Witam, dopadł mnie problem z wypadającym zapłonem 2 i 3 cylindra na wyższych obrotach. Na biegu jałowym pracuje gładziutko bez najmniejszych szarpnięć. Od 1.5 tyś obrotów zaczyna wypadać zapłon a od 2tyś wypada cały czas. Wymieniłem cewkę , świece, kable , sprawdzony rozrząd, zamieniłem miejscami wtryskiwacze lecz dalej wypada zapłon na 2 i 3 . Padła decyzja o zrobieniu głowicy warsztat zajmujący się regeneracją głowic stwierdził duże luzy na prowadnicach zaworów i że to powinno być związane z wypadaniem zapłonu na wyższych obrotach. Po montażu głowicy problem dalej występuje. Możecie mi podpowiedzieć na jakich blokach zrobić logi i pomóc je rozszyfrować. Zapłon wypada na gazie i benzynie tak samo , wymontowałem sterownik od lpg i zrobiłem zworki na wtyczce do sterownika .
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Wypadanie zapłonu pow 1.5 tyś obrotów silnik 1.6 BSE
Zwiń
X
-
ciśnienie na cylindrach po 8 barów , równiutko na wszystkich. Jest to ciut mało , ale wypadają tylko dwa cylindry , a ciśnienie równe. Po próbie olejowej ciśnienie wzrasta do 10.
Błędów brak , dopiero jak pojawi się wypadanie to zapisuje błędy wypadania zapłonu cylinder 2 i 3 i rozłączanie cylindrów. Jak spuścimy auto z obrotów i zostawimy chwilę na wolnych to wszystka wraca do normy i gaśnie check.. Do 1.5 tyś obrotów wszystko gra , jak tylko przekroczymy 1.5 tyś to zaczyna się wypadanie,
Komentarz
-
Zrób statyczne grup po kolei to CI powiem jakie grupy ale BSE to chyba simos czyli pewnie to siądzie:
Skoda Workshop Service and Repair Manuals > Octavia Mk1 > Drive unit | 1.6 ltr./74 kW Engine, Simos 2 injection and ignition system | Self diagnosis, V.A.G Inspection Service | Self-diagnosis
generalnie to raczej trudny do diagnostyki silnik
Komentarz
-
Zamieszczone przez german81 Zobacz wpiskompresjia jest stanowczo za niska .jest lpg?
sterowni nie wpierniczał.
Komentarz
-
Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpisZrób statyczne grup po kolei to CI powiem jakie grupy ale BSE to chyba simos czyli pewnie to siądzie:
Skoda Workshop Service and Repair Manuals > Octavia Mk1 > Drive unit | 1.6 ltr./74 kW Engine, Simos 2 injection and ignition system | Self diagnosis, V.A.G Inspection Service | Self-diagnosis
generalnie to raczej trudny do diagnostyki silnik
Komentarz
-
Zamieszczone przez german81 Zobacz wpisprzy naprawie głowicy zrobili cos jeszcze oprucz prowadnic?
Komentarz
-
Zamieszczone przez bąbel 11 Zobacz wpis
Zrobiłem logi statyczne , jakie grupy wrzucić
Komentarz
-
Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
Wrzuć wszystkie zobaczymy które będąbędą potrzebne. Korzystaj że strony vaglogi lub malonetuning
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden
Komentarz
-
Przydatne grupy u Ciebie to:
002 - czas wtrysku, podciśnienie
003 - podciśnienie, przepustnica
004 - temperatura cieczy, temperatura powietrza dolotowego
015,016 - missfire
nie ma grupy 020 - ale zapewne jest tam spalanie stukowe
032 - LTFT Idle i Run
033 - STFT - lambda % i V
To chyba manual do Twojego silnika
Skoda Workshop Service and Repair Manuals > Octavia Mk2 > Power unit | 1,6/72; 75 kW MPI engine | Technical Data | Technical data | Engine characteristics ale nie ma tam czego chce.
Wydaje mi się, że masz za wysokie podcisnienie, najczęściej spowodowane nieszczelnościa czy przytkaną przepustnicą. Proponuje spr szczelność i przeczyścić i zaadaptować przepustnicę. LPraca lambdy też serdnio mi pasuje, ale tu byłbym ostrożny z oceną.
