała akurat na połączenie flanszy i półosi, tak jak u Ciebie, nie wiem która to strona u Ciebie i czy nad tą półosią masz pompę wody, ale po otwarciu maski będzie widać czy spod obudowy pompy wody jest jakiś zaciek.
                  Pozdrawiam,


                  Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

                  Komentarz


                  • #10
                    na flanszy na pewno jest olej i to do tego barwy zoltej, jaki olej do skrzyni polecacie? Jestem za oryginalem, tyle ze nie wiem jaki tam jest oryginal.

                    Komentarz


                    • #11
                      Od TEGO POSTA masz trochę info o olejach do skrzyni biegów, a najciekawsze [O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ? - Octavia Club Polska [O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ? - Octavia Club Polska .
                      I bądź tu mądry
                      Pozdrawiam,


                      Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

                      Komentarz


                      • #12
                        No właśnie, bądź tu mądry, czytasz i czujesz, że zamiast wiedzieć coraz więcej, wiesz coraz mniej... Jak nie zrobisz będzie źle, normalnie jak bohater romantyczny. Jedno jest pewne, lepiej wymienić na jakikolwiek nowy niż jeździć na starym!

                        Komentarz


                        • #13
                          A czy przypadkiem jak by byl wyciek na flanszy ze skrzyni to obudowa skrzyni by nie byla mokra? Tylko oska???
                          Mam tak samo tylko ze troche zabruszone i co najciekawsze bo w drugin roku od kupienia na zdjeciach widze na sankach ciemne zabrudzenie w miescu przegubów wewnetrznych. Pierwszy wlascicel nie wiedzial o tym a aso nic z tym nie robilo. Ja to zauwarzylem i zapytalem sprzedajacego o to to znalazl zdjecia z przodu gdzie widac sanki i brud i bylo juz to w 2 roku uzywania. Teraz samochod ma 8 lat i nic sie nie dziele z tym jak narazie i tez tylko wewnetrzny przegub jest w tlustym gestym zoltym smarze. A os wchodzac w skrzynie w srodku jest prawie sucha. Identycznie z obu stron.

                          Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

                          Komentarz


                          • #14
                            Mnie też czeka dokładnie to samo wymiana uszczelniacz lewej półosi. Ktoś robił to samodzielnie, jakieś porady?

                            Komentarz


                            • #15
                              Zgodnie z tym filmikiem to widzę, że przy wymianie uszczelniacza skrzyni biegów przy lewej półosi czeka mnie tylko odkręcenie kilku śrub trzymających spline M8 i tyle. Nie muszę odkręcać półosi od piast, nie muszę robić geometrii!!
                              Czy dobrze myślę?

                              Komentarz


                              • #16
                                Dobrze myślisz.

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X