Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda Octavia 4x4 2.0 FSI kombi - trzęsienie podczas jazdy na równej nawierzchni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skoda Octavia 4x4 2.0 FSI kombi - trzęsienie podczas jazdy na równej nawierzchni

    Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem Octavii i forum. W moim aucie jakiś czas temu pojawił się problem. Mianowicie podczas jazdy na równej nawierzchni czasem pojawia się lekkie trzęsienie całego auta. Podkreślam, że dzieje się to tylko czasem (50/50 czasu jazdy) i zupełnie nie wiem od czego zależy. W serwisie powiedziano mi, że mam kiepskie opony. Wymieniłem, jest może trochę lepiej, ale problem nie zniknął. Trzęsienie występuje zarówno podczas jazdy w górę, po równym jak i w dół. Na biegu jak i na luzie. Model jak napisałem Octavia 2.0 FSI 4x4 kombi z końca 2007 roku. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?? Jakieś podpowiedzi co do ewentualnej przyczyny, lub jak ja zlokalizować? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

  • #2
    Dodam jeszcze że na kierownicy nie czuje szarpania/trzesienia.

    Komentarz


    • #3
      To trzęsienie jesz bardziej wyczuwalne z tyłu czy z przodu? miałem podobnie u siebie w O1 4x4 ale źródło było z tyłu, okazało się że uległ uszkodzeniu tłumik metalowo-gumowy wału napędowego przez co tracił on wyważenie i powodowało to drżenie - trzęsienie całym autem a najbardziej z tyłu , także sprawdź ten tłumik najpierw ten na połączeniu wału z dyferencjałem z tyłu .ok w O2 jak pamiętam one się zacierały - korodowały lub zapychały się brudem , jest temat na forum ale i w yb są filmiki .ok
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz


      • #4
        Dziękuję za poradę. Na miejscu kierowcy wydaje mi się, że trzęsienie jest z tyłu po prawej. Z tyłu nie siedzialem to ciężko mi powiedzieć.

        Komentarz


        • #5
          Coś się zmieniło, problem powiększył się zapewne bo trzęsienie występuje cały czas Poza tym zauważyłem że cis chrobocze przy skrecaniu w prawo. Szczególnie podczas jazdy pod górę i skrecaniu. Jutro idzie na serwis.. ciekaw co tym razem mi powiedzą..

          Komentarz


          • #6
            Dziś byłem na serwisie i w sumie to niczego się nie dowiedziałem. Tłumik o którym wspomniał kolega ROBAL_26 faktycznie może być przyczyną. Koszt tłumika wyceniono mi na 1100zł do tego robota na parę stów.. problem w tym, że nie dostanę żadnej gwarancji, że po tej wymianie problem ustąpi, bo nie ma ponoć jak tego sprawdzić czy to tłumik metalowo-gumowy. W skrajnym przypadku może to być zepsuty napęd.. I teraz nie bardzo wiem co robić. Szkoda utopić tyle pieniędzy i nie mieć pewności, że to pomoże. Mogę jeszcze sprawdzić czy to wina napędu/wału poprzez jego demontaż i sprawdzenie jak auto zachowuje się przy napędzie na dwa koła. Zapewne wyrzuci mi błędy z czujek, ale to można bez problemu skasować.

            Czy ktoś z Was zna metodę na sprawdzenie jednoznacznie o co chodzi i co nie domaga?

            Komentarz


            • #7
              Sprawdź ten tłumik z tyłu ,czy czasem nie rozdzieliła się guma od metalu i ten metalowy pierścień nie lata swobodnie , co do wymiany to ja akurat robiłem ją u siebie w garażu , mając odpowiednie narzędzia nie jest to skomplikowane zadanie , co do demontażu wału to zaznacz miejsca jak był pierwotnie zamontowany aby nie stracić wyważenia .ok
              Do wymontowania wału konieczny będzie demontaż wydechu . numer tego tłumika to 1K0521307A
              Kup teraz na Allegro.pl za 765 zł - ŁĄCZNIK ELASTYCZNY WAŁU VW SKODA SEAT 1K0521307A (5350827717). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz


              • #8
                Dziś spędziłem wieczór na kanale. Tylny tłumik na bank do wymiany.. guma popękana, tłumik z przodu też nie wygląda najlepiej, chyba spracialy . Na osłonie przegubu wału widać nieco smaru. Czy jest do wymiany to chyba dopiero po wymianie tłumików będę w stanie określić Zastanawiam się jak z czyszczeniem filtra i oleju w układzie napędu 4x4? Robi się takie wymiany oleju, czy raczej nie?? Czy można wymienić sam przegub wału?? Zregenerować no??

