Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

2.0 TDI 110 KM CHFH problem "szarpie" na zimnym silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 2.0 TDI 110 KM CHFH problem "szarpie" na zimnym silniku

    Panowie,

    widziałem już podobny temat dla 1.6 Tdi CR
    Pacjent to: CFHF 2.0 TDI 110 KM

    Problem występuje przy temperaturach zewnętrznych poniżej 10 stopni, gdy jest powyżej to problemu nie zauważyłem.
    Po odpaleniu aż do uzyskania temperatury roboczej silnika "szarpie" na drugim i trzecim biegu przy przyspieszaniu (tak jakby brakowało mu mocy).
    Problem szczególnie jest odczuwalny gdy auto jedzie pod nawet delikatną górkę i obciążenie jest wyższe.

    Sprawdziłem VCDSem błędów brak, korekty wtrysków ok.
    Spalanie na dotychczasowym poziomie w tej kwestii nic kompletnie się nie zmieniło.
    Dolewałem również dodatek od Archoil i problem nadal się pojawia.

    Jedyne co mnie martwi to gdy mam na stałe podłączony ELM27 po OBDII czasem pojawia się w polu EGR Error wartości minusowe.

    Jakie macie propozycje? EGR, być może jakiś czujnik czy jednak wtryski?
    Dodam że autko ma teraz przejechane jakieś 185 kkm.

  • #2
    EGR do wymiany. Czym prędzej. Nie wiem jak z sondą lambda.

    Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

    Komentarz


    • #3
      PrzemekEdward na jakiej podstawie tak twierdzisz? Miałeś taki sam objaw?

      Dodam że te minusowe wartości są delikatne -1,-2,-3.
      Ostatnio edytowany przez jakubos09; 47070.

      Komentarz


      • #4
        Czy ktoś jeszcze może pomóc mi w diagnozie?
        Czemu ten przypuszczalny problem z EGRem ma występować tylko w niskich temperaturach?

        I jeszcze jedna sprawa problem pojawia się jedynie przy pierwszej jeździe danego dnia. Przykładowo, rano wyjeżdzam do pracy problem się pojawia i czuć szarpanie, po 7-8h postoju ruszam autem w ciągu dnia i problemu nie ma mimo, że silnik jest już zimny.
        Ostatnio edytowany przez jakubos09; 47070.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez jakubos09 Zobacz wpis
          Czy ktoś jeszcze może pomóc mi w diagnozie?
          Czemu ten przypuszczalny problem z EGRem ma występować tylko w niskich temperaturach?

          I jeszcze jedna sprawa problem pojawia się jedynie przy pierwszej jeździe danego dnia. Przykładowo, rano wyjeżdzam do pracy problem się pojawia i czuć szarpanie, po 7-8h postoju ruszam autem w ciągu dnia i problemu nie ma mimo, że silnik jest już zimny.
          Bo jest chłodniej i dawkuje spaliny nie w tej temp co trzeba.

          Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

          Komentarz


          • #6
            Czyli wymiane zaworu powinna pomóc?
            Wymieniać razem z chłodniczką czy bez?
            Możesz mi podać jakiś numer katalogowy części?

            Przy wyższych temperaturach problem powinien jak rozumiem ustąpić?

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez jakubos09 Zobacz wpis
              Czyli wymiane zaworu powinna pomóc?
              Wymieniać razem z chłodniczką czy bez?
              Możesz mi podać jakiś numer katalogowy części?

              Przy wyższych temperaturach problem powinien jak rozumiem ustąpić?
              Egr i czujnik tlenu bym wymienił. Chłodniczke spalin? Na wszelki wypadek też. Czyli całość.
              Przy wyższych temperaturach np. w lecie nie powinno być kłopotów. Numerów nie znam.

              Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

              Komentarz


              • #8
                W poniedziałek zawożę auto wieczorem, tak żeby noc przestało tam i żeby zrobić logi dynamiczne.

                Dam znać co koniec końców wyszło.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez jakubos09 Zobacz wpis
                  W poniedziałek zawożę auto wieczorem, tak żeby noc przestało tam i żeby zrobić logi dynamiczne.

