Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wypadanie zapłonu pow 1.5 tyś obrotów silnik 1.6 BSE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wypadanie zapłonu pow 1.5 tyś obrotów silnik 1.6 BSE

    Witam, dopadł mnie problem z wypadającym zapłonem 2 i 3 cylindra na wyższych obrotach. Na biegu jałowym pracuje gładziutko bez najmniejszych szarpnięć. Od 1.5 tyś obrotów zaczyna wypadać zapłon a od 2tyś wypada cały czas. Wymieniłem cewkę , świece, kable , sprawdzony rozrząd, zamieniłem miejscami wtryskiwacze lecz dalej wypada zapłon na 2 i 3 . Padła decyzja o zrobieniu głowicy warsztat zajmujący się regeneracją głowic stwierdził duże luzy na prowadnicach zaworów i że to powinno być związane z wypadaniem zapłonu na wyższych obrotach. Po montażu głowicy problem dalej występuje. Możecie mi podpowiedzieć na jakich blokach zrobić logi i pomóc je rozszyfrować. Zapłon wypada na gazie i benzynie tak samo , wymontowałem sterownik od lpg i zrobiłem zworki na wtyczce do sterownika .

  • #2
    zacznij od zmierzenia cisnienia na cylindrach .sa zapisane jakies błedy ?
    diagnostyka vag 602-614-253

    Komentarz


    • #3
      ciśnienie na cylindrach po 8 barów , równiutko na wszystkich. Jest to ciut mało , ale wypadają tylko dwa cylindry , a ciśnienie równe. Po próbie olejowej ciśnienie wzrasta do 10.

      Błędów brak , dopiero jak pojawi się wypadanie to zapisuje błędy wypadania zapłonu cylinder 2 i 3 i rozłączanie cylindrów. Jak spuścimy auto z obrotów i zostawimy chwilę na wolnych to wszystka wraca do normy i gaśnie check.. Do 1.5 tyś obrotów wszystko gra , jak tylko przekroczymy 1.5 tyś to zaczyna się wypadanie,

      Komentarz


      • #4
        kompresjia jest stanowczo za niska .jest lpg?
        diagnostyka vag 602-614-253

        Komentarz


        • #5
          Zrób statyczne grup po kolei to CI powiem jakie grupy ale BSE to chyba simos czyli pewnie to siądzie:
          Skoda Workshop Service and Repair Manuals > Octavia Mk1 > Drive unit | 1.6 ltr./74 kW Engine, Simos 2 injection and ignition system | Self diagnosis, V.A.G Inspection Service | Self-diagnosis

          generalnie to raczej trudny do diagnostyki silnik

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez german81 Zobacz wpis
            kompresjia jest stanowczo za niska .jest lpg?
            zgadza się jest niska, tyle że równa na wszystkie cylindry, a wypadają dwa . tak jak pisałem wyżej jest LPG, w tym momencie wyłączone i zworki na kości sterownika żeby się
            sterowni nie wpierniczał.

            Komentarz


            • #7
              przy naprawie głowicy zrobili cos jeszcze oprucz prowadnic?
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
                Zrób statyczne grup po kolei to CI powiem jakie grupy ale BSE to chyba simos czyli pewnie to siądzie:
                Skoda Workshop Service and Repair Manuals > Octavia Mk1 > Drive unit | 1.6 ltr./74 kW Engine, Simos 2 injection and ignition system | Self diagnosis, V.A.G Inspection Service | Self-diagnosis

                generalnie to raczej trudny do diagnostyki silnik
                Zrobiłem logi statyczne , jakie grupy wrzucić

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez german81 Zobacz wpis
                  przy naprawie głowicy zrobili cos jeszcze oprucz prowadnic?
                  Tak , poszła kompletna regeneracja , gniazda, zawory uszczelniacze itd

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez bąbel 11 Zobacz wpis

                    Zrobiłem logi statyczne , jakie grupy wrzucić
                    Wrzuć wszystkie zobaczymy które będąbędą potrzebne. Korzystaj że strony vaglogi lub malonetuning

