Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Silnik niechce odpalić Skoda Oktavia 2 1.6 benzyna FSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Silnik niechce odpalić Skoda Oktavia 2 1.6 benzyna FSI

    Witam serdecznie i proszę o poradę silnik nie chce odpalić wcześniej nie było słychać żadnych niepokojących objawów .Samochód jest u mechanika i stwierdził brak kompresji po przeskoku łańcucha rozrządu na przykład poprzez napinacz.Wiadomo że scenariusz może być straszny zawory uderzyły w tłoki i tak dalej .Moje pytanie brzmi czy można ustawić prawidłowo rozrząd i sprawdzić kompresje ,czy trzeba zacząć od rozebrania silnika i sprawdzenie tłoków pierścieni .Na pewno rozebranie silnika to zaczynają się koszty choć scenariusz nie musi być taki zły.Jestem laikiem jeżeli chodzi o silniki generalnie wiedze czerpie z internetu proszę o poradę informacje dziękuje i pozdrawiam

  • #2
    Witam pierwsza diagnoza mechanika przeskoczył rozrząd ,czy w takich sytuacjach trzeba też wymienić pierścienie usczelniacze wiadomo że to jest nie mały koszt silnik brał trochę oleju przed awaria ale.nie jakieś duże ilości z 0.5 litra na 1000km nie chciałbym jakiś dodatkowych kosztów proszę o poradę pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Jak tłoki spotkały się z zaworami to potrzebny jest generalny remont silnika.
      Robienie czegoś od tak byle było tanio mija się z celem. Bez rozebrania góry i dołu silnika nikt Ci nie powie co się pokrzywiło .
      Koszt jest ogromny przy remoncie generalnym , wszystko zależy od wartości auta.
      Może taniej będzie szukać całego silnika i w nim tylko wymienić rozrząd i płyny ?

      Komentarz


      • #4
        Witaj kolego może masz i rację tylko przy zakupie silnika nieda się stwierdzić ile ma przejechane napisz 170 a on ma 350 tyś .Jeśli chodzi o mój silnik to ma przejechane 170tys , oczywiscie zasugerowałem się zaleceniami producenta że w tym silniku FSI 1.6.benzyna rozrządu się nie robi no chyba że się wyciągnie łańcuch i go słychać .W moim samochodzie nie było nic słychać przyjechałem z trasy rano przekręciłem kluczyk i finał .Nie jestem mechanikiem dlatego pytam ,bo mechanik sugeruje że jak zrobi głowice da do planowania i usczelni silnik a nie zrobi pierścieni to silnik może zacząć brać olej .Mówił że jak się już robi głowice to lepiej zrobić pierścienie ,wiadomo remont będzie drogi nawet nie chce myśleć jaki.Tak dla ciekawości powiem że miałem wcześniejszy samochód Skoda Fabia gdzie wyciągnął się łańcuch stukał.o obudowę ,stało się to tuż przed wyjazdem na wczasy nie było czasu na robotę .Mechanik powiedział niech się pan nie przejmuje wróci pan to zrobimy przejechał 1000km nic się nie stało .

        Komentarz


        • #5
          Nie wiem czy nie taniej bedzie Ci szukać całego silnika....

          Komentarz


          • #6
            No tutaj generalny błąd i brak własnego pomyślunku "oczywiscie zasugerowałem się zaleceniami producenta że w tym silniku FSI 1.6.benzyna rozrządu się nie robi". Ile zaproponował ci mechanik za naprawę? Ile masz zamiar jeszcze używać ten samochód. Z tego co widzę proponuje ci to wszystko aby było cacy jak z fabryki pełna generalna. Możesz zdjąć głowicę wstawić nowe zawory, uszczelka pod głowicą no i planowania i poskladać i nie wiem dlaczego ma ci brać olej (chyba, że chodziło że kiedyś tam w przyszłości jak silnik się zwyczajnie zużyje) ? bo zdjęta głowica?. Głowicy też nie musisz uszczelniać jak przedtem było okej. Ale jak chcesz tym autem jeszcze pojeździć dłuższy czas to masz okazję zrobić całą generalkę - nowe pierścienie, uszczelniacze głowicy i itp i będzie jak nowe no ale swoje będzie kosztować i zależy ile weźmie za robotę i czy dla ciebie to dużo. Popatrz sobie sam jaki byłby orientacyjny koszt części i porównaj z ceną silnika i przeanalizuj. Ciężko tutaj nam też oceniać jak nie wiemy ile mechanik sobie poprosi za swoją robotę

            Komentarz


            • #7
              A tak wogóle to co się stało z tym rozrządem ? Bo na chwilę obecną jesteśmy w fazie domysłów ... Czy rozrząd został zdemontowany po awarii ? Skąd wiadomo że przeskoczył na napinaczu ? Gdyby się całkiem zerwał można by wieszczyć najgorszy scenariusz . Jakoś nie mogę sobie zwizualizować przeskakującego łańcucha .... Chyba że na kołach zębatych nie było już zębów bo się wytarły itp. Kolizję tłoków z zaworami raczej byś usłyszał lub poczuł . Jeśli dojechałeś z punktu A do B i wszystko było o.k. a rano samochód już nie odpalił to jednak dziwne . Czy w tym motorze nie ma czasem zmiennych faz rozrządu ? Nie napisałeś jaki kod silnika . Brak kompresji może świadczyć o otwartych zaworach . Na wszystkich cylindrach jest brak kompesji ? Też trochę to dziwne . Sąsiadowi zerwał się kiedyś pasek w czasie jazdy ale uszkodziło tylko jeden tłok i jedną parę zaworów . Myślę że powinieneś zaczerpnąć wiedzy w autoryzowanym serwisie Skody ale wpierw dokładnie ustal co się stało z tym rozrządem .

              Komentarz


              • #8
                Kot72 dokładnie. Najpierw diagnoza problemu a później myślenie jak rozwiązać.

                Komentarz


                • #9
                  Ok dziękuję wszystkim za pomoc nie stety zawory spotkały się z tłokami cały koszt remontu 6200zl. Najdziwniejsze w tym że łańcuch był.wyciagniety dosyć mocno ale.nie było go słychać rozrząd wytrzymał.170tys nic płacz i zgrzytanie zębów .

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X