Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czy to drążek skrętny?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czy to drążek skrętny?

    Jeśli tak czy uszkodzona osłona i dostający się brud, może powodować trzaski przy skręcaniu? Dzięki
    Załączone pliki

  • #2
    Jak jest pionowo to będzie łącznik stabilizatora.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Masz rację to ten w pionie czyli drążek stabilizatora. Nadal to może być przyczyną?

      Komentarz


      • #4
        Tak.
        Wymień i stukanie i trzeszczenie przejdą Twojej Skodzinie

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          Oby. Według VIN znalazłem, że to 1K0411315K

          Komentarz


          • #6
            Miałem to samo ostatnio.
            ok 50 pln za zamiennik. Wymieniłem oba i cisza.
            Powodzenia.

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Kupiłem 2 x Delphi za £24

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez jakbli Zobacz wpis
                Kupiłem 2 x Delphi za £24
                to proszę :-)

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz


                • #9
                  Banalnie w porównaniu z wymianą tarcz i klocków kolejna stówka w kieszeni

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez jakbli Zobacz wpis
                    Banalnie w porównaniu z wymianą tarcz i klocków kolejna stówka w kieszeni
                    Dokładnie.
                    A ja znalazłem film po odebraniu auta

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz


                    • #11
                      Zastanawiam się tylko czemu oni nigdy nie czyszczą powierzchni przed założeniem nowych elementów

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez jakbli Zobacz wpis
                        Zastanawiam się tylko czemu oni nigdy nie czyszczą powierzchni przed założeniem nowych elementów
                        Bo następny klient czeka

                        ...Moje Cappuccino MPi...

                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                        Komentarz


                        • #13
                          Zabrałem się za to wczoraj, niestety myślałem że tylko rdza mnie zatrzyma ale fabrycznie śruba ma inny insert niż nowa co kupiłem. Nowa to torx T5 i nakrętka 19 a fabrycznie jest torx M12 taka gesta gwiazdka i nakrętka 18. Nawet w pracy takiej nie mieli i musiałem zamówić.
                          Załączone pliki

                          Komentarz


                          • #14
                            Ta "gęsta gwiazdka" to zwykle jest SPLINE.



                            A u mnie po wymianie prawego tylnego łącznika (diagnoza wyłącznie na ucho) nic się z pukaniem nie zmieniło. No to zamówiłem przedni. Ale w międzyczasie wyjąłem klucz do kół i podnośnik z bagażnika (bo fabrycznych nie używam) i pukania brak. Takim "mądry".
                            Ostatnio edytowany przez ; 44763.

                            Komentarz


                            • #15
                              Oby tylko rozmiar się zgadzał. Boję sie tylko, że będzie za miękki i się rozwali. Mam gdzie hartować więc chyba wpierw przejdzie przez piece. Teraz po spline znalazlem więcej jak mówisz .

                              Komentarz


                              • #16
                                Draper za miękki? To przecież świetna jakość.

                                Komentarz


                                • #17
                                  No tani jest

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    I tak chyba zły kupiłem. Spline ma ostre krawędzie a ten Draper bit ma zeszlifowane

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Po co to odkręcać? I tak prawdopodobnie śruba się obróci jeśli nie ma kontry z tyłu - a pewnie nie ma. Odetnij tą śrubę flexą.
                                      To jest na sworzniu kulowym, który w 98% przypadków obraca się przy próbie odkręcenia.
                                      Jeśli nie ma z tyłu kontry pod klucz płaski 17 czy 19 czy w podobnym rozmiarze to i tak czeka Cię cięcie.
                                      Flexa w dłoń i jazda.
                                      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ale jaka kontra z tyłu? Przecież kontrą jest sama śruba, a odkręca się sześciokątną nakrętkę.

                                        Chyba nigdy nie widziałeś łącznika. ;-)
                                        Ostatnio edytowany przez ; 44763.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Dolnego łatwo uciąć bo płaszczyzna jest prostopadle do nas od strony sworznia. Przy cieciu u góry bym zniszczył za bardzo mocowanie do amortyzatora. Poczekam na bity

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                                            Przecież kontrą jest sama śruba, a odkręca się sześciokątną nakrętkę.
                                            Ty trzeźwy jesteś? Nakrętka zapieka się na gwincie sworznia kulowego i obraca wewnątrz łącznika - cały sworzeń kulowy włącznie z nakrętką się obraca
                                            Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                                            Chyba nigdy nie widziałeś łącznika. ;-)
                                            dobrze, że chociaż zdajesz sobie sprawę z tego, że nigdy łącznika nie widziałeś.

                                            1. nakrętka, która zapieka się w 9 na 10 przypadków
                                            2. brak kontry (w niektórych łącznikach jest właśnie po to aby w przypadku zapiekającej się nakrętki można było ją odkręcić)
                                            3. sworzeń kulowy, który w przypadku zapieczenia się nakrętki 1 obraca się uniemożliwiając odkręcenie w przypadku braku kontry.
                                            image_46735.jpg
                                            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Widziałem, w łapie trzymałem i wymieniałem własnołapnie. Wprawdzie tylko 2 razy, ale akurat oba te razy to był przypadek niezapieczonych nakrętek (po przebiegu około 110 000 km - oczywiście, wcześniej podlewałem tam czymś typu wd-40). Przypominam, ze piszemy o łączniku ze zdjęcia, który ma kontrę na końcu samej śruby, do której kolega chce dokupić pasujący bit.



                                              Uparłeś się na ten sworzeń kulowy, a w oryginalnym rozwiązaniu (albo w łącznikach lemforder) nie ma on znaczenia, bo oddzielić chcemy śrubę od nakrętki. Moim zdaniem, taka konstrukcja jest lepsza, bo jest mniej płaszczyzn do zapiekania się.
                                              Ostatnio edytowany przez ; 44763.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Podsumowujac, kontra jest w śrubie zarówno w fabrycznym elemencie jak i zamienniku tylko w innej formie

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Oby się nie obróciła
                                                  Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                                  Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X