Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nierówna praca silnika i brak mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nierówna praca silnika i brak mocy

    Witam, dziś podczas stania w korku silnik zaczął nierówno pracować. Po rozpoczęciu jazdy zapaliła się kontrolka od kontroli trakcji i zaraz po niej check engine, który podczas stania na luzie pali się ciągle a po ruszeniu zaczyna migać. Silnikowi brakuje mocy i poszarpuje. Problem występuje na LPG jak i Pb. Miał ktoś podobny problem?

  • #2
    A wiesz że miał taki Sympatyczny Kolega.
    Podłącz auto pod kompa i zobacz jak wypadają zapłony.

    Jakie auto? ( obstawiam 1.6 MPI + LPG) Nie podałeś w profilu.
    Ile ma nalatane??
    Kiedy miałeś wymieniane świece/kable/cewkę?? ( bo tu jest problem na 99%)


    ...Moje Cappuccino MPi...

    jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Pod kompa dopiero będę mógł podłączyć w tygodniu. Tak jest to 1.6 Mpi+lpg. Świece i przewody robione jakieś 5 tys km temu. Przejechane 189 tys gaz od 5 tys

      Komentarz


      • #4
        Obstawiam problem z prądem/cewką.
        Mieliśmy u kolegi z forum takie właśnie cuda

        Zamieszczone przez skowyt1 Zobacz wpis
        zapaliła się kontrolka od kontroli trakcji i zaraz po niej check engine,
        po podpięciu do kompa był błąd mieszanki i ASR czy ABS.

        W blokach pomiarowych silnika sprawdź 15 i 16 blok - tam masz wypadanie zapłonów - missfire detection. U Kolegi waliło wypadaniem/błędami.

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          Po odczytaniu błędu będzie wiadomo czy cewka czy przewody?

          Komentarz


          • #6
            będzie wiadomo że gubi zapłony, a skoro wymieniłeś przewody i świece na nowe to zostaje cewka

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Tak przewody i świece były wymieniane 5 tys km temu. Jest jakiś łopatologiczny sposób aby sprawdzić przewody? Mógłbym sprawdzić np ciągłość multimetrem?

              Komentarz


              • #8
                Problem prawie usunięty, Ostatnia świeca była dość mocno przypalona i trochę zaolejona (prawdopodobnie nieszczelny korek wlewu oleju). Po oczyszczeniu szczotką drucianą i spryskanie czyścikiem praca silnika się wyrównała, lecz raz na jakiś czas podczas przyśpieszania czuć poszarpywanie. Kontrolkę od silnika trzeba zgasić pod kompem?

                Komentarz


                • #9
                  Odepnij aku na kilkanaście minut.
                  Ale kompem szybciej :-)

                  ...Moje Cappuccino MPi...

                  jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                  Komentarz


                  • #10
                    Problem ponownie wrócił po przejechaniu około 30 km. Wymieniać świece czy oddawać auto do mechanika?

                    Komentarz


                    • #11
                      Podłącz pod komputer.

                      ...Moje Cappuccino MPi...

                      jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                      Komentarz


                      • #12
                        Podepnę się pod temat. U mnie problem wygląda następująco. Silnik zaraz po zapaleniu chodzi równo. Po przełączeniu na gaz gdy jeszcze się nie rozgrzeje faluje na obrotach. Jakiś czas miałem tak że na gazie chodził dobrze na benzynie falował. Jak jest nagrzany to różnie bywa raz w miarę równo raz faluje. Ostatnio wyskoczył błąd "Zbyt bogata mieszanka" po skasowaniu wyskakiwał raz na dłuższy czas potem zaczęły wyskakiwać błędy wypadanie zapłonu na 1 cylindrze czasem na 3. Czasem wyskakuje błąd wielokrotnego wypadania zapłonów. Wczoraj jak po drodze mi prawie zgasł postanowiłem problem rozjeździć. Więc obwodnica i dałem trochę w palnik. Zwykle pomagało ale tym razem po zatrzymaniu falował jeszcze bardziej a po próbie opuszczenia szyby zgasł. Pojechałem do domu znów zaczął chodzić w miarę równo ale przy dodawaniu gazu słychać było wypadające zapłony. Dziś od rana znów chodził równo. Tak się zastanawiam nad cewką bo świece mam nowe DENSO IRYDIUM i nowe kable NGK. Z tym że nie chciałbym wydawać kasy na darmo. Tu czytam że jak coś podobnego się dzieje to cewka. Ja do wczoraj podejrzewałem że coś z Gazem nie tak bo na reduktorze jest już 250k i na Wtryskach Med jakieś 100k, ale jak mówię do wczoraj bo wczoraj błąd bogatej mieszanki wyskoczył mi na benzynie.
                        Jeżeli przyjąć że to cewka to jaką polecacie i gdzie w miarę tanio kupi coś solidnego.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez skowyt1 Zobacz wpis
                          Problem ponownie wrócił po przejechaniu około 30 km. Wymieniać świece czy oddawać auto do mechanika?
                          Jak wymieniłem świece kable cewka i problem był dalej wypadanie zapłonu i te problemy które opisujesz dodatkowo nie odpalał za pierwszym razem. U mnie okazało się że problem tkwiła w padniętej listwie gazu po jej wymianie wszystkie problemy zniknęły.