Z lgów można by robić 002+033, 003=)20, 015+016. Dynamiczne w benzynie to 1500do6200RPM, z butem w podłodze na trójce. Przed logiem 002+033 koniecznie ksasować błędy nawet jeśli ich nie ma. 5 minut przed nie godzinę przed logiem. Kasowanie ma na celu wyzerowanie LTFT - grupy 032.
Zamieszczone przez bąbel 11 Zobacz wpisTak , poszła kompletna regeneracja , gniazda, zawory uszczelniacze itdOstatnio edytowany przez zwonko; 41249.
- Polubień 1
Komentarz
-
Zwonko w tym steroniku nie skasuja sie adaptacjie przez kasowanie błedów .podcisnienie miesci sie jeszcze w normie .sprawdzenie szcelnosci nie zaszkodzi do sprawdzenia jest łoncznie kolektora dolnego i górnego . zdzarza sie ze przy skaładaniu uszkadaja sie uszczelnienia nałaczeniu kolektorów .jakiej firmy masz załorzona cewke i swiece i przewody ?
diagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
Zamieszczone przez german81 Zobacz wpisZwonko w tym steroniku nie skasuja sie adaptacjie przez kasowanie błedów
Zamieszczone przez german81 Zobacz wpispodcisnienie miesci sie jeszcze w normie
większości VW jest 0,3bar podciśnienia. Ba sam nie dawno miałem w 2.0 8V AZJ, 0,35bar i była nieszczelność kolektora na uszczelce. W V6, V8 te podciśnienia "normalne" są rzędu 0,35-0,37 (sprawdzane w softach do LPG). Tu jest jeszcze więcej. Wg mnie to nieszczelność lub coś innego co powoduje zwiększone dawkowanie i zwiększone podciśnienie, np. właśnie przepustnica. Choć jeśli jest 8bar kompresji to może też powodować podwyższone podciśnienie.
Najprostsze, ale nie najdokładniejsze sprawdzenie szczelności:
Najdokładniejsze to kompresor.
Komentarz
-
odłanczanie aku tez nie pomomoze w tym sterowniku .kasowanie adaptacji nastepuje tylko przez adaptacji bloku 0 i zrobieniu nastawów podstawowych bloku 60.co do podcisnienia to juz wdziałem vw ktpóre miały podcisnienie 0,25-0,28 mbar.i tak samo z v6 i v8 .co do nieszczelnosci po wskazaniach sondy to raczej jesli juz jest to na tyle niewielka ze nie powinna powodowac wypadania zapłonu .diagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
Zamieszczone przez german81 Zobacz wpisZwonko w tym steroniku nie skasuja sie adaptacjie przez kasowanie błedów .podcisnienie miesci sie jeszcze w normie .sprawdzenie szcelnosci nie zaszkodzi do sprawdzenia jest łoncznie kolektora dolnego i górnego . zdzarza sie ze przy skaładaniu uszkadaja sie uszczelnienia nałaczeniu kolektorów .jakiej firmy masz załorzona cewke i swiece i przewody ?
Komentarz
-
Dziś zrobię logi dynamiczne, zastanawia mnie jedna rzecz. W miejscu gdzie odma wchodzi do rury dolotowej jest też cienki wężyk jak od podciśnienia.
Error 404 (Not Found)!!1
Wyraźnie słychać tam jakby nieszczelność , wężyk sprawdzony , przewód odmy też . Wygląda to jak zawór sterujący odmą , może ty będzie problem , spróbuję podmienić rurę dolotową jak ją gdzieś znajdę. Nie jest to jakaś nieszczelność na zewnątrz , popsikałem dookoła plakiem , samostartem i nie było zmian w pracy silnika.Ostatnio edytowany przez bąbel 11; 48332.
Komentarz
-
Zamieszczone przez bąbel 11 Zobacz wpisNie jest to jakaś nieszczelność na zewnątrz , popsikałem dookoła plakiem , samostartem i nie było zmian w pracy silnika.
