Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Swap silnika- wykorzystanie części

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Swap silnika- wykorzystanie części

    Witam, w ostatnim czasie niestety moja skoda uległa wypadkowi, w sumie to zniszczony został dach przez co i cała konstrukcja auta się pokrzywiła (drzwi się nie domykają ). Żadna z części mechanicznych nie została naruszona włącznie z poduszkami, samochód ma niewiele przejechane bo 120 tyś km, był kupiony przeze mnie w salonie jako nowy w 2008 r, siedzi tam niezniszczalny silnik 1,6 mpi 102km z instalacją gazową i zastanawiam się jak by najlepiej wykorzystać podzespoły, czy sprzedać na części czy kupić jakąś zajechaną Octavie poniżej 10k zł i przełożyć silnik i ewentualnie wyeksploatowane inne podzespoły.
    Czy silnik 1,6 mpi będzie pasował do modelu z innym silnikiem bez większych problemów i kosztów, chyba wiązki przewodów by trzeba było pozmieniać ?

  • #2
    To już musisz sobie sam przekalkulować czy się opłaca - nowa buda w dobrym stanie cos kosztowac bedzie bo bedzie miala swoja graty + robota za przelozenie itp. Jak przelozysz swoje lepsze graty to pozostałe sprzedasz ale chwile to zajmie. Może być tak, że uszkodzoną budę kupiłby za ciekawe pieniądze jakiś handlarz magik a ty dołożysz grosza i kupisz coś nowego.

    Komentarz


    • #3
      Albo kupić anglika za półdarmo i przełożyć graty ze swojego.
      Skoro tylko dach a wnętrze cacy to ja bym może szedł w tą stronę - jeśli chcesz się bawić i masz na to czas.
      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

      Komentarz


      • #4
        oolsztyniak ale anglika i tak nie przerobił bym na europejczyka ?
        Czy chodzi Ci żeby jakąś przekładkę na eu zrobić ? no ale to spoto czasu i umiejętności jednak potrzeba. Ile by jakiś spec za taką robotę wziął ?
        Ale powiedzcie mi jeszcze czy musiał bym kupić model z tym samym silnikiem co mam żeby móc swapa zrobić czy może być dowolny ale elektryke itp będzie trzeba zmienić ?
        A jak myślicie ile za graty bym mógł dostać ?
        Ostatnio edytowany przez krzysiek17; 48850.

        Komentarz


        • #5
          Wydaje mi się, że jak kupisz pod ten sam silnik to powinno przejść bez kolizyjnie, ewentualnie sterowniki w tym kupionym mogą być starsze i jakiejś funkcjonalności nie będzie. Jak kupisz bude pod inny silnik elektryka powinna być analogicznie jak poprzedio, napewno sterownik silnika inny i chyba tyle.
          Chyba opcja anglik jak powidzial oolsztyniak wyszła by najtaniej, bo ludzie kupuja angole, pozniej kompletuja graty wnątrza z wersji europejskiej i przekładają- ty te graty już masz więc tylko przekładka. Nie wiem tylko jak wygląda sprawa kolumny kierowniczej i otworu w ścianie grodziowej.

          Komentarz


          • #6
            krzysiek17 nie wiem skąd jesteś ale jak wpiszesz w google przekładka anglik w Twojej okolicy to na pewno się ktoś znajdzie kto to robi.
            Przekładka bez wymiany silnika z Twoimi gratami (mówię o wnętrzu) to koszt w granicach 2 tyś zł. Przynajmniej tak było jakiś czas temu, teraz to nie wiem.
            Pewnie indywidualna wycena.
            To co z Anglika wyjmiesz zawsze możesz sprzedać - silnik, wiązki, poduszki, wnętrze.
            Ale jak wspomniałem - to trwa.
            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

            Komentarz


            • #7
              smajler oolsztyniak Tylko problem jest że z tego co wyszukałem to na allegro, otomoto i olx jest bardzo niewiele tych anglików (więcej diesli trochę jest, a benzynowych to może ze 3), znaleźć z tym samym silnikiem co ja mam to chyba graniczy z cudem, te samochody za 4k to chyba za dużo nie pojeżdżą i swapa oraz jakieś remonty w najbliższym czasie by były potrzebne.

