Jeśli tak czy uszkodzona osłona i dostający się brud, może powodować trzaski przy skręcaniu? Dzięki
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Czy to drążek skrętny?
Zwiń
X
-
...Moje Cappuccino MPi...
jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
- 1 lubię to
Komentarz
-
Zamieszczone przez jakbli Zobacz postaBanalnie w porównaniu z wymianą tarcz i klockówkolejna stówka w kieszeni
A ja znalazłem film po odebraniu auta
...Moje Cappuccino MPi...
jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
Zamieszczone przez jakbli Zobacz postaZastanawiam się tylko czemu oni nigdy nie czyszczą powierzchni przed założeniem nowych elementów
...Moje Cappuccino MPi...
jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
Zabrałem się za to wczoraj, niestety myślałem że tylko rdza mnie zatrzyma ale fabrycznie śruba ma inny insert niż nowa co kupiłem. Nowa to torx T5 i nakrętka 19 a fabrycznie jest torx M12 taka gesta gwiazdka i nakrętka 18. Nawet w pracy takiej nie mieli i musiałem zamówić.
Komentarz
-
Ta "gęsta gwiazdka" to zwykle jest SPLINE.
A u mnie po wymianie prawego tylnego łącznika (diagnoza wyłącznie na ucho) nic się z pukaniem nie zmieniło. No to zamówiłem przedni. Ale w międzyczasie wyjąłem klucz do kół i podnośnik z bagażnika (bo fabrycznych nie używam) i pukania brak. Takim "mądry".Ostatnio edytowany przez unicestwiacz_wszechrzeczy; [ARG:4 UNDEFINED].Używane tsi nie nadaje się do zakupu, ale zaryzykowałem. No i podoba mi się. :-)
Komentarz
-
Po co to odkręcać? I tak prawdopodobnie śruba się obróci jeśli nie ma kontry z tyłu - a pewnie nie ma. Odetnij tą śrubę flexą.
To jest na sworzniu kulowym, który w 98% przypadków obraca się przy próbie odkręcenia.
Jeśli nie ma z tyłu kontry pod klucz płaski 17 czy 19 czy w podobnym rozmiarze to i tak czeka Cię cięcie.
Flexa w dłoń i jazda.190 km / 436 Nm
Komentarz
-
Ale jaka kontra z tyłu? Przecież kontrą jest sama śruba, a odkręca się sześciokątną nakrętkę.
Chyba nigdy nie widziałeś łącznika. ;-)Ostatnio edytowany przez unicestwiacz_wszechrzeczy; [ARG:4 UNDEFINED].Używane tsi nie nadaje się do zakupu, ale zaryzykowałem. No i podoba mi się. :-)
Komentarz
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz postaPrzecież kontrą jest sama śruba, a odkręca się sześciokątną nakrętkę.
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz postaChyba nigdy nie widziałeś łącznika. ;-)
1. nakrętka, która zapieka się w 9 na 10 przypadków
2. brak kontry (w niektórych łącznikach jest właśnie po to aby w przypadku zapiekającej się nakrętki można było ją odkręcić)
3. sworzeń kulowy, który w przypadku zapieczenia się nakrętki 1 obraca się uniemożliwiając odkręcenie w przypadku braku kontry.
image_46735.jpg190 km / 436 Nm
Komentarz
-
Widziałem, w łapie trzymałem i wymieniałem własnołapnie. Wprawdzie tylko 2 razy, ale akurat oba te razy to był przypadek niezapieczonych nakrętek (po przebiegu około 110 000 km - oczywiście, wcześniej podlewałem tam czymś typu wd-40). Przypominam, ze piszemy o łączniku ze zdjęcia, który ma kontrę na końcu samej śruby, do której kolega chce dokupić pasujący bit.
Uparłeś się na ten sworzeń kulowy, a w oryginalnym rozwiązaniu (albo w łącznikach lemforder) nie ma on znaczenia, bo oddzielić chcemy śrubę od nakrętki. Moim zdaniem, taka konstrukcja jest lepsza, bo jest mniej płaszczyzn do zapiekania się.Ostatnio edytowany przez unicestwiacz_wszechrzeczy; [ARG:4 UNDEFINED].Używane tsi nie nadaje się do zakupu, ale zaryzykowałem. No i podoba mi się. :-)
Komentarz
Komentarz