                    Komentarz


                    • #12
                      Przydatne grupy u Ciebie to:
                      002 - czas wtrysku, podciśnienie
                      003 - podciśnienie, przepustnica
                      004 - temperatura cieczy, temperatura powietrza dolotowego
                      015,016 - missfire
                      nie ma grupy 020 - ale zapewne jest tam spalanie stukowe
                      032 - LTFT Idle i Run
                      033 - STFT - lambda % i V

                      To chyba manual do Twojego silnika
                      Skoda Workshop Service and Repair Manuals > Octavia Mk2 > Power unit | 1,6/72; 75 kW MPI engine | Technical Data | Technical data | Engine characteristics ale nie ma tam czego chce.
                      Wydaje mi się, że masz za wysokie podcisnienie, najczęściej spowodowane nieszczelnościa czy przytkaną przepustnicą. Proponuje spr szczelność i przeczyścić i zaadaptować przepustnicę. LPraca lambdy też serdnio mi pasuje, ale tu byłbym ostrożny z oceną.
                      Z lgów można by robić 002+033, 003=)20, 015+016. Dynamiczne w benzynie to 1500do6200RPM, z butem w podłodze na trójce. Przed logiem 002+033 koniecznie ksasować błędy nawet jeśli ich nie ma. 5 minut przed nie godzinę przed logiem. Kasowanie ma na celu wyzerowanie LTFT - grupy 032.
                      Zamieszczone przez bąbel 11 Zobacz wpis
                      Tak , poszła kompletna regeneracja , gniazda, zawory uszczelniacze itd
                      tzn, że mimo remontu jest 8bar?
                      Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                      Komentarz


                      • #13
                        Zwonko w tym steroniku nie skasuja sie adaptacjie przez kasowanie błedów .podcisnienie miesci sie jeszcze w normie .sprawdzenie szcelnosci nie zaszkodzi do sprawdzenia jest łoncznie kolektora dolnego i górnego . zdzarza sie ze przy skaładaniu uszkadaja sie uszczelnienia nałaczeniu kolektorów .jakiej firmy masz załorzona cewke i swiece i przewody ?
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz


                        • #14
                          Zamieszczone przez german81 Zobacz wpis
                          Zwonko w tym steroniku nie skasuja sie adaptacjie przez kasowanie błedów
                          hmm, to odpiecie aku? czy w ogóle się nie da?
                          Zamieszczone przez german81 Zobacz wpis
                          podcisnienie miesci sie jeszcze w normie
                          normy są zazwyczaj dość wysokie, jak widziałem manuale do innych silników. Zazwyczaj "na internetach" podają mniejsze. Najprostszy przykład to VW podaje normalne spalanie stukowe do 12CF, a internet mówi o 3CF.
                          większości VW jest 0,3bar podciśnienia. Ba sam nie dawno miałem w 2.0 8V AZJ, 0,35bar i była nieszczelność kolektora na uszczelce. W V6, V8 te podciśnienia "normalne" są rzędu 0,35-0,37 (sprawdzane w softach do LPG). Tu jest jeszcze więcej. Wg mnie to nieszczelność lub coś innego co powoduje zwiększone dawkowanie i zwiększone podciśnienie, np. właśnie przepustnica. Choć jeśli jest 8bar kompresji to może też powodować podwyższone podciśnienie.
                          Najprostsze, ale nie najdokładniejsze sprawdzenie szczelności:

                          Najdokładniejsze to kompresor.

