Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Swap silnika- wykorzystanie części

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Swap silnika- wykorzystanie części

    Witam, w ostatnim czasie niestety moja skoda uległa wypadkowi, w sumie to zniszczony został dach przez co i cała konstrukcja auta się pokrzywiła (drzwi się nie domykają ). Żadna z części mechanicznych nie została naruszona włącznie z poduszkami, samochód ma niewiele przejechane bo 120 tyś km, był kupiony przeze mnie w salonie jako nowy w 2008 r, siedzi tam niezniszczalny silnik 1,6 mpi 102km z instalacją gazową i zastanawiam się jak by najlepiej wykorzystać podzespoły, czy sprzedać na części czy kupić jakąś zajechaną Octavie poniżej 10k zł i przełożyć silnik i ewentualnie wyeksploatowane inne podzespoły.
    Czy silnik 1,6 mpi będzie pasował do modelu z innym silnikiem bez większych problemów i kosztów, chyba wiązki przewodów by trzeba było pozmieniać ?

  • #2
    To już musisz sobie sam przekalkulować czy się opłaca - nowa buda w dobrym stanie cos kosztowac bedzie bo bedzie miala swoja graty + robota za przelozenie itp. Jak przelozysz swoje lepsze graty to pozostałe sprzedasz ale chwile to zajmie. Może być tak, że uszkodzoną budę kupiłby za ciekawe pieniądze jakiś handlarz magik a ty dołożysz grosza i kupisz coś nowego.

    Komentarz


    • #3
      Albo kupić anglika za półdarmo i przełożyć graty ze swojego.
      Skoro tylko dach a wnętrze cacy to ja bym może szedł w tą stronę - jeśli chcesz się bawić i masz na to czas.
      190 km / 436 Nm

      Komentarz


      • #4
        oolsztyniak ale anglika i tak nie przerobił bym na europejczyka ?
        Czy chodzi Ci żeby jakąś przekładkę na eu zrobić ? no ale to spoto czasu i umiejętności jednak potrzeba. Ile by jakiś spec za taką robotę wziął ?
        Ale powiedzcie mi jeszcze czy musiał bym kupić model z tym samym silnikiem co mam żeby móc swapa zrobić czy może być dowolny ale elektryke itp będzie trzeba zmienić ?
        A jak myślicie ile za graty bym mógł dostać ?
        Ostatnio edytowany przez krzysiek17; [ARG:4 UNDEFINED].

        Komentarz


        • #5
          Wydaje mi się, że jak kupisz pod ten sam silnik to powinno przejść bez kolizyjnie, ewentualnie sterowniki w tym kupionym mogą być starsze i jakiejś funkcjonalności nie będzie. Jak kupisz bude pod inny silnik elektryka powinna być analogicznie jak poprzedio, napewno sterownik silnika inny i chyba tyle.
          Chyba opcja anglik jak powidzial oolsztyniak wyszła by najtaniej, bo ludzie kupuja angole, pozniej kompletuja graty wnątrza z wersji europejskiej i przekładają- ty te graty już masz więc tylko przekładka. Nie wiem tylko jak wygląda sprawa kolumny kierowniczej i otworu w ścianie grodziowej.

          Komentarz


          • #6
            krzysiek17 nie wiem skąd jesteś ale jak wpiszesz w google przekładka anglik w Twojej okolicy to na pewno się ktoś znajdzie kto to robi.
            Przekładka bez wymiany silnika z Twoimi gratami (mówię o wnętrzu) to koszt w granicach 2 tyś zł. Przynajmniej tak było jakiś czas temu, teraz to nie wiem.
            Pewnie indywidualna wycena.
            To co z Anglika wyjmiesz zawsze możesz sprzedać - silnik, wiązki, poduszki, wnętrze.
            Ale jak wspomniałem - to trwa.
            190 km / 436 Nm

            Komentarz


            • #7
              smajler oolsztyniak Tylko problem jest że z tego co wyszukałem to na allegro, otomoto i olx jest bardzo niewiele tych anglików (więcej diesli trochę jest, a benzynowych to może ze 3), znaleźć z tym samym silnikiem co ja mam to chyba graniczy z cudem, te samochody za 4k to chyba za dużo nie pojeżdżą i swapa oraz jakieś remonty w najbliższym czasie by były potrzebne.

              Komentarz


              • #8
                Musisz odszukać czy komora silnika różni się w zależności od silnika czy tylko inne poduszki no i ewentualnie różnice diesel/benzyna. I tak chcesz swój silnik przełożyć i reszte gratów więc robota bedzie

                Komentarz


                • #9
                  Raczej bez rzeźby jakiejś się nie obejdzie.
                  Albo iść już grubiej i kupić rs'a w benzie i przekładać graty.
                  Popyt na części jest większy niż na "cywila", łatwiej będzie odzyskać zainwestowane siano.

                  Łatwo jest radzić wiem wiem ale trzeba mieć na to masę czasu i kogoś kto się tego podejmie za jakiś normalny hajs.
                  190 km / 436 Nm

                  Komentarz


                  • #10
                    no właśnie, bo mechanicy na byle naprawię więcej zarobią, a taką przekładką będą zajmować się "hobbystycznie" po godzinach, żeby dorobić i będzie to trwało....

                    Komentarz


                    • #11
                      Taka przekladka, nawet jak mamy calego dawce, to jest jest rozebranie dwoch aut do golej blachy i potem jednego poskladanie. Bo trzeba przelozyc cala kompletna wiazke elektryczna. Da sie to zrobic, bo robilem taka przekladke kilka razy, ale roboczogodzin troche schodzi
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        Maicroft A jak wygląda sytuacja z grodzią, i uchwytem mocowania silnika bo zaobserwowałem że nie jest to symetryczne, trzeba jakoś to rzeźbić mocno ?
                        https://a.allegroimg.com/original/0c...4af855c02d9f2a - link do zdjęcia

                        Komentarz


                        • #13
                          Sciane grodziowa odkrecasz i wkladasz druga z wersji EU. W angolu widac jak przekladnia przechodzi przez nadwozie, a w wersji EU przez sciane.

                          Zadnego mocowania silnika nie ruszasz przeciez, poduszka jest na podluznicach. Nic tam sie nie rusza.

                          To nadwozie jest P&P
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • #14
                            Maicroft Może głupie pytanie ale czy w angliku silnik, akumulator, pojemnik płynu chłodniczego itd. jest tak samo umieszczony (po tej samej stronie) jak w wersji EU ?
                            Czyli w angliku ta dziura zaznaczona na czerwono tam wychodzą pedały ?
                            A na żółto zaznaczone mocowania poduszek ale w eu i ang jest identycznie czyli więcej tych mocowań po prawej stronie ?

                            Komentarz

                            Pracuję...
                            X