                Komentarz


                • #9
                  jak najbardziej się robi , kolega hubi.pl działa w tym i się dobrze orientuje co i jak , także niech się wypowie polecam lemfordera bo to jakość oryginału ,możesz mając numer poszukać taniej
                  1J0521127A
                  Kupuj LEMFÖRDER Połączenie, wał wzdłużny 33475 01 tanio ✅ W AutoczesciExpert.pl znajdziesz LEMFÖRDER w bardzo korzystnych cenach ✅ szybka dostawa ✚ niskie ceny. Sprawdź nas!
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz


                  • #10
                    Ten Lemforder wygląda bardzo dobrze cenowo. Mam jeszcze pytanie.. łącznik metalowo gumowy jest zarówno na przodzie jak i tyle wału. Chciałbym wymienić obydwa, bo jak pisałem nie wyglądają dobrze. Jak mogę znaleźć te części typowo do mojego auta?? Wyszukiwanie po vin?? Jest coś takiego?? Czy te tłumiki to wszystko czego potrzebuje?? Czy jest tam coś jeszcze? Podkładki, nakładki itp które muszę dokupić osobno?? Odnośnie oleju w Haldex mam tylko jedno pytanie.. Czy wymienia się tylko oleju? Czy coś jeszcze od razu musi być zmieniane??

                    Sporo pytam, ale niestety jestem paskiem w temacie 4x4 zupełnym..

                    Komentarz


                    • #11
                      akurat te dwa łączniki czyli ten wcześniejszy to tył a ten później to masz do przodu , tylny jest komplet z nowymi śrubami a do przedniego dobrze by było dokupić w aso i dać również nowe .ok

                      Napisz tu do kolegi hubi_pl to
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz


                      • #12
                        A jak to znajdujesz? Skąd bierzesz numery tych części? Wyszukuje się tylko po modelu? Czy ten numer vin jest konieczny? Ten Lemforder jest niestety niedostępny..

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Chemiczny Zobacz wpis
                          Ten Lemforder wygląda bardzo dobrze cenowo. Mam jeszcze pytanie.. łącznik metalowo gumowy jest zarówno na przodzie jak i tyle wału. Chciałbym wymienić obydwa, bo jak pisałem nie wyglądają dobrze. Jak mogę znaleźć te części typowo do mojego auta?? Wyszukiwanie po vin?? Jest coś takiego?? Czy te tłumiki to wszystko czego potrzebuje?? Czy jest tam coś jeszcze? Podkładki, nakładki itp które muszę dokupić osobno?? Odnośnie oleju w Haldex mam tylko jedno pytanie.. Czy wymienia się tylko oleju? Czy coś jeszcze od razu musi być zmieniane??

                          Sporo pytam, ale niestety jestem paskiem w temacie 4x4 zupełnym..
                          W Haldexie wymieniasz olej+ filtr.

                          Darmowa Etka:
                          IFI CP2 Message

                          Komentarz


                          • #14
                            Jaki olej polecacie do tego Haldex?

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Chemiczny Zobacz wpis
                              Jaki olej polecacie do tego Haldex?
                              Oryginalny.
                              Pisz do kolegi hubi_pl

                              Tu masz przykładowe ogłoszenie:
                              Link

                              Komentarz


                              • #16
                                ja właśnie nie byłem pewny czy to jest ta wersja filtra i bo zależne jest to od generacji haldexa dlatego lepiej niech napisze do hubiego.
                                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez ROBAL_26 Zobacz wpis
                                  ja właśnie nie byłem pewny czy to jest ta wersja filtra i bo zależne jest to od generacji haldexa dlatego lepiej niech napisze do hubiego.
                                  Kolega Chemiczny ma Octavię II z 2007 r. tam jest Haldex II generacji. Numery filtra jak i oleju z powyższego ogłoszenia są prawidłowe (mam jeszcze starą fakturę po wymianie w ASO z takimi samymi numerami części)
                                  Ale też polecam zakupić od hubiego

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Dokładnie tak, Haldex II generacja. Już mi kolega hubi.pl odpowiedział. Wychodzi na to, że do wymiany mam filtr i olej. Jeszcze tylko muszę się dowiedzieć jak dokładnie ten olej wymienić, bo on musi się zassać do filtra po wymianie.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Tu masz filmik wymiany w Haldexie IV generacji (myślę, że zasada u Ciebie jest taka sama)

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Panowie, mam jeszcze takie jedno pytanie.. może laika, ale nim w sumie jestem. Jaka będzie różnica pomiędzy drzeniem wału napędowego a uszkodzonym tlumikami gumowo metalowymi?? I czy jedną usterka z automatu drugiej nie powoduje?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Witam,

                                          wymienione łączniki metalowo gumowe na wale. Sprawdzony wał i lipa.. auto dalej trzęsie jak trzęsło. Nic się nie zmieniło. Jedyne co zauważyłem, to fakt, że mam wrażenie, iż trzęsienie jest zdecydowanie silniejsze po stronie kierowcy niż pasażera. Bosch Car Service rozkłada ręce.. nie chcą naprawiać 4x4, bo to skomplikowane. ASO skoda może i by chciało, ale nie dają mi gwarancji że jak wymienią część to będzie lepiej.. bo podobno przyczyny nie idzie dojść (w ten sposób to mogą mi wszystko wymieniać w nieskończoność). Na mój gust trochę żenada własnych aut nie znać i nie umieć zdiagnozować. Ktoś coś poleci??

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            a sprawdzałeś stan poduszek silnika ,może tam leży przyczyna skoro prace i części przy wale napędowym nic nie zmieniły .ok
                                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              jesli to w czsie jazdy to do sprawdznia koła (wywarzni kól i czy sa proste felgi ) przeguby wewnętrzne czy nie ni są zatarte i ewentualnie łożyska w kołach
                                              diagnostyka vag 602-614-253

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X