Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

BSE 1.6 MPi + LPG (Vialle) gaśnie przy odpalaniu na zimnym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • BSE 1.6 MPi + LPG (Vialle) gaśnie przy odpalaniu na zimnym

    Witam,
    piszę z prośbą o pomoc, mianowicie:
    od 2 tygodni jestem właścicielem O2 w silniku BSE 1.6 MPi z 2007r z instalacją gazową Vialle zamontowaną w 2008r. Objaw, który mnie niepokoi to fakt, że silnik po odpaleniu na zimnym gaśnie, przy drugiej próbie nie gaśnie ale ma problemy z wejściem na obroty, po chwili sytuacja się normuje i na ciepłym problem nie istnieje. Dodatkowy symptom, który mnie niepokoi (być może niezwiązany z problemem palenia) to dziwne stuki/ klekotanie po odpaleniu na zimnym (popychacze hydrauliczne?).
    Naprawy/ czynności, które już zrobiłem:
    - wymiana 8 uszczelek kolektora dolotowego,
    - wymiana uszczelki, czyszczenie i adaptacja przepustnicy,
    - wymiana uszczelki pokrywy zaworów (był wyciek),
    - wymiana świec zapłonowych (NGK BKUR6ET-10),
    - wymiana przewodów zapłonowych (BOSCH),
    - podmiana cewki z prawidłowo działającego silnika,
    - wymiana oleju (SHELL HELIX HX8 5W30 504.00) i wszystkich filtrów,
    - sprawdzenie czujnika temperatury VCDSem - wskazania prawidłowe,
    - pomiar ciśnienia sprężania: 1 cyl. - 12,5 bar; 2 cyl. - 13 bar; 3 cyl. - 12,5 bar; 4 cyl. - 12,5 bar.
    Nie ma żadnych błędów od silnika, na ciepłym autko śmiga na benzynie i gazie jak wściekłe!!!
    Jakieś pomysły?
    Z góry dziękuję za pomoc!

  • #2
    To auto odpala i gasnie po chwili, czy gasnie w momencie jak ma sie przelaczyc na gaz ??

    Druga sprawa, do testu polecam zakrecic gaz przy butli wieczorem i niech auto chodzi, az wypali gaz z przewodow, a potem przelaczy sie na benzyne. I w takiej sytuacji odpalac rano. Daj wtedy znac czy jest jakas roznica ??
    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • #3
      Gaśnie odrazu, co do odłączenia gazu mam pewien problem (jest to mój pierwszy samochód instalacja LPG) po odkręceniu dekla na butli okazało się ze nie ma żadnego zaworu mechanicznego tylko elektrozawory. Jak to zrobić żeby sterownik nie podawał gazu i żeby wypalić ten gaz który jest w przewodach?

      Komentarz


      • #4
        Odepnij kable od elektrozaworu przy butli jak nie ma tam sruby, pradu nie bedzie elektrozawor sie nie otworzy.

        Komentarz


        • #5
          Dziś wieczorem tak zrobię i dam znać jutro.

          Komentarz


          • #6
            Musi byc zawor mechaniczny np. ze wzgledow bezpieczenstwa, zrob zdjecie tego co znajduje się pod deklem.

            To co pod maska, tez mozesz tu wrzucic.

            Chyba ze to jest 5 generacja, a nie 4 i on odpala na gazie zawsze.
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              No z tym sie zgadzam, ze zawor jest zawsze tylko go nie widzisz. Ale jak zabierzesz prad to bez niego sie on nie otworzy

              Komentarz


              • #8
                Z elektrozaworami różnie bywa; czasem bez napięcia też puszcza gaz; także mechaniczne odcięcie jest najpewniejsze.
                Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis
                  No z tym sie zgadzam, ze zawor jest zawsze tylko go nie widzisz. Ale jak zabierzesz prad to bez niego sie on nie otworzy
                  Generalnie ma byc mechaniczne odciecie, bo inaczej nie byloby mozliwosci np wyjecia zbiornika gdy jest w nim gaz, a 70% klientow na wymiane zbiornika przyjezdza z pelnym zbiornikiem
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    Wczoraj wypiąłem wszystkie 4 bezpieczniki od gazu, zrobiłem ok 200 km na benzynie, dzisiaj rano (2 stopnie C) odpaliła jeszcze gorzej. Za pierwszym razem zgasła za drugim razem po próbie dodania gazu również zgasła dopiero za trzecim razem odczekałem ok 30 sekund i już normalnie wchodziła na obroty. Stuki po odpaleniu dzisiaj tez były głośniejsze. Jak wrócę do domu to zdejmę dekiel z butli, zrobię i wrzuce zdjęcie.

                    Komentarz


                    • #11
                      Ciekawi mnie co to za instalacja Vialle, bo zwykle sekwencja maja 1 główny bezpiecznik i tyle.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        Taki obraz pokazuje się po zdjęciu dekla na butli.
                        Załączone pliki

                        Komentarz


                        • #13
                          No nie widać zaworu więc kable zdemontuj przy butli i powinno być. Gdzieś przy reduktorze powinien być kolejny elektrozawór, więc jemu też możesz odczepić kabelki jeżeli elektrozawór miałby puszczać w co wątpie.
                          A te stuki to mniej więcej jakie?