              Komentarz


              • #8
                Musisz odszukać czy komora silnika różni się w zależności od silnika czy tylko inne poduszki no i ewentualnie różnice diesel/benzyna. I tak chcesz swój silnik przełożyć i reszte gratów więc robota bedzie

                Komentarz


                • #9
                  Raczej bez rzeźby jakiejś się nie obejdzie.
                  Albo iść już grubiej i kupić rs'a w benzie i przekładać graty.
                  Popyt na części jest większy niż na "cywila", łatwiej będzie odzyskać zainwestowane siano.

                  Łatwo jest radzić wiem wiem ale trzeba mieć na to masę czasu i kogoś kto się tego podejmie za jakiś normalny hajs.
                  Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                  Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                  Komentarz


                  • #10
                    no właśnie, bo mechanicy na byle naprawię więcej zarobią, a taką przekładką będą zajmować się "hobbystycznie" po godzinach, żeby dorobić i będzie to trwało....

                    Komentarz


                    • #11
                      Taka przekladka, nawet jak mamy calego dawce, to jest jest rozebranie dwoch aut do golej blachy i potem jednego poskladanie. Bo trzeba przelozyc cala kompletna wiazke elektryczna. Da sie to zrobic, bo robilem taka przekladke kilka razy, ale roboczogodzin troche schodzi
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        Maicroft A jak wygląda sytuacja z grodzią, i uchwytem mocowania silnika bo zaobserwowałem że nie jest to symetryczne, trzeba jakoś to rzeźbić mocno ?
                        https://a.allegroimg.com/original/0c...4af855c02d9f2a - link do zdjęcia

                        Komentarz


                        • #13
                          Sciane grodziowa odkrecasz i wkladasz druga z wersji EU. W angolu widac jak przekladnia przechodzi przez nadwozie, a w wersji EU przez sciane.

                          Zadnego mocowania silnika nie ruszasz przeciez, poduszka jest na podluznicach. Nic tam sie nie rusza.

                          To nadwozie jest P&P
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • #14
                            Maicroft Może głupie pytanie ale czy w angliku silnik, akumulator, pojemnik płynu chłodniczego itd. jest tak samo umieszczony (po tej samej stronie) jak w wersji EU ?
                            Czyli w angliku ta dziura zaznaczona na czerwono tam wychodzą pedały ?
                            A na żółto zaznaczone mocowania poduszek ale w eu i ang jest identycznie czyli więcej tych mocowań po prawej stronie ?

                            Komentarz


                            • #15
                              krzysiek17 Zbiorniczki sa w tym samym miejscu, nawet weze klimy sa te same, nie tak jak w O1. Na serwo jest miejsce w jednym i drugim aucie. Nie wiem tylko jak angole wymieniaja samo serwo bez wyjecia silnika, bo jest tam strasznie ciasno.

                              Serwo hamulcowe wchodzi tam gdzie jest otwor i 4 otwory na sruby dookola (tam nad psem )

                              O jakich mocowaniach teraz piszesz nie wiem, bo nie zaladowala sie Twoja fotka.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • #16
                                Maicroft
                                Error 404 - Zapodaj.net
                                A powiedz mi cała konstrukcja jest w O2 taka sama jak O2 lift ? Czyli graty będą pasowały ? bo jak bym przekładał to raczej już na polifta bym się zdecydował.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Mechanika w wiekszosci tak, chyba ze mamy O2 Tour, bo to bida do kwadratu nawet w zawieszeniu.

                                  Elektronicznie O2 i O2FL roznia sie i tu juz wiazke mozna np przelozyc cala, ale potem moze wymagac pewnych modyfikacji, jak ktos ma czas i chec to do wykonania
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Maicroft a na coś takiego dało by radę swapa zrobić, w tym przypadku, skrzynia, silnik, tylny napęd do wywalenia i zwykła belka z mojej Octavii 2 (przed FL). Czy bardzo dużo roboty i dla osoby nie doświadczonej za duże wyzwanie ?
                                    Bo zastanawia mnie właśnie sprawa elektroniki, powiedzmy, że wiązkę od silnika bym przekładał ale czy ona np. bedzie pasowała do tego Scouta gdzie jest np. komp pokładowy, klima dwustrefowa
                                    Nie znaleziono strony

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Dawce budy masz dobrego, wiazke i cala reszte ze swojego lacznie z silniczkami i zamkami z drzwi. Reflektory nie powinny byc problemem. Moim zdaniem wykonalne wykorzystujac wiekszosc ze swojego dawcy.

                                      Scout w osce z 1.6MPI pod maska

                                      BTW, to fajna baza moim zdaniem pod wsadzenie tam jakiegos 1.8T 250-300KM, taki angol w 4 bucie
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X