                          Komentarz


                          • #15
                            odłanczanie aku tez nie pomomoze w tym sterowniku .kasowanie adaptacji nastepuje tylko przez adaptacji bloku 0 i zrobieniu nastawów podstawowych bloku 60.co do podcisnienia to juz wdziałem vw ktpóre miały podcisnienie 0,25-0,28 mbar.i tak samo z v6 i v8 .co do nieszczelnosci po wskazaniach sondy to raczej jesli juz jest to na tyle niewielka ze nie powinna powodowac wypadania zapłonu .
                            diagnostyka vag 602-614-253

                            Komentarz


                            • #16
                              Zamieszczone przez german81 Zobacz wpis
                              Zwonko w tym steroniku nie skasuja sie adaptacjie przez kasowanie błedów .podcisnienie miesci sie jeszcze w normie .sprawdzenie szcelnosci nie zaszkodzi do sprawdzenia jest łoncznie kolektora dolnego i górnego . zdzarza sie ze przy skaładaniu uszkadaja sie uszczelnienia nałaczeniu kolektorów .jakiej firmy masz załorzona cewke i swiece i przewody ?
                              Cewka beru , kable ngk , świece ngk

                              Komentarz


                              • #17
                                Dziś zrobię logi dynamiczne, zastanawia mnie jedna rzecz. W miejscu gdzie odma wchodzi do rury dolotowej jest też cienki wężyk jak od podciśnienia.
                                Error 404 (Not Found)!!1
                                Wyraźnie słychać tam jakby nieszczelność , wężyk sprawdzony , przewód odmy też . Wygląda to jak zawór sterujący odmą , może ty będzie problem , spróbuję podmienić rurę dolotową jak ją gdzieś znajdę. Nie jest to jakaś nieszczelność na zewnątrz , popsikałem dookoła plakiem , samostartem i nie było zmian w pracy silnika.
                                Ostatnio edytowany przez bąbel 11; 48332.

                                Komentarz


                                • #18
                                  Jeszcze foty błędów może się przydadzą , mogłem wcześniej wrzucić
                                  Error 404 (Not Found)!!1

                                  Komentarz


                                  • #19
                                    Parę dzisiejszych logów


                                    403 Forbidden
                                    403 Forbidden
                                    403 Forbidden
                                    403 Forbidden
                                    403 Forbidden
                                    403 Forbidden
                                    403 Forbidden
                                    403 Forbidden
                                    403 Forbidden
                                    403 Forbidden
                                    403 Forbidden
                                    403 Forbidden
                                    403 Forbidden
                                    403 Forbidden

                                    Komentarz


                                    • #20
                                      Zamieszczone przez bąbel 11 Zobacz wpis
                                      Nie jest to jakaś nieszczelność na zewnątrz , popsikałem dookoła plakiem , samostartem i nie było zmian w pracy silnika.
                                      Uwierz mi że taka metoda przy małej nieszczelności nie zadziała. Sam niedawno walczyłem z wypadaniem zapłonu na zimnym. Psikałem i nic, zero zmiany w pracy. Ale jak już zrobiłem jak na filmiku to przy psikaniu korekty poszły na minus. DOlot mam składany podobnie jak w 1.6 więc co by nie robić 2 razy kazałem wymienić uszczelki dolotu i uszczelki wtryskiwaczy, które kosztują grosze. Uszczelka dolotu była nadpęknięta, być może tamtędy ciągło, być może przez wtryskiwacze, to akurat ciężko powiedzieć bo robione było razem.
                                      W każdym razie problemów już nie ma, silnik chodzi jak żyleta. Na ciepłym przechodziło bo rozszerzalność termiczna robiła robotę. Aczkolwiek po korektach i lekko zaniżonym przepływie i podwyższony podciśnieniu MAP można było wnioskować, że jest nieszczelność

                                      W tym miejscu: 403 Forbidden i tym 403 Forbidden widać że lambda pokazuje ubogo, dlatego sprawdź dobrze szczelność. Nie powtarzaj mojego błędu. Wymienione świece i cewki, koszt świece (70zł)+wymiana+kompresja na zimnym razem 200zł. Cewka 350 wymieniona samemu. Powiedzmy że świece i tak były do wymiany bo w wyniku nieszczelności świeca dostała po dupie i miała pękniętą ceramikę. Ale 350 wydałem nie potrzebnie. Kolejne bodajże 150 kosztowała mnie wymiana uszczelek która pomogła i pomogłaby od razu gdyby chciało mi się lepiej niż na początku sprawdzić szczelność.
                                      Jeśli sprawdzisz i będziesz pewien szczelności to idziesz w świece cewki kable... Dodatkowo kable możesz łatwo sprawdzić, psikajac wodą w nocy, jednak to 100% pewności nie daje.

