Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Hamulec ręczny bierze nierówno

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Hamulec ręczny bierze nierówno

    Byłem zmuszony zmienić zacisk hamulcowy prawy tył. Założyłem polecony przez mechanika zamiennik z firmy bodajże SKV. Wszystko działa ok poza ręcznym. Z jednej strony trzyma a z drugiej gorzej jest. Byłem na kontroli i wychodzi że gorszy jest lewy tył. Po liniach jak chciałem podciągnąć to ta z lewej jest jakby bardziej naciągnięta niż ta z prawej. Zastanawiam się czy idzie to jakoś naprawić czy poprostu zacisk z lewej też umiera?
    ŚKODA 120 L z 1977 roku.
    ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

  • #2
    Zamieszczone przez Tabel Zobacz wpis
    Założyłem polecony przez mechanika zamiennik z firmy bodajże SKV.
    Jeśli to rzeczywiście skv, to wiedz, że jest to parszywa chińska podróbka podszywająca sie pod markę SKF (która nie robi zacisków). A żeby uchodzić za dobrą, to wszędzie ładują sobie słowo GERMANY tuż obok loga. A producent to:

    Yongkang Honglin Metal Products Co., Ltd.

    Mapy Google
    Ostatnio edytowany przez ; 44763.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis

      Jeśli to rzeczywiście skv, to wiedz, że jest to parszywa chińska podróbka podszywająca sie pod markę SKF (która nie robi zacisków). A żeby uchodzić za dobrą, to wszędzie ładują sobie słowo GERMANY tuż obok loga. A producent to:

      Yongkang Honglin Metal Products Co., Ltd.

      Mapy Google
      Mam pudełeczko z tego zacisku i to SKV. Ogólnie sprawuje się dobrze tylko ten z lewej coś działa nie tak - jest słaby ręczny. I teraz nie wiem czy kupić drugi SKV czy wymienić oba na jakieś inne? Oryginalny TRW też nie był rewelacyjny bo były z nim problemy od dawna. Mój mechanik sporo tych SKV założył i mówił, że nie miał na nie reklamacji i sam już nie wiem co robić?
      ŚKODA 120 L z 1977 roku.
      ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

      Komentarz


      • #4
        Mnie tylko obrzydzają takie udawańskie produkty ze "sposobem na Niemca", typu denckermann geprufte qualitat (kolejny przebieraniec).

        Przy okazji spytaj mechanika czy wie, że to chińszczyzna.

        A w kwestii czyszczenia czegokolwiek w aucie, to uważam, że nikt nie zrobi tego tak starannie, jak sam właściciel. Bo mechanicy nie mają czasu na porządne czyszczenie. I nie mam tu na myśli szczegółowicieli, bo z ich usług nigdy nie korzystałem.
        Ostatnio edytowany przez ; 44763.

        Komentarz


        • #5
          Zadzwonię jutro do mechanika i się poradzę. Co do chinoli to z jakością różnie bywa, ale są też dobre rzeczy. Teraz te czesci to ogólnie dramat. Kupiłem rok temu świece Boscha i się okazały totalnym gównem a niby firma ok.
          ŚKODA 120 L z 1977 roku.
          ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

          Komentarz


          • #6
            obstawiam, że zacisk skv kosztował ok 200zł a TRW oryginał mzna mieć za 250zł.... Czy warto dopłacac - kwestia indywidualna. ja po obejrzeniu w sklepie SKV kupiłem TRW za nieco wyższą kwotę ale z wiekszym spokojem na dalsza eksploatację....

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez icemerc Zobacz wpis
              obstawiam, że zacisk skv kosztował ok 200zł a TRW oryginał mzna mieć za 250zł.... Czy warto dopłacac - kwestia indywidualna. ja po obejrzeniu w sklepie SKV kupiłem TRW za nieco wyższą kwotę ale z wiekszym spokojem na dalsza eksploatację....
              Widzę koledzy skupili się na producencie zacisku niż nad samym problemem. Trochę żałuję, że wspomniałem o wymianie zacisku i jeszcze bardziej, że podałem nazwę producenta, bo problem NIE dotyczy tego zacisku tylko drugiego, oryginalnego. Nie jestem mechanikiem, nie znam się na firmach produkujących części, więc nie wiem za co warto dopłacać, a za co nie. Zawsze chce mieć auto dobrze zrobione, a nie najniższym kosztem, co nie oznacza, że wszystko będę kupował w ASO. Zacisk SKV sprawuje się w mojej ocenie bardzo dobrze (od czerwca 2018) i nie mam mu niczego do zarzucenia, żeby zakończyć ten temat.

              Wracając do mojego problemu, dziś pojechałem na stację diagnostyczną i poprosiłem o sprawdzenie hamulców. Wynik wyszedł tak jak się spodziewałem - strona lewa jest słabsza i to zarówno hamulec roboczy jak i postojowy. Różnica nie jest dramatyczna, bo przegląd bym przeszedł, ale ewidentnie coś się dzieje z zaciskiem z lewej strony tylko nie wiem co. Na wydruku z badania wygląda to tak:

              hamulec roboczy tylna oś opory toczenia: lewy 106 N prawy 307 N
              hamulec roboczy tylna oś maksymalna siła hamowania lewy 1703 N prawy 1982 N

              hamulec postojowy tylna oś opory toczenia: lewy 487 N prawy 736 N
              hamulec postojowy tylna oś maksymalna siła hamowania: lewy 895 N prawy 1481 N

              Tak więc po badaniu widać, że zacisk z prawej strony (SKV) sprawuje się dobrze, a lewy zaczyna kuleć. Zostawić to i obserwować co będzie dalej czy brać się za jego rozbieranie, ewentualnie wymianę?
              ŚKODA 120 L z 1977 roku.
              ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

              Komentarz


              • #8
                Dlatego ja wymieniałem odrazu dwa ten oryginalny ma już pewnie swoje lata i lekko dogorywa....

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X