W każdym razie problemów już nie ma, silnik chodzi jak żyleta. Na ciepłym przechodziło bo rozszerzalność termiczna robiła robotę. Aczkolwiek po korektach i lekko zaniżonym przepływie i podwyższony podciśnieniu MAP można było wnioskować, że jest nieszczelność
W tym miejscu: 403 Forbidden i tym 403 Forbidden widać że lambda pokazuje ubogo, dlatego sprawdź dobrze szczelność. Nie powtarzaj mojego błędu. Wymienione świece i cewki, koszt świece (70zł)+wymiana+kompresja na zimnym razem 200zł. Cewka 350 wymieniona samemu. Powiedzmy że świece i tak były do wymiany bo w wyniku nieszczelności świeca dostała po dupie i miała pękniętą ceramikę. Ale 350 wydałem nie potrzebnie. Kolejne bodajże 150 kosztowała mnie wymiana uszczelek która pomogła i pomogłaby od razu gdyby chciało mi się lepiej niż na początku sprawdzić szczelność.
Jeśli sprawdzisz i będziesz pewien szczelności to idziesz w świece cewki kable... Dodatkowo kable możesz łatwo sprawdzić, psikajac wodą w nocy, jednak to 100% pewności nie daje.
Dodatkowo tu: 403 Forbidden
w wierszu 3 masz "Throttle valve angle (Potentiometer)" czyli przepustnicę. Wg logu nie była cały czas otwarta w 100% co jest dziwne. WIdziałem wielu logów, nie zawsze jest 100% bo to zależy od sterownika itp, ale wartość przy bucie jest zazwyczaj stała, dlatego warto by do niej zerknąć.
Tu widać wypadanie zapłonów: 403 Forbidden. Jak widać wypada na 2 i 3 (co zresztą widać też na fotkach błędów), 1 i 4 jest git. Idąc tym tropem możesz próbować obejrzeć świece 2 i 3, porównać opór kabli 2 i 3, sprawdzić cewkę... Cewkę masz chyba jak u mnie 5 czy 6 pin więc tu ze sprawdzeniem gorzej...
TU: 403 Forbidden widać spalanie stukowe na cylindrze 3cim potem 4tym... Szkoda że nie robiłeś tego logu razem z obrotami bo tu tak jakby widać, że spalanie stukowe zaczyna się przy wyższych obrotach a według tematu masz wypadanie powyżej 1500.
podsumowując na Twoim miejscu poszedłbym w stronę dokładniejszego sprawdzenia szczelności, zwłaszcza że coś Ci syczy. Potem zerknąłbym do przepustnicy. Te rzeczy możesz zrobić dość prosto sam (sprawdzenie szczelności lepiej w dwie osoby, jedna obserwuje korekty druga psika).
Potem sprawdzanie kabli świec cewek itp bo to są już sprawy trudniejsze do zrobienia samemu... No i dopytać kogoś kto się zna o tą kompresje.Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.
Komentarz
-
Dodatkowo tu: 403 Forbidden
w wierszu 3 masz "Throttle valve angle (Potentiometer)" czyli przepustnicę. Wg logu nie była cały czas otwarta w 100% co jest dziwne. WIdziałem wielu logów, nie zawsze jest 100% bo to zależy od sterownika itp, ale wartość przy bucie jest zazwyczaj stała, dlatego warto by do niej zerknąć.
Przepustnica była czyszczona i robiona adaptacja , oring przepustnicy nowy.Wszystkie oringi kolektora ssącego nowe , jedynie przy wtryskach zostały stare.
Dziś spróbuję sprawdzić szczelność jak na przesłanym filmiku.
Komentarz
-
Filtr spoko można wymienić ale ciśnieniea bym nie sprawdzał chyba że autor ma do tego swój sprzęt. Zazwyczaj jak pompa robi lipe to jest ubogo na max a tu nie jest. Dodatkowo padająca pompa to wzrost ubogo w miarę wzrostu rpm a tu na górze spada wskazanie na infoOstatnio edytowany przez zwonko; 41249.
Komentarz
Komentarz