                                      Dodatkowo tu: 403 Forbidden
                                      w wierszu 3 masz "Throttle valve angle (Potentiometer)" czyli przepustnicę. Wg logu nie była cały czas otwarta w 100% co jest dziwne. WIdziałem wielu logów, nie zawsze jest 100% bo to zależy od sterownika itp, ale wartość przy bucie jest zazwyczaj stała, dlatego warto by do niej zerknąć.
                                      Tu widać wypadanie zapłonów: 403 Forbidden. Jak widać wypada na 2 i 3 (co zresztą widać też na fotkach błędów), 1 i 4 jest git. Idąc tym tropem możesz próbować obejrzeć świece 2 i 3, porównać opór kabli 2 i 3, sprawdzić cewkę... Cewkę masz chyba jak u mnie 5 czy 6 pin więc tu ze sprawdzeniem gorzej...
                                      TU: 403 Forbidden widać spalanie stukowe na cylindrze 3cim potem 4tym... Szkoda że nie robiłeś tego logu razem z obrotami bo tu tak jakby widać, że spalanie stukowe zaczyna się przy wyższych obrotach a według tematu masz wypadanie powyżej 1500.

                                      podsumowując na Twoim miejscu poszedłbym w stronę dokładniejszego sprawdzenia szczelności, zwłaszcza że coś Ci syczy. Potem zerknąłbym do przepustnicy. Te rzeczy możesz zrobić dość prosto sam (sprawdzenie szczelności lepiej w dwie osoby, jedna obserwuje korekty druga psika).
                                      Potem sprawdzanie kabli świec cewek itp bo to są już sprawy trudniejsze do zrobienia samemu... No i dopytać kogoś kto się zna o tą kompresje.
                                      Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                                      Komentarz


                                      • #21
                                        Dodatkowo tu: 403 Forbidden
                                        w wierszu 3 masz "Throttle valve angle (Potentiometer)" czyli przepustnicę. Wg logu nie była cały czas otwarta w 100% co jest dziwne. WIdziałem wielu logów, nie zawsze jest 100% bo to zależy od sterownika itp, ale wartość przy bucie jest zazwyczaj stała, dlatego warto by do niej zerknąć.

                                        Przepustnica była czyszczona i robiona adaptacja , oring przepustnicy nowy.Wszystkie oringi kolektora ssącego nowe , jedynie przy wtryskach zostały stare.
                                        Dziś spróbuję sprawdzić szczelność jak na przesłanym filmiku.

                                        Komentarz


                                        • #22
                                          sprawdz jeszcze cisnienie paliwa . nie wymieniałes czasem filtra paliwa (benzyny)?
                                          diagnostyka vag 602-614-253

                                          Komentarz


                                          • #23
                                            Filtr spoko można wymienić ale ciśnieniea bym nie sprawdzał chyba że autor ma do tego swój sprzęt. Zazwyczaj jak pompa robi lipe to jest ubogo na max a tu nie jest. Dodatkowo padająca pompa to wzrost ubogo w miarę wzrostu rpm a tu na górze spada wskazanie na info
                                            Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                                            Komentarz


                                            • #24
                                              Popsikaj i sprawdź korekty, u mnie w BSE też obroty nie wzrosły a chwilowa na -10. Uważaj tylko jak będziesz psikał do środka kolektora bo ja miałem przebicie i był mały wybuch
                                              Jest też w domu SEAT BSE i VW AQY

                                              Komentarz


                                              • #25
                                                w O II filtr paliwa jest z regulatorem cisnienia . do tej pory jak miałem doczynienie zamienikami to zaden nie trzymał prawidłwego cinienia .wiec jesli jest zmieniony filtr paliwa to warto zmierzyc cisnienie .jesli bedziesz wymieniał to tylko na ori.
                                                diagnostyka vag 602-614-253

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X