Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Piana na korku wlewu oleju, ale nie uszczelka pod głowicą?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • shanzi
    odpowiedział(a)
    Bardzo mozliwe. Ja jeżdżę na 5w40 i przeważnie krótkie trasy 7km i nie mam tego aż tyle .

    Zostaw komentarz:


  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis
    u Ciebie sporo jest tej mazi.
    To też przez olej

    Zamieszczone przez Jck__ Zobacz wpis
    Zalany Mobil 1 10w40,

    Zostaw komentarz:


  • shanzi
    odpowiedział(a)
    Odme można wyczyscic , ale jak już wcześniej wspomnieli koledzy, Ten Typ Tak Ma, chociaż u Ciebie sporo jest tej mazi. Na pewno wyczyszczenie tego nie zaszkodzi. Ja u siebie czyściłem odmę kawałkiem szmatki na drucie. Trzeba tylko uważać , żeby nic tam nie utknęło, żeby jej nie zatkać.
    Ostatnio edytowany przez shanzi; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • ruwado
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
    Ten silnik ma takie "masło" z powodu plastikowego przedłużenia wlewu oleju i niedogrzania tamtego elementu przez co taki objaw.
    potwierdzam po ponad 200.000 km przejechanych 1.6 BFQ. Też na początku mnie to zestresowało.

    Zostaw komentarz:


  • Jck__
    odpowiedział(a)
    W takim razie dzięki za odpowiedzi. Na pewno będę bardziej spokojny jeśli o to chodzi

    Zostaw komentarz:


  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez georgg Zobacz wpis
    Według mnie ten typ silnika tak ma.
    Grześ 100% racji

    Zostaw komentarz:


  • georgg
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Jck__ Zobacz wpis
    Zalany Mobil 1 10w40, ale jak juz pisałem dolałem łącznie litr innego oleju, czyli Elf 10w40.
    Czyli jak się teraz ociepli, to to masło powinno zniknąć? Powinienem z tym cokolwiek robić?
    Według mnie ten typ silnika tak ma.

    Zostaw komentarz:


  • Jck__
    odpowiedział(a)
    Zalany Mobil 1 10w40, ale jak juz pisałem dolałem łącznie litr innego oleju, czyli Elf 10w40.
    Czyli jak się teraz ociepli, to to masło powinno zniknąć? Powinienem z tym cokolwiek robić?

    Zostaw komentarz:


  • georgg
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Jck__ Zobacz wpis
    Dodam, że robię w 99% trasy minimum 15km na autostradzie, więc silnik się nagrzewa za każdym razem. Jeżdżę raczej spokojnie, nie katuję samochodu, ale czasami przepalam go na trasie.
    Jak dla.mnie to sam już sobie odpowiedziałeś.
    Ja w zimie u siebie mam tez masło pod korkiem, tylko ja jeżdżę na oleju 0W40.

    Zostaw komentarz:


  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    Witaj Kolego.
    Mam 2 auta z tym silnikiem. I też tak mam. Ten silnik ma takie "masło" z powodu plastikowego przedłużenia wlewu oleju i niedogrzania tamtego elementu przez co taki objaw.
    Jest tu na forum masę pytań z takim objawem.
    Jaki masz olej zalany??

    Zostaw komentarz:


  • Piana na korku wlewu oleju, ale nie uszczelka pod głowicą?

    Witam wszystkich, posiadam Skodę Octavia 2 combi 2007 rok, silknik 1.6 MPi 102KM z instalacją LPG. Jak wiadomo jest to silnik, który lubi brać olej i nie inaczej jest u mnie. Dolewam oleju średnio co 500-1000km i w okresie zimowym zauważyłem, że pojawił się nalot, a w zasadzie to taka piana na korku wlewu oleju. Na początku pomyślałem, że może to być uszczelka pod głowicą, jednak sprawdzałem inne możliwe objawy no i nie potwierdzają tego w 100%. Raz na jakiś czas zdarzy się ubytek płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym, lecz jest to nieregularne (dolałem płynu 700km temu i do tej pory jest na max). W zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju, ani na odpalonym silniku nie pojawiają się żadne bąbelki itp. Wskaźnik oleju jest czysty, czyli ta piana występuje tylko na górze. Samochód nie dymi na żaden dziwny kolor. Oczywiście nie ma żadnych widocznych śladów ubytku płynu chłodniczego. Ostatnio wymieniałem filtr powietrza, który po 10000km był czysty.
    Dodam, że robię w 99% trasy minimum 15km na autostradzie, więc silnik się nagrzewa za każdym razem. Jeżdżę raczej spokojnie, nie katuję samochodu, ale czasami przepalam go na trasie. Jak już wspomniałem dolewam dosyć często oleju i zdarzyło mi się dolać oleju o tym samym indeksie, ale z innej firmy (raczej nie powinno mieć to znaczenia). Jeżdżę na Mobil 1 10w40.
    Pojechałem do mechanika i oczywiście usłyszałem, że jest to uszczelka pod głowicą. Pogadałem trochę z mechanikiem i powiedział, że zaczniemy od sprawdzenia szczelności układu chłodzenia, wymiany oleju + filtra oraz przeczyszczenia odmy. Powiedzcie proszę czy to w ogóle ma sens? Macie może jakieś pomysły, co to jeszcze może być?
    Załączone pliki
POWRÓT NA GÓRĘ
Pracuję...
X