Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czy to drążek skrętny?

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czy to drążek skrętny?

    Jeśli tak czy uszkodzona osłona i dostający się brud, może powodować trzaski przy skręcaniu? Dzięki
    Załączone pliki

  • #2
    Jak jest pionowo to będzie łącznik stabilizatora.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Masz rację to ten w pionie czyli drążek stabilizatora. Nadal to może być przyczyną?

      Komentarz


      • #4
        Tak.
        Wymień i stukanie i trzeszczenie przejdą Twojej Skodzinie

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          Oby. Według VIN znalazłem, że to 1K0411315K

          Komentarz


          • #6
            Miałem to samo ostatnio.
            ok 50 pln za zamiennik. Wymieniłem oba i cisza.
            Powodzenia.

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Kupiłem 2 x Delphi za £24

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez jakbli Zobacz posta
                Kupiłem 2 x Delphi za £24
                to proszę :-)

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz


                • #9
                  Banalnie w porównaniu z wymianą tarcz i klocków kolejna stówka w kieszeni

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez jakbli Zobacz posta
                    Banalnie w porównaniu z wymianą tarcz i klocków kolejna stówka w kieszeni
                    Dokładnie.
                    A ja znalazłem film po odebraniu auta

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz


                    • #11
                      Zastanawiam się tylko czemu oni nigdy nie czyszczą powierzchni przed założeniem nowych elementów

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez jakbli Zobacz posta
                        Zastanawiam się tylko czemu oni nigdy nie czyszczą powierzchni przed założeniem nowych elementów
                        Bo następny klient czeka

                        ...Moje Cappuccino MPi...

                        jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                        Komentarz


                        • #13
                          Zabrałem się za to wczoraj, niestety myślałem że tylko rdza mnie zatrzyma ale fabrycznie śruba ma inny insert niż nowa co kupiłem. Nowa to torx T5 i nakrętka 19 a fabrycznie jest torx M12 taka gesta gwiazdka i nakrętka 18. Nawet w pracy takiej nie mieli i musiałem zamówić.
                          Załączone pliki

                          Komentarz


                          • #14
                            Ta "gęsta gwiazdka" to zwykle jest SPLINE.



                            A u mnie po wymianie prawego tylnego łącznika (diagnoza wyłącznie na ucho) nic się z pukaniem nie zmieniło. No to zamówiłem przedni. Ale w międzyczasie wyjąłem klucz do kół i podnośnik z bagażnika (bo fabrycznych nie używam) i pukania brak. Takim "mądry".
                            Ostatnio edytowany przez unicestwiacz_wszechrzeczy; [ARG:4 UNDEFINED].
                            https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                            Komentarz


                            • #15
                              Oby tylko rozmiar się zgadzał. Boję sie tylko, że będzie za miękki i się rozwali. Mam gdzie hartować więc chyba wpierw przejdzie przez piece. Teraz po spline znalazlem więcej jak mówisz .

                              Komentarz


                              • #16
                                Draper za miękki? To przecież świetna jakość.
                                https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                                Komentarz


                                • #17
                                  No tani jest

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    I tak chyba zły kupiłem. Spline ma ostre krawędzie a ten Draper bit ma zeszlifowane

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Po co to odkręcać? I tak prawdopodobnie śruba się obróci jeśli nie ma kontry z tyłu - a pewnie nie ma. Odetnij tą śrubę flexą.
                                      To jest na sworzniu kulowym, który w 98% przypadków obraca się przy próbie odkręcenia.
                                      Jeśli nie ma z tyłu kontry pod klucz płaski 17 czy 19 czy w podobnym rozmiarze to i tak czeka Cię cięcie.
                                      Flexa w dłoń i jazda.
                                      190 km / 436 Nm

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ale jaka kontra z tyłu? Przecież kontrą jest sama śruba, a odkręca się sześciokątną nakrętkę.

                                        Chyba nigdy nie widziałeś łącznika. ;-)
                                        Ostatnio edytowany przez unicestwiacz_wszechrzeczy; [ARG:4 UNDEFINED].
                                        https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Dolnego łatwo uciąć bo płaszczyzna jest prostopadle do nas od strony sworznia. Przy cieciu u góry bym zniszczył za bardzo mocowanie do amortyzatora. Poczekam na bity

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz posta
                                            Przecież kontrą jest sama śruba, a odkręca się sześciokątną nakrętkę.
                                            Ty trzeźwy jesteś? Nakrętka zapieka się na gwincie sworznia kulowego i obraca wewnątrz łącznika - cały sworzeń kulowy włącznie z nakrętką się obraca
                                            Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz posta
                                            Chyba nigdy nie widziałeś łącznika. ;-)
                                            dobrze, że chociaż zdajesz sobie sprawę z tego, że nigdy łącznika nie widziałeś.

                                            1. nakrętka, która zapieka się w 9 na 10 przypadków
                                            2. brak kontry (w niektórych łącznikach jest właśnie po to aby w przypadku zapiekającej się nakrętki można było ją odkręcić)
                                            3. sworzeń kulowy, który w przypadku zapieczenia się nakrętki 1 obraca się uniemożliwiając odkręcenie w przypadku braku kontry.
                                            image_46735.jpg
                                            190 km / 436 Nm

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Widziałem, w łapie trzymałem i wymieniałem własnołapnie. Wprawdzie tylko 2 razy, ale akurat oba te razy to był przypadek niezapieczonych nakrętek (po przebiegu około 110 000 km - oczywiście, wcześniej podlewałem tam czymś typu wd-40). Przypominam, ze piszemy o łączniku ze zdjęcia, który ma kontrę na końcu samej śruby, do której kolega chce dokupić pasujący bit.



                                              Uparłeś się na ten sworzeń kulowy, a w oryginalnym rozwiązaniu (albo w łącznikach lemforder) nie ma on znaczenia, bo oddzielić chcemy śrubę od nakrętki. Moim zdaniem, taka konstrukcja jest lepsza, bo jest mniej płaszczyzn do zapiekania się.
                                              Ostatnio edytowany przez unicestwiacz_wszechrzeczy; [ARG:4 UNDEFINED].
                                              https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Podsumowujac, kontra jest w śrubie zarówno w fabrycznym elemencie jak i zamienniku tylko w innej formie

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Oby się nie obróciła
                                                  190 km / 436 Nm

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X