Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OII FL 1.6 TDI CR CAYC Nierówna praca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • OII FL 1.6 TDI CR CAYC Nierówna praca

    Witam, mam problem moja skoda przy rannym odpaleniu nierowno pracuje, jak by nie palila na jeden gar, po przejechaniu 200-300 metrow wszystko jest juz ok...
    Egr wymieniony orginal (tez byl problem z nierowna praca nawet po rozgrzaniu wymiana pomogla)
    Dwumasa wymieniona tyle ze, pierwsza zaczela halasowac po 4tys kilometrow oddalem na gwarancje, zalozyli nowy komplet jest niby cisza, lecz rano gdy nierowno pracuje silnik,slychac znowu delikatnie dwumase (stara walila tragicznie) rusze kawalek cisza...
    Teraz pytanie co moze byc przyczyna..oraz czy przez ten problem nie rozwalam dwumasy? Jest mozliwe rozwalic kolo w 4tys kilometrow?
    Boje sie ze przez ta usterke kolejne kolo pojdzie do smieci.
    Ostatnio edytowany przez Smolus; 47623.

  • #2
    Zrób próbę przelewową wtryskiwaczy.

    Komentarz


    • #3
      Jeszcze jedno co zauwazylem
      , gdy jest temperatura minusowa chodzi lepiej..
      wchodzi na obroty 1000-1200 a gdy mamy
      temp dodatnia po odpaleniu ma obroty 800-900 dopiero jak rusze i po pierwszym zatrzymaniu wchodzi na 1000 i pracuje ladnie,oczywiscie jak osiagnie okolo 90* ma 750 obrotow
      Ostatnio edytowany przez Smolus; 47623.

      Komentarz


      • #4
        Cześć mam pytanie czy wyjaśniło ci się coś z tym silnikiem? Ja mam podobny problem, niecałe 2 lata temu wymieniłem 4 wtryski na nowe, wczoraj dwumas wraz ze sprzęgłem ale na zimnym nadal silnik wpada w wibracje nierówno pracuje i nie wiem co jest grane? Może zna ktoś w rejonie Śląska (Bytom) jakiegoś dobrego mechanika do zdiagnozowania układu wtryskowego?

        Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

        Komentarz


        • #5
          A może spotkał sie ktoś z takim rozwiązaniem tego problemu?

          1.6TDI - Nierówna praca silnika na wolnych obrotach. - ELEKTRONIKA MECHANIKA SAMOCHODOWA | CHIPTUNING

          Wizyta w warsztacie samochodowym kończy się zazwyczaj smutną wiadomością o konieczności wymiany wtryskiwaczy. Koszt bardzo poważny bo około 2000zł (używane), do tego wymiana i diagnostyka bo takie wtryskiwacze trzeba „dopisać” do sterownika. Wymiana wtryskiwaczy pomagała, ale ponieważ problem był nagminny, producent przewidział alternatywny sposób naprawy.
          Najnowsze oprogramowanie sterowników silnikowych 1.6TDI pozwala na dopasowanie „uszkodzonych” wtryskiwaczy. Aby starsze auta mogły być naprawione w ten sposób, konieczne jest;
          -przeprogramowanie sterownika do nowszej wersji i
          -dopasowanie dawki biegu jałowego.
          Efekt jest zaskakujący, po godzinnej wizycie w warsztacie motor pracuje „jak nowy”
          Ostatnio edytowany przez ormik; 23000.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez ormik Zobacz wpis
            Najnowsze oprogramowanie sterowników silnikowych 1.6TDI pozwala na dopasowanie „uszkodzonych” wtryskiwaczy
            jaki ten magiczny soft ma nr w VCDS?

            widziałem gdzieś jakiś wpis o adaptacji dawki biegu jałowego, ale z zaznaczeniem, by nie brać się za to bez uprzedniej wymiany wtryskiwaczy, to jak to wreszcie jest

            no i najważniejsze - jakie masz źródło tych informacji, jest jakiś potwierdzony przypadek uleczenia?

