Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Stukanie zaworów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Stukanie zaworów

    Witam,

    Mam problem Skoda Octavia 1,6 MPI z gazem rano po odpaleniu szukają zawory po przejechaniu niedaleko kilometra problem znika jesli odp ale ponownie za 4 godziny to samo. Przy zatrzymywania się i odpaleniu ponownie nie ma tego problemu tylko za pierwszym razem. Dźwięk stukania dołączę jutro. Czy to kasatory padają ?

    Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


  • #2
    A ile masz nalatane? No jak stuki są po odpaleniu po dluższej przerwie i po chwili cisza to znaczy, że popychacze napełniły się olejem i luzy sksowały. A stuki mogą być z samego wałka, który jest przytarty i trzeba kasować pod niego luz jak i sam popychacz może już się zmęczył. Tak bym sobie to wyobrażał.

    Komentarz


    • #3
      Jaki masz olej?
      Ten silnik generalnie tak stuka na zimnym.

      Mam to w 1.6 AKL i w 1.6 BSE

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz


      • #4
        Mi tam nie stuka Przemek_i , chyba ze trwa to moze 5 sek :P

        Komentarz


        • #5
          Przebieg 156 tys olej Castrol 5W30 edge i wcześniej nie stukało juz jakies 1000 km stuka

          Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez rszpak1 Zobacz wpis
            Przebieg 156 tys olej Castrol 5W30 edge i wcześniej nie stukało juz jakies 1000 km stuka
            No to trzeba obserwować.
            Jak długo Ci stuka? Tylko przy starcie czy cały czas?

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Ja też u siebie stukania nie zaobserwowałem

              Komentarz


              • #8
                Musiałbyś upewnić się czy to stuk z pokrywy zaworów, czy może inny stuk gdzieś z osprzętu. Jak z okolicy zaworów to jeszcze mało kosztowne jest zdjęcie pokrywy zaworów i ocena czy są luzy czy ich nie ma. Też sprawdzenie samych popychaczy (wydaje mi się, że będzie możliwość wciśniecia ich z tego poziomu i sprawdzenia jak pracują). Ale to już zabawa bo cały kolektor do zdjęcia i później ocena.
                Kiedy olej był zmieniany? Jaki interwał zmiany? Czy jes to long life?

                Komentarz


                • #9
                  Stuka tylko przy stracie po przejechaniu niecalego km przestaje moge tak jeździć zatrzymywać się załatwić sprawę jechać dalej i nic dopiero jak auto stoi z 4 godziny historia ze stukaniem się powtarza. Olej był zmieniony przy przebiegu 150 tyś. Miałem kiedyś problem z listwa od gazu myślałem, że to zawory i kupiłem liqymoly do paliwa ale to raczej nie zrobiłby takiego kłopotu na chwilkę obecną dolewam to jeszcze do benzyny.

                  Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


                  Ostatnio edytowany przez rszpak1; 43699.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez rszpak1 Zobacz wpis
                    Olej był zmieniony przy przebiegu 150 tyś
                    Czyli ile km temu?
                    I co ile wymieniasz? co 30 000? co 15 000?

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz


                    • #11
                      Co 15 tys na oleju mam przejechanie 6 tys

                      Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

                      Komentarz


                      • #12
                        Tu dołączam wideo z dźwiękiem Tapatalk - 404 error

                        Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

                        Komentarz


                        • #13
                          błąd jest

                          ...Moje Cappuccino MPi...

                          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                          Komentarz


                          • #14
                            Odtwarza sie ale w przegladarce

                            Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez rszpak1 Zobacz wpis
                              Stuka tylko przy stracie po przejechaniu niecalego km przestaje moge tak jeździć zatrzymywać się załatwić sprawę jechać dalej i nic dopiero jak auto stoi z 4 godziny historia ze stukaniem się powtarza.
                              W podobnym wątku opisałem taki sam objaw, przy przebiegu ~60,000 km (na podstawie pliku od Kolegi jest niemal to samo). Mi przestaje stukać po 200-300 m, ale wystarczy że samochód postoi ze 3-4 godziny i się powtarza. Tak, jakby olej zdążył spłynąć z góry silnika, co by wskazywało na jakieś mechaniczne już zużycie popychaczy. A podobno te silniki trwają 300,000 bez remontu...