                          Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez zx200 Zobacz wpis
                            Podepnę się pod temat. U mnie problem wygląda następująco. Silnik zaraz po zapaleniu chodzi równo. Po przełączeniu na gaz gdy jeszcze się nie rozgrzeje faluje na obrotach. Jakiś czas miałem tak że na gazie chodził dobrze na benzynie falował. Jak jest nagrzany to różnie bywa raz w miarę równo raz faluje. Ostatnio wyskoczył błąd "Zbyt bogata mieszanka" po skasowaniu wyskakiwał raz na dłuższy czas potem zaczęły wyskakiwać błędy wypadanie zapłonu na 1 cylindrze czasem na 3. Czasem wyskakuje błąd wielokrotnego wypadania zapłonów. Wczoraj jak po drodze mi prawie zgasł postanowiłem problem rozjeździć. Więc obwodnica i dałem trochę w palnik. Zwykle pomagało ale tym razem po zatrzymaniu falował jeszcze bardziej a po próbie opuszczenia szyby zgasł. Pojechałem do domu znów zaczął chodzić w miarę równo ale przy dodawaniu gazu słychać było wypadające zapłony. Dziś od rana znów chodził równo. Tak się zastanawiam nad cewką bo świece mam nowe DENSO IRYDIUM i nowe kable NGK. Z tym że nie chciałbym wydawać kasy na darmo. Tu czytam że jak coś podobnego się dzieje to cewka. Ja do wczoraj podejrzewałem że coś z Gazem nie tak bo na reduktorze jest już 250k i na Wtryskach Med jakieś 100k, ale jak mówię do wczoraj bo wczoraj błąd bogatej mieszanki wyskoczył mi na benzynie.
                            Jeżeli przyjąć że to cewka to jaką polecacie i gdzie w miarę tanio kupi coś solidnego.



                            Ja obstawiam u Ciebie listwę MED.
                            Miałem bardzo podobnie. Na zimnym telepało budą a po zagrzaniu spokój. Sporadycznie czasem jakieś drgania. Po wymianie listwy MED na naszą polską produkcję AC-W02 problem nie istnieje.

                            ...Moje Cappuccino MPi...

                            jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                            Komentarz


                            • #15
                              Podepnę się ze swoją bolączką i prośba o jakieś porady- wskazówki. Nie mam kabla i auto będzie diagnozowane najwcześniej w następnym tygodniu. Auto jak w profilu, przebieg 79 tys. km -większość w ruchu miejskim, nad morzem, bez nadmiernego zapylenia. Auto uruchamiało się, pracowało i przyspieszało bez widocznych zastrzeżeń. Jednakże, kilka dni temu po ok. 2 godz. postoju silnik inaczej odpalił (nie równo pracował po uruchomieniu, jakby pracował na 3 cylindry). Później po przejechaniu kilku - kilkunastu km z zatrzymywaniem się i wyłączaniem silnika (łącznie 4-6 razy), po kolejnym odpaleniu silnika i próbie dynamicznego przyspieszenia w ruchu miejskim nagle silnik przestał pracować równo, wygląda tak jakby palił na 3 lub 2 cylindry, telepie, po chwili zapala się kontrolka z silniczkiem (kontrola spalin) a następnie EPC i auto jedzie w trybie awaryjnym (nierówna praca - 2-3 cylindry, telepie). Wyłączenie i ponowne włączenie silnika nic nie daje ( kontrolki się znów zapalają, telepie, nierówna praca silnika na postoju). Po 2-3 godzinach postoju wszystko wraca do normy (silnik uruchamia się i pracuje równo, kontrolki zgasły), auto przyspiesza i jedzie nawet 140 km/h autostradą i znów po jakimś czasie jazdy z zatrzymaniem i wyłączeniem silnika sytuacja się powtarza (po kolejnym odpaleniu nierówna praca silnika przy próbie dynamicznego przyspieszenia, telepanie i kontrolki znów się zapalają). Tak było 3 razy, czyli po każdym próbnym wyjeździe. Teraz doszło, że po postoju 3-4 godzin silnik uruchomił się i pracuje równo ale nie gaśnie kontrolka z silniczkiem (kontrola spalin). Świece wymieniane 5,5 roku temu i mają 47 tys. km przebiegu (NGK z ASO, takie same jak ori), filtr paliwa UFI wymieniony 4,5 roku temu (poprzedni terkotał), filtr powietrza WIX, sprawdzany wiosną, ma ok. 40 tys. km przebiegu (wymieniony ok. 4,5 roku temu), serwis olejowy wykonany w maju br. (olej FUCHS 5W30, filtr z ASO). Zastanawiam się m.in. czy świece zapłonowe mogą się tak zachowywać (przy odpaleniu OK a potem powodować wypadanie zapłonu) i być tu przyczyną , co jeszcze poza świecami i cewkami może powodować wypadanie zapłonu i być sprawcą takiego stanu rzeczy jak w opisie. Oczywiście wiem, że konieczna jest diagnoza, ale z uwagi na okres świąteczno-noworoczny muszę czekać.