                  Dam znać co koniec końców wyszło.
                  Daj znać bo sam ciekaw jestem co się stało.

                  Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

                  Komentarz


                  • #10
                    Wtryskiwacze do wymiany

                    Temat przeze mnie przerabiany.

                    EGR to szarpie, gaśnie, odpalić nie można itp.
                    Co do zaworu EGR to wymiana chłodniczki bez sensu chyba, że cieknie.
                    Ostatnio edytowany przez samtech84; 3140.

                    Komentarz


                    • #11
                      Autko odstawione.

                      Jutro z rana będą diagnozować.
                      Jeśli to wtryski to mam nadzieję, że nie wszystkie na raz. Chociaż z drugiej strony jeśli to całkowicie rozwiąże problem jestem w stanie się poświęcić $$

                      Komentarz


                      • #12
                        Zrobić próbę przelewową i będzie widać, który siada. U mnie na kompie niby było wszystko cacy, dopiero próba przelewowa pokazała, która szpryca szwankuje.

                        Komentarz


                        • #13
                          Ile wymieniałeś szpryc? Wszystkie 4 od razu?

                          Komentarz


                          • #14
                            Wymieniłem 2, chociaż przerywał jeden to drugi też już odstawał od normy. Obowiązkowo nowe śruby do jarzm wtrysków. Inaczej przy dokręcaniu potrafi się ukręcić i będzie problem bo może się skończyć wierceniem w głowicy.

                            Komentarz


                            • #15
                              Mam nadzieję, że jeśli wyjdą faktycznie wtryski to chłopaki wiedzą co robią. W końcu od lat serwisują prawie wyłącznie Skody i tak się też reklamują. Parę lat temu właściciel serwisu uchodził za najlepsze ASO w okolicy, jednak Skoda "wysiudała" go z interesu i zmuszony był otworzyć niezależny serwis.

                              samtech84 Czy długo jeździsz już po tej wymianie? Podobne problemy ustały?
                              Ostatnio edytowany przez jakubos09; 47070.

                              Komentarz


                              • #16
                                Po wymianie wtrysków zrobiłem jakieś 60 kkm. Szarpania na zimnym ustały od razu po wymianie i więcej się nie pojawiły.

                                Komentarz


                                • #17
                                  A jaki silnik? Bo w opisie swoim masz O1.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Również CFHF

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez jakubos09 Zobacz wpis
                                      Mam nadzieję, że jeśli wyjdą faktycznie wtryski to chłopaki wiedzą co robią. W końcu od lat serwisują prawie wyłącznie Skody i tak się też reklamują. Parę lat temu właściciel serwisu uchodził za najlepsze ASO w okolicy, jednak Skoda "wysiudała" go z interesu i zmuszony był otworzyć niezależny serwis.

                                      samtech84 Czy długo jeździsz już po tej wymianie? Podobne problemy ustały?
                                      A gdzie ten warstat się znajduje?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Pod Poznaniem

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Wstępna diagnostyka wykonana:
                                          podejrzeniem jest zawór regulacji ciśnienia paliwa. Z racji tego, że nawet na ciepłym silniku ciśnienie paliwa ma dosyć duże wahania.

                                          Jutro jeszcze jeden test - będę wiedział więcej.
                                          Ostatnio edytowany przez jakubos09; 47070.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            samtech84 Myślisz że to może mieć wpływ na takie objawy?

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Jak jest błąd regulacji ciśnienia paliwa to tak, jeśli nie to raczej nie jego wina.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                samtech84 No właśnie jutro sprawdzą jeszcze raz ale dziś zauważyli duże wahania cisnienci paliwa nawet na rozgrzanym silniku. Pytanie czy przez to korekty na wtryskami mogły być nieprawidłowe?

                                                Jeśli tak niech to wymienią i po tej operacji jeszcze raz sprawdzą wtryski plus ewentualnie wymienią te które leją /są na skraju.

                                                Nie będę już na tym oszczędzał wolę żeby problem rozwiazali raz a porządnie.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  A w temacie błędu nie powinien on wyskoczyć w VCDS?

                                                  z góry przepraszam za błędy językowe, ale pisząc na telefonie tylko na tym forum czasem poprawia mi źle słowa.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X