                              Jaki Kolega ma filtr oleju? W wątku ok. 2014/2015 o przypadłości tego typu i zmianie na nowy silnik, gdy stukanie pojawiło się od razu na nowej jednostce, były dywagacje, że filtry oleju mogą różnić się ilością zaworów i to może mieć związek. Faktycznie, do tej pory miałem głównie filtry Boscha, a teraz Motulem 8200 jest Knecht i jest dużo gorzej. Krótko po wymianie oleju stuków prawie nie było, teraz jak odpalam, to hałasuje coraz bardziej. Wcześniej hałasował tylko przy niskiej temperaturze, ale teraz tłucze już standardowo przy każdym uruchomieniu, choć jest ciepło.
                              Ostatnio edytowany przez Dianthus; 48762. Powód: udało mi się pobrać i odtworzyć film

                              Komentarz


                              • #16
                                Ja teraz skanowałem vagem auto i wszedłem dodatkowo w inspekcję oleju i wyskoczyła mi taka informacja może to czas zastosować inny olej tzn zmienić gęstość

                                Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



                                Ostatnio edytowany przez rszpak1; 43699.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Orientujecie się ile kosztuje komplet popychaczy oczywiście same części wymianę zrobi mi kolega. Głowicy przy tej operacji się nie demontuje? wydaje się mi, że nie powinno.

                                  Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez rszpak1 Zobacz wpis
                                    Orientujecie się ile kosztuje komplet popychaczy oczywiście same części wymianę zrobi mi kolega.
                                    gdzieś widziałem kiedyś ceny od ok 50 pln za 1 sztukę w górę. Ale były takie nawet po 230 zł.

                                    ...Moje Cappuccino MPi...

                                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                                      Jaki masz olej?
                                      Ten silnik generalnie tak stuka na zimnym.

                                      Mam to w 1.6 AKL i w 1.6 BSE
                                      Jak długo to u Ciebie trwa stabilnie, w sensie przebiegu? Zmieniłem olej, za radą doświadczonego mechanika, na Castrol Edge 5w30 ale nie ma żadnej zmiany. Strasznie to wkurza, przy takim małym przebiegu.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        AKL ma już 18 lat, mam go od 7 lat i jakichś 80 000 przebiegu (przebieg aktualny 205 000) i stukanie jest kilkusekundowe prze odpalaniu na zimnym - olej GM DEXOS 5W30 wymiana co 10 000
                                        BSE mam od 2 lat i jakichś 30 000 przebiegu ( aktualny 180 900km) i stukanie również kilkusekundowe na zimnym. MOTUL 5W40 X-CESS wymiana co 15 000

                                        ...Moje Cappuccino MPi...

                                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          A więc wymieniłem popychacze i stukanie jest dalej czytałem na innych forach, że jeden użytkownik wymieniał na gwarancji 3 silniki i stukanie nabadal było zmiana oleju na inne też nie pomagała ma ktos jeszcze jakies inne pomysły co to może być. Dodam jeszcze, że oleju nie ubywa i nie przybywa wszystko jest w normie.

                                          Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


                                          Ostatnio edytowany przez rszpak1; 43699.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Hmm sam sobie postanowiłeś wymienić popychacze czy mechanik sprawdził i kazał wymienić? Kiedyś dawno temu w innym aucie też stukało coś z okolicy zaworów, pewien mechanim usłyszał i powiedział, że zawory stukaja/ popychacze i proponuje zalać olej mineralny (auto smigalo zawsze na 5w30 ) oczywiscie opinie jego mialem gdzies. Drugi mechanik robil rozrzad i powiedzial ze to pompa wody pewnie stuka a nie cos z okolic zaworow. Jak wszystko rozebral to pokazal mi jak stuka pompka. Bo zamontowaniu nowej cisza.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ciekawe ale w takim razie to powinno cały czas stukac u mnie stuka tylko przy zimnym silniku do wymiany rozrządu zostało mi 20 tys. Wymianę całe szczęście zrobiłem z pomocą kolegi mechanika czyli zapłaciłem tylko za części. U Ciebie to cały czas stukalo czy tylko na zimnym?

                                              Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka



                                              Ostatnio edytowany przez rszpak1; 43699.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Piszczenie pompy wody jest przeważnie uzależnione od temperatury płynu. Ja tak miałem w dieslu, że piszczała tylko na zimnym. Ale było to bardziej piszczenie, a nie stukanie.

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X