                              Komentarz


                              • #16
                                w uzupełnieniu- gdyby sprawcą okazała się cewka zapłonowa to jakie cewki polecacie do Oct. II 1,4 TSI - CAXA ( tylko z ASO, jakieś zamienniki) ?

                                Komentarz


                                • #17
                                  ... odczytane u mnie 3 błędy: P0300 - układ zapłonowy wypadanie zapłonów typ błędu stały, P0304 - zapłon 4 cylindra wypadanie zapłonów stały, P130A - dezaktywacja cylindra nieciągły. Wymieniono więc świece zapłonowe na nowe NGK (miałem już przygotowane) i zamieniono miejscami cewki 2 z 4, skasowano błędy.
                                  Następnie test pracy auta z podłączeniem do komputera na biegu jałowym (680 obr./min), silnik zagrzany, chodzi równiej niż na starych świecach, brak wskazania błędów, obroty nie falują.
                                  Mimo braku błędów mechanik zwrócił uwagę na wypadanie zapłonów na trzech lub na wszystkich cylindrach (nie jestem teraz pewny) i zmieniający się znacznie (niejako falujący, rozbiegający się znacznie) kąt wyprzedzenia zapłonu. Mechanik sugeruje problem z rozrządem. Teraz pojawia się pytanie czy do wymiany cewka/ cewki zapłonowe (świece wymienione) czy rozrząd? Po powrocie od mechanika problem z zapalaniem się kontrolek powrócił i silnik znów zaczął nierówno pracować. Silnik nie zachowuje się jak diesel, ale gubi na ciepło zapłon i ten zmieniający się kąt wyprzedzenia zapłonu. Teraz jestem w kropce.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Po podłączeniu kabelka wychodzi na to, że przełożona cewka jest do wymiany i oby na tym się skończyło. Do wyboru NGK kub BERU.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
                                      Do wyboru NGK kub BERU.



                                      ważne żeby była sprawna

                                      ...Moje Cappuccino MPi...

                                      jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez skowyt1 Zobacz wpis
                                        Problem ponownie wrócił po przejechaniu około 30 km. Wymieniać świece czy oddawać auto do mechanika?

                                        miałem podobny problem, padła świeca na 4 cylindrze, zaczął się trząść jak głupi, nie miał mocy i ledwo jeździł, też były osmolone i w oleju. Po wymianie świecy (tej jednej) równo pracował. Później wymieniłem na 4x Beru.

                                        Poci ci się w około świecy na głowicy?

                                        Mi np. poci się na 1 i 4 świecy, 2 i 3 idealna
                                        Ostatnio edytowany przez Spide; [ARG:4 UNDEFINED].

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis

                                          ważne żeby była sprawna
                                          Wymieniłem 1 szt. na BERU (Germany/Korea) i jak na razie silnik działa jak przed awarią, błędów brak. Czy nastawiać się na to, że pozostałe cewki też zaczną padać w najbliższym czasie (skoro jedna padła) i lepiej od razu wymienić wszystkie cewki, czy też pozostawić tak jak jest ?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez skowyt1 Zobacz wpis
                                            Witam, dziś podczas stania w korku silnik zaczął nierówno pracować. Po rozpoczęciu jazdy zapaliła się kontrolka od kontroli trakcji i zaraz po niej check engine, który podczas stania na luzie pali się ciągle a po ruszeniu zaczyna migać.

                                            nie wiem czy to aktualny jeszcze temat. Dziś problem u mnie powrócił.... check engine, telepie i wszystko co koledze u góry/
                                            Nowe świece wytrzymały 2-3 tygodnie

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Spide Zobacz wpis
                                              Nowe świece wytrzymały 2-3 tygodnie



                                              robiłeś coś z cewką/przewodami??

                                              ...Moje Cappuccino MPi...

                                              jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                                                robiłeś coś z cewką/przewodami??

                                                Nie robiłem

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Spide Zobacz wpis
                                                  Nie robiłem
                                                  u Kolegi naver było podobnie. Zerknij sobie na wypadające zapłony przez komputer.
                                                  Pewnie do wymiany będzie i cewka i przewody - od czegoś te świece padły.

                                                  ...Moje Cappuccino MPi...

                                                  jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X