            Komentarz


            • #7
              Waszym problemem mogą być nierówno grzejące świece żarowe. Oryginalnie montowane są tam m.in. Beru zasilane napięciem tylko 4,4V. Grzeją do osiągnięcia przez silnik temperatury kilkadziesiąt stopni. Ale uwaga, jedynym 100% sposobem sprawdzenia ich grzania będzie wymontowanie, zasilenie napięciem 4,4V i obserwacja jak się rozgrzewają. Ładnie wykręcają się przy stygnącym już silniku, na zimnym też bez problemu, wd40 nie zaszkodzi, wcześniej wydmuchać gniazdo z pyłu. Moment odkręcania z 20 Nm. Na krótko można podać im 12V z akumulatora ale nie będzie to wiarygodny test z uwagi na wyższe napięcie zasilające. Pomiar oporności (ok. 1om) też niewiele o ich stanie powie. Komputer samochodu wywali błąd świecy dopiero jak zdecydowanie wzrośnie jej oporność (np.50 omów). Koszt jednej świecy to ok 30zł.

              Komentarz


              • #8
                czernobyl znalazłem ten wpis na stronach firmy DIAGTRONIK m. Janki. Chciałem sie poprostu dopytać czy ktoś o czymś takim słyszał bo z tego co widze to nieodosobniony przypadek z tym 1,6 TDi

                Komentarz


                • #9
                  Podobny problem miałem przy moim 2.0TDI z tym, że oprócz nierównej pracy na zimnym silniku ,auto też mi delikatnie czkało. W pierwszej kolejności wymieniłem świece żarowe i przy okazji dwumasę w komplecie ze sprzęgłem(która i tak już się "kończyła") to nie dało efektu. Ostatnio udało się rozwiązać problem przez wymianę zaworu regulacji ciśnienia paliwa. Kosztowało mnie to ok.900zł i problemu nie ma. A też myśleliśmy, że to wtryski.
                  Po wymianie zaworu silnik pracuje bardzo równo.

                  Komentarz


                  • #10
                    jakubos09 dzięki za podpowiedź. Ja miałem wtryski wymieniane niecałe 2 lata temu na nowe. Sprzęgło z dwumasem kilka dni temu. Efekt nierównej pracy jednak został. Nie jest to zawsze i nie tak bardzo regularnie ale jednak jest. Czy przy wymianie zaworu regulacji potrzebny był komp czy wystarczy jedynie podmienić cześć?

                    Komentarz


                    • #11
                      ormik dzięki za źródło.
                      ze świecami żarowymi bym tego u siebie nie wiązał - ten silnik nawet na gorąco (w sensie: przejechane 30km, temp oleju>80*C) ma drgawki po zatrzymaniu się na światłach
                      to, że soft maskuje lepiej czy gorzej kondycję wtrysków widzę u siebie - przed cofnięciem się do ciut starszej wersji korekty na jałowym miałem lepsze; co ciekawe - różnicę widać tylko na suchych danych w VCDS, bo moim zdaniem cały czas telepie nim tak samo czekając na światłach

                      Komentarz


                      • #12
                        @ ormik spodziewam się, że komp był potrzebny, ale stuprocentowej nie mam pewności. Robił mi to mój mechanik.

                        Komentarz


                        • #13
                          ormik kolego sorka ze tak pozno odpisuje, po walkach wymieniony dwu mas nie potrzebnie bo winowajaca nierownej pracy byl zawor EGR po wymianie na rozgrzanym zero drgan wszystko ok, zostala nierowna praca po odpaleniu na zimnym przejazd 200metrow bylo znow wszystko ok, diagnoza jeden wtrysk sie przycina mechanik kazal lac lepsze paliwo przez miesiac,i wszystkie objawy zniknely samochod smiga bez problemow nawet na zwyklym paliwie

                          Komentarz


                          • #14
                            a lepsze paliwo to jakie to?
                            Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X