                          Komentarz


                          • #14
                            Ciekawa sprawa z tym wielozaworem. W necie trochę info o tym jest, podobnie ze zdjęciami - ale fakt, zaworu ręcznego tam nie widać:
                            Link
                            Photo Storage

                            Ciekawe, co jest pod tą czerwoną zaślepką - na tym drugim zdjęciu jest zdjęta, ale ciężko powiedzieć, co to jest.
                            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                            Komentarz


                            • #15
                              To nie jest sekwencja.

                              To jest ciekly wtrysk LPG Vialle LPI i to cale to jest pompa z wielozaworem, wiec auto nie ma nawet reduktora.



                              Ale mimo to auto ma byc sprawne na Pb. W tej chwili odpala na LPG o ile nie wymusimy startu na Pb.

                              Trzeba diagnostyki temu autu i to kogos kumatego.

                              harry55 Skad jestes, to moze uda sie kogos polecic kto zajmuje sie tez Vialle, bo to nie jest instalacja ktora robi kazdy.

                              Ten czujnik temp ktos sprawdzal rano, gdy silnik jest zimny ?? Czy tylko jak jest cieply ?? No i mam nadzieje ze sprawdzal w sterowniku silnika, a nie licznika

                              BTW. Zbiornik masz homologowany na kolejne 10 lat, czy teraz byl ostatni przeglad gdzie stary zbiornik przeszedl a teraz bedzie problem - nowy do tych instalacji to czesto problem, bo cos sie zmienilo w tych instalacjach i nie pasuja fanty ze starej instalacji??
                              Ostatnio edytowany przez Maicroft; 5.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • #16
                                Wypiąłem mu wszystkie bezpieczniki od instalacji LPG więc start na PB był wymuszony, bo nawet pompy od gazu nie słychać. Dzisiaj przy 1 stopniu C odpalił dopiero za 3 razem i wydaję mi się, że problem nie będzie w instalacji LPG. Przy próbie wejścia na obroty gasł, natomiast kiedy wciskałem mu gaz do spodu na "ułamek" sekundy słychać było ewidentne (nie wiem jak to nazwać) "fuknięcia"/ "syknięcia" gdzieś w górnej okolicy kolektora dolotowego. Przy 3 takim naciśnięciu słychać było mikrowystrzał. Moim zdaniem coś tu jest nie tak z mieszanką, dziura w kolektorze?
                                Maicroft Jestem z Rzeszowa
                                Czujnik rzeczywiście sprawdzony już na ciepłym bo temp wynosiła wtedy ok 80 stopni C, sprawdzane w sterownika nie z zestawu wskaźników.
                                Kiedy kupiłem samochód czyli jakieś 2 tygodnie temu od razu pojechałem na homologację butli, bo instalacja z 2008r. poza tym samochód sprowadzony z Niemiec. Homologację zrobili na starej butli do 2019r.
                                Ostatnio edytowany przez harry55; 48562.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez harry55 Zobacz wpis
                                  Homologację zrobili na starej butli do 2019r.
                                  Chyba do 2029 roku

                                  Czujniki do sprawdzenia na zimno, do tego korekty paliwowe, przy mocno rozjechanych tez bedzie problem z odpalaniem i mozna wykluczyc do spolki z praca sondy lambda nieszczelnosci w dolocie - uszczelki wymieniles wynika z opisu.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Tak tutaj powinieneś sprawdzić czujnik temp na zimno pod kompem bo na blacie to głupoty pokazuje, moze pokazuje głupoty i ecu dawkuje źle paliwo. Sonda po odpaleniu do momentu aż się nagrzeje nie działa więc odpada. Ewentualne dziury w dolocie i osprzęcie obok- do sprawdzenia czy coś syczy itp. Posmigaj na Pb albo VCDS reset korekt będzie szybciej. Też jestem z Rzeszowa. Co do lpg nie jestem pewien czy na Robotniczej MS-GAZ nie ma Vialle- koleś jest w miare ogarnięty i nie naciąga. Co do korekt napisz do Przemek_i też jest z Rzeszowa, podepnie VCDS i zresetuje korekty.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Chciałem wszystkim podziękować za poświęcony czas i zainteresowanie. Problem został rozwiązany. Przyznaje się do błędu ponieważ sprawdzałem czujnik temperatury tylko na rozrzganym silniku. Dzisiaj rano samochód odpalił dopiero za 5 razem, po podłączeniu kompa na zimnym wskazanie z czujnika wynosiło 64 stopnie C. Kupiłem wiec czujnik i poczekałem do wieczora, powtórka z rana: odpala i gaśnie a czujnik pokazuje ok 70 stopni C, odrazu podmieniłem czujnik, temperatura spadła a silnik zagadał za pierwszym razem, obroty równiutkie i wkręca się bez problemów.
                                      Rozwiazanie teoretycznie proste i szybkie, przyszło w moim przypadku dość późno (głupi błąd).
                                      Pocieszam się faktem że wiele rzeczy już mam zrobione przy silniku w swojej O2 i trochę ciekawych rzeczy dowiedziałem się o LPi
                                      Pozdrawiam i mam nadzieje ze mój przypadek pomoże komuś szybciej uporać się z problemem.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        no i super

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          harry55 Cieszy tez fakt, ze napisales co bylo przyczyna. Mamy wiele roznych postow ktore urywaja sie bez rozwiazania
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X